ewcia32: to jest super nie ma takiej opcji aby tego nie zrozumieć pozdrawiam
14 lut 20:33
Aśkowa: Gdzie jest mowa o przedziale ograniczonym?
22 lut 18:26
Jakub: Przykładowo przedział <2,5> z poprzedniej strony jest ograniczony.
23 lut 16:16
Jakub: Alternatywny sposób zapisu przedziałów jest omówiony na stronie
53855.
10 cze 01:00
ziomek: Panie Jakubie a jak są zbiory typu gdzie sobie trzeba zapisać za pomocą przedziału lub sumy
przedziałów
1. X={x∊R:m ≤3 lub m<6} gdzie odpowiedz do tego to (−
∞;6)
albo taki zbiór
2. F={x: x≤3 i x<6} odpowiedz to (−
∞;3>
to jak można sobie z nimi poradzić , no bo tak jak na nie patrzymy tzn na same wzory tych
zbiorów bez rysunku to łatwo się można pomylić na pierwszy rzut oka i odnieść pewne złudne
wrażenia że w 1. x∊(−
∞3> ∪(6;
∞) a w 2. x∊<3;6) i zaliczyć zonka . Co można sobie zrobić żeby
jakoś ogarnąć o co kaman i zobaczyć lepiej jakie może być rozwiązanie. Pisze tutaj bo
podobnych przykładów nie znalazłem i były same proste (mam na myśli takie co sobie można
rozpisać prawidłowo bez rysunków z samych wzorów tych zbiorów co są dane) Moge prosić pana o
pokazanie jakiegoś patentu?
18 lut 21:59
Jakub: Jak masz wątpliwości, to jednak rób rysunki. Tak jest najłatwiej. Następna rzecz to spójniki.
Jak masz "lub" to bierzesz sumę, jak "i" to bierz część wspólną.
W przykładzie 1. X={x∊R:m ≤3 lub m<6} masz sumę dwóch przedziałów (−
∞,3>, (−
∞,6). Ten pierwszy
przedział zawiera się w drugim, więc ich suma to jest drugi przedział
(−
∞,3> ∪ (−
∞,6) = (−
∞,6).
W przykładzie 2. F={x: x≤3 i x<6} masz część wspólną dwóch przedziałów (−
∞,3>, (−
∞,6). Ten
pierwszy przedział zawiera się w drugim, więc ich część wspólna to jest pierwszy przedział
(−
∞,3> ∩ (−
∞,6) = (−
∞,3).
Trochę przykładów z rysunkami masz na
8.
19 lut 16:43
ziomek: Dziękuje
![emotka](emots/1/wesoly.gif)
Pana tłumaczenia są bezcenne
![](emots/2/zeby.gif)
Teraz czaje o co chodzi
19 lut 17:00
Ziko: Panie Jakubie matura tuż tuż a ja nie wiem jaki ma być przedział na osi narysowany czy po obu
stronach otwarty (−nieskon,8> <12,−nieskon) albo <, > no nie moge szczajic parabola wiem
kiedy ma być skierowana do góry a kiedy na dół i kiedy sa wartosci na osią z czy pod osią x.
BARDZO Prosze o pomoc
1 maj 18:52
:(: ja też szukam własnie odpowiedzi na to pytanie ale nie umiem znaleść Panie Jakubie pomocy
1 maj 19:33
Jakub: Przeczytajcie
93 i rozwiązania do zadań
1684.
1 maj 20:18
Ziko: Panie Jakubie już wiem byłem dzisiaj u kolegi i mi wytłumaczył. Dziękuje za tą stronę może
zdam maturę podstawową na te 30%.
1 maj 22:13
czikita: jejku, jestem w 6 klasie, a mam te przedziały liczbowe... nawet nie mamy tego w materiale xD
17 maj 21:42
Kris: Ten który utworzył tą stronkę jest moim mistrzem !
3 mar 20:09
21 mar 00:19
Karolina: Czy wykres do ostatniego przykładu jest na pewno dobrze narysowany?
6 sty 17:08
Jakub: Był źle narysowany, ale już poprawiłem i jest dobry.
14 sty 11:52