matematykaszkolna.pl
matematykaszkolna.pl
poprzednio matematyka.pisz.pl
Matura z Matematyki
Egzamin ósmoklasisty
forum zadankowe
liczby i wyrażenia algebraiczne
logika, zbiory, przedziały
wartość bezwzględna
funkcja i jej własności
funkcja liniowa
funkcja kwadratowa
wielomiany
funkcja wymierna
funkcja wykładnicza
logarytmy
ciągi liczbowe
granica ciągu i funkcji
pochodna funkcji
trygonometria
geometria na płaszczyźnie
geometria analityczna
geometria w przestrzeni
kombinatoryka
prawdopodobieństwo
elementy statystyki
dla studenta
gra w kropki
archiwum zadań z dnia 4.1.2022
Zadania
Odp.
30
anon:
2
2x
2
+4x+6
−9*2
x
2
+2x+3
+64=0
6
anon:
(
√
2−
√
3
)
x
+(
√
2+
√
3
)
x
=4
9
anonim123:
Jak sprawdzić czy relacje z podpunktu a i d są funkcjami?
60
Algorytm:
Mając, że a = m−1
9
Alice123:
Proszę o pomoc w zadaniu! Proszę o wskazanie właściwej odpowiedzi jeśli taka tutaj jest oraz o rozwiązanie, w którym będzie zapis zaprzeczenia (może być słowny).
2
Skiper:
Może ktoś powiedzieć czy te zadania są dobrze zrobione:
1
Piotruz:
Dany jest zbiór A={1,2,3,4,5}. Liczba funkcji f: A −> A , których zbiór wartości jest dwuelementowy wynosi:
1
Piotruz:
Jaka jest moc zbioru wszystkich funkcji rosnących f: {1,2, ..., k} −> {1,2, ..., n} dla k mniejszego lub równego n? ( N(a,b) oznacza liczbę b−elementowych kombinacji ze zbioru
8
etna:
Dany ostrosłup ABCDS o podstawie prostokątnej ABCD i krawędziach bocznych długości c. Kąty płaskie w wierzchołku ostrosłupa wynoszą odpowiednio kąt ASB jest równy kątowi CSD=α i kąt BSC
3
Algorytm:
Mając taki układ równań:
a
1
3
=
1−q
2
8
a
1
q
1
=
1−q
2
8
0
Julek45:
a)znając wartości własne macierzy A, znaleźć wartości własne macierzy odwrotnej
11
gracjan:
generalnie zrobilem tak ze pozamienialem sobie wszystko że r∊[0,1] oraz ze φ∊[0,π/2] https://zapodaj.net/ce2f1022ff18e.png.html tutaj
1−r
2
jest polecenie, ale teraz mam cos takiego ze ∫
0
π/2
(∫
0
1
√
dr)dφ ale ta
1+r
2
calka jest jakas trudna do policzenia ktos ma jakis pomysl?
2
Dream:
Wyznacz pochodną funkcji. STUDIA f(x)=(
√
x
)
e
x
2
olak:
Mamy 12 zeszytów, w tym zeszyty A, B i C. Wkładamy je do trzech ponumerowanych pudełek, do każdego po 4 zeszyty. Ile jest możliwości takiego ułożenia zeszytów w pudełkach, aby zeszyty A
2
00:
Z portfela, w którym jest 10 monet 2−złotowych, 7 monet o nominale 1 zł i 4 pięciozłotówki wyjmujemy jednocześnie (losowo) 2 monety. Na ile sposobów można to zrobić (zakładając, że
2
narusia:
2x
lim(
)
3x
2x−1
n→
∞
0
J:
Pokazać, że funkcja ma pochodną tylko w punkcie x=0
3
uczen:
Wyniki dwukrotnego rzutu sześcienną kostką do gry zapisujemy jako liczby dwucyfrowe. Prawdopodobieństwo otrzymania liczby podzielnej przez 4 wynosi:
2
matematyk:
Rzucamy dwa razy monetą i dwa razy sześcienną kostką do gry Wyniki zapisujemy w kolejności rzutów: moneta, moneta, kostka, kostka.