matematykaszkolna.pl
y maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/3292.html co moge tu zrobic,bo chce podstawiac,ale w tablicach nie ma cos 27a, jest ale b,a mi trzeba a
19 sie 18:23
Omikron: Jest dostępna tabela z przybliżeniami dla wszystkich kątów
19 sie 18:40
maciu: nie ma w tablicy patrzyłem cos beta,alfa nie mam
19 sie 18:41
Omikron: Ale masz podaną wartość α i β
19 sie 18:41
19 sie 18:42
maciu: strona 23,gdzie tam jest cos a
19 sie 18:42
Omikron: Str 20
19 sie 18:43
Omikron: Oczywiście tablicy wzorów, a nie dokumentu
19 sie 18:44
maciu: na stronie 20 jest tylko sinus alfa i tangens alfa...
19 sie 18:45
Omikron: α=27 stopni β=63 stopnie Szukasz wartości cosα, czyli cos27 stopni i sinβ, czyli sin63 stopni. Znajdź je w tabeli.
19 sie 18:48
maciu: ni pojmuje,można prośćiej?
19 sie 18:54
maciu: a tak w ogole to w tej lewej tabelce pisze sin a i u dolu cos b ,to skąd mam wiedzieć ktore chodzi
19 sie 18:56
Omikron: Spójrz na pierwszą wartość. Masz α=0, dla tej wartości sinα=0, tgα=0. β jest równe 90 stopni, cosβ=0 Tak się odczytuje tabelę
19 sie 19:01
maciu: czyli te u dołu cos beta w drugim od lewej to tak naprawde alfa?
19 sie 19:03
Omikron: Nie, dla podanych kątów cosβ=sinα
19 sie 19:05
maciu: to skąd mam wiedzięc gdzie szukać cos alfa
19 sie 19:08
maciu: sin 63 to cos a 27?
19 sie 19:09
Omikron: Szukasz cosinusa 27 stopni
19 sie 19:09
maciu: 0,4540
19 sie 19:10
ZKZ: emotka
19 sie 19:10
Omikron: Tak, ze wzorów redukcyjnych sin63 to cos27
19 sie 19:10
Omikron: Źle
19 sie 19:11
maciu: nie wiem,nie pojmuje tego musze odpuscic te stopnieemotka
19 sie 19:11
Omikron: Zapomnij o α i β z zadania, szukasz cos27 stopni.
19 sie 19:12
ZKZ: Moja odp byla do postu 17:09 i juz powinno byc wszystlo wiadomo . Odczytana wartosc jest zla
19 sie 19:13
maciu: Za 25 minut do tego wroce musze troche ochlanac
19 sie 19:14
Omikron: Umiesz wzory redukcyjne?
19 sie 19:18
ZKZ: Nie . A co to sa w ogole wzory redukcyjne ?emotka Czy to polega na redukcji skresleniu czegos ?
19 sie 19:30
Omikron: To do maciu emotka Wzory redukcyjne to chyba druga klasa liceum.
19 sie 19:32
Omikron: Jak chcesz, to poczytaj sobie: https://matematykaszkolna.pl/strona/430.html
19 sie 19:32
ZKZ: Omikron emotka Oczywiscie ze wiem co to wzory redukcyjne Ale osobiscie nie wierze zeby nauczyciel nie pokazywal jak odczytywac wartosci katow z tych tablic Nawet to jest klasa 1
19 sie 19:36
Omikron: Maciu ma bardzo dużo braków, no cóż...
19 sie 19:38
ZKZ: To musi nadrobic .nie ma innej rady na to
19 sie 19:39
maciu: słuchaj ten link co dałes,to istne rozszerzenie odpada,ale co nieco wiem o redukcji ze sinus 150 = sin 30 ,,ale nie pojmuje tych tablic
19 sie 19:39
ZKZ: I z tego co czytam to musi zmienc takze podejscie do innych uzytkownikow tego forum Bo widze ze zostales jedynym tutaj muszkieterem ktory mu pomaga .
19 sie 19:42
maciu: nic nie musze zmieniac,jak sie zabrac za odczytywanie tych wlasnosci ?
19 sie 19:43
ZKZ: Popatrz maciu tutaj https://matematykaszkolna.pl/forum/329560.html. Nawet ostatniego pomagajacego olewasz . On odpowiada na ostatni post a ty nie raczysz nawet odpowiedz czy rizumiesz czy nie
19 sie 19:49
19 sie 19:50
ZKZ: Przepraszam tez nie to ale tam gdzie pytales o liczbe zlozona
19 sie 19:52
Omikron: maciu, no nie wiem, możesz odpuść odczytywanie wartości trygonometrycznych. Jeżeli się pojawi to raczej w zadaniu zamkniętym. Kojarzysz zależność sinα=cos(90−α) ?
19 sie 19:58
