Kangur - gdzie znajdę?
Jack: Szukam przykładowych zadań z kangura...klasa 3 LO.
Ktoś by mógł podrzucić linka, albo jakieś zadanka?
21 gru 16:02
21 gru 17:08
Jack: yyy? xd
chcialem tylko do konkursu potrenowac...
21 gru 17:23
Eta:
1/
W trapezie przekątne maja długości 15 i 20 , zaś wysokość ma długość 12
Wyznacz pole tego trapezu
Powodzenia
21 gru 17:39
Metis: Eta z podobieństwa trójkątów?
21 gru 17:50
kyrtap:
Eta dobrze idzie mi jak narazie?
21 gru 18:03
Jack: Pole = 150...
21 gru 18:04
Eta:
Mało P=150 lub P= 42
21 gru 18:08
Jack: hmm... czyli co...odwrocony trapez drugi przypadek? :x
21 gru 18:09
Eta:
Myślenie nad drugim przypadkiem ........ zostawiam Tobie
21 gru 18:10
Jack: jakżeby inaczej ^^
21 gru 18:11
Jack:
Rozumiem ze to oto chodzi...o ile to mozna nazwac trapezem, ale zapewne tak skoro ma jedna pare
bokow rownoleglych
21 gru 18:16
Eta:
21 gru 18:21
Jack: hmm...ten przypadek juz nie jest taki banalny...
21 gru 18:21
Jack: co tu sie stalo : D
21 gru 18:22
Jack: to moj rysunek nie pasuje?
Jaka jest definicja trapezu ? ; o
21 gru 18:23
Jack: ok, dobra, z twojego da sie chociaz to wyliczyc...
| (x + 7−x)12 | |
P = |
| = 6 * 7 = 42 |
| 2 | |
21 gru 18:30
Qulka: Twój rysunek też pasuje ale wychodzi w nim pole =150
21 gru 18:42
Eta:
21 gru 18:47
Jack: @Eto, jak zrobic zad 3 z tego linku co wyslalas ? : D...bo kurcze, licze jakos na okolo,
na pewno nie potrzebnie
21 gru 18:48
Eta:
Odp: C)
21 gru 18:51
Jack: a dlaczego akurat tak? : D
21 gru 18:52
Eta:
α∊IV ćw sinα<0 cosα >0 i tgα<0
| √2 | |
tgα = − |
| = tg(180o−α) ∊ II ćw |
| 4 | |
21 gru 19:02
Jack: yyy...to czemu ten Cosinus nie pasuje? ; o
21 gru 19:08
Jack: a... dobra
chodzi o to ze
cos (90 ± α ) = ±sin α
21 gru 19:09
Jack: to jednak nie rozumiem xd
21 gru 19:14
Jack: wynik zad 6 ? ; x
21 gru 19:34
21 gru 19:55
Eta:
6/ z tw. kosinusów c
2=....
c= 2
√37≈ ...... i koduj
21 gru 19:58
Eta:
c= √148= 12,165525060 ........
21 gru 19:59
Jack: no wlasnie tak mi wyszlo, tylko z drugiej strony jak spojrzalem...
to to moze byc 6,8,10 ; D...trojkat prostokatny, chocaiz nie moze bo tam jest kat 120
stopni...ale jakby nie bylo
21 gru 20:02
Jack: zadanie 16...
to nie jest po prostu
(−1) * 2 = −2?
21 gru 20:03
Eta:
R(x)= −x
21 gru 20:22
Jack: xd?
21 gru 20:47
olekturbo: Eta,
mogłabyś zrobić zadanie z dowodzeniem z trapezem z tej maturki co wysłałaś? Z resztą daję sobie
radę
21 gru 21:17
Eta:
Wskazówka na rys ( powinien wystarczyć
Dodaj teraz odpowiednie komentarze
21 gru 21:36
Jack: jakie dowodzenie z trapezem? : O
21 gru 21:57
Eta:
zad 10/
21 gru 21:59
22 gru 00:22
olekturbo:
22 gru 00:45
Eta:
Olek ....co masz taką smutną minkę ?
22 gru 00:47
22 gru 00:50
Eta:
22 gru 21:16
Jack:
Robię zad 11 z tego linku (Post: 00;22)
22 gru 21:17
Jack: i pytanko...czy zad 9.
wynik −1 ?
22 gru 21:19
Eta:
Już wykazałeś ? ( wystarczy 2 min i gotowe
22 gru 21:21
Eta:
zad 9/ (−1) ?
22 gru 21:24
22 gru 21:28
Jack: Ale wynik ok?
22 gru 21:30
Eta:
Teraz ok
22 gru 21:30
Jack: w zadaniu 10 wyszlo mi, ze
x= 354
Znowu pomylilem posty...lepiej zamkne tamta karte...
22 gru 21:31
Eta:
Piłeś coś?
