matematykaszkolna.pl
HElP Kakasia: Oblicz:
 1 1 
a) (2

)3 * (

)3
 3 7 
  124  
b)

 0,1253 
23 lis 08:41
krystek:
 7 1 
(

*

)3=... i licz
 3 7 
23 lis 08:46
Kakasia: ale nie umiem podnosic do potegi 3. .−
23 lis 08:47
aniabb: skróć 7 i policz 1*1*1 = ... 3*3*3 = ...
23 lis 08:48
krystek: =2−4*83=2−4*26=...
 1 
0,125=

 8 
23 lis 08:49
krystek: a3=a*a*a
23 lis 08:50
Kakasia: ale to jest dalej to zadnaie ? ?
23 lis 08:53
krystek: Wyjaśnienie ,jak podnosi się do potęgi 3
23 lis 08:55
Kakasia: alemi chodzi o ten psot wczesniej co jest 2−4 a z tym podnoszeniem to wlasnie o to chodzi ze mi sie myli i nigdy nie wiem co przez co w ulamkach mam mnozy c o to chodzi:(
23 lis 08:57
Kakasia: a po moich obliczeniach mi wyszlo 127 a w b 32.. i nie wydaje m isie zebym dobrze rozwiazala nie rozumiem tego
23 lis 08:58
krystek: b)4
23 lis 09:00
krystek: Wypada sie pouczyć podstaw.
23 lis 09:01
23 lis 09:01
Kakasia: Jakim cudem wyszlo 4 w podpunkie b? jak sie podnosi ulamk ido potegi to jest np (12 )3 = 12 * 12 *12 = 18 ?/
23 lis 09:03
krystek: To policz poprawnie i mnie popraw . Z góry dziękuję.
23 lis 09:05
krystek: = Poprawiam 2−4*29=25
23 lis 09:09
Ugabuga: ale ja nie umiem i mysle gdzie w takim razie zrobialm blad. Pokaze Ci jak to rozwiazalam i gdybys mi powiedzial co zrobilam zle bede wdzieczna bo ja probuje sie nauczyc ale mi nie wychodziemotka
124 1 1 1 1 111 

= (

*

*

*

): (



) =
0,1253 2 2 2 2 888 
 1 1 1 512 

:

=

*

=32
 16 512 16 1 
bo jak skrocilam 512 i 16 do mi wyszlo 32
23 lis 09:14
Ugabuga: a do czego jest to z dwojkami ?
23 lis 09:15
krystek: I dobrze ponieważ 25=32
23 lis 09:15
aniabb: to z dwójkami jest dla leniwych jak nie lubią tyle liczyć co Ty
23 lis 09:18
krystek: Naliczyłaś się .
 1 
Objaśniam (