ZKZ: Mmasz tam dwie tablice Kazda tablica ma w naglowku 4 pola Masz tam takie pole β[o] Ten kat β tyczy sie cosinusa szukasz tam gdzie jest β=27 i odczytujesz wartosc dla cos27 Napisz ile wynosi cos 27
19 sie 19:59
ZKZ: Podpowiem ze ta wartosc masz w 2 tablicy
19 sie 20:01
maciu: betA 27 POWIADASZ? nie wiem 0,89?
19 sie 20:04
maciu: tylko,że jest taki problem,że mecze sie 2h z zadaniem zamknieytm
19 sie 20:06
Omikron: Bo to powinno się zrobić wzorami redukcyjnymi, ale Ty chcesz podstawiać.
19 sie 20:07
maciu: ale jakbym umial te wartosci to bym to zrobił
19 sie 20:08
ZKZ: czy maciu i maciu i maciu to ten sama maciu Jesli odpowiesz to wtedy ja odpowiem .
19 sie 20:09
maciu: tak
19 sie 20:09
maciu: nie sama tylko sam!
19 sie 20:09
Omikron: Tak, przybliżenia powinny Ci pozwolić na znalezienie poprawnej odpowiedzi.
19 sie 20:09
maciu: tylko,że ja nie weim ile to cos alfa 27
19 sie 20:10
Omikron: Jak nie rozumiesz jeszcze odczytywania wartości, to może obejrzyj to: https://www.youtube.com/watch?v=k1hfIe7fJyU
19 sie 20:10
maciu: kurcze,nie bardzo mi sie chceemotka pozniej zobacze cos 27 to 0,89?
19 sie 20:11
Omikron: Tak
19 sie 20:12
Omikron: A teraz odczytaj sin 63
19 sie 20:12
maciu: 0,89
19 sie 20:18
maciu: wyczywam tu pewną prawidłowość
19 sie 20:19
Omikron: Dobrze, jak widzisz sin63=cos27 Wynika to z tego, że sinα=cos(90−α) Skoro masz już wartości to zrób zadanie.
19 sie 20:20
maciu: poprostu te beta w prawym gornym rogu 1 czesci i drugiej to alfa cosinus?
19 sie 20:20
Omikron: β dotyczy cosinusa, α sinusa i tangensa
19 sie 20:26
maciu: i wszystko jasne
19 sie 20:27
Omikron: To super. Dla treningu podaj mi wartości: 1) sin83o 2) cos24o 3) tg54o
19 sie 20:30
maciu: ale jakie beta czy alfa?
19 sie 20:30
Omikron: Do sinusa i tangensa patrz na miarę alfa, do cosinusa patrz na beta.
19 sie 20:31
maciu: 1 0,9925 2 0,9135 3 1,3764
19 sie 20:33
Omikron: No i świetnie
19 sie 20:34
maciu: tak też będzie za 4 dni
19 sie 20:34
19 sie 20:36
maciu: nie,to jedno z nielicznych zadan ktorych nie pojmuje, z tej matury skupiam sie dzisiaj na nierownosciach i funkcji kwadratowe(powtorki)
19 sie 20:37
Omikron: Nie pojmowałeś, bo nie umiałeś odczytywać wartości funkcji trygonometrycznych, to jest zadanie, właśnie na to. Znajdź przybliżoną długość |KS|.
19 sie 20:39
maciu: a co maja do tego te funkcje?
19 sie 20:40
ZKZ: I nie zapomnij tez podziekowac ZKZ ze probowal cie nauczyc odczytywania z tablic
19 sie 20:40
maciu: wiesz,łaski mi nie robiłeś...
19 sie 20:41
Omikron: rysunek|AS|=10 (promień okręgu) Długośc KS oznaczam jako x. Podaj mi wartość sin31 z tablic i dla tego trójkąta;
19 sie 20:42
maciu: no jabym sie chetnie wzial ze te 13,ale obawiam sie ze to ponad moje mozliwosci
19 sie 20:42
Omikron: "Podaj mi wartość sin31 z tablic i dla tego trójkąta;"
19 sie 20:43
maciu: 0,51 mniej wiecej
19 sie 20:43
Omikron: I teraz dla tego trójkąta (w zależności od boków).
19 sie 20:44
maciu: nie pojmuję...
19 sie 20:45
19 sie 20:46
maciu: to pojmuje ze tg to np ab ctg to b do a
19 sie 20:46
Omikron: To podaj wartość sinusa, w zależności od boków.
19 sie 20:47
maciu: sinus to jest x do 31 stopni
19 sie 20:49
maciu: tg do 90 stopni,słuchaj ja nie pojmuje to trudne zadanie
19 sie 20:50
Omikron: Jak może być sinus ilorazem boku i kąta? Co jest przeciwprostokątną?
19 sie 20:50
maciu: ja mysle zeby z kwadratowej otwarte jeszcze cwiczyc
19 sie 20:51
maciu: jak mi narywujesz trojkat i podpiszesz boki,to w minute wypisze ich stosunki,ale tego jakos nie pojmuje
19 sie 20:51
Omikron:
 x 
W przypadku tego trójkąta sin31o=

