matematykaszkolna.pl
Maturka cz.2 Benny: Czy jest możliwość rozwiązania tego zadania 8 bez tego wzoru? Bo tym sposobem nie ma opcji żebym to rozwiązał, ponieważ nie słyszałem nigdy o tym wzorze emotka
15 mar 00:04
Qulka: hmm.. bardzo precyzyjna i dokładna informacja
15 mar 00:43
mm: P=πr2 może być?
15 mar 00:44
5-latek: https://matematykaszkolna.pl/forum/283301.html chodzi o to zadanie nr 8 z 12 marca (koncowe posty to rozwiaanie
15 mar 01:07
Qulka: czyli tam rozwiązane a tu możemy pospamować
15 mar 01:11
Benny: Zostałem poproszony o założenie nowego wątku, więc jest emotka
15 mar 10:20
5-latek: Ale nalezalo napisac zadanie lub wskazac link Bo u mnie w ksiazce np zadanie nr 8 jest takie Czy wobev znalezienia w paragrafie 2 zwiazku −potrzebna jest specjaklna tablica cotangensa. Przy pomocy zbudowanej z zadaniu nr 5 tablicy tangensow znalezc 1)ctg40, 2) ctg65 3) ctg75 emotka
15 mar 12:51
Benny: To dziś co robimy? emotka
15 mar 12:54
5-latek: To z czego chcesz zadanka ?
15 mar 12:57
Qulka: mam kilka nierozwiązanych całek i jedno równanie różniczkowe
15 mar 12:59
Benny: A obojętnie emotka Ostatnio coś pisałeś, że dołożysz jakieś zadanka z ciągów, pochodnych i planimetrii. Dawno nie rozwiązywałem zadanek od Mili emotka
15 mar 12:59
Benny: Musiałbym przestudiować trochę całki i równania różniczkowe. Tak się składa, że wypożyczyłem ostatnio Analizę matematyczną to może coś tam bym znalazł emotka
15 mar 13:01
5-latek: Dzien dobry Aniuemotka Dawaj sprobuje . najwyzej pojade do dr. Gewerta albo Skolczylasa . Niech rozwiazuja . A co mi to emotka Tak powaznie to jeszce nie teraz
15 mar 13:03
15 mar 13:06
Qulka: a tak na teraz to może to z wróblami ;> http://im.pwr.edu.pl/kurs/Aktualne.php
15 mar 13:07
5-latek: Napiszse CI kilka zadan z ciagow Zadanie nr 1 Boki a,b , c, i wysokosc h opuszczona na bok a tworza ciag geometryczny . Udowodnic ze ten trojkat jest prostokatny . Zadanie nr 2 Wykazac ze jezeli liczby a1,a2, an(dodatnie tworza ciag geometryczny to a1 a2 an=(a1an)1/2n Zadanie nr 3 Wykazac ze dla dowolnych liczb a1,a2,a3(roznych od zera takich ze liczby a13,a23 a33 tworza ciag arytmetyczny spelnina jest rownosc
1 1 2 

+

=

a12+a1a2+a22 a22+a2a3+a32 a12+a1a3+a32 
Zadanie nr 4 Logarytmy trzech liczb tworza ciag arytmetyczny . Suma odwrotnosci tych liczb =39, a suma kwadratow odwrotnosci =819 . Znajdz te liczby . Zadanie nr 5
 an2−1 
dany jest ciag o n−tym wyrazie bn=

 (a−1)n2+n 
Wyznacz yc wartosc parametru a tak aby granica tego ciagu byla liczba 2 . czy dla znalezionej wartosci a otrzymany ciag jest rosnacy Zadanie nr6
 9 
W nieskonczonym ciagu geometrycznym ktorego suma =

piwrszy wyraz jest rowny x−2 a
 2 
trzeci jest odwrotnoscia pierwszego . Wyznacz x Zadanie nr 7
 1 
Dla jakich t zbiezny jest ciag [(2cost)n+

]?
 (1=sin2t)n 
Znalezc dla jakich wartosci x ciag an=(tgx)2n jest rosnacy . Tyle moze wystrczy .
15 mar 13:29
Qulka: wrocławskie są ładniejsze
15 mar 13:30
5-latek: W nr7 ma byc(1+sin2t)n
15 mar 13:31
5-latek: dziekuje CI za linka emotka Juz sobie go zapisuje
15 mar 13:33
Benny: Nr 1 ciąg a,b,c,h jest geometryczny, więc: b2=a*c c2=b*h Jeśli w trójkącie prostokątnym oznaczymy b i c jako przyprostokątne i a jako przeciw prostokątna to b*c=a*ha b2=a*c c2=b*h
 c2 
b=

