matematykaszkolna.pl
.: skad sie wzielo to 16 ?!
5 lis 20:40
Jakub:
 9 25 9 16 
1 −

=


=

 25 25 25 25 
7 lis 18:32
Tatra: Bardzo ładnie, ale cosα równa się także −4/5, tgα= −3/4, a ctgα= −4/3
28 sty 16:55
Jakub: W tekście zadania jest mowa o kątach ostrych. Dla nich funkcje trygonometryczne mają wartości dodatnie.
29 sty 16:31
aa: super stronka emotka
27 mar 14:20
tak tez mozna?: wydaje mi sie ze prosciej jest policzyc bok b z pitagorasa a potem tylko podstawiac
8 kwi 00:49
Jakub: Jaki bok b? W tym zadaniu, nie ma nic o trójkącie prostokątnym, a więc i Pitagoras na nic się nie przyda.
8 kwi 00:58
tak tez mozna?: ja zawsze robilem tak i wychodzilo siα=35 a sinα=ac b z pitagorasa czyli b=4 , a=3 ,c=5 cosα=45 bo cosα=bc tg=34bo tgα=ab ctg=43bo ctgα=ba
9 kwi 10:42
Jakub: Patrząc z punktu widzenia matematyki szkolnej przyznaję ci rację. Twój sposób doprowadza do właściwego wyniku. Jakbyś napisał takie rozwiązanie na maturze to dostałbyś maksymalną liczbę punktów. Tak więc, jak jest ci wygodnie tak liczyć to wszystko ok. Jednak jakby rasowy matematyk na to popatrzył to by się skrzywił. Rozwiązałeś to w szczególnym (o konkretnych bokach 3, 4, 5) trójkącie. Może to tylko szczególny przypadek i w innym trójkącie, już tak nie wyjdzie? Ja wiem, że wyjdzie, ale to trzeba udowodnić. W matematyce nie można powiedzieć, po prostu to oczywiste. Trzeba dać dowód.
11 kwi 13:22
ma: świetna strona bardzo wiele się dzięki niej nauczyłam emotka
12 lip 15:45
zir: Jakub: Nie musisz udowadniać, bo zrobił to już Tales. Inne trójkąty, które spełniają założenie sinα=3/5, będą podobne dla tego trójkąta (podobieństwo trójkątów), czyli będą miały identyczne kąty. To tak zgodnie z twoją logiką. A dwa: kąt jest taki sam, niezależnie jak długie ma ramiona. Jeden kąt − jedna wartość sinusa(i innych funkcji).
7 paź 14:02
martyna: a można to rysunkowo zrobić, tzn. narysować sobie taki trójkąt i później niewiadomą oznaczyć jako x, i dalej liczyć z układu równań?
2 lis 20:33
Jakub: Można. Pisałem, już o tym wyżej.
2 lis 23:52
roman: nie wiem moze jestem głupi i mam −3 z matmy ale chyba Panie jakubie kąt ostry jest do 89 stopni ... no bo jak jest ich 90 to juz jest on prosty ... emotka chyba ze sie myle ... pozdrawiam
2 lut 20:43
Jakub: Kąt ostry ma miarę mniejszą niż 90o. Może być większy niż 89o i dalej być ostrym np. 89,1o; 89,5o; 89,9o; 89,97o itd. Mógłbym jeszcze długo wpisywać, ciągle podając kąty mniejsze od 90o. Dlatego mądrzy ludzie wymyślili zapis (0o,90o). Nawias okrągły oznacza, że 90o nie należy do tego przedziału. Pozostają więc kąty mniejsze niż 90o, np. te które wypisałem.
2 lut 22:22
dbdf: czegoś tu nie rozumiem, że niby ten trójkąt nie jest prostokątny przecierz trójkąt o proporcjach 3:4:5 jest prostokątnym i jeszcze jedno, znając wszystkie boki trójkąta prostokątnego, możemy obliczyć pozostałe funkcje korzystając z tego 397, ale gdyby to był trójkąt różnoboczny, jedynym sposobem byłoby skorzystanie z 450
29 kwi 17:03
Jakub: Jaki trójkąt? Ja tylko odpowiadałem na pytanie roman'a. Dla trójkątów nieprostokątnych, kąty najlepiej liczyć za pomocą twierdzenia cosinusów. Zobacz 543 i zadania na 1726. Jednak to już materiał z poziomu rozszerzonego.
29 kwi 17:15
lulek: przecież chyba wszystkie twierdzenia sin cos tg itd można stosować tylko w trójkącie prostokątnym, wiec nie rozumiem czemu jakiś matematyk miałby się krzywić jak zrobimy to Pitagorasem
7 maj 11:04
Piotrek K: Nie zdam fuck przedmioty scisle !
23 maj 08:27
Dannuy: Skąd się wzieło 3/5?
29 maj 23:18
anonim: A co by było jeśli w zadaniu było by x∊(π/2, π) ?
9 cze 20:33
Jakub: Dla przedziału (π2, π) cosinus ma wartość ujemną. Tangens i cotangens też ujemne by wyszły.
9 cze 21:54
anonim: Dlaczego tak jest, mógłbyś mi wytłumaczyć? Czy to dlatego że przedział odpowiadał by drugiej ćwiartce, czyli sinus był by dodatni, a cos, tg, ctg ujemne ? I jak wtedy miał bym to obliczać ?
9 cze 22:37
Jakub: Dokładnie dlatego. Przedział (π2, π) odpowiada drugiej ćwiartce i dlatego cosinus miałby wartość ujemną. I tyle. Napisałbyś cosα = −45, przy wartościach tangensa i cotangensa też minusy i to by była odpowiedź. Koniec zadania.
18 lip 01:40