 10 
 x 
W takim razie 0,51=

 10 
x≈5,1 W takim razie należy do przedziału...
19 sie 20:53
Omikron: Narysowałem trójkąt, tylko przeciwprostokątnej AS nie podpisałem długości.
19 sie 20:53
maciu: jak sie zabrac za te nierownosci kwadratowe z ulamkiem? naprawde bardzo mi na tym zalezy bo nierownosc bedzie na 100,z zakmnietych bedzie raczej te 13p wiec nieorwnosc musze umiec bardzo dobrze,ale te ulamki mi przeszkadzaja,jeszcze zeby byl przyklad ze ulamek przez 3 to bym zrobil ale jak juz 2 i 3 to nie
19 sie 20:54
Omikron: Nie wiem, wczoraj próbowałem Ci to wytłumaczyć, ale nie jestem w stanie.
19 sie 20:56
maciu: to co musze zrobic,zeby to pojac?
19 sie 20:56
Omikron: Nie wiem
19 sie 20:57
maciu: kurde,wziąłbym sie za te nierównośći...
19 sie 20:57
Ludwik Montgomery: @macio, jakich nierówności nie potrafisz? Jak masz przez 2, to mnożysz przez 2. Jak masz przez 3, to mnożysz przez 3. Jak masz przez 2 i 3, to nie musisz mnożyć od razu przez 6, tylko najpierw pomnóż całą nierówność przez 2, a potem przez 3 − może trochę bardziej czasochłonne, ale w ten sposób powinieneś to zrobić.
19 sie 21:03
maciu: nie pojmuje tego wariantu jak mam w mianowniku 2 i 3 ,bo jak mam np 3 i 3 to wiem jak ,ale jak 3 i 2 to nie
19 sie 21:05
ZKZ : To dziecko w przedszkolu juz dawno by pojelo
19 sie 21:06
maciu: to co mam wpierw pomnożyć przez 2 wszystko i potem znowu całość przez 3?
19 sie 21:07
Ludwik Montgomery: @macio, popatrz na ten przykład: https://matematykaszkolna.pl/strona/4297.html zostało tu pomnożone przez 6, ponieważ w mianowniku było 2, a w drugim 3 2 razy 3= 6 Dlatego wszystkie wyrazy zostały pomnożone właśnie przez 6. @ZKZ nie przesadzajmy w drugą stronę...
19 sie 21:10
Ludwik Montgomery: @macio, tak
19 sie 21:10
Ludwik Montgomery: Ważne jest aby WSZYSTKIE wyrazy zostały wymnożone! Jest to bardzo częsty błąd, jak niektórzy wymnażają tylko część. Pamiętaj też, że jak mnożymy/dzielimy przez liczbę ujemną, to MUSIMY zmienić znak NIERÓWNOŚCI NA PRZECIWNY.
19 sie 21:12
maciu: napisz mi przykład taki z ułamkiem nierówność kwadratowa (tylko pamiętaj podstawa) zobaczymy czy pojmuje
19 sie 21:12
maciu: ale ja nie bede dzielił tylko,mnożył,dawaj przykład chce sie przekonac do tego
19 sie 21:13
Ludwik Montgomery: Ehh, tu masz mnóstwo przykładów, od razu z rozwiązaniem: https://matematykaszkolna.pl/strona/1670.html
19 sie 21:14
maciu: nie jestem macio tylko maciu,co z tym przykładem?
19 sie 21:14
maciu: https://matematykaszkolna.pl/strona/1684.html o kwadratowe mi chodzi,to może niech ten omikron mi napisze,jeszcze raz to zrobie,bo wydaje mi sie ze mi wytlumaczyles
19 sie 21:16
Ludwik Montgomery: Jako maturzysta, który zdaje podstawę, powinieneś na samym początku nauki przejrzeć strony oznaczone "zielonymi kropkami". Autor tejże stronki dużo się namęczył, przygotowując je − tak właściwie podaje je na tacy, wystarczy skorzystać. Po lewej stronie na głównej masz listę tematów, które po kliknięciu obrazowo pokazują, co trzeba umieć na dany poziom nauki (te właśnie kropkowe oznaczenie) − to bardzo przydatne, ponieważ wszystko jest zebrane w jednym miejscu...
19 sie 21:18
maciu: przepraszam Cię,ale naprawde nie rozumiem co masz na myśli
19 sie 21:20
maciu: ja wszystkie już tematy mauralne przerobiłem,wydrukowałem i rozwiązałem zadania tematyczne
19 sie 21:20
Omikron: Próbuj.
x+7 x2−3 8+x 



