matematykaszkolna.pl
Blue Blue: Macie może jakieś podchwytliwe zadania maturalne? Chodzi mi o coś w tym stylu, jak to zadanie z układaniem klocków udostępnione przez CKE.. emotka
29 kwi 10:33
Alabastrowy kaszkiet: Jakie zadanie z ukladaniem klockow?
29 kwi 10:35
Alabastrowy kaszkiet: Napisz jak bedziesz bo jestem ciekawy jakie to podchwytliwe zadanie byloemotka
29 kwi 10:47
Ja: dostajesz na maturze klocki lego i ukladasz. Tak wyglada nowa podstawa programowa z matmy.
29 kwi 10:52
29 kwi 10:57
YushokU: a czerwiec i maj 2014 już przerobiłaś? Ja teraz robię informator+zbiór zadań od CKE. A informator jest o tyle ciekawy, że są w nim(!) zadania ze zbiorków przygotowywujących do OM
29 kwi 12:53
Benny: Podasz linka do tego informatora?
29 kwi 12:56
Blue: Martiminiano, już podał, tzn. do przykładowego arkusza.. Jeśli dadzą taką maturę to coś wyczuwam duży procent tych, którzy nie zdadzą YushokU, jakie zadania masz na myśli, możesz podać konkretnie? O, czerwiec sobie przerobię, zapomniałam o tym emotka A tak nawiasem Wam powiem, że jak dla mnie to ta nasza nowa matura jest zrobiona tak, że niewiele trudniejsze jest rozszerzenie od podstawy (jeśli ktoś oczywiście zna zagadnienia z rozszerzenia) emotka
29 kwi 15:03
Martiminiano: Blue, a rozwiązywałaś matury próbne z WSiPu? emotka Ja kupiłem od nich repetytorium i online jest dostęp do 5 arkuszy.
29 kwi 15:13
Blue: tylko jedną pisałam w szkole... dasz linkaemotka
29 kwi 15:14
Mila: Blue, masz może adres do schematu rozwiązań , do Lubelska próba przed maturą 25 luty 2015. Chcę wydrukowac dla ucznia nie moge znaleźć.
29 kwi 16:52
Blue: Nie, szukałam kiedyś tej matury i nie mogłam jej znaleźć ...emotka
29 kwi 16:55
Mila: Maturę mam, ale chciałam dac uczniowi ze schematem. Dostanie jutro, jak rozwiążę. Rozwiąż te dwie maturki. Zaraz podam adres.
29 kwi 16:57
Blue: okemotka
29 kwi 16:58
29 kwi 16:58
Blue: Mila, zajrzyj tutaj: https://matematykaszkolna.pl/forum/291796.html Dziękuję, spróbuję rozwiązać dziś, a jak nie zdążę, to jutro emotka
29 kwi 16:59
Blue: łee, jak są na zadania info, to odpowiedzi będą, wystarczy SMSa wysłać emotka
29 kwi 17:00
52: 14. Dany jest ostrosłup prawidłowy trójkątny. Krawędź podstawy ostrosłupa jest równa 12, krawędź boczna jest nachylona do płaszczyzny podstawy ostrosłupa pod kątem 60o. a. Wyznacz pole przekroju ostrosłupa płaszczyzną przechodzącą przez krawędź podstawy i nachyloną do niej pod kątem o mierze 30o. b. Wyznacz cosinus kąta ściany bocznej przy podstawie tego ostrosłupa. c. Wyznacz sinus kąta nachylenia ściany bocznej do płaszczyzny podstawy. d. Wyznacz tangens kąta dwuściennego między ścianami bocznymi tego ostrosłupa. Jak zrobisz takie zadanie, to raczej geometrię w przestrzeni umiesz emotka P.S nie mam odpowiedzi, ale pewnie jest gdzieś to zadanie w necie albo ktoś z forum ci pomoże...
29 kwi 17:05
Blue: 52, dzięki, zaraz się za nie wezmę, tylko skończę obiad emotka
29 kwi 17:10
29 kwi 17:40
Blue: Wrzucam moje odpowiedzi 52: a) P=54
 3 
b)

