matematykaszkolna.pl
a maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/102.html dlaczego mi wyszła inna deltA? a = 1 b=0 c= −7 Δ=28 , a pierwiastek z 28 to 5,29 to czemu tam jest p {7}?
18 sie 17:00
Kacper: To są miejsca zerowe.
18 sie 17:05
maciu: wiem ,ale to nie zmienia faktu,że coś jest źle
18 sie 17:06
Kacper: Nic nie jest źle, wszystko jest w porządku.
18 sie 17:07
maciu: jak to umie tak x1 −0−5,29 (=0 x1) x2 =02+28=28 to x1 = 0 x2 = 28, a tam jest inaczej
18 sie 17:11
Jack: Δ = 28 28 = 4*7 = 4 * 7 = 27
18 sie 17:11
18 sie 17:12
Jack: rownanie kwadratowe powinienes umiec...
 − 0 − 27 
x1 =

= − 7
 2 
 − 0 + 27 
x2 =

= 7
 2 
18 sie 17:12
maciu: a skąd masz 27?
18 sie 17:14
ZKZ: Przeciez tutaj mamy rownanie kwadratowe niezupelne x2− d=0 to (x+d)(x−d) =0 Po coliczyc delte i tracic na takie rzeczy czas bez sensu
18 sie 17:16
maciu: ale chodzi o to,że jak licze delte to wychodzi co innego
18 sie 17:18
ZKZ: Powtarzasz material przed studiami tak jak ja ?
18 sie 17:19
maciu: nie,matura poprawkowa za 5 dni,a co?
18 sie 17:21
Jack: @maciu ten 7 wzial sie z 28 chyba wiesz ze a*b = a * b zatem skoro mamy 28 to to sie rowna 28 = 4 * 7 = 4 * 7 = 27
18 sie 17:25
maciu: nie umiem pierwiastków
18 sie 17:26
Jack: no to nie zrozumiesz dlaczego tam jest 7
18 sie 17:26
Omikron: Maciu chce wszystko robić przybliżeniami, ale nie zawsze się da.
18 sie 17:33
maciu: pomóżcie mi z tą nierównością
18 sie 17:35
maciu: ma być w takich przypadkach −7 i p {7} tak zawsze bedzie w podobnych przykladach?
18 sie 17:35
Omikron: Naucz się tego wreszcie, bo do niczego nie dojdziesz: https://matematykaszkolna.pl/strona/186.html
18 sie 17:37
maciu: nie ma szans
18 sie 17:37
Omikron: To odpuść to zadanie
18 sie 17:47
maciu: a co jak taka nierówność będzie? od nierównośći zależy czy bedzie 30% bo z zamknietych bedzie te 12,13 pkt
18 sie 17:50
ZKZ: Rownanie postaci x2−d=0 gdzie d to jakas liczba rowiazujesz tak (x+d )(x−d) =0 Miejsca zerowe to x+d=0 to x=−d x−d=0 tp x=d czasem d beie ladny bo jesli d=25 to 25=5 czasmi nie bo moze wyjsc 23 np to tak zostawiasz Rownanie postaci x2±bx =0 rozwiazujesz tak x(x±b)=0 to wtedy x=0 jedno miejsce zerowe i zawsz we ono takie bedzie drugie obliczysz x±b=0 to x=±b rownanie postaco x2+bx+c=0 roziwzujesz standartowo Nierownosci to jak mas zjuz miejsca zerowe to tylko patrzysz na jakim oprzedzialre jet ona spelnima i po krzyku
18 sie 17:51
Omikron: Maciu, to musisz zdecydować, czy zależy Ci na zdobyciu 30% na tyle, żebyś nauczył się działań na pierwiastkach.
18 sie 17:52
maciu: ale po co sie tego uczyc,jak pisal ZKZ albo −7 albo 7 dalej umiem
18 sie 17:55
Omikron: Ale nie umiesz 28 zamienić na 27
18 sie 17:57
ZKZ: Nie musisz nikt cie nie zmuszs to twoj wybor i ztego co napiusales to ty bedziesz pisal mature nie ja ja pokazalem no ale zastanow sie jak bedzie taka nierownosc x2+5>0
