matematykaszkolna.pl
s maciu: dane są punkty A (−2,4) oraz B (4,−1) promien okregu opisanego na trojkacie rownobocznym ABC jest rowny? jak sie za to zabrac?
13 sie 15:17
Omikron: Oblicz długość boku AB. Potem wysokość z własności trójkąta równobocznego. Promień okręgu opisanego na trójkącie rownobocznym jest równy 2/3 wysokości
13 sie 15:26
Eta: |AB|= ....
 |AB|3 
R=

=....
 3 
13 sie 15:27
Omikron:
 a 3 
A żeby nie było wątpliwości h=

, gdzie h to wysokość i a długość boku.
 2 
13 sie 15:28
maciu: rysunektego boku ab?
13 sie 15:28
13 sie 15:28
maciu: po co mam obliczyc AB długosc jak w tym wzorze 15 28 nie ma nigdzie B
13 sie 15:31
Omikron: a=|AB|
13 sie 15:32
Eta: https://matematykaszkolna.pl/strona/1248.html Weź i zastosuj ten wzór
13 sie 15:40
maciu: stosuje!
13 sie 15:41
maciu: mam w pierwiastku 36+25 dobrze?
13 sie 15:42
Eta: Nawet bardzo dobrze
13 sie 15:43
Eta: to |AB|= .... napisz
13 sie 15:44
maciu: jak to sie ma do długośći a i b? a to 6 b to 5?
13 sie 15:45
Omikron: Nie możesz rozdzielać końców boku na dwa boki. A i B to punkty, nie boki.
13 sie 15:46
maciu: to AB ma 11?
13 sie 15:46
maciu: bardzo prosze
13 sie 15:48
Omikron: 36+2536+25
13 sie 15:49
Eta: Źle przepisałeś A( −2,5) , B( 4,−1) |AB|= 62+(−6)2= 36+36= 2*36= 62
 |AB| 62*3 
R=

=

= 26
 3 3 
teraz zakreśl Odp: ...................
13 sie 15:49
maciu: Eta −1−4 to jest −6?
13 sie 15:52
maciu: a tak w ogóle 5−−2 =7 ....
13 sie 15:53
6latek : Dzien dobry Eta emotka Pozdrawiam Tak szybko kupilas nowy laptop?
13 sie 15:56
maciu: ja nie pojmuje przeciez −1−4 to −5...
13 sie 15:59
Eta: Zobacz ,że źle napisałeś współrzędne punktu A z zadania "kup sobie okulary, lub nowy laptop" emotka
13 sie 16:05
maciu: no ale to nie rozumiem teraz
13 sie 16:07
maciu: ale ty dobrze napisałaś,a źle te obliczenia masz
13 sie 16:07
maciu: 5−(−2)=7 −1−4=−5 dlaczego źle masz?
13 sie 16:08
Eta: W zadaniu napisane jak byk: A( −2, 5) a Ty podajesz A( −2, 4)
13 sie 16:08
maciu: tak,ale ty napisałaś 5−(−2) i ci wyszło 6
13 sie 16:09
Eta: |AB|= ( 4−(−2))2+(−1−5)2 = (4+2)2+(−6)2 = 36+36= 72= 36*2= 62
13 sie 16:10
Eta: A(x1, y1) , B(x2, y2) A(−2,5) B(4,−1) wzór |AB|= (x2−x1)2+(y2−y1)2= ...............
13 sie 16:13
maciu: mi wyszło 16 13 49 25
13 sie 16:24
Eta: Źle! Napisałam zobacz 15:49 i tyle w tym temacie! I nie pytaj .... dlaczego?
13 sie 16:26
maciu: źle maszemotka mi chodzi o zadanie z godziny 16 13
13 sie 16:27
maciu: (5− −2)2=72 + (−1−4)2 = 52 49 p {25}
13 sie 16:29
6latek : Napisz dlaczego zle ? i w ktorym miejscu jest zle ?
13 sie 16:30
Eta: maciu ile wynosi x2 =... a ile x1=...
13 sie 16:32
maciu: pogubiłem się,ale co jest złego w moim zapisie 16 29
13 sie 16:37
maciu: x1 −2 x2 5
13 sie 16:39
6latek : Przeciez wczoraj czy przedwczoraj CI to tlumaczylem Nie czytasz co sie do ciebie piszse
13 sie 16:43
maciu: co mi pan tłumaczył? to że mnie porombało?
13 sie 16:44
6latek : https://matematykaszkolna.pl/forum/329322.html chocby tutaj napisalem post 13:57 czy dla Ciebie to problem zmienic wspolrzedne punktu (przeciez nie muszsa byc takie same Nie chce mi sie wiecej juz szukac gdzie sie tylko opisalem a Ty nie czytasz bo chcesz to wszystko na logike wziac czasmi sie nie da i trzeba znac wzory
13 sie 16:56
maciu: to sie odejmuje x2 − x1 czy x2 − y1 bo juz teraz nie pojmuje
13 sie 16:58
6latek : Ja tez nie pojmuje ze Ty nie pojmujesz emotka
13 sie 17:02
6latek : Zadam CI pytanie . Czy tak jest trudno zobaczyc do wzoru na dlugosc odcinka jak tam jest i wykonac dzialanie ? naprawde trudno ?
13 sie 17:11
Mariusz: ABC trójkąt równoboczny
 π 
Kąty w tym trójkącie są równe

 3 
Długość boku AB=(4−(−2))2+(−1−4)2=62+(−5)2=61 Z tw sinusów
61 

=2R
 π 
sin(

)
 3 
 
61 

=R
 π 
2sin(

)
 3 
 
 61 
R=

 3 
 183 
R=

 3 
13 sie 17:27
6latek : Na podstawie chyba nie na tw sinusow Mariusz
13 sie 17:31
Eta: Już gimnazjaliści to wiedzą ( nie znając twierdzenia sinusów),że
 a3 
R=

−−− dł. promienia okręgu opisanego na trójkącie równobocznym o boku długości "a"
 3 
 a3 
r=

