matematykaszkolna.pl
Matura podstawowa liceum technikum (/-/\-\): Matura podstawowa 2015 Jak napisaliście? Nie zrobiłem ostatniego zadania.
5 maj 12:28
Metis: Czekamy na arkusze emotka
5 maj 12:28
maturzysta: zrobilem ostatnie wyszlo mi k=5 a powinno bylo 11 nie wiem czemu ale chyba blad w obliczeniach po prostu ehh
5 maj 12:32
maturzysta: jakie ppc wyszlo wam w graniastoslupie gdzie cosinus tam byl rowny 3/5
5 maj 12:33
Kubuś: jakos 144 + trzysta iles pierwiastkow z czegos w ostatnim przeciez czas trzeba bylo podać (1h40 chyba).
5 maj 12:35
sevixy: Mi wyszło 144+3843 chyba emotka
5 maj 12:35
Kubuś: MIODZIO
5 maj 12:36
sevixy: k wyszło 11, największa wartość funkcji 3, najmniejsza −6, prawdopodobienstwo 5/23, ułamek 8/17 chyba... pierwsza współrzędna pkt P to −7, tak mi się przypominają moje odpowiedzi emotka
5 maj 12:41
JuzZaRokMatura: ile wam wyszlo prawdopodbienstwo w tym przedostatnim za 4pkt
5 maj 12:41
Hugo: 80% z rozszerzonej na niektorych uczelniach zwalnia z podstawowej czesci robcie bledy byle 30%
5 maj 12:41
JuzZaRokMatura: oo mi tez 5/23
5 maj 12:41
JuzZaRokMatura: @hugo ta tylko napisz na80% rozszerzenie
5 maj 12:42
Exi: Banalnie proste, czuje, że będzie blisko setki emotka
5 maj 12:43
JuzZaRokMatura: a w zamknietych ostatnie prawdopodobienstwo ile bylo? 3/8 :<<?
5 maj 12:44
Exi: sevixy, mi i znajomym też wychodziło tak jak Tobie, więc wszystko okej, tylko tam 144+3842
5 maj 12:44
Exi: JuzZaRokMatura, tak, 3/8
5 maj 12:44
JuzZaRokMatura: woo to calkiem niezle mi poszlo
5 maj 12:45
sevixy: ooo tak Exi,.moje niedopatrzenie JuzZaRokMatura mi tez tak wyszlo emotka
5 maj 12:45
Aerodynamiczny: prościutka Będzie 100% Chyba że gdzieś się w zapisie przyczepią, ale 90%< na pewno
5 maj 12:46
Exi: Aero, mam to samo emotka Im bliżej sety tym bardziej będe zadowolony
5 maj 12:46
Hugo: Hugo pacza w arkusz LO i chyba trudniejsze niz w tamtym roku
5 maj 12:48
Aerodynamiczny: Nie było takie zadania żeby trzeba było się zastanowić wszystko z automatu leciało, ale to podstawa, czekam z niecierpliwością na rozszerzenie emotka
5 maj 12:48
maturzysta: eh bedzie gdzies kolo 80−90% bo w dwoch ostatnich sie machnąłem w obliczeniach bo sposob rozumowania na 100% dobry
5 maj 12:49
Hugo: zróbcie sb mature rozszerzoną 2014 kozaki ... Hugo miał 34 % i to był bardzo dobry wynik rok temu !
5 maj 12:49
Exi: Aero, ja musiałem się zastanowić przy prawdopodobieństwie, bo nie wiedziałem jak zapisać rozwiązanie Wystarczyło dodać do siebie ilości ulgowych i normalnych, odjąć 27, od 115 odjąć wynik i podzielić przez 115, tylko ciężej miałem wpaść na zapis tego jako prawdopodobieństwa.. Ale ogarnąłem
5 maj 12:50
Aerodynamiczny: Ja tam bawiłem się z zdarzenia przeciwne, więcej miejsca żeby zająć. A i tak wyszło 5/23 więc dobrze. Na rozszerzeniu też jest tyle miejsca? Na próbnych tyle nie było.
5 maj 12:51
Kacper: Przeważnie minimum pół strony na zadanie.
5 maj 12:52
Aerodynamiczny: Na rozszerzonej odpowiedzi były aż 2 strony A4
5 maj 12:52
Exi: Na tych podstawach faktycznie dawali po 2x za dużo miejsca.. Na próbnych z rozszerzenia było mniej ;x
5 maj 12:53
Kacper: Na każde?
5 maj 12:53
Aerodynamiczny: Lepiej dużo miejsca niż za mało, ja się w jednym zadaniu pomyliłem z tym dowodem na pola, to musiałem sporo skreślić i miejsca na styk było
5 maj 12:53
Aerodynamiczny: Na te krótkiej odpowiedzi była strona.
5 maj 12:54
Exi: No jak się pomylisz i musisz dużo kreślić, to wtedy na styk U mnie w każdym zadaniu połowa miejsca wolnego
5 maj 12:54
geometrykz: ALE WSTYD ALE WSTYD ALE WSTYD! POPIERNICZYŁEM TEN OSTATNI CIĄG I JAK BYŁ NOWY CIĄG A1,A3,AK TO PRZYJĄŁEM A3 JAKO TRZECI WYRAZ W NOWYM I WZIĄŁEM A3= AQ2 ZAMIAST AQ no nie wierzę przepraszam za capslock ale caly sie trzese ze złosci i zapomniałem wyłączyć
5 maj 12:55
Aerodynamiczny: tam było 2,8,32 i k=11
5 maj 12:56
Exi: geometrykz, gadasz jakby jakby to jakaś ważna matura była XDD
5 maj 12:56
Kacper: Ma ktoś arkusz?
5 maj 12:57
mic: mam takie pytanie odnośnie matury Czy można korzystać ze wzorów których nie ma w tablicach ,np. −reguła równoległoboku −wzór na środkową w trójkącie −twierdzenie o dwusiecznej nie miałem tych wzorów w szkole ale znalazłem w internecie
5 maj 12:57
Kacper: Znam już 2 zadania emotka
5 maj 12:57
Marcin: Podstawa to tam pikuś. Poczekajcie na rozszerzenie emotka
5 maj 12:57
ax: przestań ty HUGO opowiadać bzdety. Tumanowaty byłeś od zawsze − twoje posty i wtedy i teraz świadczą o tym dobitnie. Jeśli 34% z rozszerzonej było bardzo dobrym wynikiem to chyba tylko wg ciebie.
5 maj 12:58
Kacper: mic tak można.
5 maj 12:58
5 maj 12:58
Marek: Wiecie może gdzie i o której najszybciej będą arkusze?
5 maj 13:00
Ja: Latwiejszej matury ze swieca szukac emotka bedzie 100% ile wam wyszlo z prawdopodobienstwa?(matura dla technikum)
5 maj 13:00
Maniek: a ile wam wyszedl ten punkt P w zadaniu za 2 pkt
5 maj 13:01
Aerodynamiczny: −7 albo 7 nie pamietam ale chyba −7 bardziej
5 maj 13:02
Ja: chodzi ci o punkt q? q=−3
5 maj 13:02
Exi: Aero, −7
5 maj 13:02
Ja: powiedzcie mi ze mowicie o arkuszy dla licealistow emotka
5 maj 13:03
ś: ehhh zrobiłem wszystko,tylko kwestia ocenienia. oczywiście w swoim style spartoliłem z klasą jedno z zadań − prawdopodobieństwo. czy za wyliczenie |A| = 25 (wraz z obliczeniami jak do tego doszedłem) dostanę chociaż 2pkt? ze 115 ludzi zrobiłem 90 i kicha czyli −1 za omegę, −1 za złą odpowiedź liczę chociaż na 2 pkt
5 maj 13:03
maturzysta: omgg ak wyszlo mi 32 a1 bylo 2 i q wyszlo mi tez 2 i ostatecznie napisalem k = 5 eh
5 maj 13:04
matura nowa: prawdopodobienstwo 25/115? nowa matura
5 maj 13:04
Aerodynamiczny: tak tylko że to jest 5/23 trzeba był skrócić, nawet w polecaniu było.
5 maj 13:06
sevixy: tak, po skroceniu 5/23
5 maj 13:06
sprawdzone_info: Stara też, ale należało skrócić do 5/23
5 maj 13:06
matura nowa: to pieknie, w sumie latwiutka ta matura emotka
5 maj 13:07
www: co do nierówności to zrobiłem tak 4x2 − 8xy + 4y2 + y2 ≥ 0 4(x2 − 2xy + y2) + y2 ≥ 0 4(x−y)2 + y2 ≥ 0 i wniosek,że suma nieujemnych wyrażeń jest zawsze dodatnia dobrze?
5 maj 13:07
Ja: To dobze zrobilem emotka tylko jestem ciekaw czy potraca mi jakies punkty za oznaczenia lub inne pierdoly
5 maj 13:07
sprawdzone_info: o ile jest komentarz to dobrze
5 maj 13:08
Jaro: Łatwa? Zależy dla kogo... Jak dla mnie łatwa to była w tamtym roku.
5 maj 13:10
Kacper: Jak zwykle zaczynanie dowodu od założenia prawdziwości tezy...
5 maj 13:10
maturzysta: wgl jakie tam bylo to polecenie w graniastoslupie co byl cos 3/5 dalem x ,y oznaczenia przyprostokatnej i przeciwprostokatnej 3x = 5y i druga zaleznosc z pitagorasa potem uklad rownan i ostatecznie ppc wyszlo mi 2112 co bylo zle i nie wiem czy to co zrobilem bylo dobrze y2=256 − x2 i napisalem ze y = 16−x potem podstawilem do pierwszego i jakos wyszlo 2112
