matematykaszkolna.pl
zbiory Kostek: Dane są zbiory liczb A−zbiór parzystych liczb dodatnich, B−zbiór dodatnich liczb podzielnych przez 4 C−zbiór dodatnich liczb, które przy dzieleniu przez 4 dają resztę 2. Wyznacz A∩B B∪C A\C ?
20 wrz 22:30
asdf: A∩B = A B v C = C A\C = ∅
20 wrz 22:34
Kostek: a mógłbym prosić o wytłumaczenie ? rozwiązanie mogę na internecie poszukać...
20 wrz 22:36
Mycha: A={2;4;6...2k} k∊C B={4;8;12....4k} k∊C C={2;6;10....4k+2} k∊C A∩B={4;8;12....4k} = B k∊C B∪C={2;4;6....2k} = A k∊C A\C=∅
20 wrz 22:37
Kostek: Dziękuje emotka
20 wrz 22:38
asdf: B v C = A?
20 wrz 22:39
Janek191: A = { 2,4,6,8,10, ... } B = { 4, 8, 12, 16, ...} C = {2,6,10,14,... } więc A ∩ B =B B ∪ C = A A \ C = B
20 wrz 22:39
asdf: oj, przepraszam, nie zauważyłem po przecinku: "ktore przy dzieleniu przez 4 dają resztę 2"
20 wrz 22:40
Mycha: ∩ − część wspólna, czyli wyrazy, które są w jednym i drugim zbiorze (tak, jakbyś porównywał wspólne zainteresowania) ∪ − suma, czyli to co jest w jednym zbiorze i to co jest w drugim zbiorze \ − różnica − to co jest w pierwszym zbiorze, bez tego co jest w drugim (jak lista zakupów − idziemy z listą do sklepu i wykreślamy to co już mamy)
20 wrz 22:40
Kostek: Mycha znam pojęcia dotyczące zbiorów ale miałem problem z tym zadaniem emotka
20 wrz 22:43
Mila: A={2,4,6,8,10,12,14,16,....2k} C={2,6,10,14,18,22,...4m+2} A\C ={4,8,12,16,...4k}=B
20 wrz 22:46
asdf: to mozna przeciez napisac co rozumiesz, czego nie i z czym masz problem.
20 wrz 22:46
Kostek: ok emotka
20 wrz 22:48
Mila: Niech A={1,2,3,4} B={2,4,5,6} A∩B ={2,4}− iloczyn zbiorów (część wspólna zbiorów) A∪B ={1,2,3,4,5,6}−suma zbiorów( złączenie zbiorów ,i nie piszemy 2 razy takiego samego elementu) A\B={1,3} różnica zbiorów (te elementy zboru A, które nie występują w zbiorze B)
20 wrz 22:52
Kostek: Dziękuje Mila
20 wrz 23:01
Mila: emotka
20 wrz 23:07