 4 
 239 
c)

 13 
 12 
d)

 5 
Potwierdzi ktośemotka
29 kwi 17:43
29 kwi 17:43
Blue: Michał, a te zbiory są inne bo kiedyś robiłam ten drugi, popatrzyłam w ten 1 i dodatek jest chyba ten sam, ale ogólnie są tam też inne zadania?
29 kwi 17:45
YushokU: nie wiem, robie pierwszy, ale przeleciałem i faktycznie chyba część(albo wszystkie) się powtarzają. Są inne, np. 3cz. Geometrii, nie wiem czy robilaś.
29 kwi 17:58
29 kwi 18:04
Blue: No to w takim razie muszę ten 1 jeszcze przerobić, może zdążę do wtorku
29 kwi 18:09
YushokU: A odpowiedzi mi wyszły takie same jak Tobie, chociaż wątpię, że coś tak prostego trafi się na maturze.
29 kwi 18:10
Blue: Mówisz o zadaniu 52?emotka
29 kwi 18:38
Blue: Ja już się boję tej matury, dziś oglądałam jakąś wypowiedź gościa, który twierdził, że matura 2014 miała być tylko namiastką 2015 i że nasza niby ma być trudniejsza.... Tzn o zadaniu, które wrzucił 52emotka
29 kwi 18:40
YushokU: Też tak myśle ze będzie jak te z zadania.info. Nie chce żeby taka była,ale myśle ze niestety będzie. Chociaż z drugiej strony to fajnie ze trzeba będzie sie bardziej przyłożyć do matmy żeby wyjść z dobrym wynikiem
29 kwi 19:02
Mila: YushokU, dziękuję .
29 kwi 20:14
Blue: Teraz to już się przyłożyć nie da, zostało kilka dni xD
29 kwi 21:56
Martiminiano: Blue, trzeba być zalogowanym żeby rozwiązywać te arkusze, a sam zrobiłem dopiero jeden i właśnie się za nie zabieram. Jeśli będziesz zainteresowana, to mogę w niedzielę udostępnić Ci moje konto. emotka
29 kwi 22:01
Martiminiano: Chyba, że będziesz korzystać do godziny 20, to mogę zrobić to już dzisiaj. emotka
29 kwi 22:06
Ja: Z racji na kolesi z technikum ktorzy pisza jeszcze z stara podstawa programowa to poziom trudnosci bedzie podobny(ewentualnie troche wyzszy niz rok temu) Tak powiedzial jeden gosc co pracuje w cke. Podwyzszenie popczeczki zacznie sie od 2016
29 kwi 22:14
Blue: Marcin, dziękuję, ale chyba sobie odpuszczę te arkusze emotka Mam pare wydrukowanych z zadania.info, 4 zestawy z NE, zbiór od CKE i jeszcze jakieś arkusze z grupy z fejsa, więc pewnie i tak się nie wyrobię emotka "Ja", a co mają z tym wspólnego kolesie z technikum? Bo nie ogarniam... emotka
30 kwi 00:35
Blue: Czytam streszczenie i mi co chwilę myśli uciekają, wrrr Chyba czas spać
30 kwi 00:36
Prezesik: Blue 'Kolesie z technikum' mają w tym roku ostatnią starą mature, pewnie o to mu chodziło
30 kwi 00:42
Martiminiano: Czytasz szczegółowe?
30 kwi 00:44
Martiminiano: Mogę Ci wysłać 3−4 zadania z tego arkusza, który teraz skończyłem rozwiązywać z WSiPu. Jak dla mnie trochę przesadzili. emotka Jak będziesz zainteresowana, to napisz i wyślę Ci na pocztę. emotka
30 kwi 01:29
Kacper: Matura jest taka łatwa
30 kwi 06:34
Benny: @Martiminiano też bym poprosił emotka @Kacper, dodałeś kiedyś dwa zadanka i cisza. Kiedy coś znowu wrzucisz? emotka
30 kwi 08:23
Martiminiano: Benny, napisz swój adres email. Wieczorem Wam wyślę. Mnie one przerosły
30 kwi 11:40
Blue: Kacper, chyba dla ciebie Marcin, a prześlij, ale pewnie się załamię, jak pisałam ją w październiku to miałam marne 37%, oni przesadzają emotka
30 kwi 14:06
Ja: Jakie arkusze? mi tez wyslijcie
30 kwi 14:18
Blue: a tak nawiasem mówiąc : czy nierówności między średnią arytmetyczną i geometryczną i arytmetyczną i kwadratową mogą się w ogóle przydać do czegoś na maturce?emotka
30 kwi 14:40
Rupi: Mogą się przydać do dowodów z wyrażeń algebraicznych.
30 kwi 14:47
