matematykaszkolna.pl
matematykaszkolna.pl
poprzednio matematyka.pisz.pl
Matura z Matematyki
Egzamin ósmoklasisty
forum zadankowe
liczby i wyrażenia algebraiczne
logika, zbiory, przedziały
wartość bezwzględna
funkcja i jej własności
funkcja liniowa
funkcja kwadratowa
wielomiany
funkcja wymierna
funkcja wykładnicza
logarytmy
ciągi liczbowe
granica ciągu i funkcji
pochodna funkcji
trygonometria
geometria na płaszczyźnie
geometria analityczna
geometria w przestrzeni
kombinatoryka
prawdopodobieństwo
elementy statystyki
dla studenta
gra w kropki
archiwum zadań z dnia 4.11.2021
Zadania
Odp.
2
Adam:
Wiedzac, ze a
3
+b
3
+c
3
=0 udowodnij:
0
Kamil:
Udowodnij, że każdy zbiór ograniczony jest zawarty w kuli otwartej.
0
Kamil:
Podaj przykład pokazujący, że przeliczalna suma zbiorów domkniętych nie musi być zbiorem domkniętym. Z góry dziękuje za pomoc
2
potrzebujący pomocy:
(x
2
−5x+6)[(4m
2
−(3m−2)x+m)]=0
3
Eryczek:
(x
2
+2x+1)(x
2
−2ax+3bx−6ab)>=0
3
pawel2493:
trygonometria
π
1
Rozwiąż równanie: cos
4
x + cos
4
(x −
) =
2
2
7
Kck:
(n+1)!
Zbadaj monotoniczność ciągu a
n
=
.
n+5
a
n
+
1
a
n
+
1
Wziąłem
. Po wszystkich przekształceniach wyszło mi
= ... =
a
n
a
n
n
2
+7n+10
.
n+6
a
n
+
1
Czyli licznik jest większy od zera i mianownik jest większy od zera zatem
> 0.
a
n
Tylko jak mam zinterpretować ten wynik. Czy w tym przypadku ten ciąg jest malejący, rosnący?
1
m4rrios:
log
2
x−1 (x+1)≥ 1 założenie: Df: x € (1/2,
∞
)/{R}
8
anonim123:
Jeżeli A jest macierzą to jak policzyć A podzielone przez 2?
0
ABC:
Witam,
0
Elp:
Tw. ciąg arytmetyczny jest: a) rosnący gdy r>0
1
Nika :
W pierwszej urnie są 3 białe, 5 czarnych i 2 zielone kule. W drugiej 2 białe, 3 czarne i 3 zielone kule.
5
mat:
(1−2
−2
)(1−3
−2
)(1−4
−2
)...(1−99
−2
)(1−100
−2
)
1
gzyb:
Udowodnij (np. metodą indukcji matematycznej), że: 1 0 1
n
2
n
−
1
0 2
n
−
1
4
anonim123:
jak zaprzeczyć jakiemuś supremum?
3
Wiolla:
Dzień dobry czy jak mam takie ograniczenia 0<x<π i 0<y<π to 0<x+y<2π i −π<x−y<π czy dobrze to zrobiłam?
4
Marta:
a) 5
−
1+log25 z 4= b) 3log3 z2− log3z72=
9
mat:
(m+1)n
|AP| : |PM| =
m