5 2 10 
19 sie 21:22
maciu: 5x+35−5x2−15<=40+5x 10x+70−10x2−30<=80+10x 100x+700−100x2−300<=800+100x odpowiedznio przez 5,potem mnozylem przez 2 i na koncu przez 10 jak ludwik zalecił
19 sie 21:26
Omikron: I znowu ten sam błąd
19 sie 21:27
Omikron: Magicznie Ci znikają mianowniki i mnożysz liczniki przez 5 i 2
19 sie 21:28
Ludwik Montgomery: @maciu, pokaż jak liczyłeś od początku: z wszystkimi mianownikami i podjętymi działaniami
19 sie 21:31
maciu: ah,wiem czemu źle jeszcze raz spróbuje,nie piszczie prosze jak ma być
19 sie 21:32
maciu: naprawde nie wiem gdzie zrobilem blad
19 sie 21:34
Ludwik Montgomery: Opuściłeś za wcześnie mianowniki. Jak pomnożysz najpierw, np. przez 2 to Ci wszystkie nie znikną − zniknie tylko jeden!
19 sie 21:35
maciu: dobra to zastosuje sie do twej rady i zrobie jeszcze raz
19 sie 21:36
Ludwik Montgomery: Wtedy zostaną dwa mianowniki przez 5 i przez 10, które musisz dać do nawiasów, przed którymi będzie stać 2, przez którą wcześniej przemnożyłeś. Już nie da się prościej tego wytłumaczyć. A tak BTW: "Ach" piszemy przez "ch", w przeciwieństwie do "aha" − to tylko przez samo "h".
19 sie 21:37
maciu: 5x+35−x2−3 <= 8+x 2 5x+35−2x2−6<=8+x 10 5x+35−2x2−6<= 80+10x
19 sie 21:39
maciu: jak to jest,źle to ja tego już inaczej nie zrobie,to jest maximum moich możliwośći,naprawde wzniosłem się teraz na wyżyny
19 sie 21:40
Ludwik Montgomery: Nie piszesz całego przykładu, napisz cały z wszystkimi przekształceniami, bo z tego nic nie wynika.
19 sie 21:40
maciu: czemu nie wynika,tylko nie przepisałem pierwszej postaci,zaczęłem od tego,że pomnozylem przez 5 pozbylem sie mianownika, dalej przepisalem bez zmian potem pozbylem sie dwojki itd
19 sie 21:42
Ludwik Montgomery: Bo od razu zniknęły wszystkie mianowniki! Jak mnożysz przez 2, to znika 1 mianownik, a przed pozostałymi dwoma mianownikami dopisujemy tylko 2, a te ułamki dajemy w nawias, co oznacza że mamy je przemnożyć przez 2. 2(x+75) − x2+3≤ 2 (8+x10)
19 sie 21:48
maciu: nie pojmuje tego
19 sie 21:49
Ludwik Montgomery: Ale czego? Nie wzniosłeś się na wyżyny, co najwyżej wpadłeś w depresję (i to głęboką). Co gorsza mnie też w nią spychasz
19 sie 21:49
maciu: jakis latwiejszy sposob, moze ? pisales tylko ze sie mnozy najpierw przez 1 liczbe potem przez druga nic nie wspominales o nawiasach,ten sposob jest dla mnie za trudny
19 sie 21:51
maciu: zobacz na 21 39 źle naprawde, jak sie z tymi ułamkami uporac,zebym to pojął?
19 sie 21:52
Ludwik Montgomery: To nie był najłatwiejszy sposób, jaki znam, ale najbardziej "łopatologiczny". Najłatwiejszym byłoby pomnożenie wszystkiego przez 10, ale podejrzewam, że się pogubisz w liczeniu...
19 sie 21:55
6latek : Patrz na mianowniki jakie sa w rownaniu masz 2 , 5 i 10 . Jaki bedzie wspolny mianownik dla tych liczb ?
19 sie 21:56
maciu: zaraz zaraz? moge wszystko przez 10 pomnożyć? to łatwe jest,ale dlaczego przez 10 wszystko
19 sie 21:57
Omikron: 10=5*2
19 sie 21:58
maciu: wspólny to 10,ale nie pojmuje tych wspólnych,,,musze jakos inaczej zrobić
19 sie 21:58
Ludwik Montgomery: Patrz na post 6latka
19 sie 21:58
maciu: 10x+70−10x2−30<=80+10x co źle?
19 sie 21:59
maciu: ale ja mam pewne trudnośći....
19 sie 21:59
Ludwik Montgomery: Źle, bo jak pomnożysz przez 10, to się dużo "skróci" W pierwszym ułamku 10 z mianownikiem 5. W drugim ułamku 10 z mianownikiem 2. W trzecim ułamku 10 z mianownikiem 10.
19 sie 22:01
6latek : Teraz kazdy wyraz tej nierownosci pomnoz przez 10 czyli
 x+7 x2−3 
10*

−10*

≤U{8+x}{1)*10
 5 2 
MNozysz kazdy skaldnik tej nierownosci przez wspolny mianowik Teraz skracaj te 10 z mianownikami i pisz co zostalo
19 sie 22:02
maciu: A,jak to pojąć żeby nie trzebabyło skrócać,bo ja wole mieć duże liczby,ale żeby bez tych podchodów
19 sie 22:02
Omikron: Starałem się maciowi to wczoraj wyjaśnić, ale nie wyszło. Jak chcecie to próbujcie, może się uda emotka
19 sie 22:02
6latek :
 8+x 
popraw sobie ≤