Martiminiano: Ja, to będą tylko wybrane 3−4 zadania z arkusza. Reszta była banalna, ale te które wyślę mnie osobiście przerosły Napiszcie swoje adresy email, albo napiszcie do mnie na pocztę mario2301@interia.eu ,zadania o 21 na pewno będziecie mieli na poczcie. emotka Ogólnie zauważyłem, że zadania za 1 pkt są przeważnie bardzo łatwe, ale wśród nich zawsze trafia się jedno dosyć trudne. Te z kodowaną odpowiedzią są zawsze najłatwiejsze w całym arkuszu, później są zadania za 3 pkt, których osobiście bardzo nie lubię , a te najwyżej punktowane są takie, że albo się robi bez problemu, albo zwyczajnie nawet nie wie się jak zacząć
30 kwi 15:08
Blue: Bo przeglądam ten zbiór i tam są takie zadania na dowodzenie, w których niektóre byłoby chyba trudno bez tej nierówności rozwiązać
30 kwi 16:14
Rupi: Macie jakiś sposób jak radzić sobie z planimetrią.... ten dział mnie przerasta emotka
30 kwi 20:08
Blue: Mila, strasznie proste to Lubelskie rozszerzenie
30 kwi 20:14
Blue: Zaraz wrzucę ten dowód z planimetrii, żeby się upewnić, czy dobrze go mam (normalnie jeden z nielicznych dowodów na rozszerzeniu, który zrobiłam )
30 kwi 20:15
Mila: To oznacza, że masz obiecujący poziom wiedzy.
30 kwi 20:21
30 kwi 20:22
Blue: łee tam, po prostu schematyczna była ^^
30 kwi 20:23
Blue: Ktoś sprawdzi?emotka
30 kwi 20:40
Martiminiano: Przesłałem Wam 5 zadań. emotka Odpowiedzi prześlę za jakąś godzinę. emotka
30 kwi 20:52
Martiminiano: Resztę zrobiłem bez żadnego problemu, więc też dalibyście radę emotka
30 kwi 20:56
Benny: Blue, w szkole jak pisałem to też tak pomyślałem. Po oddaniu przez nauczycielkę zdziwienie. Zadanko z kulami bodajże 0 pkt. Nie doczytałem czy coś tam już nie pamiętam, policzyłem prawdopodobieństwo dla innego koloru na dodatek w kluczu popełnili ten sam błąd, bo wynik był taki sam jak mój
30 kwi 21:11
tyu: dla chętnych Dla jakich wartości parametru m układ równań
mx−4y=tg10*tg80+m  
2x+2my=−sin210−sin2100
jest spełniony przez parę liczb x, y taką, dla której x>0 i y <0 Odpowiedź to m∊(1;+)
30 kwi 21:13
Martiminiano: Było jeszcze fajne zadanie z optymalizacji w tej maturze z WSiPu, ale ono już gdzieś na pewno się pojawiło, więc Wam nie wysyłałem. Z trapezem wpisanym w okrąg o danym promieniu w taki sposób, że podstawa trapezu jest średnicą okręgu.
30 kwi 21:18
YushokU: @blue 90% nierówności algebraicznych które sie pojawiają na maturze to tak naprawdę sa nierówności miedzy średnia arytmetyczna a geometryczną, tylko trzeba umieć zauważyć emotka @martiminiano Mógłbyś mi tez przesłać? Mogę sie odwdzięczyć arkuszami od Operonu z repetytorium Napisałem maila emotka
30 kwi 21:24
Martiminiano: Wysłałem emotka Jest nawet u nich schemat oceniania, więc później go prześlę emotka
30 kwi 21:30
Blue: Marcin, dzięki emotka Benny, ale ja sprawdzałam odpowiedzi z zadania.info A to jedno Wam dałam do sprawdzenia, bo na tej stronce były trochę inne oznaczenia emotka
30 kwi 21:32
YushokU: @rupi Przerób dokładnie zadania z informatora CKE od Pana Guzickiego. Otwiera oczy I pamiętaj, żeby na maturze szukać tego w zadaniu co jest w tablicach emotka Planimetria mnie na początku denerwowała i nie miałem na nią sił, ale do tego działu na prawdę potrzeba czasu, a potem sie okazuje ze jest łatwa i prosta mimo, ze nie zawsze wszystko ładnie widać emotka Jak nie estes tegorocznym maturzystą to weź sie za kiełbasę z tego działu.
30 kwi 21:33
Martiminiano: Jeśli chodzi o dowody, to ja polecam książkę "Dlaczego? Zbiór zadań na dowodzenie" z Nowej Ery emotka
30 kwi 21:39
YushokU: do 21:13
 sin10*sin80 1 1 
tg10*tg80=