22 gru 21:32
Jack: To moge przedstawic tok rozumowania : D
24311 − 8114 + 7x = 927
(35)11 − (34)11 + 7x = (32)27
355 − 356 + 7x = 354
7x = 354 − 355 + 356
7x = 354(1−31 + 32)
7x = 7 *354
x = 354
22 gru 21:33
Eta:
ok
22 gru 21:39
Jack: Jesli mam polecenie : Oblicz obwod trojkata
znam bok i 2 kąty...moge tw. sinusów? czy musze cosinusów...
bo z kątami zawsze lepiej cosinusów bo sinus ma wartosci dodatnie w 0;180 i dlatego najczesciej
sa 2 mozliwosci : D
22 gru 21:47
Eta:
Tw kosinusów gdy mamy dane:
1/ trzy boki
2/ dwa boki i kąt zawarty między nimi
w pozostałych przypadkach ... tw. sinusów
22 gru 21:57
5-latek: Zadanie :
=========
Nauczyciel polecil trzem uczniom wykonać mnożenie dwóch liczb
Jeden z nich dodając iloczyny czastkowe zgubil jednostke ktoregos rzedu dziesiętnego a
sprawdzając wykonanie działania za pomocą dzielenia uzyskanego przez mnożnik , otrzymal iloraz
971 i reszte 214.
Drugi uczen zgubil w dodawaniu 2 jednostki następnego wyzszsego rzedu i przy sprawdzaniu tym
samym sposobem co pierwszy otrzymal iloraz 965 i reszte 198.
Trzeci uczen zgubil jednostke dalszsego jeszcze wyzszsego rzedu i przy sparwdzaniu miał iloraz
940 i reszte 48.
Znalezc dane do mnożenia lczby i wskazać w których miejscach uczniowie popełnili bląd .
Pewnie będzie łatwe dla Ciebie
22 gru 21:59
Jack:
Czy moge ulozyc proporcje
22 gru 21:59
Eta:
Zmierz się z takim zadaniem:
W trójkącie ABC w którym |AB|=6, |BC|=8
dwusieczna kąta ABC przecina bok AC w punkcie M tak,że |BM|=|AM|
Oblicz długość boku |AC|.
Podaj najprostsze rozwiązanie
22 gru 22:01
Jack: Nie dam rady Eto
Nie znam własności dwusiecznej : D oprócz tego, że dzieli kąt na pół
22 gru 22:03
Eta:
do wpisu
21: 59
tak
22 gru 22:03
Eta:
A w której klasie jesteś?
22 gru 22:04
Jack: maturalna... ; /
ale jak zawsze braki wiedzy elementarnej...
tak samo nie wiem co to iloczyn czastkowy ani mnoznik ; d
22 gru 22:05
Eta:
I to ,że dwusieczna dzieli kąt na pół wystarczy do rozwiązania tego zadania !
22 gru 22:05
Jack:
Przed chwila "obczailem", ze jak mamy dwusieczna
to mamy taka rownosc...
6 y = 8 x
z
2 = (x+y)
2 − h
2
h
2 = 64 − (6−z)
2 = 64 − (36 − 12z + z
2) = − z
2 + 12z + 28
oraz
| 4x | | 7 | | 49 | |
h2 = (x+ |
| )2 − z2 = ( |
| x)2 − z2 = |
| x2 − z2 |
| 3 | | 3 | | 9 | |
Porównujemy h...
| 49 | |
− z2 + 12z + 28 = |
| x2 − z2 |
| 9 | |
108z + 252 = 49x
2
.
.
.
czekaj bo sie zgubilem xd
22 gru 22:32
Jack:
ewentualnie kątami...
22 gru 22:41
Jack: tam powinno byc zamiast
180 − α : 180 − 2α, aczkolwiek i tak obydwoma sposobami na okolo licze ; d
22 gru 22:57
Eta:
ΔADC równoramienny i ΔDBC −− równoramienny i podobne z cechy (kkk)
to:
22 gru 23:23
Eta:
Poprawiam chochlika
22 gru 23:26
Jack: skad wgl ten stosunek...
b/14 = 8/b
hmm
a dlaczego nie np.
b/6 = 8/b
23 gru 00:17
Eta:
ΔADC ( duży) ∼ ΔDBC (małego po prawej)
| |AC| | | |BD| | | b | | 8 | |
to: |
| = |
| ⇔ |
| = |
| |
| |AD| | | |CD| | | 14 | | b | |
23 gru 00:56
Kacper:
23 gru 10:28
Jack: Dobra, dzieki...
i tak tego nigdy nie zrozumiem ; D
23 gru 14:06
Kacper:
Nigdy nie mów nigdy
23 gru 14:07
Jack: hehe
23 gru 14:18
5-latek: rozwiąż równanie
√xlog√x=10
23 gru 18:46
5-latek: I jeszcze jedno
Dowiesc ze jeżeli
a
12+b
12+c
12=1
a
22+b
22+c
22=1
to
−1≤a
1a
2+b
1b
2+c
1c
2≤1
Na razie wystarczy Ci
23 gru 18:52
Kacper:
Ja już
23 gru 18:52
zombi: Bo matematyki się nie rozumie, tylko się do niej przyzwyczaja. Jak to powiedział bodjaże John
von Neumann
23 gru 18:52
5-latek: I może jeszcze takie dla zabawy
Dowiesc opierając się na rownosci
23 gru 19:07
5-latek: Czesc
Kacper
23 gru 19:08
Kacper:
zombi ciekawe stwierdzenie.