−−− dł. promienia okręgu wpisanego w taki trójkąt
 6 
13 sie 18:20
maciu: ale ja nie jestem gimnazjalistą(om?)
13 sie 18:37
maciu: mnie to zadanie przerasta
13 sie 18:38
Eta: Wróć ......... do gimnazjum emotka
13 sie 18:39
Jerzy: Do maciu trzeba mieć anielską cierpliwość... jego braki są piramidalne, ale uważa,że jest bardzo dobry emotka
13 sie 18:39
maciu: chciałbym
13 sie 18:40
Eta:
13 sie 18:40
maciu: co ty jurek za gupoty piszesz,ja nie uwazam ze jestem bardzo dobry,gdzie ja tak napisalem?albo chociaz zasugerowalem?
13 sie 18:40
maciu: Eta,ja czekam na takie piękne słowo z twojej strony,wiesz jak sie wczoraj poczulem gdy wrzucilas te odpowiedzi do zadan ktore umialem zrobic? naprawde bylo mi slabo ,mala podpowiedz te słowo ma 11 liter
13 sie 18:42
Eta: maciu .... więcej się ucz i pisz .... mniej komentarzy nie dotyczących zadań za chwilę już nikt Ci nie będzie chciał pomóc! i bez komentarzy ..... pamiętaj !
13 sie 18:43
Jerzy: Pracowalem z toba przez tydzien.Napisales, ze jestes lepszy ode mnie, a potem, zebym spierda..ł.
13 sie 18:45
maciu: to co tu robisz?
13 sie 18:47
Eta: Szkoda każdego słowa Zaraz go zablokuję i będzie po ptokach!
13 sie 18:50
maciu: nie,prosze
13 sie 18:50
maciu: już się ucze i nie wdaje w bezsensowna dyskusje
13 sie 18:51
Jerzy: Dobre wrażenie.
13 sie 18:51
maciu: prosze mie nie blokować,bardzo prosze ju dużo zawdzięczam jurkowi i innym forumowiczom naprawde
13 sie 18:52
6latek : Mysle Eta ze tak nalezy zrobic Przynajmniej na dwa dni . Bedzie mial duzo czasu aby przemyslec swoje zachowanie .
13 sie 18:53
Eta: Więc jak? będziesz bardziej grzeczny? bo..... upominam Cię już kilka razy daję ostatnią szansę jeżeli ........... to na 100% Cię zablokuję aż do końca sierpnia!
13 sie 18:53
maciu: bardzo prosze,nie blokować naprawde bardzo prosze,to moze pozbawic mnie tych 30%
13 sie 18:54
Eta: A teraz tylko Cię będę obserwować .... i zobaczę emotka
13 sie 18:55
maciu: ale nie liczą się wcześniejsze komentarze od teraz prosze
13 sie 18:56
maciu: bardzo prosze
13 sie 18:57
Eta: Ucz się ! i nie dyskutuj!
13 sie 18:58
Jerzy: Hej Eta emotka .... tam jestem początkujący
13 sie 19:08
Eta: Hej Jemotka to teraz ............ do eksperta emotka
13 sie 19:09
maciu: mam pytanie ,prosze odpowiedziec zaraz
13 sie 19:10
Eta: Nauczyłam się już nawet pisać w Latex
13 sie 19:10
Eta: Dawaj maciu pytanie
13 sie 19:11
maciu: mamy nierówność kwadratowa 20x > 4x2+24 i tak a=4 b=20 c=24 po przenoszeniu mamy tak −4x2+20x−24>0 i współczynniki są teraz takie a =−4 b=20 c=−24 mam podać przy delcie te współczynniki po przeniesieniu tak?
13 sie 19:13
Jerzy: Ja ćwiczę emotka
13 sie 19:13
Eta: rysunek tak i policz miejsca zerowe i parabola ramionami do dołu Odp: x∊ (......, .......)
13 sie 19:16
Eta: Wcześniej podziel nierówność przez 4 będziesz mieć łatwiej do policzenia deltę
13 sie 19:17
maciu: 400−384=16 delta pierwiastek 4 x1 =3 x2=−2
13 sie 19:20
Eta: x2 ... źle !
13 sie 19:27
maciu: nie pisz prosze ja sam jeszcze raz napisze
13 sie 19:28
Eta: ok czekam na poprawę odpowiedzi
13 sie 19:29
maciu: bez −
13 sie 19:30
Eta: tak
13 sie 19:31
6latek : I prosze popraw Eta ten czerwony (−) na plus emotka
13 sie 19:32
maciu: a ten wzór ,nie pamietam jaki ktory znaja gimnazajlisci to warto sie go nauczyc,czy raczej rzadko sa zadaniua maturalne z jego zastosowaniem?
13 sie 19:32
Eta: rysunek
13 sie 19:33
Eta: maciu Bardzo często są na maturze stosuje się te wzory dla trójkąta tylko równobocznego o boku "a"
 a3 
R=

