matematykaszkolna.pl
21 sie 14:25
6latek : Teo go na maturze poprawkowej nie bedzie
21 sie 15:09
maciu: Tez tak sadze ale chodzi ci ze za trudne czy w ogole nie bedzie sredniej w otwartych?
21 sie 15:13
Jolanta: Maciu proponuje dalszy ciąg funkcji kwadratowej
21 sie 15:43
maciu: Kwadratowa to ja pojmuje tylko jest kilka zadan otwartych ktorych nie umiem
21 sie 16:03
Jolanta: Maciu proponuję zrobić kilka zadań takich krótkich Jle miejsc zerowych ma f (x)=4x2
21 sie 16:09
Jolanta: Maciu ?
21 sie 16:13
maciu: Jedno
21 sie 16:16
Jolanta: a f(x)= 4x2+1
21 sie 16:19
Jolanta: Maciu nawet jezeli pytania wydają sie proste odpowiedz,bo nie wiem ile wiesz
21 sie 16:22
maciu: Nie ma
21 sie 16:22
Jolanta: Wiedziałeś po zapisie jak wygląda to na wykresie ?
21 sie 16:28
xxxxx: nie
21 sie 16:29
xxxxx: a co to szkodzi,policzyłem
21 sie 16:29
Jolanta: zapamiętaj jezeli masz y=ax2 to wierzcholek jest w punkcie (0,0) y=ax2+b wierzcholek (0,b)
21 sie 16:31
Jolanta: zadania mogą być tak sformułowane,ze nie będzie trzeba liczyc tylko wiedza jak to wygląda bardzo sie przydaje
21 sie 16:32
maciu: nie trzeba pamiętać,to widać ,że jak dam 0 za x to wyjdzie 0
21 sie 16:32
maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/3050.html jak się za to zabrać?
21 sie 16:33
Jolanta: np ile punktów wspólnych ma prosta y=3 z parabola y=−4x+5
21 sie 16:34
Jolanta: y=−4x2+5
21 sie 16:35
Jolanta: Maciu chętnie ci pomogę ale nie mozemy skakac po materiale.Pozwol,że zaproponuję zadania
21 sie 16:36
maciu: to ktore mam teraz zrobić?
21 sie 16:38
Jolanta: ile punktów ma prosta y=3 z parabolą y=−4x2+5
21 sie 16:39
maciu: 1
21 sie 16:41
Jolanta: jak to robisz?
21 sie 16:43
maciu: podstawiłem punkty i narysowałem
21 sie 16:44
Jolanta: jest żle dlatego pytam narysowałeś prostą y=3 jak narysowałeś parabole ramiona jAK I GDZIE JEST WIERZCHOŁEK
21 sie 16:47
maciu: a nie zauwazylem,ze tam jest −4, jeszcze raz zobaczy,zle ramiona narysowalem
21 sie 16:48
6latek : rysunekWidzisz ze wiercholek tej paraboli lezy wyzej niz prosta y=3
21 sie 16:48
maciu: nie ma
21 sie 16:50
Jolanta: Maciu jezeli zrobiłeś parabolę y=4x2+5 to nie ma punktu wspólngo z prostą y=3 dlaczego ?
21 sie 16:50
maciu: ah znowu źle nie widziałem tej piątki...,jeszcze raz
21 sie 16:50
maciu: może daj inny przykład teraz już na 100% zrobie dobrze,podobny daj
21 sie 16:51
6latek : NO jak nie ma punktow wspolnych ? A te dwa czerone to co Widziszs e ta prosta niebieska y=3 przecina parabole w dowch punktach
21 sie 16:52
maciu: pisze,że nie zauwazylem że tam jest +5...
21 sie 16:53
Jolanta: y=−2 i f(x)=−4x2
21 sie 16:53
maciu: 2
21 sie 16:56
Jolanta: wracajac do Twojego pytania.Wykres jest dla paraboli y=−4x2+5 i taka ma z prostą y=3 dwa punkty wspólne poniewaz jej wierzchołek leży w punkcie (0,5) Zapytałam dlaczego parabola y=4x2+5 nie ma punktow wspolnych z prosta y=3
21 sie 16:56
maciu: poniewa z ramiona są odwrócona w innym kierunku
21 sie 16:58
Jolanta: podaj czy prosy y=3x−2 ma punkty wspólne z parabola y=2x2−4
21 sie 16:58
Jolanta: poniewz wierzchołek paraboli lezy o 2 jednostki nad prostą y=3
21 sie 16:59
Jolanta: Zależy mi ,zebyś zrobił wykresy
21 sie 17:00
maciu: 16 58,czyli mam 2 parabole na jednym rysunku narysować?
21 sie 17:03
6latek : prosta to nie parabola
21 sie 17:04
maciu: dobra zaraz to zrobie
21 sie 17:05
Jolanta: tak prostą i parabolęna jednym
21 sie 17:05
maciu: chwile,musze dokładnie wykres narysować..
21 sie 17:08
Jolanta: Tak zrób dokładnie a pózniej odczytaj współrzędne punktów,w ktorych prosta i parabola przecinaja się
21 sie 17:10
maciu: rysunekwychodzą mi 2 punkty mniej wiecej tak to wyglada
21 sie 17:13
Jolanta: dobrze odczytaj w jakich punktach sie przecinaja
21 sie 17:14
maciu: 2,4 −1/2 ,3 tak mniejwiecej,nie ma co juz drozyc tego zadania...
21 sie 17:15
Jolanta: Maciu teraz policz punkty przeciecia tej prostej z parabolą
21 sie 17:16
maciu: 2 punkty
21 sie 17:18
Jolanta: chodzi mi o to abys nie korzystajac z rysunku obliczył punkty przecięcia.wiesz jak to zrobić ?
21 sie 17:19
maciu: nie
21 sie 17:22
maciu: to są miejsca zerowe
21 sie 17:26
Jolanta: jeżeli parabola i prosta przecinają sie to w punkcie przecięcia mają wspólny punkt.czyli mają taki sam yix y=2x2−4 y=3x−2 rozwiązujemy ten układ równań
21 sie 17:26
maciu: nie pojmuję?
21 sie 17:27
6latek : Rownanie prostej jest takie y=3x−2 rownanie paraboli jest takie y=2x2−4 Przyrownujesz te rownania do siebie czyli 3x−2= 2x2−4 albo tak 2x2−4=3x−2 (to jest to samo licz dalej
21 sie 17:29
Jolanta: zostawiamy na chwile to zadanie umiesz rozwiązywać układy równan? np y=2x+1 y=−3x−2
21 sie 17:29
6latek : emotka
21 sie 17:30
maciu: −2x2+3x+2=0
21 sie 17:30
maciu: no umiem taki układ
21 sie 17:31
Jolanta: dobrze to licz parabole i prosta dalej
21 sie 17:32
maciu: nie pojmuje,jaka prosta?
21 sie 17:32
maciu: x1 =2 x2 =−1/2
21 sie 17:34
Jolanta: Maciu liczysz punkty przeciecia paraboli i prostej a punkt ma (x,y) teraz dl x=2 liczysz y
 −1 
i dla x=

