Blue
Blue: Macie może jakieś podchwytliwe zadania maturalne? Chodzi mi o coś w tym stylu, jak to zadanie z
układaniem klocków udostępnione przez CKE..
29 kwi 10:33
Alabastrowy kaszkiet: Jakie zadanie z ukladaniem klockow?
29 kwi 10:35
Alabastrowy kaszkiet: Napisz jak bedziesz bo jestem ciekawy jakie to podchwytliwe zadanie bylo
29 kwi 10:47
Ja: dostajesz na maturze klocki lego i ukladasz. Tak wyglada nowa podstawa programowa z matmy.
29 kwi 10:52
29 kwi 10:57
YushokU: a czerwiec i maj 2014 już przerobiłaś?
Ja teraz robię informator+zbiór zadań od CKE.
A informator jest o tyle ciekawy, że są w nim(!) zadania ze zbiorków przygotowywujących do OM
29 kwi 12:53
Benny: Podasz linka do tego informatora?
29 kwi 12:56
Blue: Martiminiano, już podał, tzn. do przykładowego arkusza.. Jeśli dadzą taką maturę to coś
wyczuwam duży procent tych, którzy nie zdadzą
YushokU, jakie zadania masz na myśli, możesz podać konkretnie?
O, czerwiec sobie przerobię, zapomniałam o tym
A tak nawiasem Wam powiem, że jak dla mnie to ta nasza nowa matura jest zrobiona tak, że
niewiele trudniejsze jest rozszerzenie od podstawy (jeśli ktoś oczywiście zna zagadnienia z
rozszerzenia)
29 kwi 15:03
Martiminiano: Blue, a rozwiązywałaś matury próbne z WSiPu?
Ja kupiłem od nich repetytorium
i online jest dostęp do 5 arkuszy.
29 kwi 15:13
Blue: tylko jedną pisałam w szkole... dasz linka
29 kwi 15:14
Mila:
Blue, masz może adres do schematu rozwiązań , do Lubelska próba przed maturą 25 luty 2015.
Chcę wydrukowac dla ucznia nie moge znaleźć.
29 kwi 16:52
Blue: Nie, szukałam kiedyś tej matury i nie mogłam jej znaleźć ...
29 kwi 16:55
Mila:
Maturę mam, ale chciałam dac uczniowi ze schematem.
Dostanie jutro, jak rozwiążę.
Rozwiąż te dwie maturki. Zaraz podam adres.
29 kwi 16:57
Blue: ok
29 kwi 16:58
29 kwi 16:58
29 kwi 16:59
Blue: łee, jak są na zadania info, to odpowiedzi będą, wystarczy SMSa wysłać
29 kwi 17:00
52: 14. Dany jest ostrosłup prawidłowy trójkątny. Krawędź podstawy ostrosłupa jest równa 12,
krawędź boczna jest nachylona do płaszczyzny podstawy ostrosłupa pod kątem 60
o.
a. Wyznacz pole przekroju ostrosłupa płaszczyzną przechodzącą przez krawędź podstawy i
nachyloną do niej pod kątem o mierze 30
o.
b. Wyznacz cosinus kąta ściany bocznej przy podstawie tego ostrosłupa.
c. Wyznacz sinus kąta nachylenia ściany bocznej do płaszczyzny podstawy.
d. Wyznacz tangens kąta dwuściennego między ścianami bocznymi tego ostrosłupa.
Jak zrobisz takie zadanie, to raczej geometrię w przestrzeni umiesz
P.S nie mam odpowiedzi, ale pewnie jest gdzieś to zadanie w necie albo ktoś z forum ci
pomoże...
29 kwi 17:05
Blue: 52, dzięki, zaraz się za nie wezmę, tylko skończę obiad
29 kwi 17:10
29 kwi 17:40
Blue: Wrzucam moje odpowiedzi 52:
a) P=54
Potwierdzi ktoś
29 kwi 17:43
29 kwi 17:43
Blue: Michał, a te zbiory są inne
bo kiedyś robiłam ten drugi, popatrzyłam w ten 1 i dodatek jest
chyba ten sam, ale ogólnie są tam też inne zadania?
