s
maciu: dane są punkty A (−2,4) oraz B (4,−1) promien okregu opisanego na trojkacie rownobocznym ABC
jest rowny? jak sie za to zabrac?
13 sie 15:17
Omikron: Oblicz długość boku AB. Potem wysokość z własności trójkąta równobocznego. Promień okręgu
opisanego na trójkącie rownobocznym jest równy 2/3 wysokości
13 sie 15:26
13 sie 15:27
Omikron: | a √3 | |
A żeby nie było wątpliwości h= |
| , gdzie h to wysokość i a długość boku. |
| 2 | |
13 sie 15:28
maciu:
tego boku ab?
13 sie 15:28
13 sie 15:28
maciu: po co mam obliczyc AB długosc jak w tym wzorze 15 28 nie ma nigdzie B
13 sie 15:31
Omikron: a=|AB|
13 sie 15:32
13 sie 15:40
13 sie 15:41
maciu: mam w pierwiastku 36+25 dobrze?
13 sie 15:42
Eta:
Nawet bardzo dobrze
13 sie 15:43
Eta:
to |AB|= ....
napisz
13 sie 15:44
maciu: jak to sie ma do długośći a i b?
a to 6 b to 5?
13 sie 15:45
Omikron: Nie możesz rozdzielać końców boku na dwa boki. A i B to punkty, nie boki.
13 sie 15:46
maciu: to AB ma 11?
13 sie 15:46
maciu: bardzo prosze
13 sie 15:48
Omikron: √36+25≠√36+√25
13 sie 15:49
Eta:
Źle przepisałeś A( −2,
5) , B( 4,−1)
|AB|=
√62+(−6)2=
√36+36=
√2*36= 6
√2
| |AB| | | 6√2*√3 | |
R= |
| = |
| = 2√6 |
| 3 | | 3 | |
teraz zakreśl Odp: ...................
13 sie 15:49
maciu: Eta −1−4 to jest −6?
13 sie 15:52
maciu: a tak w ogóle 5−−2 =7 ....
13 sie 15:53
6latek : Dzien dobry
Eta Pozdrawiam
Tak szybko kupilas nowy laptop?
13 sie 15:56
maciu: ja nie pojmuje przeciez −1−4 to −5...
13 sie 15:59
Eta:
Zobacz ,że źle napisałeś współrzędne punktu A z zadania
"kup sobie okulary, lub nowy laptop"
13 sie 16:05
maciu: no ale to nie rozumiem teraz
13 sie 16:07
maciu: ale ty dobrze napisałaś,a źle te obliczenia masz
13 sie 16:07
maciu: 5−(−2)=7
−1−4=−5
dlaczego źle masz?
13 sie 16:08
Eta:
W zadaniu napisane jak byk: A( −2, 5) a Ty podajesz A( −2, 4)
13 sie 16:08
maciu: tak,ale ty napisałaś 5−(−2) i ci wyszło √6
13 sie 16:09
Eta:
|AB|= √ ( 4−(−2))2+(−1−5)2 = √(4+2)2+(−6)2 = √36+36= √72= √36*2= 6√2
13 sie 16:10
Eta:
A(x1, y1) , B(x2, y2)
A(−2,5) B(4,−1)
wzór |AB|= √(x2−x1)2+(y2−y1)2= ...............
13 sie 16:13
maciu: mi wyszło 16 13
√49 √25
13 sie 16:24
Eta:
Źle!
Napisałam zobacz 15:49
i tyle w tym temacie!
I nie pytaj .... dlaczego?
13 sie 16:26
maciu: źle masz
mi chodzi o zadanie z godziny 16 13
13 sie 16:27
maciu: (5− −2)2=72 + (−1−4)2 = 52
√49 p {25}
13 sie 16:29
6latek : Napisz dlaczego zle ? i w ktorym miejscu jest zle ?
13 sie 16:30
Eta:
maciu
ile wynosi x2 =... a ile x1=...
13 sie 16:32
maciu: pogubiłem się,ale co jest złego w moim zapisie 16 29
13 sie 16:37
maciu: x1 −2 x2 5
13 sie 16:39
6latek : Przeciez wczoraj czy przedwczoraj CI to tlumaczylem
Nie czytasz co sie do ciebie piszse
13 sie 16:43
maciu: co mi pan tłumaczył? to że mnie porombało?
13 sie 16:44
6latek : https://matematykaszkolna.pl/forum/329322.html chocby tutaj napisalem post 13:57
czy dla Ciebie to problem zmienic wspolrzedne punktu (przeciez nie muszsa byc takie same
Nie chce mi sie wiecej juz szukac gdzie sie tylko opisalem a Ty nie czytasz bo chcesz to
wszystko na logike wziac
czasmi sie nie da i trzeba znac wzory
13 sie 16:56
maciu: to sie odejmuje x2 − x1 czy x2 − y1 bo juz teraz nie pojmuje
13 sie 16:58
6latek : Ja tez nie pojmuje ze Ty nie pojmujesz
13 sie 17:02
6latek : Zadam CI pytanie .
Czy tak jest trudno zobaczyc do wzoru na dlugosc odcinka jak tam jest i wykonac dzialanie ?
naprawde trudno ?
13 sie 17:11
Mariusz:
ABC trójkąt równoboczny
| π | |
Kąty w tym trójkącie są równe |
| |
| 3 | |
Długość boku AB=
√(4−(−2))2+(−1−4)2=
√62+(−5)2=
√61
Z tw sinusów
13 sie 17:27
6latek : Na podstawie chyba nie na tw sinusow Mariusz
13 sie 17:31
Eta:
Już gimnazjaliści to wiedzą ( nie znając twierdzenia sinusów),że
| a√3 | |
R= |
| −−− dł. promienia okręgu opisanego na trójkącie równobocznym o boku długości "a" |
| 3 | |
| a√3 | |
r= |
| −−− dł. promienia okręgu wpisanego w taki trójkąt |
| 6 | |
13 sie 18:20
maciu: ale ja nie jestem gimnazjalistą(om?)