 h 
 c4 
a*c=

 h2 
a*h2=c3
 c3 
a*h=

 h 
a*h=b*c c.n.w
15 mar 13:40
Benny: W tym drugim nie za bardzo rozumiem zapis
15 mar 13:44
5-latek: Napiszse jeszcze raz Wykazac ze jezeli liczby dodatnie a1,a2,.......an tworza ciag geometryczny to a1 a2 ....... an=(a1an)n/2 Wedlug mnie to po slowie (to) bedzie iloczyn tych liczb
15 mar 13:59
5-latek: Ale tez rozwiaz sobie te zdania ktore w linku podala Qulka . Sa bardzo ciekawe
15 mar 14:01
Benny: Zad nr 5 a=2, różnica bn+1 − bn=2n−2 więc ciąg jest rosnący
15 mar 14:01
5-latek:
 2 
a=2 ale bn+1−bn=

to jaki to bedzie ciag ?
 n(n+2) 
15 mar 14:06
Benny: zad nr 6 x=4,25 lub x=11
15 mar 14:24
Benny: aj tam miało być 2n+2 mianownik pominąłem, bo jest zawsze dodatni, no i oczywiście teraz sobie mogłem skrócić tak jak Ty, ale ciąg i tak będzie rosnący emotka
15 mar 14:28
5-latek:
 1 
Tak to bedzie gdy q=

 x−2 
 1 
ale tez iloraz q moze rownac sie q=−

i q∊(−1,1) wiec wyliczc z tego x tez
 x−2 
15 mar 14:36
Benny: a to zadanko nr 1?
15 mar 14:46
5-latek: Skoncz liczyc to zadanie nr 6 Napisz jaki wyszsedl CI pierwiastek dla tego q
15 mar 14:49
5-latek: Powiem CI ze bardzo ladny wyjdzie (az przyjemnie na niego popatrzc emotka
15 mar 15:04
Mila: Benny, jaki cel chcesz osiągnąć, podaj, to ułożę zestaw.
15 mar 15:09
Benny: No teraz mam jeszcze tydzień, żeby do diamentowego indeksu się przygotować, więc może coś pod to?
15 mar 15:21
Benny:
 133−12393 133+12393 
Wyszło mi x1=

i x2=

z czego x1∉D
 8 8 
15 mar 15:25
5-latek:
 (133+9153) 
ja mam taki

wiec to samo i gitara
 8 
15 mar 15:44
5-latek: rysunekNr1 . W zwiazku z tym ze a,b,c, i h tworza ciag geometryczny to a:b=c:h wiec a*h= b*c Ale wiemy ze a*h to podwojona wartosc pola trojkata ABC (tak ? Wiemy tez ze 2P= b*c*sin CAB(tez wiadomo wiec wobec rownosci a*h=b*c mozemy zapisac ze b*c*sinCAB=b*c to sin CAB=1 to CAB=90o (czyli trojką prostokątny
15 mar 15:57
Benny: To co z tym pierwszym? emotka
15 mar 15:58
5-latek: Masz wyzej emotka
15 mar 15:58
Benny: Nie odświeżyłem i nie zauważyłem Twojego posta. Wobec tego co Ty wysłałeś moje rozwiązanie można uznać?
15 mar 16:00
5-latek: Ja bym powiedzial tak Cale Twoje + to moje i jest OK
15 mar 16:04
5-latek: Jak Ty sie na to zapatrujesz ?
15 mar 16:09
Benny: Wydaję się ok emotka
15 mar 16:14
Mila: 1) Wyznacz równanie zbioru środków wszystkich okręgów stycznych zewnętrznie do okręgu: x2+(y−3)2=16 i do prostej y=−1. Podaj interpretację geometryczną rozwiązania. 2) Znaleźć wszystkie wartości parametru p, dla ktorych równanie: (p−1)*4x−4*2x+(p+2)=0 ma przynajmnie jedno rozwiązanie. 3)Dla jakich wartości parametru m pierwiastki równania (m+1)x2−2x+m−1=0 należą do przedziału (0,2).
15 mar 16:14
5-latek: Teraz zajmij sie zadaniami od Mili emotka Pozdrawiam . Potem jesli bedziesz chcial to wrocisz do moich OK?
15 mar 16:17
Benny: Jasne emotka
15 mar 18:17
Benny: rysunek|AB|2=|BC|2 + |CA|2 |AB|=r1+r2 |BC|=3−y |CA|=x |AB|=4−y+1−5=5−y (5−y)2=x2+(3−y)2
 1 
y=

x2−1
 16 
Do tego zadanka mam takie małe pytanko. Jeżeli w poleceniu mamy "Wyznacz równanie zbioru środków wszystkich okręgów" to liczy się tylko ta parabola? Bo po samym narysowaniu okręgu i prostej możemy stwierdzić, że prosta jest styczna do okręgu, więc drugi okrąg będzie leżał po drugiej stronie prostej.
15 mar 19:46
Mila: Odp.
 1 
Środki okręgów leżą na paraboli y=