=U{−

(cos90−cos70)}{

(cos90+
 cos10cos80 2 2 
 cos70 
cos70}=

=1
 cos70 
−sin210−sin2100=−1+cos210−1+cos2100=sin2(90+10)+cos2100−2=1−2=−1 czyli mx−4y−m=1 2x+2my=−1 dodajemy stronami mx+2x−4y+2my−m=0 x(m+2)+y(2m−4)−m=0 No a dalej to już klasycznie. @Martiminiano hmmm... jeśli taka będzie matura jak te zadania co przesłałeś to może dla mnie się zaczynać za 368dni, a nie za 3
30 kwi 21:59
Martiminiano: Jak dla mnie te 5 zadań to kosmos. emotka Pozostałe w arkuszu były banalne, do zrobienia maksymalnie w godzinę, ale z tymi pięcioma przegięli. Tyle, że jak stracę 21 punktów 8 maja, to nie mam czego szukać...
30 kwi 22:03
Benny:
 1 
Wykaż, że równanie cos6x*sin6x=

nie ma rozwiązań. Co myślicie o takim rozwiązaniu.
 60 
 1 1 
(sinx*cosx)6=(

*sin2x)6=

*sin62x
 2 64 
sin6x przyjmuje tylko wartości dodatnie, więc najmniejsza wartość jest równa 0, największa
 1 
wartość, gdy sin2x jest równe 1, więc y=

 64 
 1 
Zwf=<0;

>
 64 
1 1 

>

, więc równanie nie ma rozwiązań.
60 64 
30 kwi 22:43
bezendu: Tutaj masz fajne zadanka emotka https://matematykaszkolna.pl/forum/292027.html
30 kwi 22:49
YushokU: @benny tak samo to zrobiłem i moim zdaniem to jest poprawne.
30 kwi 22:50
Martiminiano: Prześlę Wam odpowiedzi zaraz, albo udostępnię konto, na poczcie.
30 kwi 22:50
Martiminiano: Wysłałem Wam dane do zalogowania, za dużo zabawy z kopiowaniem odpowiedzi. emotka Możecie się pochwalić po sprawdzeniu jak Wam poszło emotka
30 kwi 23:03
YushokU: rysunekW kąt o mierze 60stopni wpisano koła w taki sposób, że pierwsze koło ma promień 12 i jest styczne do ramion kąta, a następnie każde koło jest styczne do koła i ramion kąta. Oblicz sume pól kół. Widzimy tu Talesa. W dodatku widzimy, że środki kół leżą na dwusiecznej. tak więc:
 12 
tg30=

