matematykaszkolna.pl
Ola: sprawdz,czy liczba 2 jest dwukrotnym pierwiaskiem wielomianu W(x)=xdo4−xdo3−13xdo2+32x−20
26 maj 21:23
Ola: Ola: sprawdz,czy liczba 2 jest dwukrotnym pierwiaskiem wielomianu W(x)=xdo4−xdo3−13xdo2+32x−20
26 maj 21:25
Adrianek: super
29 wrz 19:26
emcio: emotka
10 gru 17:53
Mateusz:
2x − 5   10 − 4x  

:

3   −12  
15 gru 08:53
Jakub: Zadania umieszczajcie na forum zadankowym
15 gru 15:20
Gos: wszystko super wyjasnione... rozumiem, potrafie zrobić... a na sprawdzianie wychodzi... nie powiem co bo to niezbyt przyjemne słowo... ja nie wiem... chyba jestem głupia i nie nadaje się do Liceum...
5 sty 22:23
Jakub: Spokojnie to minie z czasem. Rób dużo zadań ze zbiorów i w pewnym momencie sama poczujesz, że jest lepiej.
8 sty 15:31
Gos: dzięki za dobre słowa Jakub emotka staram się jak mogę... ale często robię głupie błędy, bo nie rozumiem polecenia...
11 sty 23:16
Gos: ale ta strona jest świetna... dzięki niej jestem w stanie to w ogóle pojąć, bo na matematyce niestety lekcja nie wygląda jak lekcja tylko jak wyścig z czasem, żeby nadążyć z materiałem...
11 sty 23:18
luub: naprawde super strona
3 lut 14:01
Ana 1991: co z tym zrobić?(x−2)(x+3)(2x−8)=0
8 kwi 19:29
Ana 1991: x=2 x=−3 x=4 i co dalej
8 kwi 19:30
Jakub: To są miejsca zerowe wielomianu (x−2)(x+3)(2x−8), czyli rozwiązania równania. Koniec zadania.
8 kwi 22:54
Schabowy: Fajna strona, tylko szkoda, że 1. mało zadań, 2. w większości temat nie został wyczerpany. Mam nadzieję, że się postaracie
18 kwi 19:54
Jakub: Ja też mam nadzieję emotka Postaram się postarać.
18 kwi 22:52
maturka za 5 dni ;): świetna strona emotka wszytsko wytłumaczone jak trzeba − bardzo mi pomogła nie pierwszy raz. Gartuluję! emotka
30 kwi 10:52
tri: Dlaczego tutaj pisze że nierówność wielomianowa jest na poziomie rozszerzonym, robię teraz dużo zadań z poziomu podstawowego i jest jej bardzo wiele...?
1 maj 12:36
1 maj 15:58
scenecunt@wp.pl: autorze, jestes wspanialy. bardzo mi pomaga twoja strona! bardziej niz zwykle zajecia w liceum dziekuje!
19 maj 18:39
wqable: za każdym razem gdy korzystam z Twojej strony, zastanawiam sie po co ja właściwie do tej szkoły chodzę... na lekcji nic nie rozumiem a trwa godzine, a tu wystarczy że spojrze, powtórze i wszystko staje sie jasne w 5minut. dziekuje. POZDRAWIAM.
20 maj 14:53
Kapeluszowiec: Normalnie EXTRA stronka
10 cze 18:46
Imię lub nick: Witam, mam pytanie : Skąd mam wiedzieć jak rozłożyć na czynniki coś takiego jak to wyrażenie niżej ? x3 + 3x2 +15x − 17 = 0 Jest na to jakaś metoda ? Jakiś schemat postępowania ?
14 cze 08:22
Barzu: Dziękuję 4+
16 cze 22:50
wb: Wielkie dzięki Ziomal. Jesteś wielki. Dzięki Twojej stronce zdałem poprawkę. Jak będziesz w Wielkopolsce to się odezwij, masz u mnie zgrzewe piwa, Pozdro!