liczysz y
 2 
21 sie 17:36
maciu: aha,trudne troche
21 sie 17:37
maciu: nie pojmuje no to mam =8+6+2=0
21 sie 17:38
Jolanta: x podstawiasz albo do równania prostej albo do równania paraboli y=3x−2 x=2 y=3*2−2=4
 −1 
x=

y=
 2 
21 sie 17:40
Jolanta:
 −1 −1 
x=

y=3*

−2=−
 2 2 
21 sie 17:44
maciu: słuchaj jola,ja mysle zeby to odpuscic
21 sie 17:46
Jolanta: Nie umiesz mnozyc ułamków ?
21 sie 17:47
maciu: umiem,ale tamto zadanie jest ważniejsze
21 sie 17:48
Jolanta: Jakie zadanie ?
21 sie 17:48
maciu: Prosta k zawiera odcinek o końcach A=(4,5) i B=(7,9). Oblicz odleglosc początku układu współrzednych od prostej k
21 sie 17:50
Jolanta: otwierasz książeczkę z wzorami tam gdzie jest geometria analityczna masz potrzebny wzór na odległośc punktu od prostej
21 sie 17:55
maciu: czekaj chwileczke,bo jeszcze jedno zadanie próbuje
21 sie 17:57
maciu: jolanta spróbujemy zadanie?
21 sie 18:13
maciu: bardzo prosze
21 sie 18:14
Jolanta: jestem
21 sie 19:41
maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/1455.html nie wiem czy warto sie tego uczyc,bo w zadnej maturze do tej pory nie bylo takiego zadania,moze lepiej powtarzac nierownosci kwadratowe?
21 sie 19:43
Jolanta: Maciu jak widzisz zadanie staraj sie zaraz znależć w ksiazeczce wzory.Proponuję takie coś Podaj Równanie osi symetrii f(x)=3(x+2)(x−4)
21 sie 19:49
maciu: ja nie wiem co to jest oś symetri,,,,trudne to? mysle ze juz lepiej uczyc sie z tego linka
21 sie 19:53
maciu: aha oś symetri to ja umiem przecież...
21 sie 19:54
Jolanta: Maciu wiesz jak zrobic ?
21 sie 19:55
maciu: os symetri =1
21 sie 19:55
maciu : f(x)=3(x+2)(x−4)
 x1+x2 −2+4 
xw=

