matematykaszkolna.pl
ostrosłup z rombem w postawie a7: https://matematykaszkolna.pl/strona/1897.html czy mogłabym mieć pytanie, aby mi ktoś jakoś prosto wyjaśnił jak wygląda ściana takiego ostrosłupa i co jest jej wysokością czyli podstawą trójkąta prostokątnego z którego tę wysokość się wylicza, nie mogę tego zrozumieć
8 paź 17:57
8 paź 18:09
a7: Dziękuję pięknie emotka , a czy te ściany są trójkątami równoramiennymi?
8 paź 18:31
a7: nie, już widzę, nie są emotka
8 paź 18:49
a7: rysunekCzy mniej więcej tak wygląda siatka ostrosłupa o podstawie rombu?
10 paź 15:18
ite: a7 geogebra w widoku 3D ma możliwość dodania do ostrosłupa jego siatki. https://www.geogebra.org/3d/gyukb2ef
10 paź 15:33
a7: Dzięki ite !, a czy da się obrócić ten ostrosłup jakoś (nie bardzo umiem się zorientować w wielu funkcjach w geogebrze).... (w sensie żeby podstawa była jakby równoległa do dolnej krawędzi ekranu komputera)?
10 paź 16:10
ite: Trzeba umieścić kursor na białym obszarze (poza ostrosłupem), wcisnąć którykolwiek przycisk myszki i poruszyć nią.
10 paź 16:28
a7: aaa, udało mi sięemotka Dzięki emotka
10 paź 17:49
Mila: rysunek Aby znaleźć wysokość ściany bocznej wykonujesz kład wysokości H =6 na płaszczyznę ABCD. I możesz narysować siatkę tego ostrosłupa i będziesz miała model.
10 paź 19:09
a7: a jak się robi kład? od czego zacząć? czy dobrze rozumiem, że rysuję wysokość OE, potem prostą OE, rysuję odcinek prostopadły do OE oznaczony OS, następnie łączę punkty SE i wyznaczam punkt S' czy taka kolejność jest ok?
10 paź 19:48
Mila: Tak, dobra kolejność. |ES'|=|ES| emotka
10 paź 20:20
a7: Dzięki emotka
10 paź 20:34