5 maj 13:10
blad: a co jeśli w zadaniu z graniastosłupem zapomniałem o zamianie cos na tg a reszte zrobiłem dobrze? 0 pkt?
5 maj 13:10
Kacper: Dlaczego CKE tak broni tych arkuszy? Są szkoły, gdzie jeszcze piszą czy jak?
5 maj 13:11
fifol: www ja napisalem ze nie moze byc ujemna
5 maj 13:11
Metis: ... Suma nieujemnych wyrażeń jest zawsze nieujemna.
5 maj 13:11
Aerodynamiczny: O 15 opublikują. Raczej już nie piszą.
5 maj 13:12
fifol: czyli nie musi byc dodatnia xd bo tam bylo ≥0 chcialem napisac ze musi byc dodatnia a potem stwierdzilem ze pewnie zle i napisalem nie moze byc ujemna
5 maj 13:13
Ja: mi sie cos pojoebalo i napsialem (2x−2y)2+3y2≥0 napisalem stosowny komentarz czy dostane chociaz 1 punkt?przez blad w obliczeniach
5 maj 13:13
Kacper: Aerodynamiczny będzie 100%?
5 maj 13:13
Aerodynamiczny: Tak myślę.
5 maj 13:14
Ja: w zadaniach z predkosciami ile wam wyszlo?(dla technikum)
5 maj 13:14
Kacper: Oby w piątek też tak było emotka
5 maj 13:15
sprawdzone_info: Nie musi być, podstaw sobie x=0 i y=0
5 maj 13:15
sprawdzone_info: 50 min prędkości Adam 18 Borys 22.5
5 maj 13:15
fifol: a jaki pierwiastek wyszedl w tym zadaniu z zaleznosciami do licznika i mianownika bo mi wyszedl jakis 3 cyfrowy licznik i 3 cyfrowy mianownik ale taki ze nie mialem pomyslu jak go skrocic xd albo pomylka w ukladzie wspolrzednych
5 maj 13:16
Aerodynamiczny: W piątek na 100% nie dam rady napisać raczek, chociaż kto wie. Ale musze napisać na więcej niż 60% bo tak to pożytku z tego nie będzie bo przelicznik na uczelni na podstawę z matmy jest 0,6.
5 maj 13:16
matura nowa: ciekawe czy mozna bylo policzyc ? 4x2−8xy+5y2≥0 Δ=−16x2 ckd
5 maj 13:16
fifol: rownan*
5 maj 13:16
Ja: o predkosc nie prosili
5 maj 13:16
Aerodynamiczny: 817 ? o to zadanie chodzi?
5 maj 13:17
bezendu: Ma ktoś arkusz dla technikum ?
5 maj 13:17
Marek216: 4x2−8xy+5y2≥0 (2x−2y)2+y2≥0
5 maj 13:17
5 maj 13:18
Ja: tak obliczylem emotka dostane chociaz 1 punkt?
5 maj 13:18
Marek216: Punkt za to (2x−2y)2+y2≥0 a 2. bd pewnie za uzasadnienie że suma kwadratów liczb rzeczywistych jest zawsze≥0
5 maj 13:19
fifol: o to zadanie 4/7 bodajze w przypadku +1/2 licznika
5 maj 13:19
Kacper: matura nowa pomysł był dobry, ale za rozwiązanie 0pkt.
5 maj 13:20
matura nowa: czemu 0p?emotka
5 maj 13:21
Marek216: Kuźwa zamiast mianownik dać 36 dałem 32 w ostatnim, mogę dodać max punktów za to?, bo czasami w zadaniach z czasem max punktów można dostać nawet za złą odp.
5 maj 13:22
Kubuś: Jakim cudem Wam wyszło p równe −7? Przecież funkcja była przesunięta w górę o 3 LOLLOLOLOLOL.
5 maj 13:23
Adam: Ja będę miał między 60 a 70 procent. Liczyłem na sporo więcej...
5 maj 13:24
Aerodynamiczny: Ale w nowej maturze.
5 maj 13:24
Adam: Czekam z niecierpliwością na rozszerzenie
5 maj 13:24
fifol: jaki wyszedl licznik bez przyblizenia tam gdzie byla tam zaleznosc licznika i mianownika
5 maj 13:24
Ja: Ja zaluje ze ni uczylem sie do rozserzenia, pewnie bedzie analogicznie latwe.
5 maj 13:25
Kacper: Brak jakiegokolwiek uzasadnienia po co liczysz deltę i z czego... Jeśli f(y)=15y2−8xy+4x2, to Δ=64x2−4*4x2*15=64x2−240x2 i to raczej nie jest −16x2 emotka
5 maj 13:26
Marek216: Kuźwa zamiast mianownik dać 36 dałem 32 w ostatnim, mogą dodać max punktów za to?, bo czasami w zadaniach z czasem max punktów można dostać nawet za złą odp. Może bd to 100%emotka jednak
5 maj 13:27
Kubuś: Mozesz. Jak będziesz miał 98 to Ci dadzą.
5 maj 13:27
Kubuś: w sensie za błąd w skracaniu, czy coś
5 maj 13:27
Adam: jaki wynik w ostatnim zadaniu (zamknięte, dla LO ) ?
5 maj 13:28
Marek216: jak jest x1 i x2 to w mianowniku jest 2*a , tak ? Ja dałem zamiast 2*18=36 dałem 32.
5 maj 13:28
Kacper: Widzę, że przez te posty pomyliłem wyrażenie emotka Idę do swojej pracy. O 15 sobie arkusz pobiorę z CKE emotka
5 maj 13:29
Kubuś: to Ci dadzą. błąd rachunkowy, izi.
5 maj 13:29
Marek216: I wynik wyszedł 15/16 zamiast 5/6.
5 maj 13:29
Kacper: Marek216 widać, że stres robi swoje.
5 maj 13:29
matura nowa: Heheemotka Ok
5 maj 13:30
Marek216: Czyli mogę liczyć na 5/5 pkt w tym zadaniu ?
5 maj 13:30
Kubuś: Tak. w kluczu jest nawet, jak deltę gdzieś źle policzysz, ale wyjdą dwa pierwiastki i odrzucisz jeden, to dostajesz full.
5 maj 13:30
Marek216: Napisałem w 50 minut chyba i sprawdzałem do samego końca a tego nie wychwyciłem.
5 maj 13:30
Kubuś: Tech pisałeś czy liceum? Starą czy nową?
5 maj 13:31
Kacper: matura nowa delta ok, ale nadal bez komentarza twoje rozwiązanie jest dla mnie za 0 pkt emotka
5 maj 13:31
marynarz10000: kurdebele liczyłem na sete, a w ciągach zły wynik wyszedł mimo dobrego układu równan dostane jakis pkt za to myślicie?Liczyłem na trudniejsze zadanie z prawdopodobiestwa, no ale....
5 maj 13:31
Kasia: Trzeba było gdzieś przybliżać?
5 maj 13:32
Ja: a jesli zle oznaczlem t, tzn. wyrazliem t jako czas bartosza(?) a nie adama,ale wyszedl dobry wynik to potraktuja to jako blad w oznaczeniu?
5 maj 13:33
Marek216: NA starej nie.
5 maj 13:33
matura nowa: Kacper, wszystko opisałem w arkuszu tylko tutaj napisałem tak ,dlatego że myślałem że domyślicie się o co chodziemotka
5 maj 13:34
matura nowa: Jest jakaś szansa na parę punktów?
5 maj 13:35
blad: czy jesli na starcie zadania z granistosłupem przyjalem nieprawdziwie ze cosx=y/x zamiast x/r to zero punktów za całe zadanie?
5 maj 13:35
fifol: hmm nie ogarniam dlaczego w graniastoslupie wyszedl mi inny wynik przeciez wprowadzilem dobre zaleznosci
5 maj 13:36
Adam: fifiol Korzystałeś z "1" trygonometrycznej ?
5 maj 13:37
Kubuś: PANOWIE. Stara matura − technikum. Zadanie z funkcją (wyznaczyć P i pierwiastki). Funkcja była przesunięta o 3 do góry, czyli P = 3, MAM RACJĘ?
5 maj 13:38
fifol: nie napisalem ze x to dolna przyprostokatna y to gorna potem ze 3/5 = x/y i ze 3x = 5y i potem druga czyli ze y2 = 256 −x 2 z pitagorasa tam i wyznaczylem y podstawilem do pierwszego a dalej juz ppc wyliczylem
5 maj 13:39
fifol: w sensie y to przeciwprostokatna
5 maj 13:39
blad: ktoś wie co zm oim problemem?emotka
5 maj 13:40
matura nowa: Kacper , odezwij sie jak bedzieszemotka
5 maj 13:41
sprawdzone_info: q=−3 pozostałe dwa pierwiastki x1=1 x2=3
5 maj 13:42
Marek216: Ta nowa matura była trudna ?
5 maj 13:44
matura nowa: Wlasnie nie
5 maj 13:46
Kubuś: przy przesuwaniu funkcji do góry DODAJEMY 3.
5 maj 13:46
5 maj 13:46
www: rysunek@blad to zależy jak oznaczyłeś sobie na rysunku i jak w konsekwencji wyglądają obliczenia ja to zadanie zrobiłem tak :
  3   a2   3  
oznaczenia takie jak na rysunku, cosα =