25 sie 12:09
Jakub: Będę pamiętał emotka
25 sie 15:32
Gośka: hmm .. strona jest Superaśna emotka dużo jest wiadomości i jest okey emotka ale brakuje mi np. równań i nierówności z wartością bezwzględną .. z tym mam największy problem ... głównie się to tyczy wielomianów emotka
19 wrz 18:18
Jakub: Na stronie 1807 i 2545 masz trochę.
19 wrz 22:46
Ewelina J.: Bardzo fajna strona ... Jednakże jako nauczycielka stwierdzam ze rzeczywiscie dział wielomianow jest sporo "okrojony"... Może udało by sie jakos to uaktualnić jakby co mogę pomócemotka
5 paź 20:32
bajka_0909: Witam, Czy można zamieścić jakieś zadania ze studiów dot. macierzy?
10 paź 11:32
wiolka23: czy mozesz mi napisac jakie bedzie rozwiazanie nierownosci x(x2 +1)(1−x)(2x+3)2≤0 ? mi wyszlo x nalezy do<0;1> ,czy to jest dobrze?
11 paź 22:33
wiolka23: i zgadzam sie z bajka 0909...prosze o macierze!czarna magia...zwlaszcza przepływy miedzygaleziowe!
11 paź 22:35
Jakub: Macierze są w planach, tylko na razie czasu brak.
12 paź 01:41
marika: hej mam pytanie nie wiem jak zrobić to zadanie może ktoś mi pomoże oto właśnie to zadanie: dane są wielomiany W(x)=2x2−5x+3 i P(x)=x3−5x2+2x−1.wyznacz wartość wielomianu G(x)=2W(x)−P(x) proszę o szybką odp
15 paź 17:48
mac: A dział o rysowaniu wykresów lub co innego się pojawi? Bo chyba na maturze 2008 było z tego co pamiętam.
26 paź 16:36
Jakub: W dziale "nierówność wielomianowa" masz przybliżone rysowanie wykresów. O którym zadaniu z matury 2008 piszesz?
26 paź 23:06
kasiula: Wartość wielomianu W(x) = x3 + rx2 + sx + t dla x = 1 wynosi −2, czyli W(1) = −2. Wiadomo też, że W(−1) = −10 i W(0) = −4. Znajdź wartości współczynników r,s,t.
3 lis 17:11
Bartek: Witam Proszę o pomoc w rozłożeniu na czynniki tego wielomianu W(x)= 36x2 − (4 − 3x2)2 Wydaje mi się że robię błąd przy potęgowaniu, tak czy inaczej proszę o pomoc w rozwiązaniu całego zadania.
22 lis 00:34
Bartek: i jeszcze coś takiego x6 −729
22 lis 00:46
dejwi: matrobot.com darmowa strona dla ktorej dzielenie wielomianow to pestka. Rozwiazania z dokladnym wyjasnieniem jak dojsc do koncowego wyniku. Polecam
26 lis 07:04
kik: a co z wiedzą na temat reszty z wielomianu nic nie znalazłam na ten temat ?
8 gru 15:04
xerox: z parametrem tez mozna by jakies zadania zamiescic... bo musialem to powtorzyc sobie do spr i nie znalazlem tego tutaj emotka
14 gru 23:53
humanistka : Nieeeeeeee no czemu nie mam takiego nauczyciela od matematyki!? Jest Pan genialny! SERDECZNIE DZIĘKUJE za przybliżenie mi w tak łatwy i przyjemny sposób tego przedmiotu!
15 gru 21:12
Angela: Proszę o pomoc wie ktoś jak rozwiązać równianie: a) 8x34 − 3232 = 0 b) x4 −20x3 + 19x2 = 0 Prosze o szybką odp.
