matematykaszkolna.pl
zadanko laik matematyczny: dane sa punkty A(6,−2) i B (−4,−6) a)srednica okregu jest odcinek AB .Wyznacz dlugosc boku kwadratu wposanego w ten okrag b)wyznacz rownanie symetralnej odcinka AB dlugosc odcinka AB mi wyszla 40cm ,ale nie wiem czy to dobrze i nie wiem co dalej
3 maj 19:27
J: a jak obliczyłeś/aś IABI ?
3 maj 19:31
Qulka: rysunekAB = 116 =a2 wpisanego kwadratu o boku a Pole=58 symetralna y=−5/2 x −3/2 (zielona)
3 maj 19:33
laik matematyczny: AB= (xb−xa)² +(yb−ya
3 maj 19:39
J: no i jakim sposobem wyszło Ci IABI = 40 ?
3 maj 19:39
Kejt: pomyliłeś się w liczeniu.. wyjdzie tak jak napisała Qulka a dokładniej: 229
3 maj 19:41
laik matematyczny: 116= 1016= 10 * 4= 40 tak nie moze byc
3 maj 19:42
laik matematyczny: a dlaczego AB = a2 ?
3 maj 19:43
Eta: 116≠ 1016 116=4*29= 229
3 maj 19:43
J: bo to przekatna kwadratu: d = a2
3 maj 19:43
Kejt: 1016 = 102*16 = 1600... to chyba nie to samo, nieprawdaż?
3 maj 19:44
laik matematyczny: faktycznie cos mi nie tak wyszlo
3 maj 19:46
laik matematyczny: symetralna y=−5/2 x −3/2 a to dlaczego ? nie rozumiem
3 maj 19:47
J: do b) potrzebujesz współrzędne środka odcinka AB ... policz
3 maj 19:48
J:
 −6+2 2 
współczynnik kierunkowy prostej AB : a =

=

 −4−6 5 
 5 
prosta prostopadła: y = −

x + k .... i przechodzi przez środek AB
 2 
3 maj 19:50
laik matematyczny: x= −35
3 maj 19:50
laik matematyczny: o masakra trudne to
3 maj 19:51
J: policz współrzędne środka AB
3 maj 19:52
3 maj 19:53
3 maj 19:54
laik matematyczny: s=(1,−4)
3 maj 19:55
J: OK. teraz podstaw te współrzędne do wzoru 19:50 i oblicz k
3 maj 19:56
laik matematyczny: wyszlo k = −32
3 maj 20:00
J: no i tak ma być emotka
3 maj 20:01
laik matematyczny: dziekuje za pomoc emotka ciezkie do ogarniecia
3 maj 20:01
J: najważniejsze to zrozumieć, co się robi
3 maj 20:02
laik matematyczny: wlasnie,jak sie nie rozumie to nie wiadomo od czego zaczac...
3 maj 20:03
5-latek: A dlaczego się nie rozumie ? A no dlatego ze nie robi się rysunkow do zadania . Dlatego ze np. nie kupi się plasteliny i np. patyczków do liczenia i nie zbuduje się ostrosłupa czy sześcianu gdzie bedzie widać kąty lub inne dane które mamy policzyć w zadaniu Na rysunku to widać inaczej niż w rzeczywistości .
4 maj 11:12