matematykaszkolna.pl
Kangur - gdzie znajdę? Jack: Szukam przykładowych zadań z kangura...klasa 3 LO. Ktoś by mógł podrzucić linka, albo jakieś zadanka?
21 gru 16:02
21 gru 17:08
Jack: yyy? xd chcialem tylko do konkursu potrenowac...
21 gru 17:23
Eta: 1/ W trapezie przekątne maja długości 15 i 20 , zaś wysokość ma długość 12 Wyznacz pole tego trapezu Powodzenia emotka
21 gru 17:39
Metis: Eta z podobieństwa trójkątów?
21 gru 17:50
kyrtap: rysunekEta dobrze idzie mi jak narazie?
21 gru 18:03
Jack: Pole = 150...
21 gru 18:04
Eta: Mało P=150 lub P= 42
21 gru 18:08
Jack: hmm... czyli co...odwrocony trapez drugi przypadek? :x
21 gru 18:09
Eta: Myślenie nad drugim przypadkiem ........ zostawiam Tobie emotka
21 gru 18:10
Jack: jakżeby inaczej ^^
21 gru 18:11
Jack: rysunekRozumiem ze to oto chodzi...o ile to mozna nazwac trapezem, ale zapewne tak skoro ma jedna pare bokow rownoleglych
21 gru 18:16
Eta: rysunek emotka
21 gru 18:21
Jack: hmm...ten przypadek juz nie jest taki banalny...
21 gru 18:21
Jack: co tu sie stalo : D
21 gru 18:22
Jack: to moj rysunek nie pasuje?emotka Jaka jest definicja trapezu ? ; o
21 gru 18:23
Jack: ok, dobra, z twojego da sie chociaz to wyliczyc...
 (x + 7−x)12 
P =

= 6 * 7 = 42
 2 
21 gru 18:30
Qulka: Twój rysunek też pasuje ale wychodzi w nim pole =150
21 gru 18:42
Eta: emotka
21 gru 18:47
Jack: @Eto, jak zrobic zad 3 z tego linku co wyslalas ? : D...bo kurcze, licze jakos na okolo, na pewno nie potrzebnie
21 gru 18:48
Eta: Odp: C)
21 gru 18:51
Jack: a dlaczego akurat tak? : D
21 gru 18:52
Eta: α∊IV ćw sinα<0 cosα >0 i tgα<0
 22 
to cosα=+1−sin2α=