6 sty 20:03
asia: super strona dziękuje...nie musze grzebac w zeszytach zeby przypomniec sobie pierwsza klase a mam spr powtorzeniowe ..i ta stronka jest idealna.
8 sty 15:54
przemek: Super strona!
23 sty 12:24
KarinKa: :0 extraemotka;>
6 lut 11:49
Majka: Twórco tej strony! Nawet nie wiesz jak wspaniały jest jej wpływ na moje życie emotka Podziwiam czytelność, logiczne uporządkowanie, świetne przykłady, dobre zadania, linki do konkretnych działów przy różnych częściach zadania które mogą się wydać niezrozumiałe, no i to że reklamy są przez Ciebie tak umiejscowione, że absolutnie nie irytują jak to się często zdarza na większości stron mających w czymś niby pomóc. Życzę Ci wygranej w totka, lub chociaż rzetelnych korzyści finansowych z tej strony emotka
21 mar 22:04
Jakub: Dzięki, muszę zacząć grać, bo jak mi już życzą, to może coś wygram emotka
22 mar 16:38
Muzicjohn: rysunekAle fajne toto do rysunkow ^^. Wspaniala strona, samemu mozna sie wszystkiego nauczyc, wielkie dzieki za wlozona prace .
28 mar 19:56
Ola: dany wielomian W(x)=−9x+4 P(x)=x2+2x−1 POMOCY PROSZE:(
10 kwi 08:32
ddd: Dany jest wielomian W(x) = x3 − x2 + 1 Oblicz W(2 + 1 ) oraz W(32) . Jak to zrobić?
8 cze 21:43
Aga: Dzięki za stronkę! Będę w tym roku zdawać maturę rozszeżoną i cieszę się że tu trafiłam emotka Moja obecna nauczycielka jest taaaak beznadziejna że sama sobie muszę przerobić 2gą kl. Nieby mam 5 a nic nie umiememotka Również życzę wygranej w totka.
3 sie 13:44
Gustlik: Moje "poprawki" − tak powinien wyglądać program nauczania z tego działu: podstawy rozszerzenia studia wielomian, definicja, stopień, współczynniki wielomianu pierwiastek wielomianu, miejsce zerowe wielomianu dodawanie, odejmowanie, mnożenie wielomianów rozkład wielomianu na czynniki, postać iloczynowa wielomianu równanie wielomianowe dzielenie wielomianów schemat Hornera twierdzenie Bezout twierdzenie o pierwiastkach wymiernych wielomianu krotność pierwiastka wielomianu, odczytywanie pierwiastka wielomianu z postaci iloczynowej nierówność wielomianowa
10 sie 01:35
ebi: rysunekczy są jakieś wzory naposzczegółne z odcinków? wiem ,że dla f(x)=ax3+b2+cx+d czerwony odcinek ma długość d. a reszta?
12 sie 16:03
Jakub: Jakiś ogólnych wzorów nie ma. W pomarańczowym odcinku funkcja ma maksimum, a w niebieskim minimum. Te ekstrema funkcji możesz wyznaczyć za pomocą pochodnej funkcji. Zobacz 387.
12 sie 16:37
ebi: ok. dzieki!
13 sie 08:04
ebi: ale jak
13 sie 08:07
Jakub: Jak to ja ci nie napiszę, bo w podręcznikach to zajmuje cały rozdział. Zobacz przykład 389
13 sie 17:31
ebi: wielkie dzięki
14 sie 08:23
ebi:
 2b3+(−3b2+9ac)b2−3ac−9abc+ (b2−3ac)3+27a2d 
f(x1)=