18 sie 17:58
maciu:5 i 5
18 sie 17:58
maciu: nie ! 0 i 5
18 sie 17:58
maciu: 0 i −5
18 sie 17:59
ZKZ: emotka
18 sie 17:59
Omikron: Najśmieszniejsze jest to, że wczoraj identyczną nierówność robiłeś
18 sie 17:59
Omikron: I już zapomniałeś
18 sie 18:00
maciu: no to kiedy mam delte liczyć, a kiedy mam te pierwiastki pisać,mi nie do smiechu
18 sie 18:00
maciu: x2−5 > 0 to wtedy by było −5 i p {5} tak?
18 sie 18:02
Omikron: Nie dziwię się, mnie też na Twoim miejscu by nie było. Przejrzyj jeszcze raz rozmowę z nocy ze mną i 6−latkiem.
18 sie 18:02
Omikron: W takim przypadku tak, ale podaj dla niego ostateczne rozwiązanie. Potem rozwiąż nierównośćod ZKZ
18 sie 18:04
maciu: to juz nie problem jest
18 sie 18:04
Omikron: Skoro to nie problem to podaj.
18 sie 18:07
maciu: ale to nie wiem juz o co chodzi pogubiłem się ?
18 sie 18:08
Omikron: Rozwiąż nierówność x2−5>0
18 sie 18:09
maciu: rysunekx(−niesko do −5 i od p {5} do plus niesko
18 sie 18:11
maciu: a z tego x2−5>0 nie mógłbym wyliczyć na podstawie współczynników a,b,c i delta m zerowe?
18 sie 18:13
Omikron: Matematycznie zapisane: x∊(−,−5)∪(5,) Teraz rozwiąż nierówność x2+5>0
18 sie 18:14
Omikron: Zawsze możesz deltę w równaniach i nierównościach kwadratowych policzyć
18 sie 18:14
maciu: tylko,że w tedy źle będzie inny wynik tak? w niektórych przzypadkach
18 sie 18:15
maciu: to tak bedzie x(x+5) x=0 x=−5
18 sie 18:16
ZKZ: Ten spojnik i uzyty w zapisie 18;11 jest zly ito bardzo zly bo oznacza to ze ta nierownosc nie ma rozwiazan bo nie istnie czesc wspolna tych przedzialow Musi byc spojnik lub
18 sie 18:18
Omikron: Zawsze możesz policzyć deltę, która powinna Ci zasugerować rozwiązanie. Rozwiąż teraz w pełni tę nierówność i podaj końcową odpowiedź.
18 sie 18:18
maciu: wiem,ale klawiatura...
18 sie 18:18
maciu: tylko,że czasem delta i miejsca zerwowe bedą inny niż mają wyjść jak w pierwszym komentarzu
18 sie 18:19
Omikron: Zrób to zadanie!
18 sie 18:19
maciu: x2+5>0 a jakbym liczyl delte to były by takie same miejsca zerowe?
18 sie 18:20
maciu: robie
18 sie 18:20
maciu: po co te nerwy
18 sie 18:20
maciu: rysunekx nalezy ( −nieksonczonosci do 0 lub x nalezy od 5 do plus nieskonczonosci)
18 sie 18:22
Omikron: emotka
18 sie 18:22
Omikron: Jak te miejsca zerowe wyliczyłeś?
18 sie 18:23
maciu: x2+5 x(x+5) x=0 lub x=−5
18 sie 18:24
Adam: x(x+5) = x2+5x, źle
18 sie 18:24
maciu: to co delte liczyć?
18 sie 18:25
Omikron: Jak wyłączyłeś x przed nawias?
18 sie 18:25
Adam: delta jest ujemna, policz sobie
18 sie 18:25
Omikron: Tak, licz deltę
18 sie 18:25
ZKZ: Przeciez nie masz x przy 5 nie masz x2+5x tylko x2+5
18 sie 18:25
maciu: rysunekx( R
18 sie 18:26
Omikron: Brawo
18 sie 18:26
maciu: naprawde ,czy sobie zartujesz
18 sie 18:26
Omikron:
 x2+4 x−3 
Rozwiąż nierówność