)4=2−4
 2 
 1 
0,125=

=2−3 i dalej masz rozpisane
 8 
Moja pomyłka polegała na tym ,że 83 napisałam 26 a nie 29 83=(23)3
23 lis 09:19
aniabb: a podnosząc potęgę do potęgi wykładniki mnozymy
23 lis 09:20
Kakasia: ooo i to jest to drugie? jej czyli dobrze m iwyszlo a tak jak pokazales da sie szybciej i latwiej?
23 lis 09:25
Kakasia: jejku tutaj predzej naucze sie matmy niz na korkach xD noi predzej niz w szkole bo to juz w ogole porazka wielkie dzieki *
23 lis 09:26
krystek: Kakasia tylko trzeba chcieć , nie czekać na "gotowce" Pomagamy bezinteresownie. Masz "korki "darmowe. Obecnie brakuje nauczycielom [oczywiście nie wszystkim] metodyki nauczania tego przedmiotu.
23 lis 09:29
aniabb: korki są o tyle lepsze, że pisząc od razu słyszysz co do czego i widzisz jak się to liczy .. tutaj nie wszystko da się tak narysować jak na kartce
23 lis 09:31
Kakasia: masz racje ale mi czesto trzeba duzo pokazywa cos zanim zrozumeim. No brakuje i towiele skoro sorka nie potrafi robic zadan z nowych teamtow i prosi o pomoc klase lub probuje ulozyc ownanie 45 minut poczym po bezowocnch wysilkach zadaje nam je do domu. ? Smiech na sali.
23 lis 09:32
krystek: Czy to możliwe ? gdzie to takich n−li zatrudniają? A może dyplom z uczelni krzak?
23 lis 09:34
Kakasia: to w takim razie moglabym was poprosic o pomoc w wytlumaceniu jeszcze jednego zadania ? bo wczorja je dodalam ale ja serio nie rozumiem jak oni do teo doszli..
23 lis 09:34
aniabb: albo po prostu próbuje zmusić klasę do zainteresowania się lekcją
23 lis 09:34
Kakasia: w 7LO w Radomiu. Poczatkujaca nauczyliekla.. a tempa jak nie wiemod kad ona mnie uczy moje i tak male zdolnosci matematyczne sa jeszcze slabsze..emotka
23 lis 09:35
krystek: Podaj , jeszcze chwilę będę.
23 lis 09:35
Kakasia: Nie umiejac wytluamaczyc nowego tematu? watpie. wlasnie przez takich nauczycieli mam braki w zadaniach takich ktore wam podaje bo w pierwszej klasie tez ni bylo ciekawie tylko w drugiej jkaos nas naucyzielka wlasnie umaila zachecic do lekcj xxd
23 lis 09:37
aniabb: krystek..a ty myślisz że dyrekcja ma jakiś wybór w zatrudnianiu nauczycieli w 90% to łapanka żeby się ktokolwiek trafił .. przy takiej pensji i takiej odpowiedzialności... najgorsze przekleństwo to życzenie " Bodajbyś cudze dzieci uczył"
23 lis 09:37
krystek: Brak metodyki nauczania i przygotowania do pracy w szkole mści sie , musi popracować aby opanować "warsztat "pracy.
23 lis 09:37
Kakasia: Ok to jest to: Jedna z przyprostokątnych trójkąta prostokątnego ma długość 17 . Wyznacz dugosci pozostalych bokow tego trojkata wiedzac ze dlugosc drugiej przyprostokatnej jest liczba niewymierna, a dlugosc przeciwprostokatnej jest liczba naturalna mniejsza od 6
23 lis 09:38
Kakasia: No ale w lepszych liceach maja naprawde ogarnietych nauczycieli ktorzy jednak cos potrafia
23 lis 09:39
krystek: @aniabb znam to ,pracowałam w innych czasach − mówi sie w tych" gorszych"
23 lis 09:39
Aga1.: A talenty marnują się, bo nie mają pracy .
23 lis 09:39
Kakasia: czemu gorszych ?
23 lis 09:40
aniabb: https://matematykaszkolna.pl/forum/169085.html nadal nie wiesz czemu 5 jest jedyne naturalne mniejsze od 6 i większe od 4.12
23 lis 09:41
Kakasia: wlasnie nie . bo skad wiadomo ze ma byc wieksze od 4 xd ? chce to zrozumeic wlasnie
23 lis 09:41
aniabb: Liceum.. i to według was wina nauczycielki ...emotka https://matematykaszkolna.pl/strona/141.html
23 lis 09:42
Kakasia: albo z ta liczba k przy potegowaniu to jest jeszcze gosze do ogarniecia przeze mnie*
23 lis 09:42
aniabb: narysuj kilka trójkątów prostokątnych..który bok jest najdłuższy
23 lis 09:43
Kakasia: ale ja pytam skad wiadom oze jest wieksza od 4 ?
23 lis 09:43
Kakasia: no jej proste ze przeciwprotokatna
23 lis 09:44
aniabb: no i w kalkulatorze popatrz ile to 17 skoro nie widzisz że nieco większy od 16
23 lis 09:44
krystek: @Aga1 Zgadzam sie z Toba. i sa rozgoryczeni . Mówia ,że licza sie kwalifikacje− to tylko w prywatnych bardzo dobrych firmach liczą sie kwalifikacje.
23 lis 09:44
Kakasia: a apropo tego zadania z tymi potegami co wychodzi to 10k? to np jak mam to wyjasnic slownie pod tym ze dzieli sie przez to 10 bo tak kaza zrobic w poleceniu
23 lis 09:48
Kakasia: a sprawdzicie juz naprawde ostatnie zadanie ktore zrobilam prosze ?
23 lis 09:51
aniabb: rozrysuję ci poczekaj
23 lis 09:51
Kakasia: ok. DAny jest kwadrat o boku dlugosci 7 oraz trójkąt równoboczny o boku długości 13. Ktora z tych figur ma wiekszy obwod ? Odpowiedz uzasadnij to ja zrobilam to tak 4*17 = 417= 42*7 = 16 *7 =112 3*13=313=9*13=117 112 < p {117} dobrze?
23 lis 09:59
Aga1.: Kwadrat ma bok 17czy 7?
23 lis 10:02
Kakasia: 7
23 lis 10:03
aniabb: masz na kolorowo te potęgi https://matematykaszkolna.pl/forum/169113.html
23 lis 10:03
Kakasia: no wiem ale i tak nie rozumiem
23 lis 10:17
aniabb: czego
23 lis 10:19
krystek: obk=47=112 obt=313=117 i teraz 112<117 czyli ok
23 lis 10:20
Kakasia: tych poteg. ok Dzieki *
23 lis 10:21
Aga1.: Jeśli 7 to w Twoich rachunkach zamiast 17 napisz 7 i będzie dobrze. Oczywiście napisz odpowiedź.
23 lis 10:23
aniabb: a czego w tych potęgach dokładnie?
23 lis 10:23
Kakasia: no wszystkiegocaleo wyliczenia itd.
23 lis 10:25
aniabb: wyciągania przed nawias nie umiesz?
23 lis 10:33
kakasia: nie
23 lis 10:34
aniabb: to policz 4*(8 + x)
23 lis 10:36
kakasia: 32+4 x ?
23 lis 10:42
aniabb: bingo to teraz jak masz 32+4x to co możesz wyciągnąć przed nawias i drugi przykład .... 14 −7x
23 lis 10:45
kakasia: no 4.. 14−7x= 7(2−x)
23 lis 11:06
aniabb: no to chyba umiesz ... a 23 − 2x =
23 lis 11:09
kakasia: i tu juz jest problem . 2(13 − x)?
23 lis 11:13
krystek: 2(22−x) Kakasia
23 lis 11:21
aniabb: to zapisz to na razie jako 2*2*2 − 2x co będzie
23 lis 11:27