 r+r3+12 
i otrzymujemy r=2(3−3)2 P1=π144 P2=π4(3−p3)4 Teraz obliczamy iloraz i liczymy z wzoru na sumę szeregu sumę pół kół. Dobrze? Bo coś mi skomplikowane obliczenia wychodzą, także jakby ktoś mógł sprawdzić
30 kwi 23:09
Martiminiano: Możesz już sprawdzić sam. emotka Ja np. w zadaniu z prawdopodobieństwem nie zauważyłem potrzebnej zależności i wypisywałem te liczby Ale parę zjadłem
30 kwi 23:19
YushokU: Źle na to spojrzałem.
 12 
sin30=

 12+2r+r 
r=4 Więc. P1=144π p2=16π
 1 
q=

 9 
 144π 
S=

=162π
 89 
Ktoś potwierdzi?
30 kwi 23:28
YushokU: Ok, już sprawdzam maila Nic nie robiłem w tym tygodniu, bo mnie wszystko nudziło, ale widzę, że dzisiaj to sobie odrobię z tymi zadankami Bardzo dziękuję Marcin !
30 kwi 23:29
Benny: Też mi tyle wyszło emotka
30 kwi 23:29
prosta: zaciekawiliście mnie tymi zadankami emotka mogę też prosić o wysłanie treści zadań?
30 kwi 23:35
YushokU: Oblicz, ile jest siedmiocyfrowych liczb naturalnych palindromicznych (czyli takich, że są identyczne przy czytaniu w obu kierunkach, np. 6234326), w których suma wszystkich cyfr jest równa 10. _ tak na prawdę to wybieramy liczby 4 cyfrowe zacznę od tej środkowej, czyli 4 z 7 no a potem wybiorę ciągi które będą się powtarzały środkowa cyfra to 8 i mamy do dyspozycji ciągi {1,0,0} ś to 6:{1,1,0}{101}{200} ś to 4:{111}{120}{102}{300}{201}{210} ś to 2:{112}{121}{211}{220}{202}{310}{301}{400} ś to 0:{500}{401}{410}{140}{104}{311}{131}{113}{230}{203}{302}{320}{212}{221}{122} Czyli w sumie 33, to chyba wszystko. Sorry, że tu umieszczam, ale łatwiej mi będzie znaleźć błąd ewentualny, a nie chcę wchodzić na stronę wsipu, bo przy okazji zobaczę inne rozwiązania, a tego wolę uniknąć.
30 kwi 23:44
Martiminiano: Wysłałem. emotka
30 kwi 23:48
Martiminiano: Odpowiedź w tym zadaniu to 35, więc coś "zjadłeś".
30 kwi 23:49
Kacper: takie zadanie wykaż że prawdziwa jest równość 1*41/4*161/16*641/64*...=(32)−2 Powodzenia
1 maj 00:10
YushokU: rysunekW prawidłowym ostrosłupie czworokątnym ABCDS wszystkie krawędzie mają długość a. Na
 a 
przedłużeniu krawędzi SA został wybrany punkt P, taki że AP=

. Punkty M i N są środkami
 2 
krawędzi odpowiednio AD i BC. Przez punkty M, N i P poprowadzono płaszczyznę. Oblicz pole przekroju ostrosłupa tą płaszczyzną. Czyli tutaj ta płaszczyzna jak dobrze rozumiem nie będzie trójkątem jakby się mogło wydawać. MN=a
 AB a 
Z twierdzenia Talesa mamy PK=

