zadanko
laik matematyczny: dane sa punkty A(6,−2) i B (−4,−6)
a)srednica okregu jest odcinek AB .Wyznacz dlugosc boku kwadratu wposanego w ten okrag
b)wyznacz rownanie symetralnej odcinka AB
dlugosc odcinka AB mi wyszla 40cm ,ale nie wiem czy to dobrze i nie wiem co dalej
3 maj 19:27
J:
a jak obliczyłeś/aś IABI ?
3 maj 19:31
Qulka:
AB =
√116 =a
√2 wpisanego kwadratu o boku a
Pole=58
symetralna y=−5/2 x −3/2 (zielona)
3 maj 19:33
laik matematyczny: AB= √(xb−xa)² +(yb−ya)²
3 maj 19:39
J:
no i jakim sposobem wyszło Ci IABI = 40 ?
3 maj 19:39
Kejt: pomyliłeś się w liczeniu.. wyjdzie tak jak napisała Qulka a dokładniej: 2√29
3 maj 19:41
laik matematyczny: √116= 10√16= 10 * 4= 40 tak nie moze byc
3 maj 19:42
laik matematyczny: a dlaczego AB = a√2 ?
3 maj 19:43
Eta:
√116≠ 10√16
√116=√4*29= 2√29
3 maj 19:43
J:
bo to przekatna kwadratu: d = a√2
3 maj 19:43
Kejt:
10√16 = √102*16 = √1600...
to chyba nie to samo, nieprawdaż?
3 maj 19:44
laik matematyczny: faktycznie cos mi nie tak wyszlo
3 maj 19:46
laik matematyczny: symetralna y=−5/2 x −3/2 a to dlaczego ? nie rozumiem
3 maj 19:47
J:
do b) potrzebujesz współrzędne środka odcinka AB ... policz
3 maj 19:48
J:
| −6+2 | | 2 | |
współczynnik kierunkowy prostej AB : a = |
| = |
| |
| −4−6 | | 5 | |
| 5 | |
prosta prostopadła: y = − |
| x + k .... i przechodzi przez środek AB |
| 2 | |
3 maj 19:50
laik matematyczny: x= −35
3 maj 19:50
laik matematyczny: o masakra trudne to
3 maj 19:51
J:
policz współrzędne środka AB
3 maj 19:52
3 maj 19:53
3 maj 19:54
laik matematyczny: s=(1,−4)
3 maj 19:55
J:
OK. teraz podstaw te współrzędne do wzoru 19:50 i oblicz k
3 maj 19:56
laik matematyczny: wyszlo k = −32
3 maj 20:00
J:
no i tak ma być
3 maj 20:01
laik matematyczny: dziekuje za pomoc
ciezkie do ogarniecia
3 maj 20:01
J:
najważniejsze to zrozumieć, co się robi
3 maj 20:02
laik matematyczny: wlasnie,jak sie nie rozumie to nie wiadomo od czego zaczac...
3 maj 20:03
5-latek: A dlaczego się nie rozumie ?
A no dlatego ze nie robi się rysunkow do zadania .
Dlatego ze np. nie kupi się plasteliny i np. patyczków do liczenia i nie zbuduje się ostrosłupa
czy sześcianu gdzie bedzie widać kąty lub inne dane które mamy policzyć w zadaniu
Na rysunku to widać inaczej niż w rzeczywistości .
4 maj 11:12