=

=1
 2 2 
21 sie 19:55
6latek : TY nie jestes maciu. Nie podszywaj sie ,pod niego . maciu nie potrafi tutaj zapisywac ulamkow
21 sie 19:56
maciu: jak to nie jak zrobiłem teraz!
21 sie 19:57
maciu: tylko nie 19 55 ten drugi wpis, noi co jola dalej?
21 sie 19:58
Jolanta: podaj współrzędne wierzchołka
21 sie 19:58
maciu: x= oś symetri mi wyszło 1 −b/2a
21 sie 19:59
maciu : yw=yw(xw)=3*3*(−3)=−27
21 sie 19:59
Jolanta: 3(x+2)(x−4)>0
21 sie 20:01
Jolanta: Maciu to w takim razie wiesz jak sie współrzedne wierzchołka oblicza
21 sie 20:02
maciu: tak wiem
21 sie 20:03
maciu: czekaj tą nierówność rozwiąrze
21 sie 20:03
Jolanta: ale ,żeby policzyc os symetrii czyli x wierzcholka wymnożyleś nawiasy tak ?
21 sie 20:04
maciu: rysunek3x2−6x−34>=0 Δ=324 = 18 x1= −2 x2= 4 x<−2,4>,
21 sie 20:07
maciu: a dlaczego ja jest 3(x+2)(x−4)>0 to 3(x2−4x+2x−8) 3x2−4x−6x−24>− a jakby było 3−(x2−4x+2x−8) to by się nie przemnazało
21 sie 20:10
maciu: jak jest po cyfrze −, to sie nie mnozy juz nawiasów
21 sie 20:11
maciu : rysunek Już wiem, to wyżej jakiś nieuk pisał 3(x+2)(x−4)≥0 x∊(−,−2]∪[4.)
21 sie 20:12
Jolanta: −24 a nie −36 wcale nie musisz mnożyć i liczyc Δ to postać iloczynowaa i masz pierwiastki w nawiasach
21 sie 20:12
Jolanta: Narysuj sobie osie X i Y zobacz,gdzie y sa dodatnie.Nad osiąX .Tak samo jest z wykresem paraboli .pod osiąx y<o
21 sie 20:17
Jolanta: 6 latek myslę,że ten różowy maciu był prawdziwy i chcę mu pomóc..Wierzę,że dobro zawsze wraca do człowieka emotka
21 sie 20:21
maciu: ale wy sobie jajca ze mnie robicie emotka
21 sie 20:23
maciu : proszę dajcie jakieś zadanie jeszcze, matura za chwilę...
21 sie 20:23
Jolanta: Czarny maciu napisz zadania ,które chcesz pocwiczyć ale nie tutaj bpo cieżko sie połapac.Sporo jest osób,które pomag ają emotka
21 sie 20:23
maciu: jak czarny maciu jak ja mam mature! różowy maciu jest prawdziwy
21 sie 20:24
maciu: dobra jola,nie zwracajmy uwagi na dowcipnisia mam bardzo wazne pytanie
21 sie 20:24
Jolanta: Maciu rózowy wracamy do paraboli,zle zapisałeś rozwiązanie
21 sie 20:25
maciu: zaraz,mam pytanie jeszcze przedtym
21 sie 20:25
maciu: 20 10
21 sie 20:25
6latek : To przestaje byc juz smieszne . Nie wiesz kiedy i kto cie obrazi i nie wiesz komu pomagasz Powinny byc nicki rezerwowane . Chcesz Janek to jesli jest janek 191 to powinno byc dla niego janek 192 i wtedy nie bylo by problemow
21 sie 20:27
maciu: co ja na to poradze ,że ktoś mnie nie lubi?
21 sie 20:27
Jolanta: w pierwszym masz 3(...)=3*(....)
21 sie 20:29
maciu: jak po trójce jest minus to juz sie nie przemnaza tak? tylko przepisuje sie te cyfry ze zmienionym znakiem
21 sie 20:30
Jolanta: 3−5 to odejmowanie 3−(....) to odejmowanie zmian znakow
21 sie 20:31
maciu: nie chodiz mi o to 3−(x2−4x+2x−8) jak to dalej zrobić?
21 sie 20:33
maciu: no masz debila
21 sie 20:33
maciu: jak to ma być to 20 33?
21 sie 20:33
Jolanta: chciałm tylko,zebys zobaczył,=,ze cały nawias to jakaś liczba,któratrzeba odjąć wracaj do paraboli
21 sie 20:34
maciu: ale dalej nie pojmuje
21 sie 20:34
maciu: jak ma być w przykłądzie 20 33?
21 sie 20:34
Jolanta: 3−(x2−2x−8)=3−x2+2x+8
21 sie 20:36