,czyli

=

  5   c   5  
obliczam 'c' i z Pitagorasa ładnie wszystko wychodzi
5 maj 13:47
Kacper: nowa matura jeśli opisałeś wszystko tak jak należy, to oczywiście dostaniesz maks pkt. Ja wiem o co chodzi, tylko myślałem, że tylko tyle napisałeś emotka
5 maj 13:47
fifol: hey dlaczego w zadaniu gdzie byl kwadrat i w srodku deltoid i stosunek 1:3 i wyszlo mi 12/32 co jest rowne 3/8 a mialem udowodnic ze jest 1:3
5 maj 13:51
Kacper: Ale widzę opinie w Internecie... Matura była strasznie trudna... Kto to układał... Tragedia.... Masakra....
5 maj 13:52
Marek216: Pewnie coś źle zrobiłeś.
5 maj 13:52
Blue: Spoko była, ale chyba zrobiłam jeden głupi błąd haha
5 maj 13:52
Marek216: Oby poszło innym słabo to progi bd niskie
5 maj 13:53
matura nowa: No to się cieszę, że takie uzasadnienie również jest dopuszczalneemotka Jak obstawiacie rozszerzenie? Strasznie ciężkie będzie?
5 maj 13:54
Benny: Blue pociesze Cię nie jesteś sama
5 maj 13:55
Kacper: Każde poprawne jest dopuszczalne, ja osobiście wolę takie od "zwijania" i czasem można patrzeć i patrzeć i nie widzieć jak zwinąć Ja myślę, że około 30dag maksymalnie
5 maj 13:55
heszke w meszke: bedzie analogicznie proste wzgledem podstawy
5 maj 13:55
Marek216: Ty sie ucz angielskiego a nie myśl o rozszerzeniu emotka
5 maj 13:56
Kacper: Benny tylko nie mów, że w dodawaniu się pomyliłeś
5 maj 13:56
matura nowa: Angielski ~80% sie postaram
5 maj 13:57
nick: Pamięta ktoś jakie mogły być poprawne odpowiedzi dla zadań zamkniętych? technikum
5 maj 13:57
sprawdzone_info: Kubuś, masz całkowitą rację, a my przesuwaliśmy ja w dół o 3, dlatego q=−3 emotka
5 maj 13:57
Blue: Powie mi ktoś jaka była odp. w tym zamkniętym z wykresem funkcji? Chyba właśnie w tym mam błąd
5 maj 13:57
sprawdzone_info: pamiętam, ale nie po kolei, pytaj których nie jesteś pewien/pewna
5 maj 13:59
Kacper: O 15:01 ci powiem, o ile CKE arkusz wrzuci emotka
5 maj 13:59
Kubuś: sprawdzoneinfo. Mieliśmy narysowaną funkcję i podany jej wzór (byla przesunięta o q). Pytanie było ile jest równe q (jako, że jest o 3 od osi x) q = 3.
5 maj 13:59
matura nowa: Ja miałem (−2,2> ale też nie wiem czy dobrze
5 maj 13:59
Blue: A może ktoś wypisałby wszystkie zamknięte Jeśli miał taką wersję arkusza jak jaemotka Zaczynało się od c,b,c,b,b....
5 maj 14:00
Aerodynamiczny: To jest dobrze emotka
5 maj 14:00
Marek216: nick, nie w kolejności: S=(0,2) q=pierwiastek 3 st. z 3 (x−3)2+(y−1)2=18 odległość dwóch punktów nie pamietam jakich 5 2
5 maj 14:01
Blue: Kacper, jakbym miała arkusz, to sama bym sobie powiedziała xD bo ty było banalne zadanie
5 maj 14:01
Aerodynamiczny: O ja mialem cos w tym stylu, tylko sobie nie zapisalem
5 maj 14:01
Marek216: Prawdopodobieństwo z dziewczynkami 4/9
5 maj 14:01
matura nowa: Aerodynamiczny a jak poszła reszta?
5 maj 14:02
undefined: Trochę odpowiedzi przybyło emotka Przy drugim dowodzie miałem zaćmienie i zdecydowałem się policzyć wierzchołek paraboli i dodać komentarz, że ramiona skierowane do góry i wierzchołek na osią. Dobre to? emotka
5 maj 14:02
sprawdzone_info: Nie chce mi się rysować, ale miałeś podany wykres funkcji f(x) a pytali Cie o wykres funkcji h(x)=f(x)+q. Miejsce zerowe miało być x=−1. W f(−1)=3, żeby h(−1)=0 to q=−3
5 maj 14:02
Aerodynamiczny: Wydaje mi sie ze wszystko dobrze emotka
5 maj 14:03
undefined: @sprawdzoneinfo chodziło mi o inne zadanie, ale o tym co piszesz to mam chyba tak samo,
5 maj 14:06
Andrzej: Ja tłumaczyłem Kubusiowiemotka
5 maj 14:08
undefined: @Areodynamiczny Oby tak było emotka Ty jak napisałeś?
5 maj 14:08
5 maj 14:12
Blue: Mam jeden błąd chybaemotka nie będzie 100%
5 maj 14:13
matura nowa: w którym masz błąd?emotka
5 maj 14:13
heszke w meszke: powie mi ktos ile mialo pole tego kwadratu co w srodku byl deltoid ?
5 maj 14:14
blad: @www: zrobłem tak, że przyjąłem że cosinus = tangens i wyliczyłem z cosinusa tj 3/5 zamiast z tangensa ile by tam nie wynosił... czyli 0 pkt?
5 maj 14:16
Blue: jakoś tak z rozpędu, w 8
5 maj 14:16
Aerodynamiczny: @heszke w meszke a2 emotka
5 maj 14:17
sevixy: Blue,a jaką odpowiedź dałeś w 8?
5 maj 14:18
Blue: (−2,2) , jak ja mogłam w tym zrobić błąd to ja nie wiem xd żal mi siebie
5 maj 14:19
heszke w meszke: eh tez napisalem (−2,2)
5 maj 14:20
sevixy: :( to rzeczywiście trochę głupi błąd, cwaniaki zawsze dadzą takie odpowiedzi
5 maj 14:22
matura nowa: jaka tam jest w końcu odpowiedź? w tym 8?
5 maj 14:26
Kacper: Ok dajcie mi minut kilka to dam wam klucz
5 maj 14:26
undefined: @Blue ja też tam zrobiłem błąd Zadania na spostrzegawczość.
5 maj 14:26
Martiminiano: Po prostu nie wierzę, że w taki sposób przejdzie mi 100% koło nosa. W zadaniu z prawdopodobieństwem liczyłem je na końcu ze zdarzenia przeciwnego.
 90 1 
Miałem P(C)=