13 sie 18:37
maciu: mnie to zadanie przerasta
13 sie 18:38
Eta:
Wróć ......... do gimnazjum
13 sie 18:39
Jerzy:
Do
maciu trzeba mieć anielską cierpliwość...
jego braki są piramidalne, ale uważa,że jest bardzo dobry
13 sie 18:39
maciu: chciałbym
13 sie 18:40
Eta:
13 sie 18:40
maciu: co ty jurek za gupoty piszesz,ja nie uwazam ze jestem bardzo dobry,gdzie ja tak napisalem?albo
chociaz zasugerowalem?
13 sie 18:40
maciu: Eta,ja czekam na takie piękne słowo z twojej strony,wiesz jak sie wczoraj poczulem gdy
wrzucilas te odpowiedzi do zadan ktore umialem zrobic? naprawde bylo mi slabo ,mala podpowiedz
te słowo ma 11 liter
13 sie 18:42
Eta:
maciu .... więcej się ucz i pisz .... mniej komentarzy nie dotyczących zadań
za chwilę już nikt Ci nie będzie chciał pomóc!
i bez komentarzy ..... pamiętaj !
13 sie 18:43
Jerzy:
Pracowalem z toba przez tydzien.Napisales, ze jestes lepszy ode mnie,
a potem, zebym spierda..ł.
13 sie 18:45
maciu: to co tu robisz?
13 sie 18:47
13 sie 18:50
maciu: nie,prosze
13 sie 18:50
maciu: już się ucze i nie wdaje w bezsensowna dyskusje
13 sie 18:51
Jerzy:
Dobre wrażenie.
13 sie 18:51
maciu: prosze mie nie blokować,bardzo prosze ju dużo zawdzięczam jurkowi i innym forumowiczom naprawde
13 sie 18:52
6latek : Mysle Eta ze tak nalezy zrobic
Przynajmniej na dwa dni . Bedzie mial duzo czasu aby przemyslec swoje zachowanie .
13 sie 18:53
13 sie 18:53
maciu: bardzo prosze,nie blokować naprawde bardzo prosze,to moze pozbawic mnie tych 30%
13 sie 18:54
Eta:
A teraz tylko Cię będę obserwować .... i zobaczę
13 sie 18:55
maciu: ale nie liczą się wcześniejsze komentarze od teraz prosze
13 sie 18:56
maciu: bardzo prosze
13 sie 18:57
Eta:
Ucz się ! i nie dyskutuj!
13 sie 18:58
Jerzy:
Hej
Eta .... tam jestem początkujący
13 sie 19:08
Eta:
Hej
J
to teraz ............ do eksperta
13 sie 19:09
maciu: mam pytanie ,prosze odpowiedziec zaraz
13 sie 19:10
Eta:
Nauczyłam się już nawet pisać w Latex
13 sie 19:10
Eta:
Dawaj maciu pytanie
13 sie 19:11
maciu: mamy nierówność kwadratowa
20x > 4x2+24
i tak a=4 b=20 c=24
po przenoszeniu mamy tak
−4x2+20x−24>0 i współczynniki są teraz takie a =−4 b=20 c=−24
mam podać przy delcie te współczynniki po przeniesieniu tak?
13 sie 19:13
Jerzy:
Ja ćwiczę
13 sie 19:13
Eta:
tak i policz miejsca zerowe i parabola ramionami do dołu
Odp:
x∊ (......, .......)
13 sie 19:16
Eta:
Wcześniej podziel nierówność przez 4
będziesz mieć łatwiej do policzenia deltę
13 sie 19:17
maciu: 400−384=16 delta
pierwiastek 4
x1 =3
x2=−2
13 sie 19:20
Eta:
x2 ... źle !
13 sie 19:27
maciu: nie pisz prosze ja sam jeszcze raz napisze
13 sie 19:28
Eta:
ok czekam na poprawę odpowiedzi
13 sie 19:29
maciu: bez −
13 sie 19:30
Eta:
tak
13 sie 19:31
6latek : I prosze popraw
Eta ten czerwony (−) na plus
13 sie 19:32
maciu: a ten wzór ,nie pamietam jaki ktory znaja gimnazajlisci to warto sie go nauczyc,czy raczej
rzadko sa zadaniua maturalne z jego zastosowaniem?
13 sie 19:32
Eta:
13 sie 19:33
Eta:
maciu
Bardzo często są na maturze stosuje się te wzory
dla trójkąta
tylko równobocznego o boku "a"
13 sie 19:36
maciu: ale ja nic w ogole nie pojmuje z tego wzoru co to jest R a male r? h to wysokosc P to pole ?
13 sie 19:37
Jerzy:
Masakra
13 sie 19:39
6latek : Z maciem jest taki problem ze nie konczy zadan
Nie napisal rozwiazania a juz pyta o inny problem
13 sie 19:39
maciu: i po co jurek prowokujesz? a potem sie dziwicie ze jestem niegrzeczny?
13 sie 19:40
maciu: ktorego nie dokonczyłem?
13 sie 19:40
6latek : Chociazby ostatniego
TO nie jest rownanie tylko nierownosc (i to ostra ) wiec rozwiaaniem to nie beda miejsca
zerowe tylko okreslony przedzial
13 sie 19:42
Eta:
R −−− długość promienia okręgu opisanego na trójkącie równobocznym ( dużego okręgu)
r−− długość promienia okręgu wpisanego w trójkąt równoboczny ( mały okrąg)
13 sie 19:43
maciu: x(2,3)
13 sie 19:45
6latek : Maciu nie dziw sie takiej naszej reakcji
Jak chcesz rozwiazywac zadania skoro nie wiesz z e r −to promien okru wpisanego w trojkat a R_
to promien okrego opisanego na trojkacie
TY chyba jak byla geometria za zajeciach to ucielales ze szkoly
13 sie 19:45
maciu: a małe a to długość boku AB?