=

 2 2 
Czyli pozostało nam złapać wysokość.
 a3 
Wysokość trójkąta ABS to

 2 
Wprowadzam punkt O, czyli środek podstawy i punkt F czyli środek odcinka AB i punkt G będący środkiem PK.
 a 
FO=

 2 
Wysokość OS obliczam z Pitagorasa i mam OS={a2}{2} cos∡OFS=cos∡OFG=U{3{3}
 a3 
Odcinek FG ma miarę U{a3{2}−U{a3{4}=

 4 
Z twierdzenia cosinusów obliczam OG będące wysokością.
 a3 
OG=

 4 
 3a a3 3a23 
P=

*

=

 4 4 16 
A tego z podzieleniem na n odcinków chyba nie umiem zrobić.
1 maj 00:10
YushokU: Aha, sprawdziłem odpowiedzi. W ogóle nie dotarło do mnie to przedłużenie krawędzi, poleciałem tak jak się najczęściej zdarzałoemotka Zjadłem 2 zdarzenia. I nie zrobiłem jednego zadania. Czyli by na pewno nie starczyłoemotka Ale zadania całkiem fajne emotka
1 maj 00:19
Martiminiano: Całkiem fajne i oby 8 maja takich nie było
1 maj 00:21
Martiminiano: Kacper, mógłbyś podpowiedzieć? emotka Bo próbuję, ale coś nie mogę sobie z tym poradzićemotka
1 maj 00:52
Kacper: wsk. mamy pewien szereg
1 maj 01:23
Martiminiano: Na tyle udało mi się wpaść Rozwiązuję maturę Lubelską poleconą przez Milę, ale do Twojego zadania też na pewno wrócę emotka
1 maj 01:30
Kacper: Jak byście chcieli, to mogę wstawiać zadania dla maturzystów, ale pod warunkiem, że będziecie je robić wy
1 maj 09:50
5-latek: Czesc Chciałbym się przypomnieć emotka
1 maj 09:52
prosta: ten ostrosłup na rysunku...przecież punkt P leży na krawędzi AS ..nie na przedłużeniu...skoro
  a 
AP=

to rysunek jest dobry
  2 
1 maj 09:58
kix: zadanko: Liczby a,b,c,d tworzą ciąg geometryczny. Udowodnij, że: (a2+b2+c2)(b2+c2+d2)=(ab+bc+cd)2
1 maj 09:58
Vuks: za b, c, d podstawiam odpowiednio aq, aq2, aq3 i wymnażam nawiasy z obu stron.
1 maj 10:01
prosta: aaa może ten punkt P ma leżeć poniżej punktu A....poza krawędzią AS
1 maj 10:01
5-latek: Może takie dla Blueemotka w ramach rozrywki Zadanie : a) Sposrod n osob należy wybrać r osob a następnie z tych r osob należy wybrać k czlonkow zarządu . Pozostali utworzą komisje rewizyjna . Na ile sposobow można wybrać zarząd i komisje rewizyjna ? b) Czy liczba sposobow wyboru będzie taka sama gdy najpierw wybierze się k czlonkow zarządu a zpozostalych n−k osob wybierze się r−k czlonkow komisji rewizyjnej ? c) Sprawdz swoja hipotezę dla n=12 r=8 k=5
 
nawias
n
nawias
nawias
r
nawias
 
nawias
r
nawias
nawias
k
nawias
 
nawias
n
nawias
nawias
k
nawias
 
nawias
n−k
nawias
nawias
r−k
nawias
 
d) Udowodnij wzor
*
=
*
gdzie 0≤k≤r≤n
     
1 maj 10:05
5-latek: Jeszcze będą takie zadanka Zadanie nr 1 .
 −p 
a) jaki związek zachodzi pomiędzy p i q jeśli istnieje taka liczba m ze m2=

i
 3 
 q 
m3=

 2 
b) Udowodnij z ejezeli liczba m jest dwukrotnym pierwiastkiem wielomianu W(x)= x3+px+q to
 q2 p3 
3m2+p=0 i

+

=0
 4 27 
c) dla jakiej wartości q wielomian W(x) =x3−6x+q ma pierwiastek dwukrotny ? Oblicz ten pietwiastek i rozloz wielomian na czynniki Zadanie nr 2 na podstawie wykresu funkcji cosinus wyznacz dwa ciagi arytmetyczne liczb nieujennych których wyrazy spelniaja równanie
 3 
a) cosx=0,5 b) cosx=−0,5 c) cos x =