 3 
 2 
tgα = −

= tg(180o−α) ∊ II ćw
 4 
21 gru 19:02
Jack: yyy...to czemu ten Cosinus nie pasuje? ; o
21 gru 19:08
Jack: a... dobra chodzi o to ze cos (90 ± α ) = ±sin α
21 gru 19:09
Jack: to jednak nie rozumiem xd
21 gru 19:14
Jack: wynik zad 6 ? ; x
21 gru 19:34
Qulka: https://matematykaszkolna.pl/strona/543.html 12,165525060596439377999368490404
21 gru 19:55
Eta: 6/ z tw. kosinusów c2=.... c= 237≈ ...... i koduj emotka
21 gru 19:58
Eta: c= 148= 12,165525060 ........
21 gru 19:59
Jack: no wlasnie tak mi wyszlo, tylko z drugiej strony jak spojrzalem... to to moze byc 6,8,10 ; D...trojkat prostokatny, chocaiz nie moze bo tam jest kat 120 stopni...ale jakby nie bylo
21 gru 20:02
Jack: zadanie 16... to nie jest po prostu (−1) * 2 = −2?
21 gru 20:03
Eta: R(x)= −x
21 gru 20:22
Jack: xd?
21 gru 20:47
olekturbo: Eta, mogłabyś zrobić zadanie z dowodzeniem z trapezem z tej maturki co wysłałaś? Z resztą daję sobie radę emotka
21 gru 21:17
Eta: rysunek Wskazówka na rys ( powinien wystarczyć Dodaj teraz odpowiednie komentarze
21 gru 21:36
Jack: jakie dowodzenie z trapezem? : O
21 gru 21:57
Eta: zad 10/ emotka
21 gru 21:59
22 gru 00:22
olekturbo:
22 gru 00:45
Eta: Olek ....co masz taką smutną minkę ? emotka
22 gru 00:47
Eta: @ "turbo olka" na poprawę humoru emotka https://matematykaszkolna.pl/forum/297327.html wpis z 31 lipca 18: 30
22 gru 00:50
Eta: emotka
22 gru 21:16
Jack: Robię zad 11 z tego linku (Post: 00;22)
22 gru 21:17
Jack: i pytanko...czy zad 9. wynik −1 ?
22 gru 21:19
Eta: Już wykazałeś ? ( wystarczy 2 min i gotowe emotka
22 gru 21:21
Eta: zad 9/ (−1) ? emotka
22 gru 21:24
Jack: wykazalem te logarytmy... jak to nie https://matematykaszkolna.pl/forum/310415.html Mialem tu napisac,a przypadkiem napisalem tam, sorki : D
22 gru 21:28
Jack: Ale wynik ok?
22 gru 21:30
Eta: Teraz okemotka
22 gru 21:30
Jack: w zadaniu 10 wyszlo mi, ze x= 354 Znowu pomylilem posty...lepiej zamkne tamta karte...
22 gru 21:31
Eta: Piłeś coś? emotka
22 gru 21:32
Jack: To moge przedstawic tok rozumowania : D 24311 − 8114 + 7x = 927 (35)11 − (34)11 + 7x = (32)27 355 − 356 + 7x = 354 7x = 354 − 355 + 356 7x = 354(1−31 + 32) 7x = 7 *354 x = 354
22 gru 21:33
Eta: okemotka
22 gru 21:39
Jack: Jesli mam polecenie : Oblicz obwod trojkata znam bok i 2 kąty...moge tw. sinusów? czy musze cosinusów... bo z kątami zawsze lepiej cosinusów bo sinus ma wartosci dodatnie w 0;180 i dlatego najczesciej sa 2 mozliwosci : D
22 gru 21:47
Eta: Tw kosinusów gdy mamy dane: 1/ trzy boki 2/ dwa boki i kąt zawarty między nimi w pozostałych przypadkach ... tw. sinusów
22 gru 21:57
5-latek: Zadanie : ========= Nauczyciel polecil trzem uczniom wykonać mnożenie dwóch liczb Jeden z nich dodając iloczyny czastkowe zgubil jednostke ktoregos rzedu dziesiętnego a sprawdzając wykonanie działania za pomocą dzielenia uzyskanego przez mnożnik , otrzymal iloraz 971 i reszte 214. Drugi uczen zgubil w dodawaniu 2 jednostki następnego wyzszsego rzedu i przy sprawdzaniu tym samym sposobem co pierwszy otrzymal iloraz 965 i reszte 198. Trzeci uczen zgubil jednostke dalszsego jeszcze wyzszsego rzedu i przy sparwdzaniu miał iloraz 940 i reszte 48. Znalezc dane do mnożenia lczby i wskazać w których miejscach uczniowie popełnili bląd . Pewnie będzie łatwe dla Ciebie emotka
22 gru 21:59
Jack: rysunekCzy moge ulozyc proporcje
11 16 

=

x 20 
22 gru 21:59
Eta: Zmierz się z takim zadaniem: W trójkącie ABC w którym |AB|=6, |BC|=8 dwusieczna kąta ABC przecina bok AC w punkcie M tak,że |BM|=|AM| Oblicz długość boku |AC|. Podaj najprostsze rozwiązanie emotka
22 gru 22:01
Jack: Nie dam rady Eto Nie znam własności dwusiecznej : D oprócz tego, że dzieli kąt na pół
22 gru 22:03
Eta: do wpisu 21: 59 tak emotka
22 gru 22:03
Eta: A w której klasie jesteś?
22 gru 22:04
Jack: maturalna... ; / ale jak zawsze braki wiedzy elementarnej... tak samo nie wiem co to iloczyn czastkowy ani mnoznik ; d
22 gru 22:05
Eta: I to ,że dwusieczna dzieli kąt na pół wystarczy do rozwiązania tego zadania !
22 gru 22:05
Jack: rysunekPrzed chwila "obczailem", ze jak mamy dwusieczna to mamy taka rownosc...
6 8 