*10
 10 
19 sie 22:03
6latek : Nie da sie tak zrobic jak chcesz jesli chcesz tak robic to sobie to odpusc . szkoda naszsego zcaqsu i twojego
19 sie 22:04
maciu: czyli najpierw przez 2 potem 5?
19 sie 22:05
Omikron:
 x+7 
Problem jest taki, że maciu uważa, że

*5=5x+35
 5 
19 sie 22:06
6latek : napisz jak bedzie wygladac nieronosc 22:02 po skroceniu
19 sie 22:06
Ludwik Montgomery: @macio, jedyny sposób to rozwiązywanie krok po kroku jak w tych przykładach: https://matematykaszkolna.pl/strona/1670.html To nic, że są to funkcję liniowe. Ty musisz najpierw opanować podstawy działań na ułamkach, bo bez tego ani rusz. Zobacz, jak są rozwiązane i spróbuj rozwiązywać podobnie − jest to taka forma instrukcji, jak to zrobić.
19 sie 22:08
6latek : Witaj Omikron emotka
19 sie 22:08
Omikron: Cześć 6latek, widzę, że jednak zdecydowałeś się dołączyć emotka
19 sie 22:09
maciu: Za 10 min napisze musze okno dachowe zatkac
19 sie 22:11
6latek : Nie Omikron emotka tak tylko zobaczylem bo pytalem na forum o ksiazke . Prawda jest taka ze do matury juz nie da sie go nauczyc . Podstawy podstaw uciekly w las . Niech teraz tylko szlifuje to co umie i moze wystarczy . SPraowadzanie do wspolnego mianownika to szkola ..... jak np bedzie w jednym mianowniku x2−1 a wdrgim x+1 to czy bedzie wiedzial z ewspolny mianownik to x2−1 ? Watpie Probuj jeszce cos tam z nim robic moze choc cos troche pojmie
19 sie 22:14
Omikron: Staram się, ale niełatwo jest.
19 sie 22:16
maciu: tak tak,dobrze wiem,że czekasz tylko aż temat założe,żeby wtrącaś swoje 3 grosze. 2(x+7)−5(x2−3)<=8+x
19 sie 22:17
6latek : NIkt nie powiedzial ze bedzie latwo To tak jak w malzenstwie . Najgorszse pierwszse 25 lat . Potem juz jest dobrze emotka
19 sie 22:18
Omikron: Nareszcie dobrze. Teraz skończ rozwiązywać tę nierówność.
19 sie 22:18
6latek : emotka
19 sie 22:19
maciu: nikt nie powiedział,że w życiu będzie lekko,ale na ziemi ocierać się o piekło?
19 sie 22:19
Omikron: Oj, to chyba nie przetrwam tyle z maciem emotka
19 sie 22:19
maciu: tylko,że ja nie pojmuje troche,,,
19 sie 22:19
Omikron: Zrobiłeś, a nie pojmujesz?
19 sie 22:19
maciu: 22 02,nie wiem tego nie pojmuje,dlaczego tak?
19 sie 22:20
maciu: zrobiłem,ale nie pojmuje 22 02,tego bym nie zrobił jak 6latek
19 sie 22:20
Omikron: Po to, żeby pozbyć się ułamków. Zostały Ci jakieś? Nie, więc jest dobrze.
19 sie 22:21
maciu: to daj może inny przykład,zobaczymy czy sam zrobie dobrze
19 sie 22:21
6latek : Kiedys pisalem mniej dyskusji ze mna to wiecej pomocy dostaniesz ode mnie . Nie zrozumiales Trudno
19 sie 22:22
maciu: bardzo prosze naprawde ja rozumiem
19 sie 22:22
Omikron:
x2+3x−1 x2 x−1 