29 kwi 17:45
YushokU: nie wiem, robie pierwszy, ale przeleciałem i faktycznie chyba część(albo wszystkie) się
powtarzają.
Są inne, np. 3cz. Geometrii, nie wiem czy robilaś.
29 kwi 17:58
29 kwi 18:04
Blue: No to w takim razie muszę ten 1 jeszcze przerobić, może zdążę do wtorku
29 kwi 18:09
YushokU: A odpowiedzi mi wyszły takie same jak Tobie, chociaż wątpię, że coś tak prostego trafi się na
maturze.
29 kwi 18:10
Blue: Mówisz o zadaniu 52?
29 kwi 18:38
Blue: Ja już się boję tej matury, dziś oglądałam jakąś wypowiedź gościa, który twierdził, że matura
2014 miała być tylko namiastką 2015 i że nasza niby ma być trudniejsza....
Tzn o zadaniu, które wrzucił 52
29 kwi 18:40
YushokU: Też tak myśle ze będzie jak te z zadania.info.
Nie chce żeby taka była,ale myśle ze niestety będzie.
Chociaż z drugiej strony to fajnie ze trzeba będzie sie bardziej przyłożyć do matmy żeby wyjść
z dobrym wynikiem
29 kwi 19:02
Mila:
YushokU, dziękuję .
29 kwi 20:14
Blue: Teraz to już się przyłożyć nie da, zostało kilka dni xD
29 kwi 21:56
Martiminiano: Blue, trzeba być zalogowanym żeby rozwiązywać te arkusze, a sam zrobiłem dopiero
jeden i właśnie się za nie zabieram. Jeśli będziesz zainteresowana,
to mogę w niedzielę udostępnić Ci moje konto.
29 kwi 22:01
Martiminiano: Chyba, że będziesz korzystać do godziny 20, to mogę zrobić to już dzisiaj.
29 kwi 22:06
Ja: Z racji na kolesi z technikum ktorzy pisza jeszcze z stara podstawa programowa to poziom
trudnosci bedzie podobny(ewentualnie troche wyzszy niz rok temu) Tak powiedzial jeden gosc co
pracuje w cke. Podwyzszenie popczeczki zacznie sie od 2016
29 kwi 22:14
Blue: Marcin, dziękuję, ale chyba sobie odpuszczę te arkusze
Mam pare wydrukowanych z
zadania.info, 4 zestawy z NE, zbiór od CKE i jeszcze jakieś arkusze z grupy z fejsa, więc
pewnie i tak się nie wyrobię
"Ja", a co mają z tym wspólnego kolesie z technikum? Bo nie ogarniam...
30 kwi 00:35
Blue: Czytam streszczenie i mi co chwilę myśli uciekają, wrrr
Chyba czas spać
30 kwi 00:36
Prezesik: Blue 'Kolesie z technikum' mają w tym roku ostatnią starą mature, pewnie o to mu chodziło
30 kwi 00:42
Martiminiano: Czytasz szczegółowe?
30 kwi 00:44
Martiminiano: Mogę Ci wysłać 3−4 zadania z tego arkusza, który teraz skończyłem rozwiązywać z WSiPu.
Jak dla mnie trochę przesadzili.
Jak będziesz zainteresowana, to napisz i wyślę Ci na
pocztę.
30 kwi 01:29
Kacper:
Matura jest taka łatwa
30 kwi 06:34
Benny: @
Martiminiano też bym poprosił
@
Kacper, dodałeś kiedyś dwa zadanka i cisza. Kiedy coś znowu wrzucisz?
