matematykaszkolna.pl
matematykaszkolna.pl
poprzednio matematyka.pisz.pl
Matura z Matematyki
Egzamin ósmoklasisty
forum zadankowe
liczby i wyrażenia algebraiczne
logika, zbiory, przedziały
wartość bezwzględna
funkcja i jej własności
funkcja liniowa
funkcja kwadratowa
wielomiany
funkcja wymierna
funkcja wykładnicza
logarytmy
ciągi liczbowe
granica ciągu i funkcji
pochodna funkcji
trygonometria
geometria na płaszczyźnie
geometria analityczna
geometria w przestrzeni
kombinatoryka
prawdopodobieństwo
elementy statystyki
dla studenta
gra w kropki
archiwum zadań z dnia 11.7.2011
Zadania
Odp.
1
rączka:
Reszta z dzielenia wielomianu [tex]W(x)[/tex] przez dwumian [tex](x + 2)[/tex] wynosi [tex]−4[/tex], a reszta z dzielenia tego wielomianu przez [tex](x − 3)[/tex] wynosi 5.
6
Ania:
Ciąg a
n
określony jest rekurencyjnie a
1
=1
8
Ania:
Dany jest ciąg arytmetyczny, w którym a
4
=4,5 a
6
=6. Wyznacz wzór ogólny tego ciągu. Oblicz n, jeśli wiadomo, że S
n
= 261
2
Patryk:
−2*2=−4
23
Piotr student:
Zbadać ekstrema funkcji z=f(x,y): f(x,y)=x
3
+3x
2
y−6xy−3y
2
−15x−15y
2
TPB:
Ostatnio przerabiam zbiór zadań pana Pawłowskiego, ale w ogóle nie idą mi wzory Viete'a czy ktoś mógłby rozwiązać taki oto przykład:
9
tomq:
Mam takie pytanie.. jak obliczyć punkt M leżący na prostej m, prostopadłej do podstawy trójkąta równoramiennego.. gdzie mamy podane tylko A oraz B? A(−4,−1) B(12,7)..(podstawa) i wiadomo,
3
Patryk:
rys. o D=<1;8> i mz= 1,3,8 podaj rozwiązania nierównosci f(x)>0 i f(x)≤0
2
Sylwia:
1
1
W ciągu arytmetycznym a
p
=
i a
q
=
(p≠q). Znajdź sumę p*q wyrazów tego ciągu.
q
p
11
Suchar:
Kiedy piszemy F. kwadratowa
1
Suchar:
Funkcja kwadratowa.
7
Zen64 i hwdtel:
W oparciu o liczby zespolone rozwiąż poniższy układ równań
0
DOLORES:
Funkcja liniowa. Rozwiąż równania i nierówności metodą algebraiczną i graficzną.
3
JackBlack :
W grupie 21 osób jest 10 mężczyzn, 4 nosi okulary i 11 kobiet, 3 noszą okulary, oblicz prawdopodobieństwo wylosowania mężczyzny noszącego okulary
1
fawq:
jak mnozyc i dzielic logarytmy. Czy jest na to jakis wzor? np: log
3
2 * log
6
7
16
;):
Czy autor forum nie myślał może o poszerzeniu zakresu materiału do studiów?Widze ,że dość dużo osób jest tu powyżej LO,więc może byłoby warto..