i P(C')=1−P(C)=

. Stracę za to dwa punkty czy jeden?
 115 23 
Po prostu nie wierzę w to, że taką głupotę wpisałem..., dwa razy skróciłem licznik przez 5.
5 maj 14:31
blad: kurczę no odpowie mi ktośemotka
5 maj 14:31
Ja: sa juz arkusze na stronie cke
5 maj 14:32
sevixy: matura nowa: wydaje mi się, że (−2,2>, bo np. dla x=1 y=2 emotka
5 maj 14:33
reyg: jesli to tylko blad rachunkowy to za pewne tylko 1pkt
5 maj 14:34
matura nowa: Okiemotka oby tak było
5 maj 14:35
Julia: Ale strona zamula
5 maj 14:35
Julia: macie klucz?
5 maj 14:36
heszke w meszke: 8x = a2 i a wyszlo mi 42 i a2 wyszlo 32 , pole deltoidu ze wzoru wyszlo 12 i potem 12/32 wyszlo mi 3/8 a nie 1/3 dostane za to jakis punkt dziwne ze cos nie pyklo
5 maj 14:36
undefined: @Martiminiano Nie przejmuj się takemotka W twoim wypadku chyba tylko rozszerzenie będzie miało znaczenie emotka
5 maj 14:37
Blue: Dobrze, że nie jestem sama A z tym prawdopodobieństwem, to chyba 5/23emotka
5 maj 14:38
matura nowa: tak
5 maj 14:38
reyg: taak, 5/23. mam nadzieje
5 maj 14:38
Blue: ej, miałam się uczyć do angola, a cały czas myślę o tym , że zrobiłam głupi błąd,wrrr
5 maj 14:38
Martiminiano: Ale żeby w taki sposób stracić te punkty, to jest po prostu... Jestem wściekły, może w piątek sobie odbiję
5 maj 14:40
Blue: Marcin, tylko w tym jednym masz błąd?emotka
5 maj 14:41
heszke w meszke: odpowie mi ktos jak powinno bylo wyjsc w zadaniu z deltoidem w kwadracie
5 maj 14:43
geometrykz: ja bym chciał w piątek bardzo trudne rozszerzenie, bo na łatwych rzeczach zawsze jakiś durny błąd zrobię..
5 maj 14:44
reyg: ja myślę sobie tak, że poziom trudności bedzie tak kolo arkuszy z operonu w piątek. najbardziej mi zawsze ich poziom przypominał próbną/przykładową cke
5 maj 14:45
Blue: ja tam policzyłam 4 *pole trójkąta prostokątnego o przyprostokątnych 2x i (3/2)x, a pole kwadratu to (32x)2 emotka
5 maj 14:46
5 maj 14:47
matura nowa: jak będzie typu Operon to wspaniale emotka fizyke tez bym chciał typu Operon emotka
5 maj 14:48
heszke w meszke: LOOL a ja mialem 42 jak to skoro przekatna miala 8x = a2
5 maj 14:49
5 maj 14:50
Julia: rozwiazania c o?
5 maj 14:50
Kacper: 1. D 2. C 3. A 4. C 5. C 6. D 7. A 8. A 9. D 10. A 11 D 12 D 13 D 14 A 15 B 16 B 17 B 18 B 19 D 20 B 21 B 22 C 23 A 24 C 25 A Łatwa, ale trzeba liczyć.
5 maj 14:50
sevixy: nie sugerujcie się tym, nie wiem kto wrzuca takie odpowiedzi −.−
5 maj 14:51
5 maj 14:55
uppsss: hmmm, pamiętajcie, że są dwie wersje arkusza.... odpowiedzi odnoszą się do tej wersji ... te ze screena(14.50) są dobrymi odpowiedziami do drugiej wersjiemotka
5 maj 14:55
Blue: Zależy jak oznaczyłeś emotka u mnie przekątna miała 6x
5 maj 14:55
sevixy: Kacper jesteś wielki, patrząc na Twoje odpowiedzi i porównując z moimi aż chce się żyć! MAKS!
5 maj 14:55
Blue: Kacper, fajnie, ale ja nie pamiętam dokładnie odp., jakie miałam, mam zapisane, ale inną wersję arkusza miałam
5 maj 14:56
Blue: Dobra, koniec z matematyką! Idę się uczyć tego angola ^^
5 maj 14:58
matura nowa: 23/25 zrobi ktoś zadanie 16 i zad 25? xd
5 maj 14:58
Kacper: sevixy albo popełniliśmy te same błędy Jak chcecie to mogę rozwiązać otwarte emotka
5 maj 14:58
reyg: koniec z matematyką!? bój się Boga nie no jasne, ucz sie ucz xd
5 maj 14:59
Kacper: a − kąt wpisany a+20 − kąt środkowy Z zależności między kątem wpisany i środkowym mamy: 2a=20+a ⇒ a=20
5 maj 15:00
sevixy: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20150504/EDUKACJA/150509683 <− tutaj odpowiedzi zgodne z tym co napisał Kacper, jest tam też wrzucona ta wersja arkusza, do któej to są odpowiedzi
5 maj 15:02
sevixy: Kacper będziemy wdzięczni za otwarte też
5 maj 15:03
Kacper: 25.
1 

− prawdopodobieństwo wylosowania kuli w dowolnym kolorze przy jednorazowym losowaniu.
2 
My chcemy, żeby dokładnie dwie z trzech były czerwone, czyli (c,b,c) lub (c,c,b) lub (b,c,c)
 1 3 
Uzyskanie każdego wyniku to szanse

, czyli wynik to

emotka
 8 8 
5 maj 15:03
Adam: http://i.iplsc.com/cke/000474K5LD14H2WC-C116-F4.jpg co za idiota to rozwiązywał ?
5 maj 15:04
sevixy: Adam, odpowiedzi dobre, ale do drugiej wersji arkusza ktoś chyba nie ogarnął...
5 maj 15:06
Martiminiano: Blue, tak tylko w tym jednym cholernym miejscu mam błąd. Tak mnie to boli...
5 maj 15:09
Kacper: 26. 2x2−4x>(x+3)(x−2) 2x(x−2)>(x+3)(x−2) (x−2)(2x−(x+3))>0 (x−2)(x−3)>0 x∊(−, 2)∪(3,+)
5 maj 15:09
Kacper: Reszta chyba jest na necie? Czy liczyć?
5 maj 15:10
www: luuul tak wydaje mi się,że będę miał w przedziale 80−90%,ehh jak zwykle głupie błędy,w sumie stres swoje zrobił,ale cóż... co myślicie o takim wyniku? :<
5 maj 15:16
Marek216: To zależy, jak nie zdajesz rozszerzonej a chcesz iść na coś technicznego to pasowało by 90%+
5 maj 15:18
www: A jak zdaję rozszerzoną?
5 maj 15:19
YushokU: A ja nie wiem czy będę miał prawdopodobieństwo dobrze Bo nie wiedziałem jak się opisuje zdarzenia i napisałem A−osoby z biletem normalnym B−osoby z biletem ulgowym. I tak się zastanawiam, bo na pi.edu.pl i innych portalach jest zawsze "wylosowano osoby z biletem ulgowym/normalnym". A tak to chyba reszta dobrze
5 maj 15:20
Kacper: A− zdarzenie polegające na wylosowaniu osób z biletem ulgowym
5 maj 15:22
Marek216: A jak zdajesz rozszerzoną to zależy gdzie idziesz na studia.
5 maj 15:22
Marek216: YushokU: Na to mogą nawet nie patrzyć bo można dojść inaczej do rozwiązania.
5 maj 15:24
ziomek : W pewnej klasie stosunek liczby dziewcząt do liczby chłopców jest równy 4 :5. Losujemy jedną osobę z tej klasy. Prawdopodobieństwo tego, że będzie to dziewczyna, jest równe
5 maj 15:25
Marek216: 4/9 ziomek.
5 maj 15:26
maturzysta12: nie stresować sie u mnie w szkole jakos na luzie to tego podchodzimy, ponoć zapomina sie 30% w stresie emotka www, to zależy jak zdajesz coś jeszcze np angielski i napiszesz go super to mniej ale to przeciez logiczne, obyśmy mieli z 80% powinno wystarczyć emotka z rozszerzonej matmy oczywiscie emotka
5 maj 15:26
Marek216: Tutaj napisałem wszystkie odp. https://matematykaszkolna.pl/forum/292467.html
5 maj 15:26
Kacper: Najciekawsze zadania, to bilety (stara matura) i ciąg (nowa) emotka
5 maj 15:31