maciu: Tak myslalem
21 sie 20:37
Jolanta: Maciu zaczynamy od nowa 3(x+2)(x−4)>0
21 sie 20:38
maciu: dobra,czekaj jeszcze raz ją zrobie nie pisz narazie
21 sie 20:39
Jolanta: nic nie rób
21 sie 20:40
maciu: czemu?
21 sie 20:40
maciu: miejsca zerowe to −2 i 4
21 sie 20:40
maciu: bez delty widac wiem
21 sie 20:40
Jolanta: popatrz na nawiasy tam sa pierwiastki czyli miejsca zerowe,nie trzeba nic liczyć.Postać iloczynowa mówi Ci to coś ?
21 sie 20:41
maciu: no
21 sie 20:41
maciu: teraz narysuje tą prarabole
21 sie 20:41
maciu: rysunekx nalezy od −nieskonczonosci do −2> U <4 do + nieskonczonoscu
21 sie 20:43
Jolanta: Czarny proszę jestem zmęczona nie przeszkadzaj. tak zaznaczasz na osi −2 i 4 przed nawiasem jest 3 czyli a=3 parabola ma ramiona w górę.rysujesz i patrzysz,gdzie wykres jest nad osia
21 sie 20:44
Jolanta: x∊(−.−2)u(4.) nawiasy nie mogą byc ostre ostre wtedy jeżeli jest ≥ lub ≤
21 sie 20:46
maciu: dobra jola pojmuje nierównosci,tlyko nie pojmuje tych graficznych
21 sie 20:47
maciu: ja 63emotka
21 sie 20:52
Jolanta: tym bardziej emotka
21 sie 20:56
Jolanta: o 20.47 o co ci chodziło bo chce do nastepnego zadania przejść
21 sie 20:58
Jolanta: x2−x−2≤0
21 sie 21:00
maciu: rysunekx<−2,1>
21 sie 21:02
maciu: ty,śmiecu wiedziałem!
21 sie 21:02
maciu : x2−x−2≤0 Δ=3 x1=−1 x2=2 x∊[−2,1]
21 sie 21:03
maciu: spóźniłeś się ,masz coś nie tak z reakcją....i ty chcesz sie bić?
21 sie 21:04
Jolanta: Maciu przestn sie rozpraszać,zle zrobiłeś
21 sie 21:05
maciu: jak to,przeciez nawet ten debil tak samo zrobiłemotka
21 sie 21:06
maciu: dobrze jest
21 sie 21:08
Jolanta: policz pierwiastki Δ=9
21 sie 21:10
maciu: ma być −1 i 2,ale ja naprawde, to potrafie nie ma sensu sie tego uczyc, moze te graficzne?
21 sie 21:11
Jolanta: dobrze to jeszcze podaj rozwiązanie jak chcesz punkty dostawać emotka
21 sie 21:12
maciu: x<−1,2>
21 sie 21:13
Jolanta: A co masz na mysli pisząc graficzne
21 sie 21:14
21 sie 21:15
maciu: ja myślę,że nie ma sensu robić mętliku w głowie i uczyć sie na 1 dzien przed matura czegos czego nie pojmuje,mysle ze lepiej potarzac
21 sie 21:19
Jolanta: też tak myślę Maciu sory ale muszę teraz przerwac
21 sie 21:26
Jolanta: jestem
21 sie 22:01
Jolanta: a co powiesz na to αjest kątem ostrym i sin α=U{1}[3} wówczas tgα=
21 sie 22:03
maciu: Powiem ze jest to banalne trzeba. Zpitagorasa policzyc
21 sie 22:09
Jolanta: to proszę bardzo emotka
21 sie 22:11
Jolanta: mozna z jedynki trygonometrycznej.Wynik poproszę
21 sie 22:12
maciu: Zaczekaj chwile prosze
21 sie 22:13
maciu: 1/8
21 sie 22:15
maciu: ja umiem te zadania,jeśli chcesz to może wymyśl prostą nierówność kwadratową z ułamkiem
21 sie 22:16
Jolanta: usun niewymiernosc i wyciagnij z pod pierwiastka,chcę sprawdzic jak liczysz
21 sie 22:17
maciu: a co tu jest do liczenia? nie kombinujmy emotka
21 sie 22:18
Jolanta: odpowiedzi są raczej bez pierwiastków w mianowniku,zrób prosze
21 sie 22:20
maciu: noi co z tego,od czego jest kalkulator, ja nie umiem tych niewymiernośći ....
21 sie 22:20
Jolanta: trzeba tak było od razu.Masz 4 odpowiedzi i musisz wybrac poprawną,kalkulator tu nie pomoże
1 1*8 8 4*2 2*2 2 