 3 
 a3 
r=

 6 
 a3 
h=

 2 
 a23 
P=

 4 
13 sie 19:36
maciu: ale ja nic w ogole nie pojmuje z tego wzoru co to jest R a male r? h to wysokosc P to pole ?
13 sie 19:37
Jerzy: Masakra emotka
13 sie 19:39
6latek : Z maciem jest taki problem ze nie konczy zadan Nie napisal rozwiazania a juz pyta o inny problem
13 sie 19:39
maciu: i po co jurek prowokujesz? a potem sie dziwicie ze jestem niegrzeczny?
13 sie 19:40
maciu: ktorego nie dokonczyłem?
13 sie 19:40
6latek : Chociazby ostatniego TO nie jest rownanie tylko nierownosc (i to ostra ) wiec rozwiaaniem to nie beda miejsca zerowe tylko okreslony przedzial
13 sie 19:42
Eta: rysunek R −−− długość promienia okręgu opisanego na trójkącie równobocznym ( dużego okręgu) r−− długość promienia okręgu wpisanego w trójkąt równoboczny ( mały okrąg)
13 sie 19:43
maciu: x(2,3)
13 sie 19:45
6latek : Maciu nie dziw sie takiej naszej reakcji Jak chcesz rozwiazywac zadania skoro nie wiesz z e r −to promien okru wpisanego w trojkat a R_ to promien okrego opisanego na trojkacie TY chyba jak byla geometria za zajeciach to ucielales ze szkoly emotka
13 sie 19:45
maciu: a małe a to długość boku AB?
13 sie 19:45
Eta: maciu w zad. z tą nierównością jeżeli podasz tylko x1=3 x2= 2 to dostaniesz tylko 1 pkt poprawna odp: to rys. ( parabola ramionami do dołu Odp: x∊( 2,3) przedział obustronnie otwarty
13 sie 19:45
maciu: a co ja napisałem? wiem że trzeba przedział i odpowiedz
13 sie 19:47
6latek : x(2,3) to nie jest prawidlowy zapis jesli juz to x∊(2,3)
13 sie 19:47
Eta: 100 moje
13 sie 19:47
maciu: bardzo prosze mnie nauczyc tych zadan z trojkatami
13 sie 19:47
maciu: wiem ale nie wiem jak te e zapisac
13 sie 19:47
Eta: Teraz oglądam mecz siatkarzy! emotka
13 sie 19:49
Jerzy: Mam nadzieję, że dojdę do 100 emotka
13 sie 19:50
maciu: polecam na dwojce badminton,to jest ciekawsze niz siatkowka i jeszcze o pierwszej reczna,ze szwecja graja,noi na koniec lekkoatletyke tez warto zobaczyc,ewa w polfinale biegnie ciekawe czy sie do finalu zakwalifikuje
13 sie 19:51
maciu: jak można oglądać siatkówke emotka ? nie pojmuje tego jeszcze bardziej niz tych zadan,przeciez to takie statyczne cały czas to samo
13 sie 19:52
nick: a ja ciebie nie pojmuje xD
13 sie 19:54
maciu: a co tu jest do pojmowania?
13 sie 19:55
6latek : Masz tam powrot do spisu zadan (na niebiesko ) Pod tym masz taki pasek Klikasz na symbol i masz zapisane
13 sie 19:56
Eta: maciu ......... bez zbędnych komentarzy! bo .... blokada Ucz się i tylko ucz się !
13 sie 19:57
Eta: No i teraz mnie nie ma.................... aż po meczu emotka emotka
13 sie 19:59
maciu: 6latku sprecyzuj post 19 56 bo nie bardzo wiem o co ci Chodzi
13 sie 20:06
6latek : ∊←Ωδ≈→⇔⇔⇔πβαγ Widzisz ?
13 sie 20:10
Mariusz: Długość promienia wpisanego bym liczył z pola powierzchni i połowy obwodu
13 sie 20:21
Eta: Trójkąt jest równoboczny!
 a3 
więc r=

 6 
13 sie 21:21
maciu: a co to jest a?
13 sie 21:21
Eta: a −− długość boku trójkąta równobocznego Pierwsza litera z alfabetu emotka
13 sie 21:24
maciu: rysunektak?
13 sie 21:25
maciu: nie pojmuje
13 sie 21:25
Eta: rysunek długości boków oznaczamy małymi literami!
13 sie 21:26
maciu: czli a może być każdym bokiem tak,bo to w końcu równoramienny
13 sie 21:26
Eta: maciu A co Ty pojmujesz? Ciągle piszesz ... " nie pojmuję" a matura .... tuż , tuż
13 sie 21:27
maciu: hehe dobre,ale pomału już pojmuje chyba
13 sie 21:27
maciu: to jest wzór na promien wpisany tak bo małe r
13 sie 21:28
Eta: tak
13 sie 21:29
6latek : Gdzies Ty sie maciu uchowal . ja nie moge emotka
13 sie 21:29
maciu: co masz na myśli? nie pojmuje tego zdaniaemotka
13 sie 21:29
maciu: no,ok Eta,ale ten wzor naprawde taki potrzeny
13 sie 21:30
6latek : Nie musisz pojmowac emotka
13 sie 21:31
maciu: a P to pole? w tym wzorze wczesniejszym?
13 sie 21:31
maciu: co to zanczy gdizes ty sie uchował?
13 sie 21:32
Eta: maciu .... nie komentuj nic poza zadaniami ... bo.... blokada emotka
13 sie 21:37
6latek : Zapytaj sie swojego taty emotka Teraz tak . Nie przywiazuj sie tak do oznaczen . masz wiedziec co one oznaczaja . Pole np oznacza sie przez P ale takze przez S Jesli bedziesz mial w zadaniu oblicz pole S trojkata to bedzies sie zastanawial co to jest S ? bo np nie jest P ? Tak samo jak bok trojakta rownobocznego oznaczamy zazwyczaj przez a Ale jak bedzie napisane ze bok trojkata rownobocznego c=8 to juz nie policzysz np wysokosci czy pola ? POliczysz wiedzac ze c=a i w miejsce a wstawiasz c .
13 sie 21:39
maciu: no to pytam o zadanie P to pole?
13 sie 21:39
Mariusz: Ja wolę metody które są dość ogólne Jak ja chodziłem to tw sinusów było na podstawie ale także nie było gimnazjów Wzór na małe r
 2P 
r=

, a,b,c długości boków trójkąta , P pole powierzchni trójkąta
 a+b+c 
Macie pomysł na to zadanie https://matematykaszkolna.pl/forum/329344.html Gdyby udało się obliczyć długości przeciwprostokątnych to wysokość można by policzyć z równania kwadratowego
13 sie 21:40
maciu: a jak nie bedzie podane a ile wynosi to co wtedy
13 sie 21:41
6latek : Tak P to pole
13 sie 21:41
6latek :
 a23 
P=