Aga: rysunekJak myślicie, czy uznają mi zadanie 26, jeśli napisałam to mniej więcej tak: Zał.: x∊R, y∊R Teza: 4x2−8xy+5y2≥0 Dowód: Δ=64y2−4*4*5y2=64y2−80y2=−16y2 Δ<0 czyli brak miejsc zerowych a=4 a>0 więc parabola ma ramiona skierowane ku górze Nierówność ta jest spełniona dla każdego x∊R i y∊R, ponieważ delta jest mniejsza od zera, jest brak miejsc zerowych, czyli wykres nie przecina osi Ox
5 maj 15:33
123: Nie, dla y=0 ma miejsce zerowe emotka RIP
5 maj 15:40
Aerodynamiczny: y moze byc rowne 0, to tak troche srednio.
5 maj 15:41
Abc: W zadaniu z graniastosłupem wszystko obliczyłem, ale nie wiem coś mnie podkosiło i dodałem 144+384 √2, wiec w odposiedzi napisalem ze pole wynosi 528 √2...... ile mi zabiorą pkt?
5 maj 15:42
Aga: No trudno. Dzięki emotka
5 maj 15:43
Marek216: Abc pewnie ten ostatni, choć niekoniecznie.
5 maj 15:43
123: Co myślicie o tym, 2x(x−2)>(x+3)(x−2) ⇔(x−3)(x−2)>0 i przypadkowo napisałem że rozwiązanie tego to x∊(2,3), to dostanę 1 pkt?
5 maj 15:44
heszke w meszke: EHHH 22/25 za zamkniete troche lipa ~80% bedzie
5 maj 15:45
matura nowa: Aga, uznają emotka
5 maj 15:45
Marek216: NA jakiej podstawie to napisałeś ( ostatnia linijka)
5 maj 15:46
123: (2x−x−3)(x−2)>0 przekształciłem
5 maj 15:47
heszke w meszke: kto ja ? na onecie sa rozwiazania do zadan 1−25 i sa dobre podobno xd
5 maj 15:48
Marek216: A fakt, myślałem, że strzelałeś, ale wg tego co napisałeś ramiona są do góry i dałeś zły przedział jako rozwiązanie.
5 maj 15:50
123: Nic nie strzelałem, po prostu głupia pomyłka, resztę maturki mam dobrze xd
5 maj 15:51
eee: w ostatnim zadaniu(ciągi) nowa maturka , k = 11 ?
5 maj 15:52
123: Tak
5 maj 15:52
Aga: matura nowa to jak w końcu? bo jedni piszą, że nie, a jedni że tak
5 maj 15:54
Kacper: Aga nie jest to w pełni poprawne rozwiązanie emotka
5 maj 15:59
fifi: hejka jak w zadaniu z wykaz, ze zostawilem w formie 4(x−y)2 + y 2 i napisalem ze suma kwadratow dwoch liczb nie moze byc ujemna to dostane za to max?
5 maj 16:00
matura nowa: rysunekJeżeli napisałaś , że Δ≤0 , więc równanie może mieć tylko jedno miejsce zerowe oraz wykres funkcji znajduje się w całości ponad osią OX , to uznają emotka Zobacz kilka postów wyżej co pisał Kacper o 13:47 emotka
5 maj 16:00
Aerodynamiczny: te 25 to na pewno 3/8? w sumie tez tak zrobilem ale tu chyba kolejnosc nie ma znaczenia.
5 maj 16:01
Kacper: Wszystko zależy od komisji, ale myślę (ku mojemu niezadowoleniu), że tak emotka
5 maj 16:01
123: Kacper, Zrobiłem 26 identycznie: 2x2−4x>(x+3)(x−2) 2x(x−2)>(x+3)(x−2) (x−2)(2x−(x+3))>0 (x−2)(x−3)>0 I napisałem, że x∊(2,3) Jak myślisz, dostanę coś za to?
5 maj 16:01
Blue: Kacper, a ja wiem, czy to zadanie z ciągiem ciekawe, normalne.. cieszę się, że nie dali jakiegoś z układaniem klocków, czy coś. A Kacper, tak by the way, rozwiązywałeś ostatnią maturę próbną zadania.info (podstawa)? Jesteś tam i układasz te klocki właśnie
5 maj 16:05
Aga: Kacper dzięki za wyjaśnienie emotka
5 maj 16:08
Aga: I nowa matura też emotka
5 maj 16:09
Kacper: Układanie klocków, to dla maturzystów za trudne To umieją dzieciaki z podstawówki tylko 123 − Zadanie jest za dwa punkty. Z tego c się orientuje dostaniesz 1 pkt.
5 maj 16:10
Kacper: Aga i tu się nie zrozumieliśmy Pisałem o kimś innym Zaraz napisze rozwiązanie, które ja chciałbym dostać w tym zadaniu (tą metodą) emotka
5 maj 16:11
Marek216: Kacper, możesz się wypowiedzieć czy bd ten max za ostatnie zadanie stara podstawa, ( dobre równanie, delta, odrzucony ujemny wynik ale błąd przy wyznaczeniu rozwiązania), każdy mówi co innego.
5 maj 16:12
Kacper: Marek216 To zadanie będzie najpewniej pkt tak: (na podstawie ubiegłych lat) 1 pkt − równanie (to trudniejsze). 2pkt − układ dwóch równań. 3pkt − równanie tylko z 1 niewiadomą. 4 pkt − rozwiązanie równania z błędem rachunkowym lub poprawne rozwiązanie, z inną niewiadomą (prędkością) i niedoliczenie czasu. 5 pkt − rozwiązanie pełne. Zatem wg mnie dostaniesz 4 pkt, bo masz równanie, ale nie obliczyłeś poprawnie (czyli nie obliczyłeś czasu).
5 maj 16:28
Marek216: Znam to co napisałeś, dotarłem do tego wcześniej ale pod spodem pisze jeszcze: "Jeśli zdający otrzyma inne równanie kwadratowe, (np. w wyniku złego przepisania znaku lub liczby), konsekwentnie jednak rozwiąże otrzymane równanie kwadratowe, odrzuci ujemne rozwiązanie i pozostawi wynik, który może być realnym czasem jazdy pociągu pospiesznego, to takie rozwiązanie kwalifikujemy do kategorii Rozwiązanie pełne i przyznajemy 5 punktów." . W tych 4 punktach może chodzić o liczenie z błędem od początku, przy dobrej metodzie.
5 maj 16:39
fifi: w zadaniu gdzie trzeba bylo obliczyc wartosc min i max dla przedzialu 0,4 jesli wyznaczylem je z rysunku paraboli a nie rachunkow to dostane maxa wyszlo 3 i −6 tez
5 maj 16:39
Kacper: 'Firmówka' dowodu Zadanie 27. 4x2−8xy+5y2≥0 dla x,y∊R Niech f(x)=4x2−8xy+5y2 będzie funkcją zmiennej x z parametrem y. Treść zadania przyjmuje wtedy następującą postać: Wykaż, że dla dowolnej wartości parametru y∊R funkcja f(x)=4x2−8xy+5y2 przyjmuje wartości nieujemne dla dowolnej liczby rzeczywistej x. Warunek ten będzie spełniony oczywiście, gdy a>0 i Δ≤0 dla dowolnej wartości y. Liczymy wyróżnik funkcji kwadratowej: Δ=64y2−80y2=−16y2 Wyrażenie −16y2 jest niedodatnie dla dowolnej wartości parametru y, zatem Δ≤0 dla dowolnego y∊R, czyli f(x)≥0 dla x∊R i y∊R. Otrzymana nierówność kończy dowód. Coś w tym stylu emotka
5 maj 16:46
Kacper: Marek216 Ale ty widziałeś do czego tyczy się ten tekst, który cytujesz? Do osób z specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki emotka Czy takowe posiadasz? emotka
5 maj 16:51
Kacper: fifi jeśli masz dokładny rysunek paraboli, to dostaniesz maks.
5 maj 16:51
Marek216: Kacper to się tyczy wszystkich, niepełnosprawni mają inne arkusze.
5 maj 16:57
Kacper: Marek216 teraz osoby z np dyskalkulią powinny się obrazić na ciebie i to ostro. Nie myl niepełnosprawności z specyficznymi trudnościami w uczniu się matematyki emotka
5 maj 17:04
Marek216: Ok, dobra koniec tematu. emotka
5 maj 17:05
Jaro: Mam pytanie do tego równania: 4x3 + 4x2 − x − 1 = 0 Jedno rozwiązanie to x=−1
 1 1 
a dwa kolejne to : x =