=

x y 
6 y = 8 x
 4 
y =

x
 3 
z2 = (x+y)2 − h2 h2 = 64 − (6−z)2 = 64 − (36 − 12z + z2) = − z2 + 12z + 28 oraz
 4x 7 49 
h2 = (x+

)2 − z2 = (

x)2 − z2 =

x2 − z2
 3 3 9 
Porównujemy h...
 49 
− z2 + 12z + 28 =

x2 − z2
 9 
 49 
12z + 28 =

x2
 9 
108z + 252 = 49x2 . . . czekaj bo sie zgubilem xd
22 gru 22:32
Jack: rysunekewentualnie kątami...
22 gru 22:41
Jack: tam powinno byc zamiast 180 − α : 180 − 2α, aczkolwiek i tak obydwoma sposobami na okolo licze ; d
22 gru 22:57
Eta: rysunek ΔADC równoramienny i ΔDBC −− równoramienny i podobne z cechy (kkk) to:
 6 8 

=

⇒ b=|AC|= 47
 14 b 
22 gru 23:23
Eta: Poprawiam chochlika emotka
 b 8 

=

 14 b 
22 gru 23:26
Jack: skad wgl ten stosunek... b/14 = 8/b hmm a dlaczego nie np. b/6 = 8/b
23 gru 00:17
Eta: ΔADC ( duży) ∼ ΔDBC (małego po prawej)
 |AC| |BD| b 8 
to:

=


=

 |AD| |CD| 14 b 
23 gru 00:56
Kacper: emotka
23 gru 10:28
Jack: Dobra, dzieki... i tak tego nigdy nie zrozumiem ; D
23 gru 14:06
Kacper: Nigdy nie mów nigdy
23 gru 14:07
Jack: hehe
23 gru 14:18
5-latek: rozwiąż równanie xlogx=10
23 gru 18:46
5-latek: I jeszcze jedno Dowiesc ze jeżeli a12+b12+c12=1 a22+b22+c22=1 to −1≤a1a2+b1b2+c1c2≤1 Na razie wystarczy Ci emotka
23 gru 18:52
Kacper: Ja już emotka
23 gru 18:52
zombi: Bo matematyki się nie rozumie, tylko się do niej przyzwyczaja. Jak to powiedział bodjaże John von Neumann
23 gru 18:52
5-latek: I może jeszcze takie dla zabawy Dowiesc opierając się na rownosci
 x x 
sinx= 2tg

cos2

 2 2 
 π 
ze jeżeli 0<x<

 2 
 x2 
to 0<x−

<sinx<x
 4 
23 gru 19:07
5-latek: Czesc Kacper emotka
23 gru 19:08
Kacper: zombi ciekawe stwierdzenie. 5−latek nie masz czasem gadu? mam pewna kwestię do obgadania.
23 gru 19:13
5-latek: Nie mam Kacper . Napisz na emala .
23 gru 19:21
Kacper: Napisałem.
23 gru 19:24
Jack: zombi zazwyczaj matematyke rozumiem, a niektore rzeczy biore na "tak musi byc", i wlasnie takie porownywanie dlugosci w trojkacie to "tak musi byc"
23 gru 20:01
Eta: emotka
23 gru 20:08
Jack: xlog x = 10 // ()2 xlogx ^^x = 100 log10 xlog/sup>1/sup>0 p{x} = 100 hmmm chwilke ... xd
23 gru 20:23
5-latek: x>0 i u=x dostaniesz równanie ulogu=10 rozwiązuj dalej
23 gru 20:28
Jack: jesli u = x to powinno byc u2logu=10
23 gru 20:29
Jack: czy istnieja wzory na mnozenie logarytmow? ; o
23 gru 20:35
5-latek: No niestety nie istnieja
23 gru 20:36
Jack: Zaczynam od obustronnie do kwadratu... nastepnie mnoze razy logarytm o podstawie 10 i potem z wlasnosci logarytmu log ak = k log a i mam log10 x * log10 x = log 10 100 log10 x * log10 x = 2log10 10
 2log10 10 
log10 x =