=

=

=

=

=

8 8*8 8 8 8 4 
21 sie 22:25
maciu: pomoże
21 sie 22:26
Jolanta: długość boku trójkąta równobocznego jest równa243podaj dlugość promienia wpisanego w ten okrąg
21 sie 22:31
maciu: czekaj
21 sie 22:32
maciu: mniej wiecej 12
21 sie 22:34
jaki: r=12
21 sie 22:36
Jolanta: odp 11,9 i 12,1 która wybierasz?
21 sie 22:36
maciu: to trzeba było,szybciej te odpowiedzi teraz juz nie pamietam ile mi wyszło dokładnie
21 sie 22:37
Jolanta: Maciu zadna z nich 12
21 sie 22:38
Jolanta: Maciu pierwiastki nie gryzą moze jednak spróbujesz
21 sie 22:38
jaki: Wkuj na pamięć
 a3 
r=

−−− wpisany
 6 
 a3 
R=

−−−opisany
 3 
21 sie 22:40
Jolanta:
 1 
r=

h
 3 
 a3 
h=

 2 
a=243
 1 243*3 24*3 
r=

*

=

=12
 3 2 6 
21 sie 22:42
maciu: no to ja tak mam
21 sie 22:43
Jolanta: Maciu to zadania z matur
21 sie 22:43
Jolanta:
(x+3)(x−2) 

=0 ile jest rozwiazań
(x−3)(x+2) 
21 sie 22:46
Jolanta: Maciu co jest ?
21 sie 22:49
f: ma dwa rozwiązanie
22 sie 13:20
maci: −3 i 2?
22 sie 13:23
Jolanta: okrag o srodku S(3,7)jest styczny do prostej y=2x−3.Oblicz wspólrzędne punktu styczności
22 sie 15:57
Jolanta: Maciu pomin to zadanie
22 sie 16:08
maci: słuchaj jola,ja tego nie pojmuje tych okręgów
22 sie 16:09
maci: i nie obraż się ,ale nie chce już,jest za późno ćwicze nierównośćiemotka
22 sie 16:09
maci: a dobrze te zadanie −3 i 2?
22 sie 16:12
Jolanta: tak a co chcesz z nierówności ?
22 sie 16:15
Omikron: Maciu, nie miałeś tu pisać rozwiązań, tylko podać ile ich jest.
22 sie 16:15
maciu: taką w ułamku daj ,prostszą,ale kwadratową
22 sie 16:16
maciu: aha,i nie wiem czemu jestem zabolokowany,ale maciu jestem prawdziwy (czarny maciu) dzisiaj prawdziwy
22 sie 16:16
Omikron: Maciu, napisz po maturze jak Ci poszło, a potem jak będziesz miał wyniki. Trzymam kciuki za Ciebie emotka
22 sie 16:18
maciu: ahh,dziękuje ci napisze,już jutro będe wiedział...
22 sie 16:18
Omikron: Od razu jutro są wyniki?
22 sie 16:19
maciu: nie,ale w internecie będą rozwiązywać fachowcy
22 sie 16:19
maciu: zrobie zdjęcie tych wszystkich stron z odp i będe już jutro wiedział emotka
22 sie 16:20
Omikron: A, no dobra. Tylko sprawdź w paru źródłach, bo na niektórych stronach są błędy.
22 sie 16:20
Jolanta:
1 1 