13 sie 19:45
Eta:
maciu w zad. z tą nierównością
jeżeli podasz tylko x1=3 x2= 2
to dostaniesz tylko 1 pkt
poprawna odp: to rys. ( parabola ramionami do dołu
Odp: x∊( 2,3) przedział obustronnie otwarty
13 sie 19:45
maciu: a co ja napisałem? wiem że trzeba przedział i odpowiedz
13 sie 19:47
6latek : x(2,3) to nie jest prawidlowy zapis
jesli juz to x∊(2,3)
13 sie 19:47
Eta:
100 moje
13 sie 19:47
maciu: bardzo prosze mnie nauczyc tych zadan z trojkatami
13 sie 19:47
maciu: wiem ale nie wiem jak te e zapisac
13 sie 19:47
Eta:
Teraz oglądam mecz siatkarzy!
13 sie 19:49
Jerzy:
Mam nadzieję, że dojdę do 100
13 sie 19:50
maciu: polecam na dwojce badminton,to jest ciekawsze niz siatkowka i jeszcze o pierwszej reczna,ze
szwecja graja,noi na koniec lekkoatletyke tez warto zobaczyc,ewa w polfinale biegnie ciekawe
czy sie do finalu zakwalifikuje
13 sie 19:51
maciu: jak można oglądać siatkówke
? nie pojmuje tego jeszcze bardziej niz tych zadan,przeciez to
takie statyczne cały czas to samo
13 sie 19:52
nick: a ja ciebie nie pojmuje xD
13 sie 19:54
maciu: a co tu jest do pojmowania?
13 sie 19:55
6latek : Masz tam powrot do spisu zadan (na niebiesko )
Pod tym masz taki pasek Klikasz na symbol i masz zapisane
13 sie 19:56
Eta:
maciu ......... bez zbędnych komentarzy
! bo ....
blokada
Ucz się i tylko ucz się !
13 sie 19:57
Eta:
No i teraz mnie nie ma.................... aż po meczu
13 sie 19:59
maciu: 6latku sprecyzuj post 19 56 bo nie bardzo wiem o co ci Chodzi
13 sie 20:06
6latek : ∊←Ωδ≈→⇔⇔⇔πβαγ
Widzisz ?
13 sie 20:10
Mariusz:
Długość promienia wpisanego bym liczył z pola powierzchni i połowy obwodu
13 sie 20:21
Eta:
Trójkąt jest równoboczny!
13 sie 21:21
maciu: a co to jest a?
13 sie 21:21
Eta:
a −− długość boku trójkąta równobocznego
Pierwsza litera z alfabetu
13 sie 21:24
maciu:
tak?
13 sie 21:25
maciu: nie pojmuje
13 sie 21:25
Eta:
długości boków oznaczamy małymi literami!
13 sie 21:26
maciu: czli a może być każdym bokiem tak,bo to w końcu równoramienny
13 sie 21:26
Eta:
maciu
A co Ty pojmujesz?
Ciągle piszesz ... " nie pojmuję"
a matura .... tuż , tuż
13 sie 21:27
maciu: hehe dobre,ale pomału już pojmuje chyba
13 sie 21:27
maciu: to jest wzór na promien wpisany tak bo małe r
13 sie 21:28
Eta:
tak
13 sie 21:29
6latek : Gdzies Ty sie maciu uchowal . ja nie moge
13 sie 21:29
maciu: co masz na myśli? nie pojmuje tego zdania
13 sie 21:29
maciu: no,ok Eta,ale ten wzor naprawde taki potrzeny
13 sie 21:30
6latek : Nie musisz pojmowac
13 sie 21:31
maciu: a P to pole? w tym wzorze wczesniejszym?
13 sie 21:31
maciu: co to zanczy gdizes ty sie uchował?
13 sie 21:32
Eta:
maciu .... nie komentuj nic poza zadaniami ... bo....
blokada
13 sie 21:37
6latek : Zapytaj sie swojego taty
Teraz tak . Nie przywiazuj sie tak do oznaczen . masz wiedziec co one oznaczaja .
Pole np oznacza sie przez P ale takze przez S
Jesli bedziesz mial w zadaniu oblicz pole S trojkata to bedzies sie zastanawial co to jest S ?
bo np nie jest P ?
Tak samo jak bok trojakta rownobocznego oznaczamy zazwyczaj przez a
Ale jak bedzie napisane ze bok trojkata rownobocznego c=8 to juz nie policzysz np wysokosci
czy pola ?
POliczysz wiedzac ze c=a i w miejsce a wstawiasz c .
13 sie 21:39
maciu: no to pytam o zadanie P to pole?
13 sie 21:39
Mariusz:
Ja wolę metody które są dość ogólne
Jak ja chodziłem to tw sinusów było na podstawie ale także nie było gimnazjów
Wzór na małe r
| 2P | |
r= |
| , a,b,c długości boków trójkąta , P pole powierzchni trójkąta |
| a+b+c | |
Macie pomysł na to zadanie
https://matematykaszkolna.pl/forum/329344.html
Gdyby udało się obliczyć długości przeciwprostokątnych
to wysokość można by policzyć z równania kwadratowego
13 sie 21:40
maciu: a jak nie bedzie podane a ile wynosi to co wtedy
13 sie 21:41
6latek : Tak P to pole
13 sie 21:41
6latek : Zeby policzyc Pole musisz znac a
| a√3 | |
a wyliczysz np z wysokosci jesli masz podana h= |
| |
| 2 | |
MOzesz wyliczyc ze wzoru na r lub R
majac dane a policzysz P , h, r i R (tylko nalezy znac wzory
13 sie 21:46
Mariusz:
Zależy co masz dane
Jeśli dane są współrzędne wierzchołków to np pole obliczasz z wzoru wyznacznikowego
a i długości boków sobie policzysz
13 sie 21:46
13 sie 21:47
6latek : Mariusz
To naprawde nie ten poziom
13 sie 21:49
Mariusz:
Podobieństwo i przystawanie jeszcze mają ?