 2 
Zadanie nr 3 Już dla rozluźnienia
 a1 
Uczen obliczyl wartość wyrażenia

dla a=1 i q=5 i otrzymal (−0,25) jako sume
 1−q 
nieskończonego ciągu geometycznego 1+5+25+... . Gdzie tkwi blad ? Może się zainteresujesz nimi . Będzie mi milo emotka)
1 maj 10:40
5-latek: ma być ciągu geometrycznego 1+5+25+125+.... .
1 maj 10:41
Martiminiano: Bardzo chętnie bym te zadania wszystkie sobie porozwiązywał i się z nimi pomęczył, ale... czasu już tak mało, że lepiej chyba zrobić coś typowo maturalnego, a Waszymi zadaniami pocieszyć się po maturze emotka W każdym razie, jeśli ktoś przespał tyle czasu co ja . Ale do zadania z szeregiem na pewno dzisiaj wrócę, Kacprze emotka
1 maj 11:35
Benny: Kacper to zadanko z Twoim szeregiem coś mi nie pasuje. Ciąg an=nn jest zbieżny do 1, więc iloczyn nieskończenie wielu takich ciągów nie może być liczbą mniejsza od 1.
1 maj 13:45
Martiminiano: Też nie chce mi wyjść to zadanie, a męczę się z nim i męczęemotka
1 maj 15:01
Kacper: Po prawej stronie wdał się błąd Powinno być 1*41/4*161/16*641/64*...=9256 Przepraszam emotka
1 maj 15:13
Benny:
 n 
Kurde widzę tu 4 do potęgi ( tutaj mam sumę

, ale nic nadal mi to nie daje
 4n 
1 maj 16:58
Kacper: Dobrze mamy taki szereg właśnie emotka Teraz trzeba policzyć jego sumę emotka
1 maj 17:02
Benny: No i właśnie w tym jest problem. Nawet myślałem o kryterium d’Alemberta.
1 maj 17:14
Blue: 5 latek, może zacznę od tego relaksu... q∊(−1,1) musi być emotka
1 maj 17:41
Blue: Ja się załamałam po przejrzeniu tej geometrii ze zbioru CKE
1 maj 17:42
Kacper: Benny kryteria zbieżności szeregów pozwalają stwierdzić o ich zbieżności emotka Nie liczą sumy emotka
1 maj 17:43
5-latek: emotka
1 maj 17:43
Benny: No i właśnie dlatego mam problem z policzeniem tej sumy. Nie wiem jak ją rozdzielić emotka
1 maj 17:51
5-latek: Straszna szkoda ze tego nie widzials wcześniej. ja to widziałem może z pol roku temu
1 maj 17:52
Kacper: Benny jak do 24:00 nie dasz rady, to napiszę rozwiązanie ok?
1 maj 18:15
tyu: dla chętnych wszystkie wyrazy ciągu arytmetycznego są różne od zera. Udowodnij, że jeśli jest ich co najmniej dwa, to zachodzi równość
1   1   1   n−1  

+

+ ... +

=

a1a2   a2a3   an−1an   a1an  
1 maj 18:33
Benny:
 4 
@Kacper z

mam problem. Jakaś małą wskazówka?
 4n 
1 maj 18:34
Benny:
n 

*
4n 
1 maj 18:35
Kacper: wsk.
2 1 1 

=

+

emotka
42 16 16 
1 maj 18:37
Benny: Rozpisywałem tak. Kiedyś oglądałem nawet coś o tym. Było tam grupowanie wyrazów. O to chodzi?
1 maj 18:51
Kacper: emotka
1 maj 18:52
Benny:
 4 
Nie mogę tego znaleźć. Wnioskuje, że suma ma być równa

, ale nie mogę do tego dojść ...
 9 
1 maj 20:02
Kacper: Pomyśl jeszcze emotka Obecnie nie mam czasu podać rozwiązania.
1 maj 20:04
kix: Oblicz x, jeśli wiadomo, że:
 π 
tgα=3x, tgβ=3x oraz α−β=