30 kwi 08:23
Martiminiano: Benny, napisz swój adres email. Wieczorem Wam wyślę. Mnie one przerosły
30 kwi 11:40
Blue: Kacper, chyba dla ciebie
Marcin, a prześlij, ale pewnie się załamię, jak pisałam ją w październiku to miałam marne 37%,
oni przesadzają
30 kwi 14:06
Ja: Jakie arkusze? mi tez wyslijcie
30 kwi 14:18
Blue: a tak nawiasem mówiąc : czy nierówności między średnią arytmetyczną i geometryczną i
arytmetyczną i kwadratową mogą się w ogóle przydać do czegoś na maturce?
30 kwi 14:40
Rupi: Mogą się przydać do dowodów z wyrażeń algebraicznych.
30 kwi 14:47
Martiminiano: Ja, to będą tylko wybrane 3−4 zadania z arkusza. Reszta była banalna, ale te które
wyślę mnie osobiście przerosły
Napiszcie swoje adresy email, albo napiszcie do mnie na
pocztę
mario2301@interia.eu ,zadania o 21 na pewno będziecie mieli na poczcie.
Ogólnie zauważyłem, że zadania za 1 pkt są przeważnie bardzo łatwe, ale wśród nich
zawsze trafia się jedno dosyć trudne. Te z kodowaną odpowiedzią są zawsze najłatwiejsze
w całym arkuszu, później są zadania za 3 pkt, których osobiście bardzo nie lubię
, a te
najwyżej punktowane są takie, że albo się robi bez problemu, albo zwyczajnie nawet nie
wie się jak zacząć
30 kwi 15:08
Blue: Bo przeglądam ten zbiór i tam są takie zadania na dowodzenie, w których niektóre byłoby chyba
trudno bez tej nierówności rozwiązać
30 kwi 16:14
Rupi: Macie jakiś sposób jak radzić sobie z planimetrią.... ten dział mnie przerasta
30 kwi 20:08
Blue: Mila, strasznie proste to Lubelskie rozszerzenie
30 kwi 20:14
Blue: Zaraz wrzucę ten dowód z planimetrii, żeby się upewnić, czy dobrze go mam (normalnie jeden z
nielicznych dowodów na rozszerzeniu, który zrobiłam
)
30 kwi 20:15
Mila:
To oznacza, że masz obiecujący poziom wiedzy.
30 kwi 20:21
30 kwi 20:22
Blue: łee tam, po prostu schematyczna była ^^
30 kwi 20:23
Blue: Ktoś sprawdzi?
30 kwi 20:40
Martiminiano: Przesłałem Wam 5 zadań.
Odpowiedzi prześlę za jakąś godzinę.
30 kwi 20:52
Martiminiano: Resztę zrobiłem bez żadnego problemu, więc też dalibyście radę
30 kwi 20:56
Benny: Blue, w szkole jak pisałem to też tak pomyślałem. Po oddaniu przez nauczycielkę
zdziwienie. Zadanko z kulami bodajże 0 pkt. Nie doczytałem czy coś tam już nie pamiętam,
policzyłem prawdopodobieństwo dla innego koloru na dodatek w kluczu popełnili ten sam błąd, bo
wynik był taki sam jak mój
30 kwi 21:11
tyu: dla chętnych
Dla jakich wartości parametru m układ równań
⎧ | mx−4y=tg10*tg80+m | |
⎩ | 2x+2my=−sin210−sin2100 |
|
jest spełniony przez parę liczb x, y taką, dla której x>0 i y <0
Odpowiedź to m∊(1;+
∞)
30 kwi 21:13
Martiminiano: Było jeszcze fajne zadanie z optymalizacji w tej maturze z WSiPu, ale ono już gdzieś na
pewno się pojawiło, więc Wam nie wysyłałem.
Z trapezem wpisanym w okrąg o danym promieniu w taki sposób, że podstawa trapezu jest
średnicą okręgu.
