matematykaszkolna.pl
matematykaszkolna.pl
poprzednio matematyka.pisz.pl
Matura z Matematyki
Egzamin ósmoklasisty
forum zadankowe
liczby i wyrażenia algebraiczne
logika, zbiory, przedziały
wartość bezwzględna
funkcja i jej własności
funkcja liniowa
funkcja kwadratowa
wielomiany
funkcja wymierna
funkcja wykładnicza
logarytmy
ciągi liczbowe
granica ciągu i funkcji
pochodna funkcji
trygonometria
geometria na płaszczyźnie
geometria analityczna
geometria w przestrzeni
kombinatoryka
prawdopodobieństwo
elementy statystyki
dla studenta
gra w kropki
archiwum zadań z dnia 24.2.2022
Zadania
Odp.
1
ZTM:
Zad.1 A(1,−2−1) B(2,−1,0) C(−1,2,3)
1
student:
Znalazłem sposób na udowodnienie, że
√
2
= 2
2
Karolina:
Zapisz poniższą wypowiedź w postaci równania: ax + by = c, gdzie a,b,c∊Z. a) podwojona liczba x jest 4 razy większa od liczby y
3
coovar:
Na ile sposobów można wybrać 10 owoców spośród 7 pomarańczy, 6 jabłek oraz 5 gruszek (owoce są nierozróżnialne w ramach jednego rodzaju)?
5
staq:
Odwróć funkcję, dobierając uprzednio zakres zmienności x tak aby uzyskać bijekcję:
2
DumbTu:
Zależność zysku całkowitego produkcji pewnego towaru od wielkości produkcji (w setkach sztuk) wyraża się wzorem:
8
Legolas bez strzał :
Ile jest drzew na zbiorze wierzchołków {1,...,n}, n ≥ 5, w których d(1) = 3?
2
Karolina:
Czy każdy z tych zapisów funkcji jest poprawny i oznacza to samo? Oczywiście wszędzie chodziło mi o jedną dużą klamrę do całości. Z góry bardzo dziękuję