matematykaszkolna.pl
prosze o pomoc bo wychodza mi bzdety abc:
 sinx 

 sin2x+2cos2x 
biore za t=cosx −sinxdx=dt sinx=−dt i nicniee wychodzi sensownego
12 kwi 21:16
ICSP: sin2x + 2cos2x = 1 + cos2x a teraz ?
12 kwi 21:16
Trivial: Ależ wychodzi. sin2x + 2cos2x = 1 + cos2x. Podstawiasz u = cosx i masz:
 sinx du 

dx = −∫

= ...
 1+cos2x 1+u2 
12 kwi 21:18
Trivial: Cześć, ICSP. emotka
12 kwi 21:18
ICSP: Witaj, Trivial emotka Pamiętasz to zadanie z kwartenionów które mi kiedyś dałeś ?
12 kwi 21:23
Trivial: Nie pamiętam, ale pamiętam że dałem. emotka
12 kwi 21:25
abc: dzieki za pomoc juz wiem jak to rozgryzc
12 kwi 21:25
ICSP: a pamiętasz może rozwiązanie ?
12 kwi 21:25
Trivial: Odpowiedź jest podana. https://matematykaszkolna.pl/forum/238017.html
12 kwi 21:27
12 kwi 21:27
abc: arctg(cosx)+C
 x 
Macie moze jakies calki w ktorych treba podtawic tg

?emotka
 2 
12 kwi 21:27
ICSP: nie widziałem tego zadania z liczb zespolonych emotka Chodzi w nim o zwykłe mnożenie ?
12 kwi 21:28
12 kwi 21:30
abc: dzieki
12 kwi 21:31
ICSP: Punkty na płaszczyźnie można interpretować jako liczby zespolone P(x;y) Czyli nasz punkt P będzie liczbą zespolona 2 + 0i , argφ = 0 Chcą ją obrócic o 60o szukam liczby zespolonej o module równym 1 i argumencie φ = 60o. Łatwo
 1 3 
zgadnąć, że tą liczbą jest

+ i

 2 2 
Mnożąc dwie liczby przez siebie dostane liczbę zespoloną która będzie reprezentowała obrót punktu P o 60o :
 1 3 
2 * (

+ i

) = 1 + i3
 2 2 
P'(1 ; 3) O to chodzi ?
12 kwi 21:34
Trivial: Dokładnie.
12 kwi 21:35
ICSP: to teraz jak się zabrać za tamto zadanie ?
12 kwi 21:39
Trivial: Tak samo. emotka Wyraź punkt jako kwaternion i poszukaj kwaternionu który realizuje obrót o 60o wokół osi (0,0,1).
12 kwi 21:42
Trivial: A raczej o 30o, gdyż potrzebujesz dwóch "półobrotów".
12 kwi 21:42
ICSP: na płaszczyźnie wydaje się to prostsze
12 kwi 21:48
Trivial: Ależ obroty na płaszczyźnie muszą być prostsze − mamy tylko jedną możliwą oś obrotu. W 3D mamy do wyboru dowolną oś i kąt.
12 kwi 21:51