30 kwi 21:18
YushokU: @blue
90% nierówności algebraicznych które sie pojawiają na maturze to tak naprawdę sa nierówności
miedzy średnia arytmetyczna a geometryczną, tylko trzeba umieć zauważyć
@martiminiano
Mógłbyś mi tez przesłać? Mogę sie odwdzięczyć arkuszami od Operonu z repetytorium
Napisałem maila
30 kwi 21:24
Martiminiano: Wysłałem
Jest nawet u nich schemat oceniania, więc później go prześlę
30 kwi 21:30
Blue: Marcin, dzięki
Benny, ale ja sprawdzałam odpowiedzi z zadania.info
A to jedno Wam dałam do sprawdzenia, bo
na tej stronce były trochę inne oznaczenia
30 kwi 21:32
YushokU: @rupi
Przerób dokładnie zadania z informatora CKE od Pana Guzickiego. Otwiera oczy
I pamiętaj,
żeby na maturze szukać tego w zadaniu co jest w tablicach
Planimetria mnie na początku
denerwowała i nie miałem na nią sił, ale do tego działu na prawdę potrzeba czasu, a potem sie
okazuje ze jest łatwa i prosta mimo, ze nie zawsze wszystko ładnie widać
Jak nie estes
tegorocznym maturzystą to weź sie za kiełbasę z tego działu.
30 kwi 21:33
Martiminiano: Jeśli chodzi o dowody, to ja polecam książkę "Dlaczego? Zbiór zadań na dowodzenie"
z Nowej Ery
30 kwi 21:39
YushokU: do 21:13
| sin10*sin80 | | 1 | | 1 | |
tg10*tg80= |
| =U{− |
| (cos90−cos70)}{ |
| (cos90+ |
| cos10cos80 | | 2 | | 2 | |
−sin
210−sin
2100=−1+cos
210−1+cos
2100=sin
2(90+10)+cos
2100−2=1−2=−1
czyli
mx−4y−m=1
2x+2my=−1
dodajemy stronami
mx+2x−4y+2my−m=0
x(m+2)+y(2m−4)−m=0
No a dalej to już klasycznie.
@Martiminiano
hmmm... jeśli taka będzie matura jak te zadania co przesłałeś to może dla mnie się zaczynać za
368dni, a nie za 3
30 kwi 21:59
Martiminiano: Jak dla mnie te 5 zadań to kosmos.
Pozostałe w arkuszu były banalne, do zrobienia
maksymalnie w godzinę, ale z tymi pięcioma przegięli. Tyle, że jak stracę 21 punktów 8 maja,
to nie mam czego szukać...
30 kwi 22:03
Benny: | 1 | |
Wykaż, że równanie cos6x*sin6x= |
| nie ma rozwiązań. Co myślicie o takim rozwiązaniu. |
| 60 | |
| 1 | | 1 | |
(sinx*cosx)6=( |
| *sin2x)6= |
| *sin62x |
| 2 | | 64 | |
sin
6x przyjmuje tylko wartości dodatnie, więc najmniejsza wartość jest równa 0, największa
| 1 | |
wartość, gdy sin2x jest równe 1, więc y= |
| |
| 64 | |
1 | | 1 | |
| > |
| , więc równanie nie ma rozwiązań. |
60 | | 64 | |
30 kwi 22:43
30 kwi 22:49
YushokU: @benny
tak samo to zrobiłem i moim zdaniem to jest poprawne.
30 kwi 22:50
Martiminiano: Prześlę Wam odpowiedzi zaraz, albo udostępnię konto, na poczcie.
30 kwi 22:50
Martiminiano: Wysłałem Wam dane do zalogowania, za dużo zabawy z kopiowaniem odpowiedzi.
Możecie się pochwalić po sprawdzeniu jak Wam poszło
30 kwi 23:03
YushokU:
W kąt o mierze 60stopni wpisano koła w taki sposób, że pierwsze koło ma promień 12 i jest
styczne do ramion kąta, a następnie każde koło jest styczne do koła i ramion kąta. Oblicz sume
pól kół.
Widzimy tu Talesa.
W dodatku widzimy, że środki kół leżą na dwusiecznej.
tak więc:
i otrzymujemy r=2(3−
√3)
2
P
1=π144
P
2=π4(3−p
3)
4
Teraz obliczamy iloraz i liczymy z wzoru na sumę szeregu sumę pół kół.