≥2x−3
 7 2 
18 sie 18:27
Omikron: Dobrze jest tamto
18 sie 18:27
maciu: ten licznik przeszkadza
18 sie 18:28
Omikron: Najpierw uprość nierówność, czyli pozbądź się ułamków
18 sie 18:29
maciu: jak to zrobić?
18 sie 18:29
Adam: mnożenie...
18 sie 18:31
maciu: 7*2 =14 i pomnożyć przez 14 2x−3?
18 sie 18:31
Omikron: Tak
18 sie 18:31
Omikron: Pierwszy ułamek przez 2, drugi przez 7, prawą stronę przez 14
18 sie 18:32
Omikron: W sensie liczniki
18 sie 18:32
ZKZ: Ale nie tylko 2x−2 mnozysz przez 14 kazdy skladnik tej nierownosci mnozysz przez 14
18 sie 18:33
maciu: po uproszczeniu x2−29x+43>=0
18 sie 18:33
Omikron: Weź pod uwagę to co ZKZ pisze i jeszcze raz rozwiąż
18 sie 18:48
maciu: zrób ten przykład,wtedy zrozumiem i nastepny zrobie ,bo tak nie wiem o co chodzi
18 sie 18:55
Omikron: Za jakieś pół godziny zrobię jak w domu będę, chyba że ktoś zrobi wcześniej.
18 sie 18:55
maciu: Ok
18 sie 18:56
5-latek :
 x2+4 x−3 
14*

−14*

≥14(2x−3)
 7 2 
Skroc 14 z 4 i 14 z 2 i licz sam dalej
18 sie 19:07
maciu: słuchaj,ja naprawde nic z tego nie rozumiem,ale pytanie czy naprawde taka nierówność może się pojawić? to naprawde byłoby delikatnie pisząc nienoramlne
18 sie 19:08
Adam: rysunek
x2+4 x−3 


≥2x−3 \*14
7 2 
2x2+8−7x+21≥28x−42 2x2−35x+71≥0 Δ = 1225−4*2*71 = 657 = 32*73 Δ = 373
 35−373 35+373 
x1 =

x2 =

 4 4 
 35−373 35+373 
x∊<

,

>
 4 4 
18 sie 19:08
maciu: gołym okiem widać,że nie jest to podstawa
18 sie 19:08
Omikron: Nie potrzeba do rozwiązania tego zadania żadnych wiadomości z rozszerzenia. Widzę, że nierówność z brzydkimi miejscami zerowymi wymyśliłem emotka
18 sie 19:10
Adam: sry większe równe więc
 35−373 35+373 
x∊(−;

>u<

;)
 4 4 
18 sie 19:10
5-latek : nie wiem ale po skroceniu masz 2(x2+4)−7(x−3)≥14(2x−3) licz dalej Znasz moje zdanie na temat tego co jest nienornalne Wiec nie pytaj wiecej i skup sie na zadaniu
18 sie 19:11
maciu: x2−7<0 to x1=−7 i 7 a jakby było x2+7<0 ?
18 sie 19:12
5-latek : Omikron to nie ma zadnego znaczenia jakie wyjda miejsca zerowe czy ladne czy brzydkie Tu chodzi o zasade
18 sie 19:13
maciu: i tak wogóle to ciągle nie wiem,dlaczego licząc delte z tych współczynników a,b,c nie wyjdzie tak jak ma być
18 sie 19:13
maciu: w tym przykładzie 19 12
18 sie 19:13
5-latek : rysunekTO jest wykres y=x2+7 Teraz patrz gdzie wartosci tej funcji sa <0
18 sie 19:14
maciu: x(R
18 sie 19:15
5-latek : nie
18 sie 19:16
5-latek : przeciez kiedys ci rysowal i tlumaczyl to yht
18 sie 19:17
maciu: zbiór pusty źle popatrzyłem
18 sie 19:17
5-latek : Tak ta nierownosc nie ma rozwiazan
18 sie 19:18
Omikron: Wychodzi jak policzysz deltę, jest ujemna, więc nie ma miejsc zerowych.
18 sie 19:18
maciu: y=x2+7 o tym przykładzie piszesz?
18 sie 19:19
5-latek : Oddaje ci pole Omikron
18 sie 19:19
maciu: słucham,czekam na odpowiedź delta ujemna?
18 sie 19:21
Omikron: Delta w tym przypadku jest ujemna, współczynnik a dodatni, więc wiesz już jak narysować wykres. Na podstawie wykresu odczytujesz rozwiązania.
18 sie 19:24
Omikron: Do narysowania szkicu wykresu na podstawie którego rozwiążesz nierówność kwadratową jest Ci potrzebna wartość Δ i współczynnika a. Jak już je znasz to rysujesz wykres i odczytujesz rozwiązania. Zobacz na przypadki: https://matematykaszkolna.pl/strona/79.html
18 sie 19:26
Omikron: Rozwiąż nierówność
7x2−6x 11 6−x 