5−latek nie masz czasem gadu? mam pewna kwestię do obgadania.
23 gru 19:13
5-latek: Nie mam Kacper .
Napisz na emala .
23 gru 19:21
Kacper:
Napisałem.
23 gru 19:24
Jack: zombi zazwyczaj matematyke rozumiem, a niektore rzeczy biore na "tak musi byc", i wlasnie
takie porownywanie dlugosci w trojkacie to "tak musi byc"
23 gru 20:01
Eta:
23 gru 20:08
Jack: √xlog √x = 10 // ()2
xlogx ^^√x = 100
log10 xlog/sup>1/sup>0 p{x} = 100
hmmm
chwilke ... xd
23 gru 20:23
5-latek: x>0 i u=√x
dostaniesz równanie
ulogu=10 rozwiązuj dalej
23 gru 20:28
Jack: jesli u = √x
to powinno byc
u2logu=10
23 gru 20:29
Jack: czy istnieja wzory na mnozenie logarytmow? ; o
23 gru 20:35
5-latek: No niestety nie istnieja
23 gru 20:36
Jack: Zaczynam od obustronnie do kwadratu...
nastepnie mnoze razy logarytm o podstawie 10
i potem z wlasnosci logarytmu
log a
k = k log a
i mam
log
10 √x * log
10 x = log
10 100
log
10 √x * log
10 x = 2log
10 10
| 2log10 10 | |
log10 x = |
| |
| log10 √x | |
log
10 x = 2 * log
√x 10
23 gru 20:52
Jack: dalej idąc...
podstawiam k =
√x
| 2 | |
2 log10 k = |
| // : 2 |
| log10 k | |
(log
10 k)
2 = 1
czyli
(log
10 k)= 1 lub (log
10 k) = − 1
czyli
podstaiwam
czyli
23 gru 20:58
Jack: Zgaduje ze wynikiem powinno byc tylko 100 ?
23 gru 21:01
5-latek: | 1 | |
i |
| tez (przecież tez jest >0 |
| 100 | |
23 gru 21:34
Jack: no ja tam nie wiem : D
23 gru 21:35
5-latek: No to podstaw rozwiązania do równania wyjsciowegi i sprawdz
23 gru 21:37
Jack: ta , zgadza sie w teorii : D
a założenie...
x ≥ 0
oraz
xlog podstawa 10 z pierwiastek x ≥ 0
23 gru 21:42
Jack:
23 gru 21:46
zombi: √xlog √x = 10 /
2
x
log √x = 100 / log()
log
√x * logx = log100
log
2x = 4
| 1 | |
logx = −2 lub logx = 2 ⇔ x= |
| lub x=100 |
| 100 | |
23 gru 21:51
Jack: wlasciwie ile to jest :
(log x)2 ?
log2 x2 czy log2 x ?
23 gru 21:56
5-latek: log2x
a to możesz tez rozpisać jako logx*logx
23 gru 21:58
5-latek: Powiedz mi Jack czy to maja być trudne zadania ? (bo ja nie wiem )
Jeśli tak to mogę CI pare jeszcze znaleźć .
23 gru 22:00
Jack: nie dobra, starczy mi ...
i tak sie przemeczam, matmy az tak nie lubie, a kuje specjalnie zeby ogarnac ladnie maturke...
i dlatego tez rozwiazuje zadanka na tym forum...
ostatnio liczylem kilka calek (jeszcze ich nie mialem), wiec na razie mam dosc nauki ; )
co za duzo to nie zdrowo...swieta sa ; D
pora pograc w cos/ film obejrzec
23 gru 22:02
5-latek: Popieram
23 gru 22:09
5-latek: No to jak trochę ochlonales to teraz się popatrz na swój post 21:46
Rownanie możesz rozwiazac metoda starożytnych (tez )
Ale zauważ z eliczba logarytmowana musi być >0 ( w tym przypadku ta liczba jest √x
Wiec w tym przypadku x musi być >0 a nie x≥0 bo przecież logarytm z 0 nie istnieje
log10√0= Ile ? czyli jakie musi być x ?
23 gru 22:21
Jack: no ja rozumiem, ze liczba logarytmowana musi byc wieksza od zera...
ale to ze iks jest do potegi logarytm ... , to cos zmienia?
23 gru 22:27
25 gru 21:01
Jack: 4 >
3√36
3√64 >
3√36
c.n.u...
chyba ; D
25 gru 21:13
Eta:
ok
Można też tak : 3log
64>2 ⇒ log
664 > log
636 ⇒ 64>36
.........
25 gru 22:12