& x = −

 2 2 
Powie mi ktoś jak wyszły te dwa rozwiązania z 1/2 ?
5 maj 17:05
J:
 1 1 
⇔ (x+1)(4x2−1) = 0 ⇔ x = −1 lub x =

lub x = −

 2 2 
5 maj 17:10
Kacper: Wyszły? Gdzie? na piwo? 4x3+4x+2−x−1=0 4x2(x+1)−(x+1)=0 (x+1)(4x2−1)=0 x+1=0 lub 4x2−1=0
 1 
x=−1 lub x2=

 4 
 1 1 
x2=

⇔ x=±

 4 2 
Stąd otrzymaliśmy te rozwiązania.
5 maj 17:10
Marek216: Metoda grupowania 4x2(x+1)−(x+1)=0 (x+1)(4x2−1)=0 I wzór skr mnożenia dla 2. nawiasu : (x−1) (2x−1)(2x+1)=0
5 maj 17:11
Jaro: Sorki, za to "wyszły" Teraz już wszystko jasne, dzięki emotka
5 maj 17:12
Braun: Matura ''stara podstawa'' prostsza od 2014.
5 maj 17:12
Marek216: 2014 też była prosta.
5 maj 17:13
B666: Witajcie! Napisałem dzisiaj maturę dola technikum i mam pytanie czy są różne zestawy matur w stylu x i y? Zapisałem swoje odpowiedzi jako literki oraz sumy, ale nie zgadzają mi się literki? Wybaczcie pytanie, ale podwyższałem wynik po dłuższej przerwie i mogę się nie orientować. Pozdr
5 maj 17:19
kyrtap: w tamtym roku musieli utrudnić z wiadomego względu
5 maj 17:20
Marta: Mam pytanko do punktacji, jeśli jest na sali jakiś nauczyciel lub ktoś bardzo obyty w sposobie oceniania. Czy jeśli w ostatnim zadaniu ktoś wyliczył a1 i r i podstawił poprawnie, że a32=a1*ak ,ale zamiast ak=a1+r(k−1) potraktował to ciągiem geometrycznym to zostaną odjęte 4,3 czy może 2 punkty ? Zadanie było na 5 punktów strasznie mnie to nurtuje, a na klucz trzeba jeszcze trochę poczekaćemotka Jak wy byście to ocenili ?
5 maj 17:25
Kacper: Marta przedstaw całe rozwiązanie, to pomyślimyemotka
5 maj 17:27
fifi: marta zrobilem tak jak ty ja mysle ze ze 2 punkty beda
5 maj 17:28
Rajstopy: Łatwizna Liczę na 100%!
5 maj 17:31
Marta: Zrobiłam wszystko dobrze, po kolei, tak jak powinno być wyliczyłam a1 i r ze wzoru na sumę i średnią arytmetyczną, dobrze wyszedł mi wyraz pierwszy oraz różnica, ale na końcu taki błąd przez nieuwagęemotka powinnam była podstawić, tak jak napisałam powyżej a zamiast tego napisałam, że ak to a1*q(k−1), wyliczając wcześniej qemotka i o 100% mogę pomarzyć...a miało być tak pięknie...
5 maj 17:33
Braun: Zdałem, wiem już dziś.
5 maj 17:35
Marta: fifi koleżanka z klasy to samo podchwytliwe, oby 2 punkty to może się załapię na 90% (oczywiście jeszcze 2 zamknięte skopałam−moje roztargnienie nie zna granic xD)
5 maj 17:36
Martiminiano: Ja też proszę o odpowiedź https://matematykaszkolna.pl/forum/292486.html
5 maj 17:38
Pawel: Chcialbym sie.zapytac czy taki sposob rozwiazania jest prawidlowy a dokladnie chodzi o zadanir z biletami. Wynik mam dobry ale.chce sprawdzic czy prawidlowo do niego doszedlem 117− wszystkie bilety 27*2=54− tyle biletow kupilo te 27 osób 117−54= 63 tyle osob kupilo po jedyn bilecie 115−63−27=25 − ludzie bez biletów. Dalej to.juz wiadomo. emotka
5 maj 17:41
fifi: ja 3 zamkniete skopalem i z 5punktow okolo poleci na otwartych mysle ze cos ponad 80% bedzie hehe
5 maj 17:41
Grzerzok: Jak nie opisałem zmiennych w zadaniu 34 (z biegaczami) technikum to zero za całe zadanie?
5 maj 17:44
Adam: Ja mam pytanie do tych co będą pisali rozszerzenie. Jak Wam poszła podstawa? Ile procent mniej więcej będziecie mieli? Ja będę zdawał rozszerzenie a z podstawy będę miał ok 70%... A liczyłem na 90+ więc lipa...
5 maj 17:46
Grzerzok: Ja z podstawy 70−94% też zdaje rozszerzenie.
5 maj 17:47
kyrtap: Podstawa jest mało przydatna jeśli zdasz rozszerzenie na ponad 50%
5 maj 17:48
Adam: Grzerzok spora rozbieżność
5 maj 17:48
Adam: Trzeba jeszcze zdać to rozszerzenie na ponad 50
5 maj 17:49
kyrtap: raczej z tym nie powinien być problem
5 maj 17:49
Grzerzok: Ja tak pytam znajomych to Ci, którzy mieli więcej niż 50% z rozszerzenia to bez problemu dostali się na politechnikę.
5 maj 17:49
kyrtap: spytaj lepiej ilu zostało po pierwszym roku emotka
5 maj 17:50
Adam: Ogólnie na politechnikę łatwo się dostać, racja, ale jak się zdaje jeszcze poza matmą fizykę rozszerzoną, a ja niestety zdaję geografię...
5 maj 17:50
eee: ja też skopałem podstawę, ok 80%.najgorsze jest to,że najłatwiejsze zadania poszły w cholerę... jednak stres swoje robi,a żałuję bardzo bo maturka była prosta. Jak tak patrzę teraz na te zadania to myślę sobie 'co mi strzeliło do łba...' ale cóż czasu nie cofnę mówi się trudno. z czasem przejdzie uczucie rozczarowania po moich 'popisach',mam tylko nadzieję,że to nie pokrzyżuję moich planów dotyczących studiów,boję się,że może zabraknąć...
5 maj 17:51
Adam: Łatwo jest się dostać ale też łatwo wylecieć
5 maj 17:51
Grzerzok: Póki co wszyscy i nie słyszałem o jakiś większych problemach
5 maj 17:51
kyrtap: eee zdajesz rozszerzenie ?
5 maj 17:52
eee: tak.
5 maj 17:52
kyrtap: nie przejmuj się tak tym rozszerzenie możesz zdać lepiej od podstawy jeszcze
5 maj 17:53
Grzerzok: Jak skopie maturę to idę na mechanikę i budowę maszyn. Ponoć łatwo się dostać. Za rok poprawię maturę.
5 maj 17:53
Adam: Jest ktoś na profilu mat−geo czy większość to mat−fiz?
5 maj 17:55
kyrtap: ja słabo zdałem fizę a co?
5 maj 17:55
eee: dzięki za słowa otuchy,jednak się przygotowywałem i troszkę szkoda,ale cóż... oby rozszerzenie poszło...może nie lepiej,ale powyżej 50% to minimum chciałbym(zakładając najbardziej okropne zadania świata)
5 maj 17:55
Marek216: Wg mnie ktoś kto ma mniej niż 70 procent z podstawowej na rozszerzonej sobie dobrze nie poradzi, bo stres jeszcze większy, zadania bardziej skomplikowane i łatwiej się pomylić, a z tym dawaniem sobie rady na studiach to nie bd zależeć od wyniku matur ale od predyspozycji i chęci.
5 maj 17:57
kyrtap: eee nie dołuj się tam za bardzo będzie dobrze
5 maj 17:57
Grzerzok: powtarzam moje pytanie. W ostatnim zadaniu (technikum, zadanie z biegaczami) nie opisałem zmiennych. Będą jakieś punkty czy raczej zero?
5 maj 17:58
kyrtap: a coś policzyłeś i czy dałeś odpowiedź?
5 maj 17:58
Adam: Ja mam równo 70 procent
5 maj 17:59
Marek216: Grzegok nie myśl o tym, za dobre rozwiązanie zawsze są jakieś punkty za tzw. liczenie na piechotę. Dowiemy się w czerwcu jak poszło. A ktoś wie kiedy pojawiają się wyniki w Internecie ?
5 maj 18:00
Grzerzok: Policzyłem, dałem odpowiedź. Jedynie błąd rachunkowy jeszcze zrobiłem
5 maj 18:00
Adam: podobno wyniki 27 czerwca
5 maj 18:01
Blue: Przepraszam, że się wtrącam, ale jak sądzicie: ta maturka dzisiejsza była jakaś mega prosta?(pytam tak ogólnie, nie dla Was) i czy wiele prostsza od tej zeszłorocznej? Jak oceniacie? Bo mi trudno jakoś to ocenić x)
5 maj 18:01
Marek216: Adam mieć to ty se możesz, skąd wiesz jak ci ocenią, słyszałem, że jak była kontrola NIK kiedyś to słabo wypadli egzaminatorzy a roszczenia maturzystów były uzasadnione.
5 maj 18:02
zrobiłam wszystkie! : ale co do poprawności to 2 mam źle
5 maj 18:03
maturzysta: wg mnie rozszerzenie nie jest trudne bo zadania sa szablonowe styczna do krzywej pochodna w punkcie, zaleznosc dwoch okregow , optymalizacja , prawdopodobienstwo warunkowe, jakies rownanie trygonometryczne i granica latwo to ogarnac
5 maj 18:04
Adam: Z mojego punktu widzenia to dla tych który chodzą na rozszerzenie to była bardzo prosta a dla tych którzy chodzą na podstawę to trudna. U mnie w szkole większość mówi że będzie miała tak na styk te 30 procent jednak jest to klasa humanistyczna, nie chodzą na rozszerzenie
5 maj 18:04
Adam: A pisaliście którąś próbną maturę rozszerzoną tą w grudniu bądź w marcu?
5 maj 18:05
Marek216: Blue − dla tych słabszych na pewno była prostsza, zadania schematyczne. Jak jest matura trudna to chociaż jest jedno zadanie które budzi jakieś kontrowersje a tutaj nie było nic takiego, wiele rzeczy można było liczyć robiąc sobie rysunki.
5 maj 18:06
sevixy: Blue, według mnie te zeszłoroczne były łatwiejsze, tutaj trochę zadań było na większe myślenie, a nie takich typowych, pewniaków maturalnych emotka dużo osób z mojej klasy (bio−geo−ang) już mówiło o sierpniu, także dla przeciętnych uczniów mogła trochę trudności sprawić
5 maj 18:09
Marek216: Nowa na pewno bd łatwa, dyrektor CKE nawet mówił, że poziom zwiększą w 2016, licealiści zaczną podbijać progi na politechnikach
5 maj 18:10
Marek216: Mówiłem o rozszerzonej *
5 maj 18:11
Adam: Jest tu ktoś o profilu mat−geo?
5 maj 18:18
Blue: ja mam gegrę, a co?emotka
5 maj 18:24
Adam: A na jakie studia się wybierasz? Tak z ciekawości pytam.