x2+

x−2>0
4 2 
22 sie 16:21
maciu: czuję,że będzie dobrze,jeśli niczego nie wymyślą nowego
22 sie 16:21
maciu: x2+2x−8>0?
22 sie 16:25
maciu: x1=−2−36 x2= −2+36 2 2
22 sie 16:28
maciu: x (−nieskonczonosci do x1, od x2 do plus nieskonczonosci)
22 sie 16:29
Omikron: 36=?
22 sie 16:30
maciu: ah widzisz zapomniałem że to 6
22 sie 16:31
Jolanta: to skończ
22 sie 16:32
maciu: rysunekx(−nie,do −4) U (2 , + niesk)
22 sie 16:35
Omikron: To sprawdzaj na kalkulatorze na maturze.
22 sie 16:35
maciu: wiem,wiem,teraz tak na wylaniu wszystko,ale na maturze będzie od deski do deski
22 sie 16:36
Omikron: Oby emotka
22 sie 16:37
maciu: ale by było jak by znowu było nierówność + równanie kwadratowe wtedy już był bym w domu, mam nadzieje że choć jedno będzie
22 sie 16:38
Jolanta:
1 

x3−5x2<0
2 
22 sie 16:39
maciu: to jest nierówność wielomianowa,wielomiany nie obowiązują
22 sie 16:40
Omikron:
x+4 1 

−2≥x2

x
3 2 
22 sie 16:41
Jolanta: Panowie muszę coś załatwić.Bawcie się dobrze emotka
22 sie 16:42
maciu: −12x2+5x−4>=0
22 sie 16:46
Omikron: Dlaczego x2 przez 12 wymnożyłeś?
22 sie 16:47
maciu: wspólny mianownik to 12
22 sie 16:48
Omikron: Nie
22 sie 16:49
maciu: jak to nie przeciez 12 dzieli sie przez 3 i 2
22 sie 16:49
Smule: wspólny mianownik to iloczyn liczb w mianowniku, w tym przypadku 2*3 = 6
22 sie 16:50
Smule: 12 tez, ale czemu nie 6 ? latwiej
22 sie 16:50
maciu: a to nie wiedziałememotka
22 sie 16:50
maciu: 12 mi łatwiej,to może być te 12?
22 sie 16:51
Omikron: Może, ale źle wymnożyłeś
22 sie 16:51
Smule: 2(x+4) − 2*6 ≥ 6x2 −3x 2x + 8 − 12 ≥ 6x2 − 3x 2x − 4 ≥ 6x2 − 3x 6x2 −5x + 4 ≥ 0
22 sie 16:51
maciu: tak widze,teraz jeszcze raz zrobie
22 sie 16:52
maciu: −6x2+2x−1>0
22 sie 16:54
Omikron: Źle. O której piszesz? Połóż się wcześnie spać, ja przed rozszerzeniem z matematyki spałem 3 godziny i nie polecam tego nikomu.
22 sie 16:56
maciu: o 9 pisze
22 sie 16:56
maciu: a widzisz,ja właśnie myślę całą noc nie spać
22 sie 16:57
Omikron: To na pewno dłużej niż do północy nie siedź. Nieważne, że coś jeszcze powtórzysz, jak się wyśpisz to lepiej będziesz się w stanie skoncentrować.
22 sie 16:58
maciu: 4(x+4)−24>=12x2−6x taki zapis mam
22 sie 16:59
maciu: mam teraz −5x2+5x−4>=0
22 sie 17:00
maciu: znaczy −6x2
22 sie 17:01
maciu: jolanta,daj jakies zadanko,matura za 15 godzin,a ja nic nie pojmuje
22 sie 17:21
Omikron: Zobacz na obliczenia Smule
22 sie 17:22
maciu: on znak zmienił
22 sie 17:36
maciu: ja mam −6x2+5x−4>=0 on ma 6x2 −5x + 4 ≥ 0
22 sie 17:37
Smule: Racja ty masz dobrze Nie zmieniłem znaku
22 sie 19:01
maciu: ale ja zmieniłem
22 sie 19:02
22 sie 19:02
Jolanta: Jestem.Co chcesz robic ?
22 sie 19:47
22 sie 19:47