+


6 3 2 
18 sie 19:30
5-latek : Wiesz co ? Co jak co ale delte powinienes umiec liczyc z aamknietymi oczami skoro chcesz miec ztego dwa punkty a nie sie co rusz dopytywac czy dobrze Rob do konca zadanie tak jak bys robil na maturze i dopiero daj do soprawdzenia . na maturze sie kogo zapytsz ? Trzecie x2+7>0 taka nierownosc to licze x2=−7 Kwadrat z liczby ujemnej dla Ciebie nie istnieje (nie w liczbach R Juz widac ze nie ma miejsc zerowych Delta z tego d=−28<0 mamy a>0 Δ<0 i x2+7>0 wartosci maja byc dodatnie wiec x∊R Prosto latwo przyjemnie i 2 punkty sa i do nastepnego zadania
18 sie 19:31
maciu: STOP,bardzo prosze skupcie sie teraz i od tego postu mnie słuchajcie
18 sie 19:33
maciu: y=x2 + 7 > 0 piszesz,że delta ujemna OK,wiem jak to zrobić,miejsca zerowe, ale odpowiedzi są x1 −7 i p {7} to które warianty wybrać?
18 sie 19:34
Omikron: Najpierw liczysz deltę, jak jest ujemna to nie ma miejsc zerowych
18 sie 19:35
Adam: skoro delta jest ujemna to nie ma miejsc zerowych.......................................
18 sie 19:35
Adam: mówisz o przykładzie x2−7>0 to jest co innego
18 sie 19:36
maciu: tak o tym mówie
18 sie 19:37
maciu: chodzi o to,że miejsca zerowe wychodzą inne niż w rozwiązaniu bo tam są −7 i 7
18 sie 19:38
Omikron: W drugim przykładzie delta jest dodatnia, miejsca zerowe wychodzą takie jak piszesz. Rysujesz wykres, zapisujesz rozwiązanie i koniec.
18 sie 19:39
5-latek : a piszsesz x2+7>0 to ktora postac ? (post 19:34
18 sie 19:39
Omikron: A teraz rozwiąż tą nierówność, którą napisałem.
18 sie 19:39
Adam: rysunekno to masz x2−7>0 (x−7)(x+7)>0 x∊(−;−7)u(7;)
18 sie 19:40
Adam: te miejsca które wyliczyłeś są złe
18 sie 19:41
5-latek : maciu to wszytsko wychodzi z rozwiazania rownan ktorych nie umiesz x2−7=0 x2=7 tu pierwiastki istnieja x=p[7} lub x=−7 x2+7=0 x2=−7 nie ma rozwaizan to rownanie
18 sie 19:41
maciu: x2−7<0 a=1 b=0 c=−7 Δ=28 x1= −0−28 x2 = 0 + 28 co o tym sądzicię,tak też można? 2 2
18 sie 19:43
5-latek : Rob teraz zadanie 19;30
18 sie 19:44
maciu: dodam tylko,że to rozwiązanie 6latka
18 sie 19:44
Benny: Można, ale po co skoro możemy od razu skorzystać z tego, że a2−b2=(a−b)(a+b)
18 sie 19:44
Omikron: Benny, maciu nie umie wzorów skróconego mnożenia, już nie ma mu co mieszać
18 sie 19:45
maciu: dobry ten zapis 19 43?
18 sie 19:46
5-latek : Zrozum z edla mnie takie zadanie jest na 20 sekud (tyle zeby zapisac to rozwiazanie Ty sie nie obejdziesz bez delty wiec licz jak potrafisz byle dobrze
18 sie 19:47
Omikron: Dobry, ale nie wiem czy egzaminator nie obetnie punktu za to, że miejsca zerowe nie są zapisane w najprostszej postaci.
18 sie 19:49
maciu: no bo chyba lepiej ,żebym tak zapisał już niż żebym strzelał kiedy 7 .... a kiedy −7 6latku,sam pisałeś żebym tak to zostawił...
18 sie 19:52
5-latek : wzorow skroconego mnozenia nie pierwiastkow nie Innych wzorow nie ale zeby np wiedzla ze 28=1*28 lub 28=2*14 lub 28=4*7 tu juz mozemy pokobinowac bo wiem ze 4=2 a 28= 4*7 = 4*7= 27 z 7 juz nic nie zrobie bo to liczba nie wymierna
18 sie 19:54
5-latek : Teraz bede rozmawial z corka
18 sie 19:55
maciu: chcialbym tą nierówność w ułamku zrobić
18 sie 19:58
Omikron: Jak skończysz to, zrób kolejne zadanie. Wiedząc, że w jest rozwiązaniem równania 3w+2w2=12w−18+3w rozwiąż nierówność
 w+3w2−x 
(w−2x)2+4x≤