+2>

+

4 3 2 
19 sie 22:23
maciu: wspólny mianownik 12
19 sie 22:24
Omikron: Tak
19 sie 22:25
maciu: po uproszczeniu 3(x2+3x−1)+2>4x2+6(x−1)
19 sie 22:26
maciu: chyba to rozumiem
19 sie 22:27
Jack: 3(x2+3x−1) +12 ? > 4x2 + 6(x−1)
19 sie 22:28
Omikron: Prawie dobrze. Dlaczego 2 nie wymnożyłeś?
19 sie 22:28
Ludwik Montgomery: post 21:12
19 sie 22:28
maciu: to tą dwójke tesz do nawiasu?
19 sie 22:29
Jack: aj, przepraszam za wtracenie, lepiej nie bd przeszkadzal ; D
19 sie 22:29
6latek : popraw Jack
19 sie 22:29
maciu: śmiało Jack,im więcej tym lepiej zawsze coś więcej pojme
19 sie 22:30
maciu: ale nie pojmuje naprawde,gdzie sie pomylilem?
19 sie 22:30
maciu: co tam robi 12?
19 sie 22:31
Omikron: Powinno być 2*12, bo wszystko mnożysz przez 12
19 sie 22:31
maciu: to nie musi być w ułamku,żeby mnożyc
19 sie 22:32
Ludwik Montgomery: "Ważne jest aby WSZYSTKIE wyrazy zostały wymnożone! Jest to bardzo częsty błąd, jak niektórzy wymnażają tylko część." @Jack Śmiało, wtrącaj się − może twoje wypowiedzi trafią do macia, bo tak szczerze to dość osobliwy przypadek
19 sie 22:32
maciu: pojmuje,już to
19 sie 22:33
Omikron: To rozwiąż do końca.
19 sie 22:37
Jack: prawda, ale chcialem napisac 2 i znak zapytania ale przypadkiem wyszlo 12...
19 sie 22:40
maciu: drugi raz uproscilem,sprawdz prosze czy dobrze 3(x2+3x−1)+6>=4x2+6(x−1)
19 sie 22:43
maciu: następnym razem 2 razy pomyśl zanim coś napiszesz
19 sie 22:44
Omikron: 2*12≠6
19 sie 22:44
Ludwik Montgomery: Dlaczego tam jest 6? Przecież mnożyłeś przez 12...
19 sie 22:44
maciu: nie pojmuje jakie 6
19 sie 22:45
maciu: 12 sie skrocilo z 4 , to 3 * 2 = 6 ta dwojka jest za ulamkiem
19 sie 22:46
Ludwik Montgomery: "Ważne jest aby WSZYSTKIE wyrazy zostały wymnożone! Jest to bardzo częsty błąd, jak niektórzy wymnażają tylko część." Nie było tam ani mnożenie ani dzielenia, więc wszystko musi być wymnożone...
19 sie 22:46
maciu: pomnożyłem
19 sie 22:47
Ludwik Montgomery: 12 nie mogło się skrócić z 4, ponieważ nie było tam mnożenia!
19 sie 22:48
6latek : maciu kazdego kto sie pomyli zaraz karcisz zwracasz uwage i to w bezczelny sposob . .Dlaczego ? czy sam nie mozesz pomyslec ze moze ktos sie pomyli stukajac w kalwaiture ? Przeciez tak samo mozna traktowac jak ty sie pomylisz. Potem jestes strasznie zdziwiony z ezosatl tylko Omikron
19 sie 22:49
maciu: skróciło zostało 3(x2+3x−1) i tam jest 2 za nawiasem
19 sie 22:50
Ludwik Montgomery: Sorry, nie z 4 tylko z 2. Już zaczynam rzeczywiście wpadać w tę deprechę.
19 sie 22:50
maciu: no widzisz! i co ja mam myśleć jak za 2 dni matura,a jedyna osoba ktora mi pomaga pisze takie gafy,,
19 sie 22:51
Ludwik Montgomery: Mnożysz przez 12 każdy wyraz w nierówności, te w ułamkach się skrócą, te nieoddzielone znakami mnożenia tylko np. dodawania też musisz pomnożyć przez 12 i tam nie ma się co skrócić...
19 sie 22:51
maciu: depresja to nic strasznego (ale nie o to chodzi... pogubilem sie juz z tym przykladem
19 sie 22:51
maciu: aha
19 sie 22:52
6latek : Sam sie niedlugo o tym przekonasz czy nie straszna jak nie zdasz tej matury
19 sie 22:53
maciu: to ja jeszcze raz krok po kroku napisze mój schemat działania,żeby zobaczyć w którym momencie jest problem
19 sie 22:53
maciu: chciałbym mieć depresje naprawde bardzo,ale od 6,7 lat przeżywam coś nieporównywalnie gorszego
19 sie 22:54
Omikron: Choroba?
19 sie 22:55
Jack: 3(x2+3x−1) + 24 > 4x2 + 6(x−1)
19 sie 22:55
maciu: nieważne,zaraz przedstawie mój schemat tego przykładu krok po kroku,a wy ocenicie gdzie sie gubie,
19 sie 22:55
6latek : czlowiek ktory jest chory nie powinien w taki sposob traktowac drugie go czlowieka tak jak ty to robisz Czlowiek taki cieszy sie kazda chwila spedzona z drugim czkowiekiem (jesli nie wdomu to tutaj na forum A co ty robisz ?
19 sie 22:58
6latek : Jesli nawet ktos cie skrzywdzil to nie powinienes robi tego tutaj ty
19 sie 22:59
maciu: x2+3x−1 + 2> x2 + x−1 4 3 2 12*x2+3x−1 + 2 > 12*x2+12*x−1 4 3 3(x2+3x−1)+2>4x2+6(x−1)
19 sie 23:02
Ludwik Montgomery: macio teraz to mnie wkurzyłeś. Każdemu może zdarzyć się czeski błąd, jakaś literówka. To nie moja wina, że jesteś aż tak tępy i leniwy, a ten wątek ma już tyle postów! Miałem tego nie pisać, ale swoim bełkotem mnie do tego zmusiłeś. W moim liceum były urządzane swego czasu lekcje uzupełniające do matury (zdw) dla młodzieży z problemami (m.in. zespół Downa, ADHD, różne dyskalkulie i inne), gdzie nauczyciel poprosił osoby trochę "bardziej ogarniające", aby im pomagać (aby każda taka osoba miała swoje "osobiste wsparcie" na tych dodatkowych lekcjach), aby wspólnie szybciej i skuteczniej przerabiać materiał. Bywały lepsze i gorsze momenty, ale nikt z tej grupy nie odnosił się z takim chamstwem i ignorancją do innych! Jestem teraz przekonany, że albo jesteś jakimś trollem albo kompletnym debilem, który nie ma za grosz szacunku do kogokolwiek i czegokolwiek. Napiszę więcej, nigdy nie spotkałem się z czymś takim. Jak w moim otoczeniu, ktoś czegoś nie potrafił począwszy od głupiego mnożenia skończywszy na nieznajomości gramatyki ojczystego języka, to się wstydził tego i natychmiast uzupełniał jakieś braki, nie wywyższał się, nie żądał pomocy, tylko o nią potulnie prosił. W odróżnieniu od Ciebie...
19 sie 23:03
maciu: gówno mnie to obchodzi,ja ciebie o pomoc nie prosze,łaski bez!
19 sie 23:06
maciu: i nie macio tylko,maciu jesteś DRUGI RAZ POWTARZAM, ty jestes tępy
19 sie 23:06
maciu: nie jesteś tylko jestem miało być
19 sie 23:07
nick: no co tam macio mordo
19 sie 23:07
maciu: sprawdzi ktoś 23 02,żeby wiedzieć gdzie robię błąd?
19 sie 23:08
6latek : Jest tutaj w koncu na tym forum ktos wladny go zablokowc ? To juz przechodzi ludzkie pojecie .
19 sie 23:10
nick: emotka
19 sie 23:18
Omikron: Zapominasz o pomnożeniu 2 przez 12
19 sie 23:22
maciu: nie wiem,w któym momencie
19 sie 23:23
maciu: mi się wydaję,że tylko liczniki w nawiasie
19 sie 23:24
Omikron:
 2 
2=