 4 
Zeby policzyc Pole musisz znac a
 a3 
a wyliczysz np z wysokosci jesli masz podana h=

 2 
MOzesz wyliczyc ze wzoru na r lub R majac dane a policzysz P , h, r i R (tylko nalezy znac wzory
13 sie 21:46
Mariusz: Zależy co masz dane Jeśli dane są współrzędne wierzchołków to np pole obliczasz z wzoru wyznacznikowego a i długości boków sobie policzysz
13 sie 21:46
Mariusz:
 a+b+c 
P=

r
 2 
 abc 
P=

 4R 
13 sie 21:47
6latek : Mariusz To naprawde nie ten poziom
13 sie 21:49
Mariusz: Podobieństwo i przystawanie jeszcze mają ?
13 sie 21:52
6latek : Pewnie tak ale lepiej bedzie wiedziec Eta lub Mila
13 sie 21:54
maciu: 21 46,a mogą być takie zamkniete skomplikowane zeby sie tyle bawić?czy to raczej w otwartych
13 sie 21:56
6latek : Np jakie . Podaj dokladna tresc .
13 sie 22:00
maciu: nie wiem,tak ogolnie pytam
13 sie 22:01
6latek : Tez nie wiem . Pisz nastepne zadanie ktorego nie rozumiesz Tresc ale bez odpowiedzi
13 sie 22:02
maciu: kat rozwarcia stozka ma miare 120stopni tworzaca tego stozka ma dlugosc 4 objetosc jest rowna,tylko krok po kroku
13 sie 22:11
Omikron: Podobieństwo i przystawanie są na podstawie.
13 sie 22:16
Mariusz: Spróbuj narysować ten stożek
 1 
V=

Pph
 3 
13 sie 22:17
Mariusz: To ok bo myślałem że nawet to usunęli
13 sie 22:18
maciu: nie umiem tego
13 sie 22:18
Mariusz: Podobieństwo to miałem w podstawówce bo zdaje się że tym wykazywało się poprawność twierdzenia Pitagorasa w geometrii Euklidesowej
13 sie 22:19
Mariusz: *euklidesowej
13 sie 22:21
6latek : rysunekwylicz z tego r
13 sie 22:22
Eta: rysunek Najprościej jak tylko można abyś zrozumiał W trójkącie prostokątnym ADC
h 1 

=sin30o to h= 4*sin30o = 4*

= 2
4 2 
z twierdzenia Pitagorasa r2+h2= 42 r2+4=16 r2=12
 1 
V=

πr2*h −−− wzór z tablic
 3 
 1 
V=

π*12*2
 3 
V= 8π i nie pisz........ "nic nie rozumiem" Myśl , patrz na rysunek i sam musisz dojść do tego co podałam
13 sie 22:24
Mariusz: Gdybyś ten stożek narysował to widać by było gdzie jest ten kąt rozwarty i można by spróbować policzyć promień podstawy i wysokość stożka bo tego potrzebujemy aby obliczyć objętość
13 sie 22:24
maciu: czekaj licze
13 sie 22:24
maciu: ja miałem to zadanie zrobić !
13 sie 22:26
Mariusz: Po narysowaniu tego stożka ja już bym dał sobie radę
13 sie 22:26
piotr: maciu chyba tu troluje
13 sie 22:26
maciu: panowie i panie no k tak nie możnaemotka bardzo prosze dac mi samemu zrobic...
13 sie 22:26
maciu: dobra,to z racji tego że już nie zrobie tego,bo już kilka osób mnie wyręczyło to mam kilka pytan odnosnie postu 22 24
13 sie 22:28
6latek : To rob
13 sie 22:29
maciu: nic z tego postu ety nie rozumiem
13 sie 22:30
Eta: Miało nie być pytań! Patrz na rysunek , wzór z tablic i na trójkąt prostokątny ADC ..... Zrozumiano? jak nie? to patrz i patrz i patrz ..... aż sam zrozumiesz!
13 sie 22:30
maciu: 6latku odniose się do twojego postu 22 22 mam kilka pytan,ten trojkat jest rownoboczny?
13 sie 22:31
maciu: POJMUJE
13 sie 22:35
6latek : rysunekNie . Ten caly trojkat jest rownoramienny Masz kat na gorze 120 o wiec katy przy podstawie maja po 30 o Suma katow w trojkacie to 180o−120=600 ale ze to jest trojkat rownoramienny wiec katy przy posdatwie sa rowne to 60:2 daje 30o Trojkat rownoboczny ma wszystkie katy rone po 60o (to powinienes wiedziec
13 sie 22:35
Mariusz: Bez rysunku miałem problem ze zlokalizowaniem tego kąta a później to już łatwo Trójkąt równoramienny , kąty przy podstawie równe Suma kątów w trójkącie 180 Z powyższego znamy kąt nachylenia tworzącej do podstawy Wiedząc że wysokość pada pod kątem prostym możemy skorzystać z funkcji trygonometrycznych zdefiniowanych jako stosunek odpowiednich boków trójkąta
13 sie 22:36
maciu: Najprościej jak tylko można abyś zrozumiał W trójkącie prostokątnym ADC h 1 =sin30o to h= 4*sin30o = 4* = 2 4 2 z twierdzenia Pitagorasa r2+h2= 42 r2+4=16 r2=12 to wszystko pojmuje,ale z dalszym zapisem mam kłopot
13 sie 22:37
maciu: ja naprawde zaczynam pojmować 22 24,ale nie pojmuje pozniej bo jest wzor na objetosc i sie gubie w 2 linijce....
13 sie 22:39
maciu: wszystko jasne w tym zadaniu
13 sie 22:40
maciu: kurcze,ale zeby zamkniete i tyle wyliczen martwi mnie to,ale najwazniejsze ze pojmuje,tylko tam jest sin 30, a jakby był 27, to wartość z 27 z tych na koncu tablic znalezc?
13 sie 22:42
Eta: Podstawiasz do wzoru
 1 
V=