13 sie 21:52
6latek : Pewnie tak ale lepiej bedzie wiedziec Eta lub Mila
13 sie 21:54
maciu: 21 46,a mogą być takie zamkniete skomplikowane zeby sie tyle bawić?czy to raczej w otwartych
13 sie 21:56
6latek : Np jakie . Podaj dokladna tresc .
13 sie 22:00
maciu: nie wiem,tak ogolnie pytam
13 sie 22:01
6latek : Tez nie wiem .
Pisz nastepne zadanie ktorego nie rozumiesz
Tresc ale bez odpowiedzi
13 sie 22:02
maciu: kat rozwarcia stozka ma miare 120stopni tworzaca tego stozka ma dlugosc 4 objetosc jest
rowna,tylko krok po kroku
13 sie 22:11
Omikron: Podobieństwo i przystawanie są na podstawie.
13 sie 22:16
Mariusz:
Spróbuj narysować ten stożek
13 sie 22:17
Mariusz:
To ok bo myślałem że nawet to usunęli
13 sie 22:18
maciu: nie umiem tego
13 sie 22:18
Mariusz:
Podobieństwo to miałem w podstawówce bo zdaje się że tym wykazywało się
poprawność twierdzenia Pitagorasa w geometrii Euklidesowej
13 sie 22:19
Mariusz:
*euklidesowej
13 sie 22:21
6latek :
wylicz z tego r
13 sie 22:22
Eta:
Najprościej jak tylko można abyś zrozumiał
W trójkącie prostokątnym ADC
h | | 1 | |
| =sin30o to h= 4*sin30o = 4* |
| = 2 |
4 | | 2 | |
z twierdzenia Pitagorasa
r
2+h
2= 4
2
r
2+4=16
r
2=12
| 1 | |
V= |
| πr2*h −−− wzór z tablic |
| 3 | |
V= 8π
i nie pisz........ "nic nie rozumiem"
Myśl , patrz na rysunek i sam musisz dojść do tego co podałam
13 sie 22:24
Mariusz:
Gdybyś ten stożek narysował to widać by było gdzie jest ten kąt rozwarty i
można by spróbować policzyć promień podstawy i wysokość stożka
bo tego potrzebujemy aby obliczyć objętość
13 sie 22:24
maciu: czekaj licze
13 sie 22:24
maciu: ja miałem to zadanie zrobić !
13 sie 22:26
Mariusz:
Po narysowaniu tego stożka ja już bym dał sobie radę
13 sie 22:26
piotr: maciu chyba tu troluje
13 sie 22:26
maciu: panowie i panie no k tak nie można
bardzo prosze dac mi samemu zrobic...
13 sie 22:26
maciu: dobra,to z racji tego że już nie zrobie tego,bo już kilka osób mnie wyręczyło to mam kilka
pytan odnosnie postu 22 24
13 sie 22:28
6latek : To rob
13 sie 22:29
maciu: nic z tego postu ety nie rozumiem
13 sie 22:30
Eta:
Miało nie być pytań!
Patrz na rysunek , wzór z tablic
i na trójkąt prostokątny ADC .....
Zrozumiano? jak nie?
to patrz i patrz i patrz ..... aż sam zrozumiesz!
13 sie 22:30
maciu: 6latku odniose się do twojego postu 22 22 mam kilka pytan,ten trojkat jest rownoboczny?
13 sie 22:31
13 sie 22:35
6latek :
Nie . Ten caly trojkat jest rownoramienny
Masz kat na gorze 120
o wiec katy przy podstawie maja po 30
o
Suma katow w trojkacie to 180
o−120=60
0 ale ze to jest trojkat rownoramienny wiec katy przy
posdatwie sa rowne to 60:2 daje 30
o
Trojkat rownoboczny ma wszystkie katy rone po 60
o (to powinienes wiedziec
13 sie 22:35
Mariusz:
Bez rysunku miałem problem ze zlokalizowaniem tego kąta
a później to już łatwo
Trójkąt równoramienny , kąty przy podstawie równe
Suma kątów w trójkącie 180
Z powyższego znamy kąt nachylenia tworzącej do podstawy
Wiedząc że wysokość pada pod kątem prostym możemy skorzystać
z funkcji trygonometrycznych zdefiniowanych jako stosunek odpowiednich boków trójkąta
13 sie 22:36
maciu: Najprościej jak tylko można abyś zrozumiał
W trójkącie prostokątnym ADC
h 1
=sin30o to h= 4*sin30o = 4*
= 2
4 2
z twierdzenia Pitagorasa
r2+h2= 42
r2+4=16
r2=12
to wszystko pojmuje,ale z dalszym zapisem mam kłopot
13 sie 22:37
maciu: ja naprawde zaczynam pojmować 22 24,ale nie pojmuje pozniej bo jest wzor na objetosc i sie
gubie w 2 linijce....
13 sie 22:39
maciu: wszystko jasne w tym zadaniu
13 sie 22:40
maciu: kurcze,ale zeby zamkniete i tyle wyliczen martwi mnie to,ale najwazniejsze ze pojmuje,tylko tam
jest sin 30, a jakby był 27, to wartość z 27 z tych na koncu tablic znalezc?
13 sie 22:42
Eta:
Podstawiasz do wzoru
| 1 | |
V= |
| πr2*h za r2=12 i za h=2 |
| 3 | |
otrzymujesz:
skracasz 12 i 3
otrzymując
V= π*4*2 wiesz ile to jest 4*2 =?
Odp: V= 8π
13 sie 22:43
maciu: pojmuje naprawde,pojmuje
13 sie 22:44
Eta:
Dawaj następne zadania !