 27a2 
 2b3+(3b2−9ac)b2−3ac−9abc+(b2−3ac)3+27a2d 
f(x2)=

 27a2 
η=(−3b2+9ac)b2−3ac λ 2b3−9abc+(b2−3ac)3+27a2d przy czym b2−3ac>0 , czyli η>0 więc
 λ+η 
f(x1)=

 27a2 
 λ−η 
f(x2)=

 27a2 
harowalem trzy godziny ale sie oplacalo emotka dzieki mistrzu co jest większe, to maksimum ,a co mniejsze − minimum. naprawdę wielkie dzięki emotka
14 sie 19:09
ebi: ups pod η=... ma byc λ=... moj blad
14 sie 19:11
Gustlik: Jakubie, dla osób znających pochodne warto jeszcze dodać następujące twierdzenie: Jeżeli liczba a jest n−krotnym pierwiastkiem wielomianu W(x), to jest ona też pierwiastkiem pochodnych tego wielomianu do stopnia (n−1) włącznie. Krótko mówiąc: pierwiastek n−krotny jest pierwiastkiem danego wielomianu i (n−1) jego pochodnych, czyli w sumie jest pierwiastkiem n funkcji wielomianowych. Np. pierwiastek 2−krotny jest pierwiastkiem 2 wielomianów: W(x) i jego pochodnej W'(x) Pierwastek 3−krotny jest pierwiastkiem 3 wielomianów: W(x) i dwóch jego pochodnych W'(x) i W''(x) Pierwastek 4−krotny jest pierwiastkiem 4 wielomianów: W(x) i trzech jego pochodnych W'(x), W''(x) i W'''(x) itd... Przydaje sie to do rozwiązywania zadań typu: dla jakich wartości parametrów a i b liczba 2 jest 3−krotnym pierwiastkiem wielomianu W(x)=x4−5x3+ax2+bx−8? Zadanie pochodzi ze zbioru: Mirosława Gila − nauczyciela matematyki LO im. B. Chrobrego w Kłodzku. Zbiór można pobrać tutaj: http://www.chrobry.org/content/view/330 Polecam, zwłaszcza osobom zdającym matematykę rozszerzoną.
22 sie 02:02
Jakub: Ciekawe twierdzenie i rzeczywiście dużo prościej jest nim posłużyć do rozwiązania zadania z wielomianem W(x)=x4−5x3+ax2+bx−8. Problemem jest jednak to, że nie ma pochodnych w programie liceum. Jednak podstawowe wzory na pochodne są na tyle proste, że chętni szybko je pojmą. Może faktycznie warto dodać stronę z takimi zadaniami dla chętnych.
22 sie 13:25
PainM: 10000x2(53 y)2 −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− = 25(x1:y)3
29 wrz 21:49
koko: rysunekfor you.
5 paź 21:11
Jakub: ohh thanks emotka
5 paź 22:32
PerfectGirl: wreszcie wszystko w 1 miejscu dzięki wielkie......
7 paź 11:55
Agata: nie wiem jak to rozwiazac to jest zadanie z ksiazki: 4x4 − 5x2 + 1=0 Próbowałąm wszystkiego ale nie wychodzi mi wynik z ksiązki9musialam tu napisac bo nie umiem na tym forum zadankowym)
20 paź 21:37
Jakub: Zobacz to zadanie 1388, a tu 1678 więcej przykładów.
20 paź 22:12
Agata: dziekuje
20 paź 22:12
Marcin: Szkoda, że te zadanie dla poziomu rozszerzonego są trochę za łatwe. Rozwiązałem wszystkie bez problemu, ale i tak na jutrzejszej pracy klasowej dostanę 2 w porywach 3. Brakuje mi tutaj tych naprawdę trudnych zadań. Ta strona jest idealna dla kogoś, kto się przygotowuje do matury podstawowej.
6 lis 17:03
Daria: 1+6x+12x2+8x3≤0 (x−3)(x+6)(x−9)7 (x+5)3<0
24 lis 17:04
karo: moje ukochane wielomiany ! <3
24 lis 17:35
jurkiewka13: dziękuję za poświęcenie masy czasu na stworzenie tej stronki, dzięki niej wiele zrozumiałam
29 lis 22:02
jedej09: x(x4(x+3)+2)=3(x+1) jak to rozwiązać ?
4 gru 21:23
txh wielkie: jestes zajefajny gosciuemotka jednak zgadzam sie z niektorymi osobami ze te zadanka sa dosyc proste jakbys mial chwilke czasu prosze zamiesc jakies trudniejsze
8 gru 23:13
Szaman: Wielkie dzięki za zebranie wszystkiego w jednym miejscu − przyda się do matury
6 sty 01:27
Mariusz: Witam, czy mogłbym komus na poczte przeslac moje zadania gdyz mam je zeskanowane? jesli tak bylbym bardzo wdziecznyemotka
11 sty 22:01
ewa: pomocy!plis pomóżcie mi będe wdzięczna! z(x)=(2x+3)(x(kwadrat)−x−2) z(x)=−x(kwadrat)(x(kwadrat)−9)(x(kwadrat)+1)
9 lut 17:25
Kamila: proszę o pomoc w rozwiązaniu −2x14−5x8−4x6−1=0
17 lut 12:16
Annnn: Wyznacz takie wartości a i b, aby liczby r1 i r2 były pierwiastkami wielomianu W(x) jeśli;
 1 
c)W(x)=ax3 + x2 + bx − 1, r1= −

