matematykaszkolna.pl
matematykaszkolna.pl
poprzednio matematyka.pisz.pl
Matura z Matematyki
Egzamin ósmoklasisty
forum zadankowe
liczby i wyrażenia algebraiczne
logika, zbiory, przedziały
wartość bezwzględna
funkcja i jej własności
funkcja liniowa
funkcja kwadratowa
wielomiany
funkcja wymierna
funkcja wykładnicza
logarytmy
ciągi liczbowe
granica ciągu i funkcji
pochodna funkcji
trygonometria
geometria na płaszczyźnie
geometria analityczna
geometria w przestrzeni
kombinatoryka
prawdopodobieństwo
elementy statystyki
dla studenta
gra w kropki
archiwum zadań z dnia 30.8.2015
Zadania
Odp.
1
bajdoo:
Wyznaczyc funkcje popytu od ceny Q(p) wiedzac, ze cenowa elastycznosc popytu
p
wyraza sie wzorem EpQ =
oraz, ze przy cenie 10 jednostek popyt wynosi 100 jednostek.
50−p
6
Mateusz:
Może mi ktoś napisać czy dobrze to zrobiłem bo nie mam odpowiedzi
15
6xdj:
Najpierw sprawdz jaki to będzie trojkat a) prostokątny
4
mistrzmatematyki:
Jak to przeczytać?
20
Adek:
Wśród 200 osób, 150 uprawia pływanie lub jogging, lub jedno i drugie. Jeśli 85 osób uprawia pływanie, a 60 pływanie i jogging, to ile uprawia jogging ?
5
:):
(x−y−1)
2
jak to obliczyć?
0
Urszula:
f(z)=
1
2(z−1)
−
1
2(z+1)
dla 0 < |z − 1| < 2 Proszę o rozwiązanie a nie pisanie co mam zrobić, gdyż znam schemat ale wynik wychodzi mi inny
37
Sars:
Kilka problemów dla tych co potrafią, ja tego nie pojmuję
15
:):
Wykonaj działania: (x+2)
2
− 3 (x+1)(x−7)
0
NICK:
GEODEZJA
3
123:
dy
sinx*siny*
=cosx*cosy
dx
Po przekształceniach wychodzą mi takie całki
siny
cosx
∫
dy = ∫
dx
cosy
sinx
czyli
2
4max :
:::rysunek::: Jeszcze to zadanie prosze o sprawdzenie
2
4max :
:::rysunek::: Olek i Bronek stali obok siebie i w pewnej chwili zaczeli biec jednocześnie w prz4eciwnych
16
4max :
:::rysunek::: Olek i Bronek stali w odleglosci 300m i jednocześnie zaczeli biec ku sobie po ilu sekundach
1
bajdoo:
3x
2
−sin(x+2y+3)
y
'
=
2sin(x+2y+3)
Nie mam pomysłu jak się za to zabrać
4
bimbam:
hej jeśli mam całkę, którą muszę policzyć przez części, to robię następujące oznaczenia
5
o.m.student:
Oblicz całkę
7
Rowerek:
Czy możecie mi pomóc z tym przykładem?
|x−3|
≥ 2
x
2
−5x+6
2
albus54:
Hej, potrafi ktos zrobic to zadanie inaczej niz uzywajac trygonometrii? ( tw. cosinusow ) bo zadanie jest w zbiorze duzo wczensiej niz trygonometria − w temacie okrag opisany na
1
paw:
1
jak wykazać, że ciąg a
n
=
jest malejacy?
√
n
+
√
n+3
a
n+1
√
n
+
√
n+3
=
a
n
√
n+1
+
√
n+4