πr2*h za r2=12 i za h=2
 3 
otrzymujesz:
 1 
V=

π*12*2
 3 
skracasz 12 i 3 otrzymując V= π*4*2 wiesz ile to jest 4*2 =? Odp: V= 8π
13 sie 22:43
maciu: pojmuje naprawde,pojmuje
13 sie 22:44
Eta: emotka Dawaj następne zadania !
13 sie 22:46
maciu: to może napisz mi takie samo jak 22 34,tylko zmien troszke dane i ja sobie rozwiaze na kartce i pozniej odpowiedz dam,tylko podobne nie odbiegajace zbytnio poziomem prosze
13 sie 22:47
maciu: bardzo prosze
13 sie 22:48
Eta: Kąt rozwarcia stożka jest równy 120o wysokość stożka jest równa 4 Oblicz objętość stożka
13 sie 22:49
maciu: dobra ale odpowiedz tak za 20 30 minut bedzie bo chce wydrukowac ten post z instrukcja i chce dokladnie zrobic nie bede sie spieszyl
13 sie 22:50
6latek : rysunektak . Ale jakbys znal z ginazjun wlasnosci trojkata prostokatnego 30,60 ,90 stopni to bys sie tyle nie naliczyl https://matematykaszkolna.pl/strona/2280.html Popatrz na trojkat CBD u Ety czyz nie taki sam ?
13 sie 22:50
Eta: 2/ kąt rozwarcia stożka jest kątem prostym promień podstawy stożka r= 6 Oblicz objętość stożka i pole boczne stożka
13 sie 22:51
maciu: dobra to zrobie te 2 zadania,ale już nie wysyłaj wiecej prosze,bo jeszcze dzisiaj mam arkusz do zrobienia.....
13 sie 22:52
6latek : TO bylo do porzedniego zadania a nie tego teraz od Ety Chociaz mozesz skorzystac z wlasnoscui tego trojkata w tym zadaniu
13 sie 22:52
Eta: dobrze ... jak sobie "Jaśnie Pan " życzy emotka
13 sie 22:53
6latek : Maciu juz zaczyna kombinowac Wczoraj tez mu dalem zadanie do rozwiazania to napisal z emusi robic arkusz Licz te zadania od Ety
13 sie 22:54
maciu: PRZECIEZ NAJPIERW TE 2 ZADANIA ZROBIE POZNIEJ ARKUSZ!nic nie kombinuje
13 sie 22:54
6latek : Nie krzyc Wylacz caps locka .
13 sie 22:56
maciu: w zadaniu 1 nic nie rozumiem,inn tresc jest nie wiem jak ten bok wyliczyc z sinusa?
13 sie 23:04
maciu: inna tresc i to mnie zmylilo jak bok wyliczyć?
13 sie 23:07
6latek : rysunekStrasznie sie obruszasz gdy pisze ze to poziom gimnazjum ale to zadanie to naprawde poziom ginazjum (zreszta oba Dobry ginanzjalista dwwno by juz rozwiazal to zadania Zadanie nr 1 Kat rozwarcia stozka 120o i h=4 Trojakt CDB jest trojkatem prostokatnym o katach 30,60 90. Skoro tak (poparz na link gdzie pisalem o tych trojkatach to widzisz ze skoro h=4 to l=8
 l*3 
To r=

=8*3}{2}= 43
 2 
masz wyliczone r i masz podane h wylicz objetosc ze wzoru WIdzisz ze nie ma potrzeby liczyc sinusa ? (chociaz mozna bylo ) Na tym wlasnie polegaja proste metody liczenia zadan
13 sie 23:27
6latek : Dokoncz to zadanie napisz rowniez jaki trojkat prostokatny dostaniesz jesli kat rozwarcia stozka wynosi 90o?
13 sie 23:29
maciu: słuchaj ja teraz robie arkusz ,napewno tych zadan ze stozkiem nie odpuszcze jutro sie tym zajme
13 sie 23:36
maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/4620.html bardzo prosze pomoz mi z tym,tylko moim sposobem chce podstawic −3 mam podstawić za xy a f(x) ma być 0?
13 sie 23:37
Mariusz: Potraktuj tę funkcję jako złożenie funkcji
 2x 
f(x)=

 x2+1 
g(x)=x3 Masz obliczyć f(g(x)) x=−33 zatem g(x)=−3
13 sie 23:42
6latek : Nie masz zax podstawic (−33) i dopiero wyliczyc f(x) czyli bedzie tak
  2*(−33)3 
f(−33)=

