matematykaszkolna.pl
matematykaszkolna.pl
poprzednio matematyka.pisz.pl
Matura z Matematyki
Egzamin ósmoklasisty
forum zadankowe
liczby i wyrażenia algebraiczne
logika, zbiory, przedziały
wartość bezwzględna
funkcja i jej własności
funkcja liniowa
funkcja kwadratowa
wielomiany
funkcja wymierna
funkcja wykładnicza
logarytmy
ciągi liczbowe
granica ciągu i funkcji
pochodna funkcji
trygonometria
geometria na płaszczyźnie
geometria analityczna
geometria w przestrzeni
kombinatoryka
prawdopodobieństwo
elementy statystyki
dla studenta
gra w kropki
archiwum zadań z dnia 8.8.2011
Zadania
Odp.
2
Piotrek:
proszę o pomoc lub sugestię odnośnie tej granicy
e
x
− e
−x
lim
x→0
x
16
Godzio:
No to kolejne zadanko dla chętnych
Rozwiąż w liczbach dodatnich układ równań z trzema niewiadomymi:
5
Ola:
Wyznacz najmniejszą i największą wartość funkcji f(x)=x2−2x−6 w przedziale domkniętym <1/2, 2i 1/2>
11
marcin:
Czy ktoś dałby mi kilka zadań z kinematyki na poziomie I roku studiow technicznych? Byłbym wdzięczny, chciałbym się sprawdzić
5
edi krk:
mam takie pytanie czy da sie wyprowadzic wzór na sume kwadratów n pierwszych liczb naturalnych
2
def:
Trzeba skorzystać z nierówności między średnimi, niestety chyba zbyt trudne zadania na początek, dopiero tego zaczynam się uczyć
.
19
Dorota:
Oblicz objętość i pole powierzchni a) prostopadłościanu o wymiarach 2cm x 1dm x 5 mm
3
Kacper:
Wykaż, że liczba 3
54
jest rozwiązaniem równania 243
11
−81
14
+7x=9
27
12
Jakub:
Jak obliczyć to wyrażenie 4
23
−32
9
?
7
Jakub:
W styczniu cenę butów zimowych obniżono o 20%, a w lutym jeszcze o 15%. O ile procent buty te są tańsze w wyniku dwukrotnej przeceny ?
7
Jakub:
Porównaj liczby:a=27
−0,(3)
, b=
2+log10
2log10
5
4
kacper:
Dane są liczby x=(
8
5
)
−1
+(
1
2
)
3
*[
2
3
*5−(
11
23
)
0
]
11
Piotrek:
proszę o pomoc z obliczeniem tej granicy funkcji
√
x
2
+ 1
− 1
lim
x→0
√
x
2
+ 25
− 5
4
Jaga:
hej
oblicz
8
Klaudia:
mam pytanie da się jakoś "sprytnie " i szybko sprowadzić takie wyrażenia poniżej do wspólnego mianownika? Nie trzeba rozwiązywać, chodzi o zaprezentowanie metody
2
Patryk:
a
3
mozemy zaisac jako
1
3
a
2
Pioruna :
: Sześcian o krawedzi 8 i prostopadloscian , ktorego podstawa jest kwadrat o krawedzi rownej 6 maja rowne pola calkowite.Oblicz wysokosc prostopadloscianu emotka
4
Pioruna :
Sześcian o krawedzi 8 i prostopadloscian , ktorego podstawa jest kwadrat o krawedzi rownej 6 maja rowne pola calkowite.Oblicz wysokosc prostopadloscianu
3
Martyna:
sprawdz czy ciag (bn)jest ciagiem arytmetycznym. bn= −2n+3
2
Martyna:
sprawdź czy ciag (bn) jest ciagiem arytmetycznym. okresl monotonicznosc tego ciagu.
3
matÓra:
Mediana: jest to środkowy wynik/pomiar spośród wszystkich danych, natomiast moje zadanie brzmi tak: przy załozeniu, że zmienne są ciagłe, oblicz mediany dla następujących danych:
4
Suchar:
Wykonaj działania : a) x+3/x−1 − x+1\1−x + 2x+4/1−x
3
Pebbels:
jeszcze jedno z ciagów
7
Matura 2011:
Zadanie : Punkty A=(2,0) i B=(12,0) są wierzchołkami trójkąta prostokątnego ABC o przeciwprostokątnej AB.
1
Martyna:
Może ktoś to sprawdzić ?
1
kasia:
dane są wielomiany w(x)=2x
3
−3x
2
+5x−1, P(x)=2x
2
−3x+2 q(x)=6x−1+3x
3
2
Misia:
Udowodnij tożsamość sin
4
α − cos
4
α = 1 − 2 cos
2
α
9
tomq:
tożsamość
1+cosa
a
=ctg
sina
2
i udowodnij, że
7
Pebbels:
1. Wyznacz wzór na n−ty wyraz ciągu:
2
kasia:
Rozwiąż równania:
4
michu:
Dane są punkty A=(−7,−3), B=(−3,5).
1
kaja:
Trzy liczby, których suma wynosi 26 tworzą ciąg geometryczny. Liczby te są jednocześnie pierwszym,trzecim i dziewiątym wyrazem ciągu arytmetycznego. Wyznacz te liczby.
1
kaja:
Między liczby 1 i 15 wstaw dwie liczby tak,aby trzy pierwsze tworzyły ciąg geometryczny, a trzy ostatnie ciąg arytmetyczny. Wyznacz te liczby, iloraz ciągu geometrycznego i różnicę ciągu
0
kaja:
Wyznacz takie liczby x i y aby liczby −2,x,y były trzema początkowymi wyrazami ciągu arytmetycznego, zaś liczby x,y,18 trzema początkowymi kolejnymi wyrazami ciągu geometrycznego.
1
kaja:
Liczby x,y,12 tworzą ciąg geometryczny, a liczby x,y,9 tworzą ciąg arytmetyczny. Znajdz x i y.
2
kaja:
Dwa ciągi: arytmetyczny i geometryczny,mają równe wyrazy pierwsze i trzecie. Pierwszy wyraz obu ciągów wynosi 2. Drugi wyraz ciągu arytmetycznego jest o 4 większy od drugiego wyrazu ciągu
1
kaja:
Uczeń przygotowując się do egzaminu przez 20 dni postanowił w każdym następnym dniu uczyć się więcej o 15 min. niż w poprzednim. W pierwszym dniu poświęcił na naukę 2 godziny:
6
Klaudia:
doprowadz do najprostszej postaci:
11
√
3
−4
√
7
13
√
7
+
√
3
−
=
√
3
−
√
7
√
12
−
√
28