 log10 x 
log10 x = 2 * logx 10
 2 
log10 x =

 log10 x 
23 gru 20:52
Jack: dalej idąc... podstawiam k = x
 2 
log10 k2 =

 log10 k 
 2 
2 log10 k =

// : 2
 log10 k 
 1 
log10 k =

 log10 k 
(log10 k)2 = 1 czyli (log10 k)= 1 lub (log10 k) = − 1 czyli
 1 
k = 10 lub k =

 10 
podstaiwam
 1 
x = 10 lub x =

 10 
czyli
 1 
x = 100 lub x =

 100 
23 gru 20:58
Jack: Zgaduje ze wynikiem powinno byc tylko 100 ?
23 gru 21:01
5-latek:
 1 
i

tez (przecież tez jest >0
 100 
23 gru 21:34
Jack: no ja tam nie wiem : D
23 gru 21:35
5-latek: No to podstaw rozwiązania do równania wyjsciowegi i sprawdz
23 gru 21:37
Jack: ta , zgadza sie w teorii : D a założenie... x ≥ 0 oraz xlog podstawa 10 z pierwiastek x ≥ 0
23 gru 21:42
Jack: rysunek
23 gru 21:46
zombi: xlog x = 10 / 2 xlog x = 100 / log() logx * logx = log100
1 

(logx)2 = 2
2 
log2x = 4
 1 
logx = −2 lub logx = 2 ⇔ x=

lub x=100
 100 
23 gru 21:51
Jack: wlasciwie ile to jest : (log x)2 ? log2 x2 czy log2 x ?
23 gru 21:56
5-latek: log2x a to możesz tez rozpisać jako logx*logx
23 gru 21:58
5-latek: Powiedz mi Jack czy to maja być trudne zadania ? (bo ja nie wiem ) Jeśli tak to mogę CI pare jeszcze znaleźć .
23 gru 22:00
Jack: nie dobra, starczy mi ... i tak sie przemeczam, matmy az tak nie lubie, a kuje specjalnie zeby ogarnac ladnie maturke... i dlatego tez rozwiazuje zadanka na tym forum... ostatnio liczylem kilka calek (jeszcze ich nie mialem), wiec na razie mam dosc nauki ; ) co za duzo to nie zdrowo...swieta sa ; D pora pograc w cos/ film obejrzec
23 gru 22:02
5-latek: Popieram emotka
23 gru 22:09
5-latek: No to jak trochę ochlonales to teraz się popatrz na swój post 21:46 Rownanie możesz rozwiazac metoda starożytnych (tez ) Ale zauważ z eliczba logarytmowana musi być >0 ( w tym przypadku ta liczba jest x Wiec w tym przypadku x musi być >0 a nie x≥0 bo przecież logarytm z 0 nie istnieje log100= Ile ? czyli jakie musi być x ?
23 gru 22:21
Jack: no ja rozumiem, ze liczba logarytmowana musi byc wieksza od zera... ale to ze iks jest do potegi logarytm ... , to cos zmienia?
23 gru 22:27
logarytm:
 2 
Wykaż,że log64>

 3 
25 gru 21:01
Jack:
 2 
log6 4 >

log6 6
 3 
 2 
log6 4 > log6 6^^

 3 
4 > 336 364 > 336 c.n.u... chyba ; D
25 gru 21:13
Eta: okemotka Można też tak : 3log64>2 ⇒ log664 > log636 ⇒ 64>36 .........
25 gru 22:12