 (−33)6+1 
13 sie 23:43
6latek : Mariusz ja juz pisalem ze to nie ten poziom Nawet nie wiem czy slyszal co to jest funkcja zlozona
13 sie 23:45
maciu: Czyli wynik tego to bedzie y tak?
13 sie 23:51
6latek : tak tylko to y nalezy wyliczyc . Pytanie . Czy wiesz jak to zrobic ? TUtaj beda potrzebne dzialania na potegach Takze to ze jesli liczbe ujemna podniesiemy do potegi nieparzystej np 3 5 7 9 itd to w wynku otrzymamy liczbe ujemna Natomiast jesli liczbe ujemna podniesiemy do potegi parzystej to w wyniku otrzymamy liczbe dodatnia Czy wiesz jak ?
13 sie 23:56
Mariusz: Jak ja chodziłem to złożenie funkcji jeszcze było i to na podstawie Zdawałem podstawę a było dużo rzeczy które teraz podobno są dopiero na studiach a że nauczycielem nie jestem to nie wiem co jest w programie który zresztą co chwila się zmienia
13 sie 23:58
maciu: nie ma w podstawie złożonej,wiem jak to zadanie zrobic
13 sie 23:59
6latek : Powiem CI ze ja tez nie wiem Pisze on ze proste rownania trygonometryczne wyrzucone z podsatwy, wartosc bezwzgledna wyrzucona wielomiany wyrzucone I jeszcze co tez nie wiem Czytaj np ten post to zrozumiesz dlaczego nie ten poziom
14 sie 00:02
6latek : To napisz tutaj jak zrobic (bez kalkulatora ) Powiedzmy ze bateria wysiadla i masz mi wytlumaczyc (bo ja nie rozumiem )
14 sie 00:04
maciu: Bez kalkulatora bym nie zrobil ale na mature wezme 2 a nawet jakby cos sie stalo to beda kalkulatory w komisji
14 sie 00:06
6latek : To w takim razie pomodl sie mocno do Bozi(jesli jestes wierzacy) zeby czasmi nie dali w liczniku jakiegos ulamka zwyklego a w mainowniku pierwiastka bo wtedy bedzie klopot tak jak z 1 wczorajszyn zadaniem ( z tym co bylo 0,2 w liczniku
14 sie 00:11
maciu: takie tez zrobie
14 sie 00:16
6latek : Dobrze . jesli potrafisz to cieszy mnie to . Teraz juz idz spac bo jutro tez jest dzien i trzeba byc wypoczetym do zadan .
14 sie 00:18
maciu: Ahhh mam problem z zadaniem...
14 sie 00:19
maciu: Ta liczna w nawiasi to inaczej. −1.2?
14 sie 00:20
6latek : Ja jeszce bede chwile na forum ale Ty juz naprawde powinienes isc spac
14 sie 00:21
maciu: W liczniku ma byc −3.456 w mianowniku 3.98 a to sie rowna −0.86 najblizej jest odp a a ma byc b
14 sie 00:23
6latek : Pytasz 0 (−33)? Oczywiscie ze nie . jest to liczba niewymierna czyli bedziesz mogl ja policzyc w przyblizeniu Natomiast −1,2 to jest liczba wymierna
14 sie 00:26
maciu: Pierwiastek z 3 to 1.73 ale ze minus to −1.73. A −1.2 do 3.daje ta liczbe
14 sie 00:32
Mariusz: (−33)3=−3 (−33)6=((−33)3)2=9
14 sie 00:35
maciu: mariusz bez tej potegi 3 ma być
14 sie 00:36
6latek : ja to zadanie robie w pamieci i wychodzi mi B) Popatrz teraz (−33)3= Wiesz ze na= a1/n To (−33)3= (−3){1/3*3}= (−3)1=−3 ========== (−33)6= (−3)1/3*6)= (−3)2= 9 ============ wstaw to teraz do zworu i policz f(x) Mozna to bylo zrobic jesszve inaczej ale juz nie bede CI mieszal bo i tak pewnie z tym bedziesz mial klopty Wzor takijeszce zastosowalem (an)m= an*m
14 sie 00:41
6latek : Poza tym tam nie ma 3 (kwadratowego ) tylko masz pierwiastek stopnia 3 z 3
14 sie 00:43
6latek : Tak praktycznie na tych 2 wzorach opiera sie zababwa z takimi zadaniami
14 sie 00:45
6latek : Dodajmy do tego jeszcze takie 1) an*am= an+m
 an 
2)

= an−m
 am 
Zauwaz ze musimy miec jednakowe podstawy i pelnia szczescia
14 sie 00:48
maciu: jeśli jest w − w pierwiastku to trzeba to to potegi sprowadzić?
14 sie 00:49
maciu: koniecznie musze te zadanie zrobić
14 sie 00:49
6latek : Najpierw moze zrobmy to inaczej policz f(x) dla x=33 bez tego minusa
14 sie 00:51
maciu: czekaj ,nie moge tak że 3 = 1,72 i potem że trzeciego stopnia to 1,2*1,2*1,2?
14 sie 00:52
6latek : zapisz w postaci potegi (czyli postaci a1/n 2 5 32 33
14 sie 00:57
maciu: ale ja nie chce w postaci potegi po co mi to? ja chce obliczyc ile to jest,bardzo prosze
14 sie 00:58
6latek : No przeciez masz odpowiedz do tego zdania (swojego ) Jesli nie chcesz zobaczyc jak dojsc do tego wyniku to juz Twoja sprawa ,nie moja jesli jednak chcesz to wykonuj polecenia OK?
14 sie 01:02
maciu: a poza tym nie wiem jak napisac w potedze we klawiaturze
14 sie 01:02
maciu: OK,ja chce dojsc do odpowiedzi ale moja metoda przyblizen tylko taką nie mam czasu na nauke pierwiastkiw
14 sie 01:03
maciu: dowiem sie czy −1,2 to ten x?
14 sie 01:04
6latek : Glowa na lewo i masz wpisz a otrzymasz np 2= 2 dajesz {1/2}
14 sie 01:05
maciu: nie rozumiem
14 sie 01:06
maciu: 00 41, tam nie do potegi 3...
14 sie 01:06
maciu: po co mam przeksztalcac to do poteg,nie moge wyliczyc przyblizenia w tym przypadku?
14 sie 01:07
6latek : Juz CI napisalem ze nie jesli juz to −1,4422 itd
14 sie 01:08
14 sie 01:09
maciu: zobacz jeszcze raz tego x,przepisz moze na kartce ten pierwiastek a ja napisze krok po kroku jak ja wyliczam to ,a ty mi napiszesz gdzie robie bląd i dlaczego ok?
14 sie 01:10
6latek : Jesli chcesz tak liczyc to sobie licz Pamietaj tylko o tym jak sie podnosi liczby ujemne do potegi parzystej i nieparzystej
14 sie 01:10
6latek : Maciu ja to naprawde policzylem w pamieci znajac wzory (mi klakulator tu jest niepotrzebny No dobrze napisz
14 sie 01:12
maciu: to pamietam,to bede pisał jak ja licze to weź sobie przepisz tego x na kartce i ja bede pisał krok po kroku jak robie ten przyklad
14 sie 01:12
maciu: tylko wazne,nie narzucaj mi swoich wzorow itp ,caly czas bede pisal jak robie ta metoda ...
14 sie 01:13
6latek : Pisz szkoda czasu
14 sie 01:14
maciu:3 to −1,73,ale że 3go stopnia to szukam liczby która podniesiona do potegi 3 da tą liczbę jest nią −1,2 ,sprawdz na kalkulatorze ze dobrze
14 sie 01:15
Eta: maciu zapamiętaj pierwiastek trzeciego stopnia do potęgi trzeciej daje liczbę całkowitą i pierwiastek trzeciego stopnia do potęgi szóstej też daje liczbę całkowitą więc odp : A i odp : D odpada teraz strzelaj która będzie ? B czy C
14 sie 01:20
6latek : No dobrze
14 sie 01:21
maciu: słuchaj,ja nie mogę strzelać ja musze to wszystko dokładnie wyliczyć na kalkulatorze
14 sie 01:22
Eta: No ręce opadają
14 sie 01:22
maciu: Eta nie obraź się,ale ja narazie prowadze dyskusje śmiertelnie ważną dla mnie z 6latkiem nie przeszkadzaj prosze,naprawde bardzo prosze
14 sie 01:23
maciu: dobra to lecimy dalej
14 sie 01:23
Eta: A spadaj ...................
14 sie 01:23
maciu: teraz przepisz może to u góry to tam gdzie w liczniku jest 2x2 ten cały przykład,a ja dalej bede pisał jak ja robiłem
14 sie 01:24
maciu: −1,23=−1,73 2*−1,73=−3,45 w liczniku,sprawdź prosze
14 sie 01:25
6latek : w liczniku jest 2x3
14 sie 01:26
maciu: no tak ja policzyłem x3 czyli to jest −1,73 razy 2 =−3,45
14 sie 01:27
Eta:
−całkowita 