 1 
Czy teraz widzisz, że 2 też trzeba przez 12 przemnożyć?
19 sie 23:26
maciu: tylko ty mi mylisz ze przez 12 pomnozyc przeciez ja skrocilem to 12...
19 sie 23:28
maciu: 23 02 w trzeciej linijce
19 sie 23:28
Omikron: Wykonaj działanie:
 1 
12*(

+2)
 4 
19 sie 23:31
maciu: jakby tam tej dwojki nie bylo to by sie 4 srocily i byloby 3 ale tak to niewiem przez te 2
19 sie 23:33
Omikron: No właśnie, i tutaj jest problem
19 sie 23:34
maciu: 27
19 sie 23:34
maciu: no właśnie a czemu ?
19 sie 23:35
Omikron:
 1 1 
12*(

+2)=12*

+12*2=3+24=27
 4 4 
Teraz rozumiesz?
19 sie 23:35
Omikron: Tak samo w tamtej nierówności, mnożysz wszystko przez 12, więc dwójkę też!
19 sie 23:35
maciu: rozumiem że 3 ale dlaczego 24?
19 sie 23:36
maciu: czekaj jeszcze raz sproboje ten przyklad
19 sie 23:39
Omikron: W poniedziałek piszesz maturę?
19 sie 23:43
maciu: po uproszczeniu 3(x2+3x−1)+24>4x2+6(x−1) jak teraz źle to bede musial to odpuscic
19 sie 23:43
maciu: we wtorek
19 sie 23:43
Omikron: Dobrze!
19 sie 23:44
maciu: tylko,że nie jestem do tego przekonany,jeśli te 12 się skraca to dalczego mnoze prze 2 ,dwanascie jak 12 sie skraca
19 sie 23:45
Omikron: 12 się skraca z pierwszym ułamkiem, jak mnożysz coś przez sumę to musisz pomnożyć każdą z liczb. np. 3*(2+1)=3*2+3*1 Tak samo w tym przypadku.
 x2+3x−1 x2+3x−1 
12*(

+2)=12*

+12*2
 4 4 
19 sie 23:47
maciu: pojmuje ,juz chyba umiem
19 sie 23:48
Omikron: Mam nadzieję
19 sie 23:51
maciu: może napisz,jeszcze podobny przykład i samemu na kartce go zrobie i jutro pokaze czy dobrze,bo teraz ide sie myc potem mecz i po tym meczy bym go robił na spokojnie przy biórku może troche łatwiejszy
19 sie 23:54
Omikron:
1 x+4 x2+4 