 4w−7 
18 sie 20:01
maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/1961.html x2−2<0 Δ=8 x1=−0−8 x2= −0+8 i zaznaczam to na paraboli 2 2
18 sie 20:03
Omikron: Tak
18 sie 20:04
maciu: 20 01 przesadzasz już
18 sie 20:04
Omikron: Weź się za nierówność z 19:30
18 sie 20:04
Omikron: Nic nie przesadzam, rób, rób
18 sie 20:05
maciu: ale pytanie bo egzaminator może mieć to inaczej zapisane w kluczu,to jak on to rozpaczy,ktoś się wypowie moż więcej?
18 sie 20:05
Omikron: Ja uważam, że może się trafić egzaminator który odejmie punkt za to, że nie zamieniłeś 8 na 22
18 sie 20:06
maciu: 19 30 ,to teraz krok po kroku,jak to do prostszej postaci sprowadzić,(później już sobie poradze)
18 sie 20:06
maciu: ale tylko 1, nie 2 chyba
18 sie 20:06
Omikron: Zacznij od pozbycia się ułamków
18 sie 20:06
Omikron: Jeżeli już to jeden punkt odejmie
18 sie 20:07
maciu: bardzo prosze krok po kroku objasnic,jak to zrobic
18 sie 20:07
Omikron: 1) Pozbądź się ułamków 2) Doprowadź do najprostszej postaci (ax2+bx+c) 3) Policz deltę (jeżeli nieujemna znajdź miejsca zerowe) 4) Narysuj wykres 5) Odczytaj i zapisz rozwiązanie
18 sie 20:09
maciu: 1 punktu nie rozumiem,pozostałe umiem
18 sie 20:09
Adam: zapoznaj się z działaniem zwanym mnożeniem
18 sie 20:10
maciu: mnożenie umiem,tylko nie wiem co przez co ile jak ....
18 sie 20:10
Adam: wszytko razy największą wspólną wielokrotność ułamków
18 sie 20:11
Omikron: Pomnóż tak, żeby pozbyć się ułamków, przez wspólny mianownik
18 sie 20:11
maciu: wspólny mianownik to 6
18 sie 20:12
maciu: nie ja chyba to odpuszczam mało prawdopodobne żeby taka nierówność była
18 sie 20:13
Omikron: To mnóż przez 6
18 sie 20:13
Adam: w zadaniach otwartych może być
18 sie 20:14
Adam: założę się że będzie coś takiego i nie zdasz
18 sie 20:14
maciu: jak to?
18 sie 20:15
Adam: no, bo sobie odpuściłeś
18 sie 20:15
maciu: 42x2−36x+66<= 36−x ?
18 sie 20:15
Adam: źle
18 sie 20:16
Omikron: Źle
18 sie 20:17
maciu: Przeciez mialem wszystko przez 6 mnozyc
18 sie 20:18
Adam: źle pomnożyłeś
18 sie 20:18
18 sie 20:19
Omikron:
 1 
6*