13 sie 22:46
maciu: to może napisz mi takie samo jak 22 34,tylko zmien troszke dane i ja sobie rozwiaze na kartce i
pozniej odpowiedz dam,tylko podobne nie odbiegajace zbytnio poziomem prosze
13 sie 22:47
maciu: bardzo prosze
13 sie 22:48
Eta:
Kąt rozwarcia stożka jest równy 120o
wysokość stożka jest równa 4
Oblicz objętość stożka
13 sie 22:49
maciu: dobra ale odpowiedz tak za 20 30 minut bedzie bo chce wydrukowac ten post z instrukcja i chce
dokladnie zrobic nie bede sie spieszyl
13 sie 22:50
13 sie 22:50
Eta:
2/ kąt rozwarcia stożka jest kątem prostym
promień podstawy stożka r= 6
Oblicz objętość stożka
i pole boczne stożka
13 sie 22:51
maciu: dobra to zrobie te 2 zadania,ale już nie wysyłaj wiecej prosze,bo jeszcze dzisiaj mam arkusz do
zrobienia.....
13 sie 22:52
6latek : TO bylo do porzedniego zadania a nie tego teraz od Ety
Chociaz mozesz skorzystac z wlasnoscui tego trojkata w tym zadaniu
13 sie 22:52
Eta:
dobrze ... jak sobie "Jaśnie Pan " życzy
13 sie 22:53
6latek : Maciu juz zaczyna kombinowac
Wczoraj tez mu dalem zadanie do rozwiazania to napisal z emusi robic arkusz
Licz te zadania od Ety
13 sie 22:54
maciu: PRZECIEZ NAJPIERW TE 2 ZADANIA ZROBIE POZNIEJ ARKUSZ
!nic nie kombinuje
13 sie 22:54
6latek : Nie krzyc Wylacz caps locka .
13 sie 22:56
maciu: w zadaniu 1 nic nie rozumiem,inn tresc jest nie wiem jak ten bok wyliczyc z sinusa?
13 sie 23:04
maciu: inna tresc i to mnie zmylilo jak bok wyliczyć?
13 sie 23:07
6latek :
Strasznie sie obruszasz gdy pisze ze to poziom gimnazjum ale to zadanie to naprawde poziom
ginazjum (zreszta oba
Dobry ginanzjalista dwwno by juz rozwiazal to zadania
Zadanie nr 1
Kat rozwarcia stozka 120
o i h=4
Trojakt CDB jest trojkatem prostokatnym o katach 30,60 90.
Skoro tak (poparz na link gdzie pisalem o tych trojkatach to widzisz ze skoro h=4 to l=8
| l*√3 | |
To r= |
| =8*√3}{2}= 4√3 |
| 2 | |
masz wyliczone r i masz podane h wylicz objetosc ze wzoru
WIdzisz ze nie ma potrzeby liczyc sinusa ? (chociaz mozna bylo )
Na tym wlasnie polegaja proste metody liczenia zadan
13 sie 23:27
6latek : Dokoncz to zadanie
napisz rowniez jaki trojkat prostokatny dostaniesz jesli kat rozwarcia stozka wynosi 90o?
13 sie 23:29
maciu: słuchaj ja teraz robie arkusz ,napewno tych zadan ze stozkiem nie odpuszcze jutro sie tym zajme
13 sie 23:36
13 sie 23:37
Mariusz:
Potraktuj tę funkcję jako złożenie funkcji
g(x)=x
3
Masz obliczyć f(g(x))
x=−
3√3 zatem g(x)=−3
13 sie 23:42
6latek : Nie masz zax podstawic (−
3√3) i dopiero wyliczyc f(x)
czyli bedzie tak
| 2*(−3√3)3 | |
f(−3√3)= |
| |
| (−3√3)6+1 | |
13 sie 23:43
6latek : Mariusz ja juz pisalem ze to nie ten poziom
Nawet nie wiem czy slyszal co to jest funkcja zlozona
13 sie 23:45
maciu: Czyli wynik tego to bedzie y tak?
13 sie 23:51
6latek : tak tylko to y nalezy wyliczyc .
Pytanie . Czy wiesz jak to zrobic ? TUtaj beda potrzebne dzialania na potegach
Takze to ze jesli liczbe ujemna podniesiemy do potegi nieparzystej np 3 5 7 9 itd to w wynku
otrzymamy liczbe ujemna
Natomiast jesli liczbe ujemna podniesiemy do potegi parzystej to w wyniku otrzymamy liczbe
dodatnia
Czy wiesz jak ?
13 sie 23:56
Mariusz:
Jak ja chodziłem to złożenie funkcji jeszcze było i to na podstawie
Zdawałem podstawę a było dużo rzeczy które teraz
podobno są dopiero na studiach a że nauczycielem nie jestem
to nie wiem co jest w programie który zresztą co chwila się zmienia
13 sie 23:58
maciu: nie ma w podstawie złożonej,wiem jak to zadanie zrobic
13 sie 23:59
6latek : Powiem CI ze ja tez nie wiem Pisze on ze proste rownania trygonometryczne wyrzucone z podsatwy,
wartosc bezwzgledna wyrzucona wielomiany wyrzucone
I jeszcze co tez nie wiem
Czytaj np ten post to zrozumiesz dlaczego nie ten poziom
14 sie 00:02
6latek : To napisz tutaj jak zrobic (bez kalkulatora )
Powiedzmy ze bateria wysiadla i masz mi wytlumaczyc (bo ja nie rozumiem )
14 sie 00:04
maciu: Bez kalkulatora bym nie zrobil ale na mature wezme 2 a nawet jakby cos sie stalo to beda
kalkulatory w komisji
14 sie 00:06
6latek : To w takim razie pomodl sie mocno do Bozi(jesli jestes wierzacy) zeby czasmi nie dali w
liczniku jakiegos ulamka zwyklego a w mainowniku pierwiastka
bo wtedy bedzie klopot tak jak z 1 wczorajszyn zadaniem ( z tym co bylo 0,2 w liczniku
14 sie 00:11
maciu: takie tez zrobie
14 sie 00:16
6latek : Dobrze . jesli potrafisz to cieszy mnie to .