, r2= 1
 2 
doszłam do tego układu równań i nie wiem jak mam dalej to obliczyć:(Mógłby ktoś pomóc?Proszę...
 1 1 3 

a −

b −

=0
 8 2 4 
a + b = 0
20 lut 15:53
Jakub: Rozwiąż ten układ równań. a+b = 0 b = −a i podstaw za "b" do pierwszego równania.
20 lut 22:05
Annnn: Nie wiem skąd się wziął ten układ równań który napisałeś.Bynajmniej mi nie wychodzi.
22 lut 13:59
Hary:
3 mar 18:20
dawid: Jakubie a co z wyrazeniami wymiernymi? nie widze tego nigdzie.emotka
30 mar 11:37
1 kwi 16:12
Coco: ale shit! nic z tego nie rozumiem te zadania, te dzialy, ktore ogarniam, tutaj sa wytlumaczone jakos kosmicznie o.O
17 kwi 20:04
zuza: A przypadkiem twierdzenie Bezout i dzielenie wielomianów nie jest na maturze podstawowej?
20 kwi 13:20
20 kwi 17:34
dorotka:
7 maj 12:15
kamil: Oblicz wartość wielomianu dla x=0 a) x=2, x=1 w(x)=2x(3)−x(2)+x−4 b) w(x)=x(4)+2x(3)−6x+1
8 wrz 17:09
piotrek: Rozwiąż: a) w= −3x2+5x+2 b) w=3x2−4x4+4x3
10 wrz 21:03
dyzio: (1−2x)2−(1−2x)(x2+3)=0 (x−3)(2x+2)=(x−3)(x2−6) x2(2x−3)(x+2)=x3−2x2
11 wrz 17:42
ollaa: Pomocy ! Oblicz sumę wszystkich wsołczynników wielomianu w(x)jeśli a)w(x)=x6+2x5−3x4−5X3+2x+1 b)w(x)=2x5−3x4+6x3−x2+x+5
13 wrz 21:58
Justyna.: Oblicz w(−1) oraz w(−2) dla wielomianu w(x)=a3x3 + a2x2 +a1x+a0 a) a0=3 , a1=4, a2=0, a3=−5 b) a0=0, a1=−2, a2=−3, a3=6
18 paź 21:53
Justynaaa: będę bardzo wdzięczna ulżycie mi w 10 zadaniach emotka Pomocy! Oblicz w(−1) oraz w(−2) dla wielomianu w(x)=a3x3 + a2x2 +a1x+a0 a) a0=3 , a1=4, a2=0, a3=−5 b) a0=0, a1=−2, a2=−3, a3=6
18 paź 21:54
wolsztynianka86:
8   3   x + 1  