≠6
 6 
18 sie 20:21
maciu: aha
18 sie 20:22
Omikron: To skoro już to wiesz, rozwiąż od nowa nierówność.
18 sie 20:27
maciu: słuchaj,ja sie ucze teraz kombinatoryki....
18 sie 20:29
Omikron: Aha
18 sie 20:31
maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/3345.html to jedyne zadanie z tej listy które nie pojmuje
18 sie 20:32
maciu: już pojmuje
18 sie 20:36
Omikron: Wykonaj działania: 1)
7x2−6x 

*6
6 
2)
11 

*6
3 
3)
6−x 

*6
2 
18 sie 21:25
maciu: 2 . 66/3 1 7x2−6x 3 6−x *3
18 sie 21:26
Omikron: (6−x)*3 nawias jest tu konieczny A teraz zobacz jaki wynik zapisałeś w 20:15
18 sie 21:27
Omikron: Możesz już rozwiązywać dalej nierówność
18 sie 21:27
maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/768.html z tym mam problem x2<4x x2−4x<0 a=1 b−0 c=4 Δ=16 Δ =4 x1= −0−4 x2= −0+4 a odpowiedź inna ( ile to jest np: −0−3 to to samo co 0−3? 2 2
18 sie 21:31
ZKZ: Przeciez to jest gimnazjum Omikron co ty w ogole go uczysz? . To jest jakas paranoja
18 sie 21:33
maciu: zobacz prosze co jest zle w 21 31
18 sie 21:34
Omikron: b=−4 nie 0 −0−3 to to samo co 0−3
18 sie 21:35
maciu: czekaj jeszcze raz sprobuje
18 sie 21:35
Omikron: ZKZ, już za dużo czasu na to poświęciłem, więc chcę przynajmniej spróbować to do końca doprowadzić
18 sie 21:36
maciu: tak,juz dobrze mam
18 sie 21:36
Jerzy: przecież b = −4 , a nie 0 !
18 sie 21:37
maciu: w sumie,to nie wiele zostało,tylko te ułamki i myśle,że już żadna nierówność nie będzie mi straszna
18 sie 21:37
maciu: tak jurek juz zauwazylem...
18 sie 21:38
Omikron: To zrób to zadanie wreszcie
18 sie 21:39
Omikron: 19:30 Jak to zrobisz to 20:01
18 sie 21:40
maciu: nie pojmuje 19 30emotka
18 sie 21:42
Omikron: emotka
18 sie 21:42
Omikron: Przecież dopiero o tym rozmawialiśmy, pozbądź się ułamków!
18 sie 21:43
maciu: 1,16x2−x+3,66<=3−0,5x
18 sie 21:43
Omikron: Nie zamieniaj na przybliżenia!
18 sie 21:45
Omikron: Nie załamuj mnie i pomnóż stronami przez 6
18 sie 21:45
maciu: ale kompletnie nie wiem jak to zrobić inaczej
18 sie 21:45
maciu: przez 6,później przez 3 i przez 2 na koncu ?
18 sie 21:46
Omikron: 6=2*3 Jak pomnożysz przez 6 to zlikwidujesz też ułamki z 3 i 2 w mianowniku.
18 sie 21:47
maciu: a to nie jest tak,że jak pomnoze pierwszy ulamek przez 6, drugi przez 3 i trzeci przez 2 czyli przez te mianowniki,to wtedy sie nie skróci
18 sie 21:50
Omikron: "6=2*3 Jak pomnożysz przez 6 to zlikwidujesz też ułamki z 3 i 2 w mianowniku."
18 sie 21:51
ZKZ: rysunek11
18 sie 21:55
maciu: przepraszam,nie umiem tego
18 sie 21:56
maciu: no ten post 21 55 rozumiem,ale tej nierówności nie bardzo
18 sie 21:57
Omikron: To przykro mi, ale nie jestem w stanie Ci tego wytłumaczyć.
18 sie 22:01
maciu: pozostaje mieć nadzieje,że nie będzie takiej nierównośći
18 sie 22:01
Omikron: Może ktoś inny jeszcze spróbuje
18 sie 22:02
ZKZ: Omikron niech sie pomodli moze dadza prosta nierownosc
18 sie 22:03
maciu: nie przesadzaj nigdy takiej nierównośći nie było od 2010,nawet w żadnych próbnych maturach
18 sie 22:04
maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/3199.html a takie cos mozna na krzyź?
18 sie 22:05
Omikron: Tak
18 sie 22:06
maciu: tylko tam jest −1/2 to co pierwszy nawias przez −1 a drugi przez 2, czy na odwrót ...
18 sie 22:07
Omikron: Wszystko jedno.
 1 −1 1 