5 maj 18:26
Marek216: Adam geodezja dla ciebie
5 maj 18:29
Marek216: Albo gospodarka przestrzenna/transport.
5 maj 18:30
Blue: ekonomiczne A Ty?emotka
5 maj 18:35
Blue: Geodezja − nie polecam.
5 maj 18:35
maturzysta: ty tak na powaznie? xd polecam przestac palic konopie
5 maj 18:44
Adam: Ja powiem szczerze że chciałbym na transport, tylko że niestety geografia liczy się jako 0,5 a większość tam idzie z fizyką która ma przelicznik 1,0 no i ciężko może być się dostać. Na geodezję geografia 0,75 a fizyka 0,1 No ale cóż, na transport wystarczyło by 50 procent matma i 50 geografia natomiast na geodezje musiałbym mieć ok 70 z jednego i drugiego a 70 procent mam z podstawowej matmy więc ciężko. Myślałem jeszcze o SGGW: logistyka bądź gospodarka przestrzenna właśnie ale też z 60 pare procent trzeba. Jak słabo mi pójdzie rozszerzenie to złożę dokumenty na fizjoterapię na awf a tam wysokich progów nie ma ale są sprawnościowe testy Pożyjemy, zobaczymy.
5 maj 18:45
Marek216: Skoro jesteś taki dobry to po co rozwiązujesz te matury ?
5 maj 18:45
Klaudia: Jak myślicie? Dostanę chociaż jakiś punkt za to zadanie? Popełniłam głupi błąd... chyba ze stresu emotka https://matematykaszkolna.pl/forum/292496.html
5 maj 18:45
Adam: Myślę, że zależy od egzaminatora. Jeden może postawić od razu 0 a drugi odejmie tylko jeden punkt Ale skoro ma nie być klucza i mają oceniać jak to mówią HOLISTYCZNIE to chyba odejmą tylko 1 pkt
5 maj 18:49
Marek216: Adam jak ci nie pójdzie to idź zaocznie, nie trzeba mieć dużo punktów czasem od 50% podstawy biorą, pójdziesz sobie do pracy i doświadczenie zdobędziesz. Po studiach już bd miał praktykę a inni po dziennych bd mieli problemy ze znalezieniem pracy bo ciężko się wbić bez doświadczenia. Dużo ludzi po liceum idzie na dzienne a ci z zaocznych po technikum po zaocznych pi skończeniu studiów dużo lepiej odnajdą się na rynku pracy.
5 maj 18:49
Blue: Maturzysta, do kogo to było?
5 maj 18:53
Adam: Kurczę, nie chce na zaoczne... Ja nie pasuję na takie studia Szkoda mi by było też tego życia studenckiego itp... 70 procent z podstawy to słabo, ale może z tego rozszerzenia napiszę na jakieś 50/60 pare i się jakoś tam dostanę. Zobaczymy też jak geografia mi pójdzie. Ostatnią próbną na 60 napisałem
5 maj 18:54
maturzysta: usuneli post jakiegos goscia co sie spinał na capslocku o niewiadomo co
5 maj 18:56
Adam: Blue a gdzie chcesz na tą ekonomię? Jakie miasto i uczelnia?
5 maj 18:56
Marek216: Ciężko mi sobie wyobrazić żeby ktoś zdał rozszerzoną dobrze jak podstawowa mu nie poszła, to jest całkiem inna poprzeczka, przynajmniej tak jest przy starej maturze
5 maj 18:57
fifi: trudne to sa rozszerzenia ale tylko z zadania.info bo to cke z grudnia to nieporozumienie
5 maj 19:01
Adam: Co masz na myśli że to z grudnia to nieporozumienie?
5 maj 19:05
Blue: Ja nie idę na ekonomię, zastanawiam się między FiR a infą i ekonometrią Ekonomia ma za mało matmy w sobie emotka
5 maj 19:06
fifi: nie no przesadzilem xd ale nie bylo trudne patrzac z obecnego poziomu wiedzy hehe
5 maj 19:07
Blue: idźcie się lepiej uczyć do tego rozszerzenia, a nie zrzędzicie emotka
5 maj 19:07
Blue: no w sumie skoro nawet ja miałam prawie 70%, to chyba trudne nie było
5 maj 19:07
sevixy: BLue, jakie miasto?
5 maj 19:10
Marek216: Nie wiedziałem, że ty to 'ona' sry za końcówki w rodzaju męskim, bo chyba wcześniej tak pisałem. emotka
5 maj 19:13
reyg: podstawa a rozszerzenie to zupełnie inne światy, to nawet nie ma co porównywać. wiadomo, z reguły ci co są słabsi z matmy to piszą obydwa poziomy gorzej, ale czasami więcej zależy po prostu od mocnej głowy, dyspozycji dnia, ba nawet od tego co się zjadło już po nauce− a ile się przygotowałeś, to na tyle napiszesz, byle się samemu nie dołować. aaa bo mi podstawa nie poszła, to rozszerzenie na pewno nie pójdzie, myśl właśnie wręcz przeciwnie! nie bądź więźniem własnych myśli, dasz radę wszystko siedzi w głowie!
5 maj 19:14
Blue: Poznań
5 maj 19:17
Blue: reyg, czy to jakaś aluzja do "Innego świata" Grudzińskiego inne światy, więzień myśli
5 maj 19:18
Blue: Czy Wy też tak macie, że po tych maturach już totalnie niczego się nie możecie nauczyć? Ja wczoraj liczyłam zadania z taką niechęcią, że masakra, a dziś, co chwile przerywam nauke angola, bo mi się nie chce
5 maj 19:20
sevixy: Taaak Wczoraj ambitnei po polskim miałam przysiąść do zadań z matmy, ale nie mogłam się zebrać w sobie żeby nawet deltę policzyć... to chyba już takie wypalenie po 3 latach nauki w LO
5 maj 19:21
Marek216: Ja jeszcze nie zacząłem, rozumiem cię, trzeba bd postrzelać na rozszerzeniu chyba trochę.
5 maj 19:22
fifi: ja wam powiem co bedzie na rozszerzeniu trzeba bedzie policzyc pochodna w punkcie, jakas prosta granice, zadanko optymalizacyjne, rownanie trygonometryczne, i cos ze wzorami skroconego mnozenia, a takze jakies dowodzonka
5 maj 19:29
Marek216: Mówiłem o angielskim, a poza tym mnie to nie dotyczy bo ja zdaje inną.
5 maj 19:30
Kacper: Jak wam się nudzi, to dam wam zadanka do liczenia
5 maj 19:31
52: Rozszerzenie i podstawa z matmy to to samo (śmiech) jestem tego najlepszym przykładem xD
5 maj 19:31
Marek216: Lepiej się tak nudzić niż denerwować niepotrzebnie emotka , przekonanie się, że ktoś ma podobnie lub nawet gorzej pomaga w relaksie
5 maj 19:34
WymaChuj: Witam, Na stronie poniżej znajdują się rozwiązania wszystkich zadań w formie filmu: https://www.youtube.com/watch?v=F6cApEjSiRo
5 maj 19:35
YushokU: @Kacper proszę, daj coś zrobię, obiecuję, bo akurat skończyłem zadania od Martiminiano z WSIPU @52 Nie no nie przesadzaj @Blue No właśnie ja mam tak samo. Już od tygodnia siedzę i nic nie robię, a miałem sie biologii na maturę nauczyć, bo tego materiału jest tyle co kot na płakał, no ale się nie wyrobię Tylko wchodzę na to forum i patrzę czy ktoś coś fajnego dodał
5 maj 19:36
52: Miałem tyle samo z podstawy ile z rozszerzenia z matmy, więc wiesz
5 maj 19:37
sevixy: Kacper, jeśli masz jakieś fajne zadanka, żeby poćwiczyć na maturę rozszerzoną z matmy w LO to chętnie
5 maj 19:37
Marek216: WymaChuj po co to komu teraz ?
5 maj 19:37
Marek216: 52 to ty się ze mną o coś spierałeś i miałeś 74 pr z podst. I rozsz. ?Coś mi się przypomina.
5 maj 19:40
YushokU: Aaaa, to o to chodzi 52. Znam tą historię, dzisiaj siedziałem do końca, żeby inni się nie stresowali i nawet błąd znalazłem u siebie (i żeby ktoś się nie denerwował odnośnie poprzedniej wypowiedzi, to materiału z biologii jest tyle co kot napłakał, żeby zdać na +−65%, bo na większy wynik dochodzi praktyka )
5 maj 19:44
YushokU: Tak, 52 wyszedł po godzinie z matury.
5 maj 19:46
Kacper: YushokU to chodź do tematu 292510
5 maj 19:47
52: Marek216 ja o nic się nie spierałem emotka Pozostawałem przy swoim i tyle emotka Ważne że się wyciągnęło wnioski na przyszłość z matury podstawowej emotka Ogólnie to powodzenia na rozszerzeniu wam życzę, żebyście mieli 98%, bo 100% to zbyt pięknie
5 maj 19:51
Marek216: thx
5 maj 19:55
sevixy: Jeśli nie odejmą mi żadnego punktu w dowodach albo z jakiegoś sposobu obliczeń to mój American dream by się spełnił i byłoby te 100% Hmm,..Jeśli porównywalnie pięknie byłoby na rozszerzeniuemotka
5 maj 19:56
Blue: 98% z podstawy i z rozszerzenia, to by pięknie wyglądało na świadectwie, ale i tak tak nie będzie hah Michał, a Ty pewnie na 100% podstawa dzisiejsza?emotka
5 maj 19:57
sevixy: Blue, uwierz w siebie, damy radę w piątek
5 maj 20:02
Blue: Ja zawsze miałam niską samoocenę .... Mam mieszane uczucia, dobrze, że nie zdaję polskiego roz., bo przynajmniej mam cały czwartek na naukę^^
5 maj 20:03
YushokU: No mam nadzieję, chociaż oddałbym każde 5 punktów z podstawy na jeden z rozszerzenia W prawdopodobieństwie oznaczyłem A i B dziwnie(i dobrze, bo przy okazji będę wiedział, że to niepoprawne) w sensie nie jako zdarzenia tylko np. A−osoby z biletem ulgowym, a nie A−zdarzenie polegające na wybraniu osoby z biletem ulgowym. Ale mam nadzieję, że to nie jest błąd jakiś straszny.
5 maj 20:05
Marek216: Ja napisałem A polega na losowy kupnie biletu ulgowegowśród ankietowanych, sens ma choć cięrzko go dostrzec jest słowo polega i losowo to powinno być chyba dobrze.
5 maj 20:12
Braun: Blue Ty chyba nie wiesz co to matematyka na studiach...