−3x+

≤1−

8 2 4 
19 sie 23:55
maciu: przepraszam,że nie od początku,ale duzo by mi to zajeło ostatnie 2 linijki 0,125+x+16<=−7−2x2 2x2+x+23,125<=0
20 sie 01:14
Omikron: Znowu nie przemnożyłeś wszystkiego. Zapomniałeś o 1/8 i 1
20 sie 01:19
maciu: a mi sie wydaje ze jest dobrze
20 sie 01:25
Omikron: Już dzisiaj nie mam siły, pomyśl nad tym jeszcze, a ja jutro napiszę pełne rozwiązanie.
20 sie 01:27
maciu: jeszcze sie temu przyjrze pozniecj,teraz mecz ogladam
20 sie 01:28
Smule: Dla uproszczenia mnożymy przez największą liczbę na "dole" w tym przypadku 8, czyli będzie 1 − 24x + 4(x + 4)≤8 −2(x2 + 4)
20 sie 02:19
maciu: Czekaj 35 minut po meczu podyskutujemy bo teraz czasu nie mam ale pisz mi prosze rady i wskazowki jak. To latwo zrobic
20 sie 02:21
Omikron:
1 x+4 x2+4 

−3x+

≤1−

/ *8
8 2 4 
 1 x+4 x2+4 
8*

+8*(−3x)+8*

≤8*1−8*

 8 2 4 
1−24x+4x+16≤8−2x2−8 2x2−20x+17≤0 Δ=400−136=264=(266)2
 10−66 
x1=

 2 
 10+66 
x2=

 2 
 10−66 10+66 
x∊<

,

>
 2 2 
20 sie 12:01
Omikron: Kolejna dla Ciebie, jakbyś chciał to ćwiczyć:
x+7 x+2x2 1−3x 


≥3x2−2x+

2 7 7 
20 sie 12:06
maciu: 7(x+7)−7−(x+2x2)>=21x2−14x+2(1−2x)
20 sie 13:53
maciu: nie źle to jeszcze raz
20 sie 13:58
maciu: 7(x+7)−2(x+2x2)>=42x2−28x+2(1−3x)
20 sie 14:01
Omikron: Dobrze
20 sie 14:13
maciu: i co zatkało troche
20 sie 14:15
Omikron: Nie, ale cieszę się, że to zrozumiałeś
20 sie 14:16
maciu: tylko,że mam watpliwośći bo mam tak −46x2−29x+45>=0 Δ=841+8280=9121 x1=29−9121 x2=29+9121 −46 −46 nie wiem które jest wieksze ...
20 sie 15:09
6latek : To nie chodzi juz o to czy dobrze doprowadziles to rownanie do tej postaci Dlazcego w miejscach zerowych wstawias delte a nie Δ ? POza tym we wzorze jest 2a a wstawiaz a . Punkty ida w las
20 sie 15:14
maciu: a tak w ogóle to mysle ze jak delta jest nieładan np 7 to w tych miejscach zerowych sie nie pisze pod pierwiastkiem bo przecierz wynik delty nie jest pod pierwiastkiem pod pierwiastkiem jest tylko jak sie wyliczy pierwiastek z delty np Δ=9 = 3 to co moge te miejsca zerowe normalnie wyliczyć,bo sie pogubiłem
20 sie 15:15
maciu: to juz nie chodzi o te 2a, chodzi o to po co tam ma być pierwiastek?
20 sie 15:15
maciu: nie wstawiłem bo sam pisałeś żeby zostawić tak jak jest jak jest niewymierna
20 sie 15:16
6latek : to napisz wzory na miejsca zerowe x1 i x2 i zobacz dlaczego Ty takich rzeczy nie powinies sie uczyc teraz tylko znac na pamiec od tego zalezy te 30% twoje
20 sie 15:18
maciu: xi = −b − pieriwastek z delty czyli ma być te 9121 pod pierwiastkiem?
20 sie 15:19
6latek : jesli wyjdzie Δ=12 to Δ= 12 jesli wyszla delta = 9121 tp Δ= p[9121} zaraz sprawdze wynik .
20 sie 15:20
maciu: x1 większe?
20 sie 15:23
6latek : Nierownosc jest policzona zle masz miec −46x2+39x+47≥0 sprawdzaj u siebie
20 sie 15:26
6latek : ja teraz mam zadania z teorii liczb i kolega Omikron dalej pomoze Ale jesli juz chcesz wiedzic ktora wieksza to policz na kalkulatorze i sprawdz ale wynik zostaw w takiej postaci jak jest pirwotnie z tym pierwiastkiem
20 sie 15:29
maciu: tak,teraz mam dobrze
20 sie 15:36
maciu: rysunek−46x2+39x+47>=0 Δ=10165 x1= −39−10165 x2=−39+10165 −92 −92 x<x2,x1>
20 sie 15:42
6latek : JUzaz zapis masz odjete punkty maby x∊< i zapisac te miejsca zerowe jesli nie wiesz ze ∊ to symbol nalezy to napisz po prostu xnalezy i tu przedzial
20 sie 15:46
maciu: wiem ze ma byc ∊
20 sie 15:47
6latek : to tak ∊ pisac .
20 sie 15:48