=

=

 2 2 −2 
18 sie 22:08
maciu: ale jak pierwszą liczbe przez −1 to druga musi byc 2 (bez minusa tak?
18 sie 22:09
ZKZ: tak
18 sie 22:09
maciu: ok,juz zrobilem dobrze mi wyszlo
18 sie 22:11
maciu: nie wiem,doradźcie co do tej matury jeszcze powtórzyć...
18 sie 22:12
Omikron: Działania na pierwiastkach i potęgach, od których od tygodnia uciekasz.
18 sie 22:13
maciu: a te zadanie ze średnią prędkośćia i podobne to już chyba nie obowiązują ? bo w tablicach nie ma na to wzoru i dawno tego nie było,to chyba tylko w starej formule było
18 sie 22:13
maciu: pieriwastki umiem,potegi nie bardzo...
18 sie 22:14
Omikron: To się naucz tych działań.
18 sie 22:14
5-latek : Wykonaj dzialania (12+375)*3 b) (1048−627+412):3 c) (34310+325)*(32+35)
18 sie 22:20
5-latek : Oczywiscie bez uzycia klakulatora (zeby nie bylo ) tzn bez przylizen
18 sie 22:22
maciu: ok,ale zakładamy ,że to zamknięte(bo tak na 100%) więc oczywiśćie korzystam tylko z kalkulatora
18 sie 22:22
Omikron: Ciekawe jak z kalkulatorem prostym zrobisz przykład c
18 sie 22:24
maciu: 1,= 50,79 2 = −5,91 3 = 6,87
18 sie 22:28
maciu: właśnie tak 6,87 mniej wiecej
18 sie 22:28
Omikron: Jak na kalkulatorze policzyłeś pierwiastki trzeciego stopnia?
18 sie 22:28
maciu: nie przesadzaj,cos tam mnie nauczyłeś
18 sie 22:28
maciu: podstawiałem sobie jakąś liczbę która do 3ciej potegi da tą z pierwiastka
18 sie 22:29
maciu: bystrzak jestem,wiem
18 sie 22:29
Omikron: Niezbyt, bo wynik to 7
18 sie 22:32
maciu: ale,na maturze bym to dokładniutko przybliżał,ale i tak by odpowiedź się zaznaczyło na podstaiwie tego 6,87...
18 sie 22:32
Omikron: A jakbyś miał odpowiedzi a) 6,6 b) 6,8 c) 7 d) 7,2 Źle byś zaznaczył
18 sie 22:33
Omikron: Nie przybliżysz bardzo dokładnie, bo masz dostępny tylko kalkulator prosty.
18 sie 22:33
maciu: nie,takich napewno nie będzie,na maturze bym tak to zrobił,że by wyszło prawie idealnie ten wynik tak na wylaniu obliczyłem...
18 sie 22:33
Omikron: To się nie ucz działań na pierwiastkach, Twoja sprawa. Żebyś tylko nie pożałował tego na maturze.
18 sie 22:34
maciu: ja się dużo uczyłem pierwiastkow.....
18 sie 22:35
Jack: czasem duzo to za malo emotka
18 sie 22:40
18 sie 22:48
maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/3971.html z takimi zadaniami tez mam problem robiłem kilka dni temu,zrobiłem (podstawiałem) jak zrobic to bez podstawiania,skąd mam wiedziec czy dzielic przez te dane w liczniku czy mianowniku
18 sie 22:53
18 sie 23:56
maciu: tylko,że ja mam problem z odróżnieniem co dodawać i przec co dzielić
18 sie 23:59