Dobrze?
Bo coś mi skomplikowane obliczenia wychodzą, także jakby ktoś mógł sprawdzić
30 kwi 23:09
Martiminiano: Możesz już sprawdzić sam.
Ja np. w zadaniu z prawdopodobieństwem nie zauważyłem
potrzebnej zależności i wypisywałem te liczby
Ale parę zjadłem
30 kwi 23:19
YushokU: Źle na to spojrzałem.
r=4
Więc.
P
1=144π
p
2=16π
Ktoś potwierdzi?
30 kwi 23:28
YushokU: Ok, już sprawdzam maila
Nic nie robiłem w tym tygodniu, bo mnie wszystko nudziło, ale widzę, że dzisiaj to sobie
odrobię z tymi zadankami
Bardzo dziękuję Marcin !
30 kwi 23:29
Benny: Też mi tyle wyszło
30 kwi 23:29
prosta:
zaciekawiliście mnie tymi zadankami
mogę też prosić o wysłanie treści zadań?
30 kwi 23:35
YushokU: Oblicz, ile jest siedmiocyfrowych liczb naturalnych palindromicznych (czyli takich, że są
identyczne przy czytaniu w obu kierunkach, np. 6234326), w których suma wszystkich cyfr jest
równa 10.
_
tak na prawdę to wybieramy liczby 4 cyfrowe
zacznę od tej środkowej, czyli 4 z 7 no a potem wybiorę ciągi które będą się powtarzały
środkowa cyfra to 8 i mamy do dyspozycji ciągi {1,0,0}
ś to 6:{1,1,0}{101}{200}
ś to 4:{111}{120}{102}{300}{201}{210}
ś to 2:{112}{121}{211}{220}{202}{310}{301}{400}
ś to 0:{500}{401}{410}{140}{104}{311}{131}{113}{230}{203}{302}{320}{212}{221}{122}
Czyli w sumie 33, to chyba wszystko.
Sorry, że tu umieszczam, ale łatwiej mi będzie znaleźć błąd ewentualny, a nie chcę wchodzić na
stronę wsipu, bo przy okazji zobaczę inne rozwiązania, a tego wolę uniknąć.
30 kwi 23:44
Martiminiano: Wysłałem.
30 kwi 23:48
Martiminiano: Odpowiedź w tym zadaniu to 35, więc coś "zjadłeś".
30 kwi 23:49
Kacper:
takie zadanie
wykaż że prawdziwa jest równość
1*4
1/4*16
1/16*64
1/64*...=(
32)
−2
Powodzenia
1 maj 00:10
YushokU:
W prawidłowym ostrosłupie czworokątnym ABCDS wszystkie krawędzie mają długość a. Na
| a | |
przedłużeniu krawędzi SA został wybrany punkt P, taki że AP= |
| . Punkty M i N są środkami |
| 2 | |
krawędzi odpowiednio AD i BC. Przez punkty M, N i P poprowadzono płaszczyznę. Oblicz pole
przekroju ostrosłupa tą płaszczyzną.
Czyli tutaj ta płaszczyzna jak dobrze rozumiem nie będzie trójkątem jakby się mogło wydawać.
MN=a
| AB | | a | |
Z twierdzenia Talesa mamy PK= |
| = |
| |
| 2 | | 2 | |
Czyli pozostało nam złapać wysokość.
| a√3 | |
Wysokość trójkąta ABS to |
| |
| 2 | |
Wprowadzam punkt O, czyli środek podstawy i punkt F czyli środek odcinka AB i punkt G będący
środkiem PK.
Wysokość OS obliczam z Pitagorasa i mam OS={a
√2}{2}
cos∡OFS=cos∡OFG=U{
√3{3}
| a√3 | |
Odcinek FG ma miarę U{a√3{2}−U{a√3{4}= |
| |
| 4 | |
Z twierdzenia cosinusów obliczam OG będące wysokością.