+


pomóżcie
2x + 4   x − 2   x2 − 4  
14 lis 17:07
błagam o pomoc!!!!: bardzo prosze o pomoc w tych zadaniach z góry badzo dziekuje osoba które zechcialy mi pomócemotka oraz prosze o dokładne działaniaemotka 1)dane sa wielomiany 2) Rozłóż wielomiany na czynniki wykonaj działania a) w(x) = 2x³−3x² w(x) = −3x²+2x²+5x − 1 b) w(x)= 3x5 −6x4 + 3x3 p(x)= 2x² + 3x q (x)= x4 −2x³+4x²− 7 a) w(x) − p(x) b) p(x) razy q(x)
15 lis 16:37
Jasne xD: rysunek↑ STRONKA!
16 lis 19:50
homar: proszę rozwiążcie to..: Rozłóż wielomian w(x)=x3−2x2−4x+8 na czynniki...
22 lis 17:11
homar: proszę rozwiążcie to..: Dane są wielomiany:w(x)=2x3+3x2−4 i p(x)=x−1.Oblicz w(x)*p(x) i podaj stopień nowo otrzymanego wielomianu.
22 lis 17:12
Stefanprawiebatory: Dzięki panu, pomaga pan przy nie jednym sprawdzenie (:
4 gru 17:30
kasia: mam pytanie. Czy jesli rozkładam wielomina na czynniki metodą grupowania to jesli mi wyjdzie powiedzmy: x3(x−1)+2(x−1)+1(x−1) to czy dane czynnik (x−1) moge redukować do jendego nawiasu? powstaloby: (x−1)(x3+2+1) Prosze o szybką odp.
1 mar 18:58
MaT12: Treści zamieszczone na serwerze wystarczą do matury rozszerzonej? Czy jednak trzeba szukać dalej?
2 mar 19:11
Jakub: Strona matematyka.pisz.pl to dobry początek nauki do matury rozszerzonej. Jednak do porządnego przygotowania lepiej kupić kilka zbiorów zadań i rozwiązywać, rozwiązywać, rozwiązywać ...
2 mar 21:06
Mimi: Witam emotka Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć mi na pytanie: Czy na maturze podstawowej obowiązuje mnie dzielenie wielomianów? Na każdej str. internetowej piszą inaczej... Z góry dziękuję emotka
4 maj 17:18
Jakub: Na podstawie nie ma dzielenia wielomianów. Nie kieruj się co jest napisane na różnych stronach w necie, tylko tym co jest w oficjalnym informatorze maturalnym http://www.cke.edu.pl/164-egzamin-maturalny.html
4 maj 22:15
Hubert: pomoże ktoś w tym zadaniu znajdź takie liczby a i b dla których wielomian 6x4−7x3+ax2−3x+2 jest podzielny przez trójmian x2−x+b nie wiem jak je zrobić
11 maj 20:38
Krzychu: Pomocy! Dany jest wielomian W(x) = 3x2 − 2x2 − 5x + 1 Oblicz: W(−1) − 3W (0) −−−−−−−−−−−−−−−− W(2)
23 sie 12:04
paulina96: Witam. Bardzo proszę o sprawdzenie rozwiązania zadania o następującej treści: Zapisz wyrażenie w postaci sumy algebraicznej (x−3)2−(x2−3)2 i oblicz jego wartości dla x= −1. (x−3)2−(x2−3)2 (x−3)(x+3)−(x4−9)=x2+3x−3x−9−x4−9=x2−x4 x=−1 (−1)2−(−1)4=1−1=0 Z góry dziękuję.
7 lis 11:57
portobello: Witam mam takie równianie jak poniżej mogłabym prosić o jego rozwiązanie bo mi wychodzi za każdym razem inny wynik i sama juz nie wiem który jet dobry oto rowanie: 0,8L*(L−0,22)*[(1+1,5*(0,8L/L−0,22))*14,3*15,5*1*0,9 + (1−0,25*(0,8L/L−0,22))*5,2*15,5*(L−0,22)*0,88] z góry dziękuję za odpowiedź
8 lis 12:09
majkaa1133: PROSZĘ KOCHANI POMURZCIE ! PLIIISSS... b) 4x3 + x2 − 16x − 4 = 0 c) x3 + 5x2 + 6x = 0 d) x3 + 52 + 6x=0
15 lis 20:21
Kuba: Przepraszam serdecznie, al potrzebuję pomocy. Jak liczy się zadania typu f(x)=ax3+bx+c.?
18 lis 17:11
głodny: W sumie to strona się kompletnie nie przydaje dla uczniów klasy rozszerzonej z matematyki. Nie ma tu żadnych wskazówek do zadań z wielomianów jakie znajdziemy z zbiorach zadań wydawnictwa Krzysztof Pazdr sp z.o.o (klasa 2 rozszerzenie).
18 gru 21:41
Jakub: Jakieś konkrety? Jakiego typu zadań tu nie ma?
18 gru 22:36
Norbert: b) 4x3 + x2 − 16x − 4 = 0 x2(4x+1) − 4(4x+1)=0 (rozkład wielomianu na czynniki metodą grupowania wyrazów) (4x+1)(x−2)(x+2)=0 Dokończ c) x3 + 5x2 + 6x = 0 Wyciągnij x przed nawias x(x2+5x+6)=0 x=0 lub x2+5x+6=0
30 lis 12:02
Norbert: Kuba w czym dokładnie problem
30 lis 12:03