Teraz juz idz spac bo jutro tez jest dzien i trzeba byc wypoczetym do zadan .
14 sie 00:18
maciu: Ahhh mam problem z zadaniem...
14 sie 00:19
maciu: Ta liczna w nawiasi to inaczej. −1.2?
14 sie 00:20
6latek : Ja jeszce bede chwile na forum ale Ty juz naprawde powinienes isc spac
14 sie 00:21
maciu: W liczniku ma byc −3.456 w mianowniku 3.98 a to sie rowna −0.86 najblizej jest odp a a ma byc b
14 sie 00:23
6latek : Pytasz 0 (−3√3)?
Oczywiscie ze nie .
jest to liczba niewymierna czyli bedziesz mogl ja policzyc w przyblizeniu
Natomiast −1,2 to jest liczba wymierna
14 sie 00:26
maciu:
Pierwiastek z 3 to 1.73 ale ze minus to −1.73. A −1.2 do 3.daje ta liczbe
14 sie 00:32
Mariusz:
(−3√3)3=−3
(−3√3)6=((−3√3)3)2=9
14 sie 00:35
maciu: mariusz bez tej potegi 3 ma być
14 sie 00:36
6latek : ja to zadanie robie w pamieci i wychodzi mi B)
Popatrz teraz
(−3√3)3=
Wiesz ze n√a= a1/n
To (−3√3)3= (−3){1/3*3}= (−3)1=−3
==========
(−3√3)6= (−3)1/3*6)= (−3)2= 9
============
wstaw to teraz do zworu i policz f(x)
Mozna to bylo zrobic jesszve inaczej ale juz nie bede CI mieszal bo i tak pewnie z tym bedziesz
mial klopty
Wzor takijeszce zastosowalem
(an)m= an*m
14 sie 00:41
6latek : Poza tym tam nie ma √3 (kwadratowego ) tylko masz pierwiastek stopnia 3 z 3
14 sie 00:43
6latek : Tak praktycznie na tych 2 wzorach opiera sie zababwa z takimi zadaniami
14 sie 00:45
6latek : Dodajmy do tego jeszcze takie
1) a
n*a
m= a
n+m
Zauwaz ze musimy miec jednakowe podstawy i pelnia szczescia
14 sie 00:48
maciu: jeśli jest w − w pierwiastku to trzeba to to potegi sprowadzić?
14 sie 00:49
maciu: koniecznie musze te zadanie zrobić
14 sie 00:49
6latek : Najpierw moze zrobmy to inaczej
policz f(x) dla x=3√3 bez tego minusa
14 sie 00:51
maciu: czekaj ,nie moge tak że √3 = 1,72 i potem że trzeciego stopnia to 1,2*1,2*1,2?
14 sie 00:52
6latek : zapisz w postaci potegi (czyli postaci a1/n
√2 √5
3√2 3√3
14 sie 00:57
maciu: ale ja nie chce w postaci potegi po co mi to? ja chce obliczyc ile to jest,bardzo prosze
14 sie 00:58
6latek : No przeciez masz odpowiedz do tego zdania (swojego )
Jesli nie chcesz zobaczyc jak dojsc do tego wyniku to juz Twoja sprawa ,nie moja
jesli jednak chcesz to wykonuj polecenia OK?
14 sie 01:02
maciu: a poza tym nie wiem jak napisac w potedze we klawiaturze
14 sie 01:02
maciu: OK,ja chce dojsc do odpowiedzi ale moja metoda przyblizen tylko taką nie mam czasu na nauke
pierwiastkiw
14 sie 01:03
maciu: dowiem sie czy −1,2 to ten x?
14 sie 01:04
6latek : Glowa na lewo i masz wpisz a otrzymasz
np √2= 2 dajesz {1/2}
14 sie 01:05
maciu: nie rozumiem
14 sie 01:06
maciu: 00 41, tam nie do potegi 3...
14 sie 01:06
maciu: po co mam przeksztalcac to do poteg,nie moge wyliczyc przyblizenia w tym przypadku?
14 sie 01:07
6latek : Juz CI napisalem ze nie
jesli juz to −1,4422 itd
14 sie 01:08
14 sie 01:09
maciu: zobacz jeszcze raz tego x,przepisz moze na kartce ten pierwiastek a ja napisze krok po kroku
jak ja wyliczam to ,a ty mi napiszesz gdzie robie bląd i dlaczego ok?
14 sie 01:10
6latek : Jesli chcesz tak liczyc to sobie licz
Pamietaj tylko o tym jak sie podnosi liczby ujemne do potegi parzystej i nieparzystej
14 sie 01:10
6latek : Maciu ja to naprawde policzylem w pamieci znajac wzory (mi klakulator tu jest niepotrzebny
No dobrze napisz
14 sie 01:12
maciu: to pamietam,to bede pisał jak ja licze to weź sobie przepisz tego x na kartce i ja bede pisał
krok po kroku jak robie ten przyklad
14 sie 01:12
maciu: tylko wazne,nie narzucaj mi swoich wzorow itp ,caly czas bede pisal jak robie ta metoda ...
14 sie 01:13
6latek : Pisz szkoda czasu
14 sie 01:14
maciu: −√3 to −1,73,ale że 3go stopnia to szukam liczby która podniesiona do potegi 3 da tą liczbę
jest nią −1,2 ,sprawdz na kalkulatorze ze dobrze
14 sie 01:15
Eta: maciu
zapamiętaj
pierwiastek trzeciego stopnia do potęgi trzeciej daje liczbę całkowitą
i pierwiastek trzeciego stopnia do potęgi szóstej też daje liczbę całkowitą
więc odp : A i odp : D odpada
teraz strzelaj która będzie ? B czy C
14 sie 01:20
6latek : No dobrze
14 sie 01:21
maciu: słuchaj,ja nie mogę strzelać ja musze to wszystko dokładnie wyliczyć na kalkulatorze
14 sie 01:22
Eta:
No ręce opadają
14 sie 01:22
maciu: Eta nie obraź się,ale ja narazie prowadze dyskusje śmiertelnie ważną dla mnie z 6latkiem nie
przeszkadzaj prosze,naprawde bardzo prosze
14 sie 01:23
maciu: dobra to lecimy dalej
14 sie 01:23
Eta: A spadaj ...................