A tego z podzieleniem na n odcinków chyba nie umiem zrobić.
1 maj 00:10
YushokU: Aha, sprawdziłem odpowiedzi.
W ogóle nie dotarło do mnie to przedłużenie krawędzi, poleciałem tak jak się najczęściej
zdarzało
Zjadłem 2 zdarzenia.
I nie zrobiłem jednego zadania.
Czyli by na pewno nie starczyło
Ale zadania całkiem fajne
1 maj 00:19
Martiminiano: Całkiem fajne i oby 8 maja takich nie było
1 maj 00:21
Martiminiano: Kacper, mógłbyś podpowiedzieć?
Bo próbuję, ale coś nie mogę sobie z tym poradzić
1 maj 00:52
Kacper:
wsk. mamy pewien szereg
1 maj 01:23
Martiminiano: Na tyle udało mi się wpaść
Rozwiązuję maturę Lubelską poleconą przez
Milę,
ale do Twojego zadania też na pewno wrócę
1 maj 01:30
Kacper:
Jak byście chcieli, to mogę wstawiać zadania dla maturzystów, ale pod warunkiem, że będziecie
je robić wy
1 maj 09:50
5-latek: Czesc
Chciałbym się przypomnieć
1 maj 09:52
prosta:
ten ostrosłup na rysunku...przecież punkt P leży na krawędzi AS ..nie na przedłużeniu...skoro
| a | |
AP= |
| to rysunek jest dobry |
| 2 | |
1 maj 09:58
kix:
zadanko:
Liczby a,b,c,d tworzą ciąg geometryczny. Udowodnij, że:
(a2+b2+c2)(b2+c2+d2)=(ab+bc+cd)2
1 maj 09:58
Vuks: za b, c, d podstawiam odpowiednio aq, aq2, aq3 i wymnażam nawiasy z obu stron.
1 maj 10:01
prosta: aaa może ten punkt P ma leżeć poniżej punktu A....poza krawędzią AS
1 maj 10:01
5-latek: Może takie dla
Blue w ramach rozrywki
Zadanie :
a) Sposrod n osob należy wybrać r osob a następnie z tych r osob należy wybrać k czlonkow
zarządu . Pozostali utworzą komisje rewizyjna . Na ile sposobow można wybrać zarząd i komisje
rewizyjna ?
b) Czy liczba sposobow wyboru będzie taka sama gdy najpierw wybierze się k czlonkow zarządu a
zpozostalych n−k osob wybierze się r−k czlonkow komisji rewizyjnej ?
c) Sprawdz swoja hipotezę dla n=12 r=8 k=5
| | | | | | | | |
d) Udowodnij wzor | * | = | * | gdzie 0≤k≤r≤n |
| | | | |
1 maj 10:05
5-latek: Jeszcze będą takie zadanka
Zadanie nr 1 .
| −p | |
a) jaki związek zachodzi pomiędzy p i q jeśli istnieje taka liczba m ze m2= |
| i |
| 3 | |
b) Udowodnij z ejezeli liczba m jest dwukrotnym pierwiastkiem wielomianu W(x)= x
3+px+q to
c) dla jakiej wartości q wielomian W(x) =x
3−6x+q ma pierwiastek dwukrotny ? Oblicz ten
pietwiastek i rozloz wielomian na czynniki
Zadanie nr 2
na podstawie wykresu funkcji cosinus wyznacz dwa ciagi arytmetyczne liczb nieujennych których
wyrazy spelniaja równanie
| √3 | |
a) cosx=0,5 b) cosx=−0,5 c) cos x = |
| |
| 2 | |
Zadanie nr 3
Już dla rozluźnienia
| a1 | |
Uczen obliczyl wartość wyrażenia |
| dla a=1 i q=5 i otrzymal (−0,25) jako sume |
| 1−q | |
nieskończonego ciągu geometycznego 1+5+25+... . Gdzie tkwi blad ?
Może się zainteresujesz nimi . Będzie mi milo
)
1 maj 10:40
5-latek: ma być ciągu geometrycznego 1+5+25+125+.... .
