matematykaszkolna.pl
roman: a ja mam takie pytanie ... może mi ktoś powiedzieć dlaczego tam na samym początku jak były odjemowane objętości to jest (...)=98 / :2 no i właśnie dlaczego przez dwa i po co ... >?
17 gru 20:29
roman: a i jeszcze jedno to juz jest pod koniec zadania we wzorzez na V dlaczego jest tam a i małe 2 .... >
17 gru 20:38
Jakub: Dzielę równanie 6a2+12a+8=98 obustronnie przez dwa, ponieważ chcę otrzymać mniejsze liczby. Wtedy łatwiej mi liczyć deltę i pierwiastki. Na mniejszych liczbach wszystko jest łatwiejsze. Oczywiście to podzielenie przez dwa nie jest konieczne. Można liczyć na większych liczbach. Wynik i tak wyjdzie taki sam.
19 gru 01:13
roman: aha ok dzięki emotka
20 gru 15:26
Alaa92: a ja się pytam skąd się wzięła ta dwójka przy obliczaniu początkowej objętości?
22 mar 18:48
Jakub: a ja odpowiadam, w tekście zadania masz, że krawędź sześcianu jest o 2cm większa. Tak więc najpierw masz długość "a" i po zwiększeniu "a+2".
22 mar 21:58
Dorota: Moze ktos mi wyjasni przeciesz w poleceniu jest napisane ze objetosc wzrosła o 98 ? wiec z kad te pierwsze rownanie V2−V1=98
1 maj 11:46
Lonek: ja mogę. V1+98=V2 po przekształceniu V2−V1=98
10 maj 20:15
Radek: Mam ten sam problem co dorota, nie rozumiem tego. Jak V2−V1=98 Przecież to jest 98−V1=98. To nie ma sensu.
9 sty 20:06
Radek: Aaa! Przepraszam, mój błąd, nie doczytałem. Tak jest wzrosła o 98 a nie do 98. Teraz już wszystko jest jasne i klarowne.
9 sty 20:09
anon: ja po prostu zrobiłem układ równań: (a+2)3 = V + 98 a3 = V
2 kwi 22:43
Piotrek: a ja z kolei mam pytanie dlaczego (a+2)3 = a3 + 6a2 + 12a + 8 − a3 czy aby na pewno jest to dobrze? a jeśli tak to czy ktoś może mi to wytłumaczyć?
4 kwi 19:34
Jakub: Korzystałem ze wzoru skróconego mnożenia (a+b)3 = a3 + 3a2b + 3ab2 + b3 ze strony 55. W rozwiązaniu masz koło tego wyrażenia niebieski link > > prowadzący do strony ze wzorami. Często umieszczam takie linki w trudnych miejscach rozwiązania.
4 kwi 23:09
mati: w zadani powinno byc napisane ze wzroslo do 98 a nie o 98. Bo tak dochodzi kolejna newiadoma i zadae ma rozwiazania
12 lip 17:06
Jakub: W treści zdania jest, że objętość wzrosła o 98 cm2. Jak widać po moim rozwiązaniu, można takie zadanie policzyć.
12 lip 18:44
fianne: Dostałabym jakieś punkty na maturze, gdybym − metodą prób i błędów − doszła do tego, że skoro 33 = 27, a 53 to 125, a 125−27=98, to początkowa objętość musiała wynosić 27cm3?
21 wrz 18:33
Jakub: Hmm, pewnie tak. Metoda prób i błędów, czyli sprawdzanie kolejnych sześcianów jest poprawna. Tylko nie zawsze działa tzn. w tak ograniczonych czasie jaki jest na maturze. Gdyby rozwiązaniem był sześcian o krawędzi 1283 to zanim do niego byś dotarła zaczynając od tego o krawędzi 1, to by się czas dawno skończył. Jednak zazwyczaj w zadaniach są sześciany o krótszych krawędziach i sprawdzanie po kolei, który pasuje do warunków zadania, daje prawidłowe rozwiązanie.
27 wrz 20:30