14 sie 01:23
maciu: teraz przepisz może to u góry to tam gdzie w liczniku jest 2x2 ten cały przykład,a ja dalej
bede pisał jak ja robiłem
14 sie 01:24
maciu: −1,23=−1,73
2*−1,73=−3,45 w liczniku,sprawdź prosze
14 sie 01:25
6latek : w liczniku jest 2x3
14 sie 01:26
maciu: no tak ja policzyłem x3 czyli to jest −1,73 razy 2 =−3,45
14 sie 01:27
Eta:
| 3 | |
jest tylko jedna taka odp: B − |
| |
| 5 | |
14 sie 01:27
maciu: w a tez jest minus,,,
14 sie 01:28
Eta:
To jest "maciowa" metoda zdawania matury z matematyki
14 sie 01:28
maciu: to jest kpina ,nie metoda,ale co zrobić
14 sie 01:29
6latek : Tak wychodzi ale to jest zle
yht zle Cie nauczyl albo Ty zle zrozumiales
Jesli juz to 2*(−1,4422)3=
14 sie 01:30
Eta:
14 sie 01:30
maciu: przecież x to −1,2
14 sie 01:31
maciu: skąd te 1,444?
14 sie 01:32
Eta:
Maciu idź Ty już lepiej do spania!
bo pękam ze śmiechu ....
14 sie 01:32
6latek : Masz policzyc 3√3
to wtedy x=−1,4422 bo (−1,4422)3≈3
14 sie 01:32
6latek : ≈−3
Eta ja jeszce troche z nim posiedze i pokaze mu ze nie tedy droda
14 sie 01:34
maciu: nie rozumiem ahh,przeciez na poczatku napisałeś że x=−1,2 że dobrze
14 sie 01:34
Eta:
"małolatku"
Jeszcze taaaakiego "maturzysty" tu nie mieliśmy
14 sie 01:34
maciu: skoro x=−1,2 (sam potwierdziłeś i ja też tak uważam) to...
−1,23=−1,73
2*−1,73=−3,45 i co tu jest źle
14 sie 01:36
6latek : no nie mielismy
(
14 sie 01:36
Eta:
Są chęci , ale wiedzy brak !
14 sie 01:36
maciu: ale te chęci są na tyle wystarczające,że to wystarczy
14 sie 01:37
maciu: czekam na odpowiedz...
14 sie 01:37
Eta:
Życzę sukcesu .... 30%
14 sie 01:38
maciu: dla jednych to nie znaczy nic,dla mnie to wiele.
co z tą odpowiedzią słucham gdzie jest błąd 01 36?
14 sie 01:39
Eta:
Napisałam Ci odpowiedź : 01:38
14 sie 01:39
6latek : Jeszce raz napisze
TY masz liczyc pierwiastek stopnia trzeciego a nie drugiego
Wlacz sobie w komputeraze kalkulator naukowy i policz 3√3 ile to jest ?
Jesli nie potrafisz policzyc na zwyklym kalkulatorze pierwiastka stopnia trzeciego to nie licz
(ja tez nie potrafie muszse dopiero poczytac
14 sie 01:39
Eta:
i jeszcze ...... ile to jest (−1,2)6 +1
14 sie 01:40
maciu: no to policzyłem przecież 1,2*1,2*1,2!
14 sie 01:40
maciu: widze 6latku,że sie pogubiłeś przecież policzyłem pierwiastek trzeciego stopnia z −1,73 to −1,2
14 sie 01:41
Eta:
3√3≈ 1,442
14 sie 01:43
maciu: taaaaa, a jak wpisze √3
14 sie 01:44
6latek : Nie chciales sie uczyc wzorow i 30% idzie w las
Juz raz napisalem .Nie wszystko policzysz na klakulatorze .
Zrobiono CI straszna tym krzywde . Uwierzyles z ewszystko policzysz a tu kicha
14 sie 01:44
maciu: to jest 1,73 a 1,2*1,2*1,2=1,728...
14 sie 01:44
maciu: ale serio wpisz w kalkulatorze 1,2*1,2*1,2 to jest 1,728
14 sie 01:45
Eta:
3√3 ≈1,442 a √3≈ 1,732
to szalona różnica
14 sie 01:45
Eta:
1,442*1,442*1,442≈ 3
14 sie 01:46
maciu: ale tam tez jest trzeciego stopnia
14 sie 01:46
6latek : To ty sie pogubbiles
Masz policzyc −3√3 a nie −3√1,73 to jest duza roznica
Proponowalem CI kasiazke jak wykorzystac kalkulator na maturze to napisales ze juz wszystko
wiesz i co?
14 sie 01:47
maciu: ale wylicz ile to jest √3 to jest1,73 i wtedy szukaj liczby ktora do potegi trzeciej da ją
14 sie 01:47
maciu: książke zamówiłem,w poniedziałek bedzie
14 sie 01:48
maciu: przecież ja tak nie policzyłem
14 sie 01:48
maciu: ja licze pierwiastek − stopnia 3 z 3...