1 maj 10:41
Martiminiano: Bardzo chętnie bym te zadania wszystkie sobie porozwiązywał i się z nimi pomęczył, ale...
czasu już tak mało, że lepiej chyba zrobić coś typowo maturalnego, a Waszymi zadaniami
pocieszyć się po maturze
W każdym razie, jeśli ktoś przespał tyle czasu co ja
.
Ale do zadania z szeregiem na pewno dzisiaj wrócę,
Kacprze
1 maj 11:35
Benny: Kacper to zadanko z Twoim szeregiem coś mi nie pasuje. Ciąg an=n√n jest zbieżny do 1,
więc iloczyn nieskończenie wielu takich ciągów nie może być liczbą mniejsza od 1.
1 maj 13:45
Martiminiano: Też nie chce mi wyjść to zadanie, a męczę się z nim i męczę
1 maj 15:01
Kacper:
Po prawej stronie wdał się błąd
Powinno być
1*4
1/4*16
1/16*64
1/64*...=
9√256
Przepraszam
1 maj 15:13
Benny: | n | |
Kurde widzę tu 4 do potęgi ( tutaj mam sumę |
| , ale nic nadal mi to nie daje |
| 4n | |
1 maj 16:58
Kacper:
Dobrze mamy taki szereg właśnie
Teraz trzeba policzyć jego sumę
1 maj 17:02
Benny: No i właśnie w tym jest problem. Nawet myślałem o kryterium d’Alemberta.
1 maj 17:14
Blue: 5 latek, może zacznę od tego relaksu... q∊(−1,1) musi być
1 maj 17:41
Blue: Ja się załamałam po przejrzeniu tej geometrii ze zbioru CKE
1 maj 17:42
Kacper:
Benny kryteria zbieżności szeregów pozwalają stwierdzić o ich zbieżności
Nie liczą sumy
1 maj 17:43
5-latek:
1 maj 17:43
Benny: No i właśnie dlatego mam problem z policzeniem tej sumy. Nie wiem jak ją rozdzielić
1 maj 17:51
5-latek: Straszna szkoda ze tego nie widzials wcześniej.
ja to widziałem może z pol roku temu
1 maj 17:52
Kacper:
Benny jak do 24:00 nie dasz rady, to napiszę rozwiązanie ok?
1 maj 18:15
tyu: dla chętnych
wszystkie wyrazy ciągu arytmetycznego są różne od zera. Udowodnij, że jeśli jest ich co
najmniej dwa, to zachodzi równość
1 | | 1 | | 1 | | n−1 | |
| + |
| + ... + |
| = |
| |
a1a2 | | a2a3 | | an−1an | | a1an | |
1 maj 18:33
Benny: | 4 | |
@Kacper z |
| mam problem. Jakaś małą wskazówka? |
| 4n | |
1 maj 18:34
1 maj 18:35
1 maj 18:37
Benny: Rozpisywałem tak. Kiedyś oglądałem nawet coś o tym. Było tam grupowanie wyrazów. O to chodzi?
1 maj 18:51
Kacper:
1 maj 18:52
Benny: | 4 | |
Nie mogę tego znaleźć. Wnioskuje, że suma ma być równa |
| , ale nie mogę do tego dojść ... |
| 9 | |
1 maj 20:02
Kacper:
Pomyśl jeszcze
Obecnie nie mam czasu podać rozwiązania.
1 maj 20:04
kix:
Oblicz x, jeśli wiadomo, że:
| π | |
tgα=3x, tgβ=3−x oraz α−β= |
| |
| 6 | |
1 maj 20:34
1 maj 20:43
kix:
i to jest dobry wynik
1 maj 20:44
Martiminiano: Moglibyście zamieścić rozwiązanie do tego zadania? Bo ja otrzymuję jakieś głupoty...
