matematykaszkolna.pl
matematykaszkolna.pl
poprzednio matematyka.pisz.pl
Matura z Matematyki
Egzamin ósmoklasisty
forum zadankowe
liczby i wyrażenia algebraiczne
logika, zbiory, przedziały
wartość bezwzględna
funkcja i jej własności
funkcja liniowa
funkcja kwadratowa
wielomiany
funkcja wymierna
funkcja wykładnicza
logarytmy
ciągi liczbowe
granica ciągu i funkcji
pochodna funkcji
trygonometria
geometria na płaszczyźnie
geometria analityczna
geometria w przestrzeni
kombinatoryka
prawdopodobieństwo
elementy statystyki
dla studenta
gra w kropki
archiwum zadań z dnia 20.9.2013
Zadania
Odp.
7
marek:
Czy istenieje dowód na to, że wielomian 3−go stopnia może nie mieć pierwiastka rzeczywistego? A może tylko nie znamy sposobu na wyznaczenie takowego dla dowolnego wielomianu 3−go stopnia?
3
Mort:
O co chodzi z tą zbieżnościa i rożbieżnościa w ciągach? Wydaje mi sie że godzine temu
1
czytałem, że ciagi zbieżne to są te które mają granice −1,
, 1 i tak dalej, a rozbieżne
2
to te które mają +
∞
albo −
∞
. Tak jest czy nie?
18
immfine :
MATURA ROZSZERZONA:
15
Mycha:
A={2;4;6...2k} k∊C B={4;8;12....4k} k∊C
0
Gośka:
Proszę o sprawdzenie/ zaproponowanie innego rozwiązania
15
oxxx:
ile punktów o obu współrzędnych całkowitych należy do okregu opisanego rownaniem x
2
+y
2
=100 jak rozwiazac te zadanie jedynie co przychodzi mi do glowy to ze r= 10 ale co dalej ?
5
.ee:
Tak jak w F1 − ci poza miejscami punktowanymi sie nie licza.
4
ania:
rozwiąż metodą algebraiczną układ stopnia pierwszego z dwoma niewiadomymi: |x−1|+3|y|=5
12
.ee:
Ile jest cyfr parzystych?
5
.ee:
Jesli dysponujemy czterema pasami w kazdym kolorze, to tak.
15
.ee:
Tak.
19
dominika:
Proszę o sprawdzenie :
81
256
3
4
2
4
√
− 3
4
√
= 2*
− 3*
= 72
16
625
2
5
2
szymek:
Wyznacz wartości parametru m, dla którego równanie z niewiadomą x ma co najmniej jedno rozwiązanie:
23
Ka:
Czy ktoś mógłby rozwiązać mi to zadanie, ale z dokładnym wytłumaczeniem?
2
Niko:
Ekonometria
0
tom:
Prosze wykonac ponizsze operacje modulo 15 a)47+23 b) 12*12
6
tom:
Rodzice dzievka moga mu dac 1,2 lub 3 rozne imiona na ile sposobow dziecko moze byc nazwane jesli rodzice wybieraja z 500 imion?
4
bym32:
9
tom:
Do ewakuacji 2000 os ob uzyto 30 autobusow. Kazd autobus ma 80 miejsc. Pokaaz ze A) jedenz auyobusow musial pomiescic co najmniej 67 pasazerow
17
.ee:
Nie podnosic do potegi, lecz rozkladac na czynniki zgodnie ze wskazowka kolegi/kolezanki bezendu
1
studenciak:
Cześć jak byście rozwiązali: Znajdz obszary zbieżności szeregu:
2
i:
Mam pytanko ! Czy dobrze zrobiłam ?
2
Domi:
a) (−0,4)
2
:(−4/25)+0,75:9/16+(−1)
2
−(−2)
3
b) (3/4−0,25)
2
*2+(3/5−0,4)
2
*(−5)+(−5)
2
2
S:
Udowodnij, że jeżeli m | a i m | (a−b) to m|b
18
hajtowy:
Rozwiąż układ równań:
1
balbina:
Błagam o szybką pomoc
5
eba:
Dane są współrzędne wierzchołków A(−3,−2) i C(2,8) trapezu ABCD. Znajdź współrzędne punktu przecięcia przękątnych tego trapezu, jeżeli wiadomo, że podstawa AB jest cztery razy dłuższa
9
Ola:
Prosze o polna pomoc
3x
2
−2 |x|
a)
=|2x−3|
2x+3
−10
b) |
| +2 |=3
|x−2 |
| x
2
−x| +3
c)
=x−1
2x+3
3
onka234:
Pokazać, że wśród 7 liczb całkowitych istnieją co najmniej dwie których różnica jest podzielna przez 6
1
alicja:
Ile liczb naturalnych nie większych niż 500 jest podzielnych przez dokładnie jedną.jedną z liczb 2,7,5.
4
jasiek:
Wyznacz wszystkie wartosci parametru m, dla których równanie (x
2
+ 3mx + 1)(x
2
+ 2x + m) = 0
4
.ee:
Nie mnozyc, rozkladac na czynniki − najpierw kwadratowe, nastepnie liniowe.
4
zadanie:
Wiadomo, ze wsród szesciu liczb: 10
3
3
−9, 10
3
4
−9, 10
4
5
−9, 10
7
6
−9, 10
9
4
−9 oraz 10
1
0
5
−9
3
ja:
Czemu w Ad.1 przedział (−
∞
,−2)? Powinien być(−
∞
,2)
9
silverc:
Oblicz dziedzine funkcji:
46
Tomek:
Podanie wszystkich liczb naturalnych podzielnych przez 2,3,5 nie większych niż 500. Wiem tylko tyle że tych liczb (naturalnych, nie większych niż 500 jest 501).
1
Tomek:
Witam,
7
ss:
log
x
2
−
1
(x
2
−2x−3)
0
pepe:
Rzucamy kostką sześciościenną dopóki nie osiągniemy wyniku 21 lub większego. Serię rzutów uznajemy za udaną, jeśli ostatni rzut daje nam sumę 21. Jeśli wynik jest większy, seria jest
13
Majk:
:::rysunek::: Zdefiniowana jest relacja
17
max:
Wykaż, że z liczb
√
(a
2
−b
2
)(a−b)
,
√
(c
2
−b
2
)(c−b)
i
√
(c
2
−a
2
)(c−a)
da się zbudować trójkąt
2
MC:
jak to rozwiązać wynik ma być 5 3x−(1−x)+2(x−2)=
1
edźka:
mam obliczyć sumę ciągu arytmetycznego 2+4+6......2x i nie wiem jak mam się do trgo zabrac ... pomocy ...
2
ania:
Mam całkę ale nie wiem jak ją obliczyć
2
ania:
jaka jest pochodna z cos
3
x to będzie 3cos
2
x * −sinx
3
silverc:
Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu 2 całek: a) xe
−x
dx
5
.ee:
Wskazówka: zachowac postaci iloczynowe wielomianów