 6 
1 maj 20:34
Benny:
 1 
Wyszło mi x=

 2 
1 maj 20:43
kix: i to jest dobry wynik
1 maj 20:44
Martiminiano: Moglibyście zamieścić rozwiązanie do tego zadania? Bo ja otrzymuję jakieś głupoty...
1 maj 21:05
Benny:
 π 
Jeśli chodzi o to z tg to α=β+

 6 
 π 
tg(α)=tg(β+

)
 6 
zastosuj wzór na tg sumy podstawienie 3x=t i działaj
1 maj 21:14
Martiminiano: Robiłem tak, najwidoczniej pomyliłem się w obliczeniach. Dzięki. emotka
1 maj 21:17
kix:
 3 tgα−tgβ 
albo tg(α−β)=

=

 3 1+tgαtgβ 
1 maj 21:20
Martiminiano: Znalazłem błąd, teraz wyszło. Dziękuję emotka
1 maj 21:41
kix: Dla jakich wartości parametru p granica ciągu o wyrazie ogólnym
 pn2+2n+p 
an=

jest mniejsza od p?
 (p+1)n2+pn+p 
1 maj 22:04
Benny: To chyba jakieś krótkie. p∊(−1;0)∪(0;+)
1 maj 22:10
kix: z tą krótkością to mnie powaliłeś emotka
1 maj 22:12
Benny: Źle coś?
1 maj 22:17
kix: jest OK emotka
1 maj 22:18
Martiminiano: O, mnie też się udało emotka
1 maj 22:30
kix: znalazłem jeszcze takie równanie: x+1+x2−2x−1=0
1 maj 22:40
tyu: wykaż, że dla dowolnych liczb a,b ∊ R zachodzi nierówność I1+abI ≤ 1 + a2 1 + b2
1 maj 22:59
Kacper: Chcecie rozwiązanie tego równania? emotka
2 maj 08:00
Marek216: Wystarczy podnieść to do kwadratu i wszystko dalej powinno być jasne .
2 maj 08:47
Marek216: Parę miesięcy temu cke robiło standaryzacje w mojej szkole było zadanie typu "czy kredki zmieszczą się do pudełka" i rachunek zdań, typu " udowodnij, że na j. angielski i niemiecki chodziło co najmniej ileś tam osób ". Te 2 były najwięcej punktowane. Chyba nie ma się czego bać
2 maj 09:06
Kacper: Ale mnie chodziło o moje równanie (szereg).
2 maj 09:24
Benny: @Kacper wrzucaj już nie chce tego, zobaczę co źle myślałem
2 maj 10:33
Kacper: Po drobnych przekształceniach mamy: L=41/4+2/16+3/64+4/256+... Zajmijmy się wykładnikiem:
1 2 3 4 1 1 1 1 1 1 

+

+

+

=

+

+

+

+

+

+...
4 16 64 256 4 16 16 64 64 64 
 1 1 1 1 1 1 
=

+

+... +

+

+... +

+

+... + ... =
 4 16 16 64 64 256 
1 

4 
 
1 

64 
 
1 

256 
 

+

+

+ ...=
 1 
1−

 4 
 
 1 
1−

 4 
 
 1 
1−

 4 
 
4 1 1 1 4 
1 

4 
 4 

(

+

+

+...)=

*

=

3 4 16 256 3 
 1 
1−

 4 
 9 
Zatem L=44/9=9256=P c.k.d
2 maj 10:45
Benny: Drugą linijkę rozpisywałem tak cały czas i nie wiedziałem jak to dalej. Zastanawia mnie zapis tej 3 linijki.
2 maj 10:48
Kacper: Mamy tam sumy nieskończonych ciągów geometrycznych
2 maj 11:09
Benny: Mam rozumieć, że w ciągu mamy nieskończone sumy które zaczynają się od 1/4, 1/16, 1/64 itd. i iloraz jest 1/4?
2 maj 11:13
Kacper: Tak taki ciąg ciągów emotka Wysłałem zadanka na maila. emotka
2 maj 11:18
Benny: Dzięki. Pomysł z zadaniem był dobry, ale z realizacją już trochę gorzej emotka
2 maj 11:25