1 maj 21:05
Benny: | π | |
Jeśli chodzi o to z tg to α=β+ |
| |
| 6 | |
zastosuj wzór na tg sumy
podstawienie 3
x=t i działaj
1 maj 21:14
Martiminiano: Robiłem tak, najwidoczniej pomyliłem się w obliczeniach. Dzięki.
1 maj 21:17
kix:
| √3 | | tgα−tgβ | |
albo tg(α−β)= |
| = |
| |
| 3 | | 1+tgαtgβ | |
1 maj 21:20
Martiminiano: Znalazłem błąd, teraz wyszło. Dziękuję
1 maj 21:41
kix:
Dla jakich wartości parametru p granica ciągu o wyrazie ogólnym
| pn2+2n+p | |
an= |
| jest mniejsza od p? |
| (p+1)n2+pn+p | |
1 maj 22:04
Benny: To chyba jakieś krótkie. p∊(−1;0)∪(0;+∞)
1 maj 22:10
kix:
z tą krótkością to mnie powaliłeś
1 maj 22:12
Benny: Źle coś?
1 maj 22:17
kix:
jest OK
1 maj 22:18
Martiminiano: O, mnie też się udało
1 maj 22:30
kix:
znalazłem jeszcze takie równanie:
√x+1+x2−2x−1=0
1 maj 22:40
tyu: wykaż, że dla dowolnych liczb a,b ∊ R zachodzi nierówność
I1+abI ≤ √ 1 + a2 √ 1 + b2
1 maj 22:59
Kacper:
Chcecie rozwiązanie tego równania?
2 maj 08:00
Marek216: Wystarczy podnieść to do kwadratu i wszystko dalej powinno być jasne
.
2 maj 08:47
Marek216: Parę miesięcy temu cke robiło standaryzacje w mojej szkole było zadanie typu "czy kredki
zmieszczą się do pudełka" i rachunek zdań, typu " udowodnij, że na j. angielski i niemiecki
chodziło co najmniej ileś tam osób ". Te 2 były najwięcej punktowane. Chyba nie ma się czego
bać
2 maj 09:06
Kacper:
Ale mnie chodziło o moje równanie (szereg).
2 maj 09:24
Benny: @
Kacper wrzucaj już nie chce tego, zobaczę co źle myślałem
2 maj 10:33
Kacper:
Po drobnych przekształceniach mamy:
L=4
1/4+2/16+3/64+4/256+...
Zajmijmy się wykładnikiem:
1 | | 2 | | 3 | | 4 | | 1 | | 1 | | 1 | | 1 | | 1 | | 1 | |
| + |
| + |
| + |
| = |
| + |
| + |
| + |
| + |
| + |
| +... |
4 | | 16 | | 64 | | 256 | | 4 | | 16 | | 16 | | 64 | | 64 | | 64 | |
| 1 | | 1 | | 1 | | 1 | | 1 | | 1 | |
= |
| + |
| +... + |
| + |
| +... + |
| + |
| +... + ... = |
| 4 | | 16 | | 16 | | 64 | | 64 | | 256 | |
4 | | 1 | | 1 | | 1 | | 4 | | | | 4 | |
| ( |
| + |
| + |
| +...)= |
| * |
| = |
| |
3 | | 4 | | 16 | | 256 | | 3 | | | | 9 | |
Zatem L=4
4/9=
9√256=P c.k.d
2 maj 10:45
Benny: Drugą linijkę rozpisywałem tak cały czas i nie wiedziałem jak to dalej. Zastanawia mnie zapis
tej 3 linijki.
2 maj 10:48
Kacper:
Mamy tam sumy nieskończonych ciągów geometrycznych
2 maj 11:09
Benny: Mam rozumieć, że w ciągu mamy nieskończone sumy które zaczynają się od 1/4, 1/16, 1/64 itd. i
iloraz jest 1/4?
2 maj 11:13
Kacper:
Tak taki ciąg ciągów
Wysłałem zadanka na maila.
2 maj 11:18
Benny: Dzięki. Pomysł z zadaniem był dobry, ale z realizacją już trochę gorzej
2 maj 11:25