14 sie 01:49
6latek : Napiszse ostatni raz . jesli nie wiesz jak policzyc to nie licz
14 sie 01:49
maciu: a ile to jest √3 ? 1,73 to o co chodzi
14 sie 01:49
Eta:
3√a = b taka ,że b3=a
zatem 1,73*1,73*1,73≈ 5,177 ≠3
tak więc 3√3≈1,442 bo 1,442*1,442*1,442≈3
14 sie 01:50
maciu: ale mi sie wydaje ze wpierw trzeba wyliczyć √3 czyli to jest 1,73 i wtedy szukac takiej
liczby ktora do potegi 3,da 1,73
14 sie 01:51
6latek : Zadanie n 2−3 minuty w porywach a piep ...... wiecej niz godzine
jesli sie nie nauczysz wzorow to zapomij o takich zadaniach (tam gdzie sa pierwiastki stopnia
wiekszsego niz 2
14 sie 01:51
Eta:
To tylko Ci się wydaje.......... jak i wydaje Ci się ,że zdasz maturę
Z takim podejściem? .......
14 sie 01:52
maciu: niemożliwe
14 sie 01:52
Eta:
Nabiłeś postów na to banalne zadanie już na "dywizjon 303"
14 sie 01:53
Metis: Etuś ja nadal czekam na odpowiedź
14 sie 01:53
maciu: zrobie jeszcze raz to zadanie
14 sie 01:54
Eta:
Jaką ? bo już nie pamiętam
Taki mętlik robi nam w głowie "uczony" macio
14 sie 01:55
14 sie 01:56
Eta:
Dałam Ci odpowiedź
14 sie 01:58
maciu: teraz mam dobrze,mam w liczniku −6 w mianowniku 9,91 =−0,605 odp B jest ok
14 sie 02:00
maciu: ale ty szesciolatku tez sie pomyliles i napisales '' no dobrze''
14 sie 02:00
Eta:
18.08 będę znów przejazdem
14 sie 02:01
Eta:
@
WKZ
Zaraziłeś się naszym forum?
14 sie 02:04
Metis: Nie spodobało
Mi się podoba
14 sie 02:05
WKZ: Chyba od Pani mi się udzieliło
lecz ja nie jestem tak aktywny.
Już praktycznie kończę robić 2 stronę tych całek z Pani ostatniego linku
14 sie 02:07
6latek : Post 0:15
−
√3≈−1,73 i to prawda rowniez prawda jest (−1,2)
3≈1,73
Gdzie sie pomylilem ?
PO drugie −0,605 nie ma takiej odpowiedzi
| 3 | |
Skad wiesz ze to jest rowne − |
| ? |
| 5 | |
14 sie 02:08
maciu: −3/5= 0,6
14 sie 02:08
maciu: i nie trzeba umiec tych pierwiastków mozna sobie z kalkulatorem poradzic
14 sie 02:09
Eta:
Metisku
Baaardzo mi sie podoba
14 sie 02:10
Eta:
@
WKZ
Miło mi
I tak trzymaj !
14 sie 02:11
WKZ:
14 sie 02:11
maciu: ile bede miec %,jakies typy
14 sie 02:12
Eta:
34%
14 sie 02:13
Eta:
Jeszcze tydzień nauki i.... będzie 40%
14 sie 02:14
Eta:
Polacy wygrywają w ręczną !
14 sie 02:15
WKZ: Gollll
!
14 sie 02:16
14 sie 02:17
WKZ: Eta jak to przewidziałaś
14 sie 02:18
Eta:
Ma się tę intuicję
14 sie 02:18
WKZ: Oby i z maciem tak było
14 sie 02:19
14 sie 02:21
WKZ: ZWYCIĘSTWO
14 sie 02:22
maciu: dobra,zamykam temat.koniec dyskusji
14 sie 02:22
6latek : Ale to nie ty decydujesz o tym
Ile wygrali ?
14 sie 02:23
Eta:
No to mogę już iść do spania
Dobranoc
14 sie 02:23
maciu: trzeba było ogladac
14 sie 02:23
maciu: ale zaraz,ja mam ostatnie pytanie ...
14 sie 02:24
6latek : Dobranoc
Moze pozniej bedzie lepszsy dzien
14 sie 02:24
14 sie 02:24
WKZ: 6latku 25−24
Dobranoc wszystkim
14 sie 02:25
maciu: w tym drugim jest y=mx i potem ułamek i w tym ulamku tez jest m
14 sie 02:25
6latek : koniec z pytaniami
14 sie 02:25
maciu: nie ty o tym decydujesz
14 sie 02:26
maciu: te m w ułamku nie ma wpływu ? w drugim?
14 sie 02:26
Eta:
Już Ci maciu podawałam rozwiązanie tego zadania!
tylko Ty nie czytasz wpisów z uwagą !
Dziesięć razy nie będę Ci tego pisać!
14 sie 02:27
6latek : Podejrzewam jednak ze tak
Kto Ci o tej porze odpowie?
14 sie 02:27
maciu: tak wiem,rozumiem,że moge podstawić to pamiętam,ale mi chodzi o cos zupełnie innego tego nie
tłumaczyłaś
14 sie 02:27
maciu: bardzo prosze
14 sie 02:28
Eta:
a
1*a
1= −1
2m=−m+1
3m= 1
i tyle w tym temacie!
14 sie 02:30
6latek : A tak poza ty miales bys grzeczny
14 sie 02:30
Eta:
Poprawiam zapis
a1*a2 = −1 ( tak miało być)
14 sie 02:31
Eta:
Przypominam maciu:
Jak jutro będziesz niegrzeczny ... to blokada na 100% ( na 2 tygodnie)
14 sie 02:33
maciu: Dobra dobra nie raz to slyszalem
14 sie 02:34
maciu: Ale bede grzeczny
14 sie 02:34
Eta:
No
( zobaczymy czy ....
14 sie 02:35
maciu: dobranoc
14 sie 02:36
6latek : Zobaczymy tez Eta czy w koncu doczekamy sie na magiczne slowo dziekuje z jego
strony
Ciagle tylko prosze ,bardzo prosze ale podziekowania zadnego , chociaz nie raz sa takie ze
az....
14 sie 02:39