5 maj 20:14
Blue: a ja sobie narysowałam kółeczka w tym zadaniu haha
5 maj 20:14
Blue: Braun, dlaczego?emotka
5 maj 20:15
Braun: I jak Ci za mało matematyki to w temacie Kacpra wstawiłem linki do kilku zadań, jak zrobisz to gratulację
5 maj 20:15
Blue: Też weź pod uwagę, że Politechnika Warszawska, to nie to samo co UEP
5 maj 20:16
52: Marku216 ciężko
5 maj 20:17
Braun: Chciałaś zadania z poziomu studiów to spróbuj rozwiązać.
5 maj 20:19
Marek216: Wie pisze na telefonie i już nie panuje nad rękami, robię matme i angielski na raz
5 maj 20:19
52: Spoko emotka Tylko czasem "razi w oczy"
5 maj 20:21
Blue: Kiedy chciałam?: o Które konkretnie?emotka
5 maj 20:22
Marek216: Darujcie mi, już nie panuję nad sobą
5 maj 20:23
Blue: Przepraszam jeśli dzisiaj kogoś uraziłam albo coś, ale jestem taka podekscytowana tymi maturami, że nie panuję nad sobą ..emotka
5 maj 20:23
Blue: Marek, ale zgodność myśli xD
5 maj 20:23
Martiminiano: @ Blue, też nie wiem, w którym miejscu to napisałaś, może już ślepy jestem @YushokU, też tak chyba napisałem z tego wszystkiego, ale nie uważam żeby to był jakiś wielki błąd, za który ewentualnie mielibyśmy stracić punkty, chociaż poprawnie to to nie jest. Ogólnie powiem Wam, że jestem już mega zmęczony, czekam niecierpliwie na piątek, a później niech ta reszta już minie i nadejdzie czas najwyższy żeby wreszcie odpocząć trochę.
5 maj 20:27
Benny: @Braun te zadanka od Saizou są z poziomu studiów?
5 maj 20:27
Marek216: blue, nie chce ci nic mówić ale to pewnie znak, że tyle samo bd mieć pkt. z matury, tak, że pomódl się też za mnie dzisiaj bo na jednym wózku teraz jedziemy
5 maj 20:32
Blue: emotka
5 maj 20:35
Marek216: Tylko nie zapomnij xD.
5 maj 20:35
Braun: Zadnia od Saizou są dla maturzystów, Wazyl się pluł, że ktoś coś rozwiązał i banalne, dlatego wstawiłem mu tam jedno zadanie którego do tej pory chłopak nie zrobił i szybko nie zrobi raczej.. A przecież on taki mądry....
5 maj 20:37
Braun: Pisałaś, że za mało matematyki za studiach.. Poczekaj aż zaczniesz studiować, wtedy Mila, Eta, Kacper już tak bardzo Ci nie pomogą i szybko zmienisz zdanie, nie widziałem, żebyś pomogła komuś tutaj na forum. Więc ja również mam wobec Ciebie pasywną postawę emotka
5 maj 20:41
Martiminiano: Przemądrzałych ludzi też nie lubię
5 maj 20:41
Martiminiano: Blue pisała o jakimś konkretnym kierunku studiów, że jest na nim mało matematyki, dlatego się na niego nie decyduje
5 maj 20:42
52: Braun nic do ciebie nie mam, szanuję cię za twoją ciężko pracę, ale nie jest zbyt "sztywny" i nieco (nie wiem jak to ująć) rygorystyczny ? Nie lubisz jak komuś coś się uda mniejszym nakładem pracy, bo mu pomogą czy co ? Albo Blue podrywasz tylko w dziwny sposób xD
5 maj 20:45
Blue: Dobra to idę na pedagogikę, żeby nie zajmować miejsca dla wybitnych uczniów, którzy piszą maturę na 100%... Już się robi
5 maj 20:45
Marek216: Nie dobrze być pasywnym. emotka Bez obrazy, żart na rozładowanie atmosfery.
5 maj 20:47
Blue: Braun, nie spinaj się tak, skoro Ty studiujesz na najlepszej politechnice w tym kraju, to nie dziwie się, że tak myślisz emotka
5 maj 20:55
Martiminiano: Zróbcie bitwę na zadania
5 maj 21:04
Martiminiano: Nic, idę trochę odpocząć, może coś z angielskiego poczytać. A Wy się nie bijcie, bo szkoda zdrowia na jakieś kłótnie Zostawcie energię na piątek, albo ewentualną naukę na studiach
5 maj 21:13
nieznajomy: Nie chcę was martwić, ale na studiach będzie gorzej. Mimo wszystko, gdy zdawałem maturkę dwa lata temu też uważałem, że nie ma trudniejszego egzaminu szybko zmieniłem zdanie podczas egzaminu z matematyki heh. Mam nadzieje, że wszyscy zdacie z zadowalającym dla was wynikiem emotka
5 maj 21:31
Marek216: nieznajomy jak mówi stare polskie przysłowie: ,, Nie strasz bo się zesrasz" Nie wiem na jakich ty studiach jesteś ale jak zobaczyłem historię twoich wpisów to się przeląkłem, nawet części wspólnej zbiorów nie umiesz wyznaczyć emotka . .
5 maj 21:42
Qulka: Na studiach szokiem już będą pierwsze zajęcia, bo nie będziesz w stanie zrozumieć co do Ciebie mówią emotka to bardzo hermetyczny język
5 maj 21:48
Marek216: Ale to też zależy gdzie, wy pewnie chodzicie na PW albo UW to sie wam nie dziwię, mam brata na zaocznym budownictwie na PK mało się uczy, pracuje codziennie po 10 godzin i dobrze sobie radzi.
5 maj 21:52
52: Nie przesadzajcie teraz wszystko zależy od danego przedmiotu/kursu i prowadzącego emotka Raz pod wozem, raz nad wozem jak to w życiu emotka
5 maj 22:23
Braun: Nie chwalę się, że studiuję na najlepszej politechnice. Dwa napisałem prawdę, bez Mili, Ety i Kacpra byłoby z Tobą słabo i tyle. Poczekaj na studia to wyjdzie w praniu, nie widziałem żebyś komuś pomogła, nawet często gęsto słowo dziękuję za rozwiązanie było dla Ciebie problem... Brać każdy potrafi a dawać to już nie... Nie życzę źle nikomu, ale i tak studia zweryfikują Twoja widzę emotka
5 maj 22:41
WymaChuj: Na stronie poniżej znajdują się rozwiązania wszystkich zadań w formie filmu: https://www.youtube.com/watch?v=F6cApEjSiRo
5 maj 23:18
Amaz: Kurde, chyba nie zdam...
6 maj 08:06
nieznajomy: Marek216: Co cię to obchodzi co studiuje? Nie będę tłumaczył się jakiemuś prostakowi, który mi będzie ubliżał żeby się dowartościować. Miło, że ty jesteś taki wszystko wiedzący ciekaw tylko jestem czy ta twoja wiedza przyda ci się w przyszłości na szukaniu pracy. A o mój kierunek nie musisz się martwić i o moją matematykę również , bo zdałem ją dawno temu bez problemowo więc to cwaniactwo ci się nie opłaciło emotka
6 maj 20:34
nieznajomy: Amaz: poczekaj na wyniki pamiętam jak siostra opowiadał mi, że jej znajoma była wręcz przekonana, że nie zda matury z matematyki rozszerzonej liczyła sobie punkty i brakło jej ok. 2 do 30% odbiera wyniki a tu... 30% z resztą mój znajomy z liceum również miał równe 30% z matematyki i też był przekonany, że nie zda.
6 maj 20:38
YushokU: Z tego co mówiła nam od polskiego nauczycielka, to jak komuś brakuje niewiele do zdania np. ma 26% to egzaminatorzy robią wszystko, żeby przepuścić, naciągają wypracowanie itp., także to by tłumaczyło stosunek arkuszy napisanych na 30% do całej reszty Nie wiem jak z matmą, ale pewnie jest podobnie emotka
6 maj 20:52
nieznajomy: YushokU: całkiem możliwe choć chyba na tym forum czytałem, że komuś 1pkt. brakło do zdania więc chyba to zależy od egzaminatora albo nie wiedzieli gdzie przyznać tego punkta. A co do matury z polskiego to pamiętam jak opowiadała nam nauczycielka, że pewien "maturzysta" zamiast napisać wypracowanie to narysował... chomika
6 maj 21:03
undefined: Skończcie już gadać o pierdołach...
6 maj 21:48
undefined: Z takim nastawieniem to najwyżej możecie zostać jak to ktoś kiedyś powiedział "cyfro młotkiem"
6 maj 21:51
Blue: Czy tylko mi się wydaje, że ta dzisiejsza matura była mega prosta ?o.O (rozszerzenie)emotka
6 maj 22:21
Ajtek: Co do szukania punktów " na zdanie". Jeżeli suma punktów po sprawdzeniu testu i zadań otwartych wynosi 28% (o tylu wiem), komisja szuka tego "jednego punktu na siłę". Tylko maturzysta musi dać komisji szansę w zadaniach otwartych, z zamkniętych komisja nic nie zrobi. Wiem o tej praktyce z pewnego źródła.
6 maj 22:59
Blue: Mój kolega z klasy stwierdził, że miał z matmy podstawowej 14 pkt... Ciekawe, czy znajdą mu ten jeden punkt
6 maj 23:16
5-latek: na miejscu tego kolegi to powiedziałbym komiski żeby ni szukali jak ma być bezrobotny to będzie miał lepszse samopoczucie bez matury niż z matura
6 maj 23:26
Draghan: Gdzieś czytałem, że przy sprawiedliwym punktowaniu wyniki egzaminów rozkładają się według rozkładu Gaussa − w taki ładny dzwon. Wyników przeciętnych jest najwięcej, wyników poniżej i powyżej odpowiednio mniej. Ale daje się obserwować (np. w wynikach matur) gwałtowne zaburzenie rozkładu przy granicznej, "zaliczeniowej" wartości punktów... Co daje do myślenia na temat sprawdzających prace... emotka Zobrazowaniem tego, o czym piszę, jest poniższy obrazek: https://rad0m.files.wordpress.com/2010/06/wyniki_pol.gif Zgadnijcie, ile punktów zaliczało...? Ale ja tak tylko sobie piszę, nawet nie mam pojęcia, co oznaczają te pojęcia, którymi się właśnie posłużyłem...
7 maj 00:04
Qulka:
7 maj 00:16
Hugo: Rozklad Huga lepszy
7 maj 01:06