+całkowita 
 3 
jest tylko jedna taka odp: B −

 5 
14 sie 01:27
maciu: w a tez jest minus,,,
14 sie 01:28
Eta: To jest "maciowa" metoda zdawania matury z matematyki emotka
14 sie 01:28
maciu: to jest kpina ,nie metoda,ale co zrobić emotka
14 sie 01:29
6latek : Tak wychodzi ale to jest zle yht zle Cie nauczyl albo Ty zle zrozumiales Jesli juz to 2*(−1,4422)3=
14 sie 01:30
Eta: emotka
14 sie 01:30
maciu: przecież x to −1,2
14 sie 01:31
maciu: skąd te 1,444?
14 sie 01:32
Eta: Maciu idź Ty już lepiej do spania! bo pękam ze śmiechu ....
14 sie 01:32
6latek : Masz policzyc 33 to wtedy x=−1,4422 bo (−1,4422)3≈3
14 sie 01:32
6latek : ≈−3 Eta ja jeszce troche z nim posiedze i pokaze mu ze nie tedy droda
14 sie 01:34
maciu: nie rozumiem ahh,przeciez na poczatku napisałeś że x=−1,2 że dobrze
14 sie 01:34
Eta: "małolatku"emotka Jeszcze taaaakiego "maturzysty" tu nie mieliśmy
14 sie 01:34
maciu: skoro x=−1,2 (sam potwierdziłeś i ja też tak uważam) to... −1,23=−1,73 2*−1,73=−3,45 i co tu jest źle
14 sie 01:36
6latek : no nie mielismy emotka (
14 sie 01:36
Eta:chęci , ale wiedzy brak !
14 sie 01:36
maciu: ale te chęci są na tyle wystarczające,że to wystarczy
14 sie 01:37
maciu: czekam na odpowiedz...
14 sie 01:37
Eta: Życzę sukcesu .... 30%
14 sie 01:38
maciu: dla jednych to nie znaczy nic,dla mnie to wiele. co z tą odpowiedzią słucham gdzie jest błąd 01 36?
14 sie 01:39
Eta: Napisałam Ci odpowiedź : 01:38
14 sie 01:39
6latek : Jeszce raz napisze TY masz liczyc pierwiastek stopnia trzeciego a nie drugiego Wlacz sobie w komputeraze kalkulator naukowy i policz 33 ile to jest ? Jesli nie potrafisz policzyc na zwyklym kalkulatorze pierwiastka stopnia trzeciego to nie licz (ja tez nie potrafie muszse dopiero poczytac
14 sie 01:39
Eta: i jeszcze ...... ile to jest (−1,2)6 +1
14 sie 01:40
maciu: no to policzyłem przecież 1,2*1,2*1,2!
14 sie 01:40
maciu: widze 6latku,że sie pogubiłeś przecież policzyłem pierwiastek trzeciego stopnia z −1,73 to −1,2
14 sie 01:41
Eta: 33≈ 1,442
14 sie 01:43
maciu: taaaaa, a jak wpisze 3
14 sie 01:44
6latek : Nie chciales sie uczyc wzorow i 30% idzie w las Juz raz napisalem .Nie wszystko policzysz na klakulatorze . Zrobiono CI straszna tym krzywde . Uwierzyles z ewszystko policzysz a tu kicha
14 sie 01:44
maciu: to jest 1,73 a 1,2*1,2*1,2=1,728...
14 sie 01:44
maciu: ale serio wpisz w kalkulatorze 1,2*1,2*1,2 to jest 1,728
14 sie 01:45
Eta: 33 ≈1,442 a 3≈ 1,732 to szalona różnica
14 sie 01:45
Eta: 1,442*1,442*1,442≈ 3
14 sie 01:46
maciu: ale tam tez jest trzeciego stopnia
14 sie 01:46
6latek : To ty sie pogubbiles Masz policzyc −33 a nie −31,73 to jest duza roznica Proponowalem CI kasiazke jak wykorzystac kalkulator na maturze to napisales ze juz wszystko wiesz i co?
14 sie 01:47
maciu: ale wylicz ile to jest 3 to jest1,73 i wtedy szukaj liczby ktora do potegi trzeciej da ją
14 sie 01:47
maciu: książke zamówiłem,w poniedziałek bedzie
14 sie 01:48
maciu: przecież ja tak nie policzyłem
14 sie 01:48
maciu: ja licze pierwiastek − stopnia 3 z 3...
14 sie 01:49
6latek : Napiszse ostatni raz . jesli nie wiesz jak policzyc to nie licz
14 sie 01:49
maciu: a ile to jest 3 ? 1,73 to o co chodzi
14 sie 01:49
Eta: 3a = b taka ,że b3=a zatem 1,73*1,73*1,73≈ 5,177 ≠3 tak więc 33≈1,442 bo 1,442*1,442*1,442≈3
14 sie 01:50
maciu: ale mi sie wydaje ze wpierw trzeba wyliczyć 3 czyli to jest 1,73 i wtedy szukac takiej liczby ktora do potegi 3,da 1,73
14 sie 01:51
6latek : Zadanie n 2−3 minuty w porywach a piep ...... wiecej niz godzine jesli sie nie nauczysz wzorow to zapomij o takich zadaniach (tam gdzie sa pierwiastki stopnia wiekszsego niz 2
14 sie 01:51
Eta: To tylko Ci się wydaje.......... jak i wydaje Ci się ,że zdasz maturę emotka Z takim podejściem? .......
14 sie 01:52
maciu: niemożliwe
14 sie 01:52
Eta: Nabiłeś postów na to banalne zadanie już na "dywizjon 303" emotka
14 sie 01:53
Metis: Etuś ja nadal czekam na odpowiedź emotka
14 sie 01:53
maciu: zrobie jeszcze raz to zadanie
14 sie 01:54
Eta: Jaką ? bo już nie pamiętamemotka Taki mętlik robi nam w głowie "uczony" macio emotka
14 sie 01:55
Metis: 329214 22:08 emotka
14 sie 01:56
Eta: Dałam Ci odpowiedź emotka
14 sie 01:58
maciu: teraz mam dobrze,mam w liczniku −6 w mianowniku 9,91 =−0,605 odp B jest ok
14 sie 02:00
maciu: ale ty szesciolatku tez sie pomyliles i napisales '' no dobrze''
14 sie 02:00
Eta: 18.08 będę znów przejazdem emotka
14 sie 02:01
Eta: @WKZ Zaraziłeś się naszym forum? emotka
14 sie 02:04
Metis: Nie spodobało Mi się podoba emotka
14 sie 02:05
WKZ: Chyba od Pani mi się udzieliło emotka lecz ja nie jestem tak aktywny. Już praktycznie kończę robić 2 stronę tych całek z Pani ostatniego linku emotka
14 sie 02:07
6latek : Post 0:15 −3≈−1,73 i to prawda rowniez prawda jest (−1,2)3≈1,73 Gdzie sie pomylilem ? PO drugie −0,605 nie ma takiej odpowiedzi
 3 
Skad wiesz ze to jest rowne −

?
 5 
14 sie 02:08
maciu: −3/5= 0,6
14 sie 02:08
maciu: i nie trzeba umiec tych pierwiastków mozna sobie z kalkulatorem poradzic
14 sie 02:09
Eta: Metisku Baaardzo mi sie podoba emotka
14 sie 02:10
Eta: @WKZ Miło mi emotka I tak trzymaj !
14 sie 02:11
WKZ: emotka
14 sie 02:11
maciu: ile bede miec %,jakies typy
14 sie 02:12
Eta: 34%
14 sie 02:13
Eta: Jeszcze tydzień nauki i.... będzie 40%
14 sie 02:14
Eta: Polacy wygrywają w ręczną !
14 sie 02:15
WKZ: Gollll! emotka
14 sie 02:16
Eta: emotka za emotka
14 sie 02:17
WKZ: Eta jak to przewidziałaś
14 sie 02:18
Eta: Ma się tę intuicję
14 sie 02:18
WKZ: Oby i z maciem tak było
14 sie 02:19
Eta:
14 sie 02:21
WKZ: ZWYCIĘSTWO
14 sie 02:22
maciu: dobra,zamykam temat.koniec dyskusji
14 sie 02:22
6latek : Ale to nie ty decydujesz o tym Ile wygrali ?
14 sie 02:23
Eta: No to mogę już iść do spaniaemotka Dobranoc emotka
14 sie 02:23
maciu: trzeba było ogladac
14 sie 02:23
maciu: ale zaraz,ja mam ostatnie pytanie ...
14 sie 02:24
6latek : Dobranoc emotka Moze pozniej bedzie lepszsy dzien emotka
14 sie 02:24
maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/4628.html tu mam watpliwosci spore
14 sie 02:24
WKZ: 6latku 25−24 Dobranoc wszystkim
14 sie 02:25
maciu: w tym drugim jest y=mx i potem ułamek i w tym ulamku tez jest m
14 sie 02:25
6latek : koniec z pytaniami emotka
14 sie 02:25
maciu: nie ty o tym decydujesz
14 sie 02:26
maciu: te m w ułamku nie ma wpływu ? w drugim?
14 sie 02:26
Eta: Już Ci maciu podawałam rozwiązanie tego zadania! tylko Ty nie czytasz wpisów z uwagą ! Dziesięć razy nie będę Ci tego pisać!
14 sie 02:27
6latek : Podejrzewam jednak ze tak Kto Ci o tej porze odpowie? emotka
14 sie 02:27
maciu: tak wiem,rozumiem,że moge podstawić to pamiętam,ale mi chodzi o cos zupełnie innego tego nie tłumaczyłaś
14 sie 02:27
maciu: bardzo prosze
14 sie 02:28
Eta: a1*a1= −1
2 

*m= −1
m−1 
2m=−m+1 3m= 1
 1 
m=

 3 
i tyle w tym temacie! emotka emotka
14 sie 02:30
6latek : A tak poza ty miales bys grzeczny
14 sie 02:30
Eta: Poprawiam zapis a1*a2 = −1 ( tak miało być)
14 sie 02:31
Eta: Przypominam maciu: Jak jutro będziesz niegrzeczny ... to blokada na 100% ( na 2 tygodnie)
14 sie 02:33
maciu: Dobra dobra nie raz to slyszalem
14 sie 02:34
maciu: Ale bede grzeczny
14 sie 02:34
Eta: No emotka ( zobaczymy czy ....
14 sie 02:35
maciu: dobranoc
14 sie 02:36
6latek : Zobaczymy tez Eta czy w koncu doczekamy sie na magiczne slowo dziekuje z jego strony Ciagle tylko prosze ,bardzo prosze ale podziekowania zadnego , chociaz nie raz sa takie ze az....
14 sie 02:39