x2−1 gdy y≥−1 oraz na pólprostej x=0 gdy y<−1.
 16 
15 mar 20:21
Benny: Czyli dobrze myślałem emotka
15 mar 20:23
Benny: Milu w tym zadanku nr 3 trzeba rozwiązać taki układ: a≠0 Δ≥0 0<x1<2 0<x2<2 i może jeszcze −b/a>0, c/a>0 czy tego już nie trzeba? Czy może jakiś inny sposób z tymi pierwiastkami?
15 mar 22:31
Mila: 1) sprawdź dla m=−1 2) Δ≥0 , sprawdź, gdy Δ=0 i koniunkcja nierówności wystarczy. odp.(m∊(1,2>
15 mar 22:58
Benny: Podpunkt 1) oczywisty, sprawdziłem na samym początku emotka no a co z tym przedziałem (0;2)?
15 mar 23:00
Mila: Albo nierówności ( męczące) albo xw∊(0,2) i jeśli m+1>0 to f(0) >0 i f(2)>0 jesli m+1<0, to f(0)<0 i f(2)<0
15 mar 23:11
Benny: Ok, przeanalizuje to jeszcze jutro. Jak możesz to dopisz jakieś zadanko, rozwiąże w szkole. Dobranoc emotka
15 mar 23:21
Mila: Było kiedyś podobne na "Indeksie". Dość trudne. 4)Wykaż, że 30 początkowych wyrazów ciągu (,33,333,3333,....) nalezy do przedziału : (1029,1030)
15 mar 23:30
Mila: (3,33,333,3333,....)
15 mar 23:37
Mila: Spróbuj rozwiązać to zadanie. https://matematykaszkolna.pl/forum/284432.html
16 mar 16:38
Benny: Więc tak zadanie 2) p∊(−2;2>/{1}
16 mar 16:48
Benny: W tym 4 chodzi o sumę, tak?
16 mar 16:49
Benny:
 1 280 
w 4 suma wyszła mi

*1030

co oczywiście należy do danego przedziału emotka
 3 3 
16 mar 20:47
Benny: Milu jesteś?
16 mar 21:56
Mila: 2) Mam inny wynik, przeliczę. 4) Oczywiście , masz rację, przepraszam. Wykaż, że suma 30 początkowych wyrazów ciągu (3,33,333,3333,....) nalezy do przedziału : (1029,1030).
 1031−280 
Sn=

 27 
16 mar 22:21
Benny: Masz rację będzie 1031, nie pomnożyłem w sumie przez a1
16 mar 22:28
Benny: rysunekCo do tego zadanka z sześcianem: korzystamy z trójkątów podobnych i wszystko ładnie wychodzi emotka Zadanko 3, nie ogarniam tego wierzchołka Przecież może to wyglądać tak i f(0) będzie <0
16 mar 22:35
Mila: dla p=1 mamy : −4*2x+3=0 4*2x=3
 3 
2x=

to równanie ma rozwiązanie.
 4 
16 mar 22:36
Benny: Ups, ja nie wiem co ja modziłem w tym zeszycie, ale gdy liczyłem dla p=1 pominąłem drugi wyraz i napisałem, że sprzeczność Tak poza tym reszta ok?
16 mar 22:40
Mila: rysunek Takie sytuacje nam odpowiadają w zadaniu 3. Δ>0 i xw∊(0,2) i podane warunki wcześniej.
16 mar 22:49
Benny: a w tym drugim p∊(−2;2>?
16 mar 22:57
Mila: Tak.
16 mar 23:02
Benny: Coś nowego do roboty się jeszcze znajdzie? emotka
16 mar 23:05
Mila: 5) W ostrosłupie SABC wszystkie kąty płaskie przy wierzchołku S sa proste. Pola ścian bocznych SAB,SAC i SBC są odpowiednio równe: 3,4,6. Oblicz objętość ostrosłupa.
16 mar 23:23
5-latek: Uwaga : Gdy patrzymy w dol to prosta wzdluz ktrorej patrzymy tworzy pewoen kat z plaszcyzna pozioma przechodzaca przez oko. Kąt ten nazywamy depresją . Podobnie gdy patrzymy w gore to kierunek w ktorym patrzymy tworzy z ewspominiana plaszczyzna poziona kat zwany elewacją , czyli wzniesieniem Zadanie nr 1 . Elewacje drzewa rosnacego po drugiej stronie rzeki mierzymy dwukrotnie; raz w punkcie A nad brzegiem rzeki drugi raz w punkcie B odleglym od A o 25m . Drzewo znajduje sie na prostej AB . Obliczyc wysokosc drzewa i i odleglosc od a do drzwewa gdy zanlezione elewacje rownaja sie odpowiednio 62o i 48o. Zadanie nr 2. Balon wznosi sie pionowo . W chwili gdy znajduje sie on na wysokosci h metrow nad ziemia lotnik mierzy kąt depresji x pewnego przedmiotu na ziemi . Po uplywie t sekund powtarza ten pomiar i otrzymuje kąt x' . Z jaka predkoscia srednia wznosi sie balon. Zadanie nr 3. Na plaszzcyznie poziomej lezy otworem do gory polkula zelazna wewnatrz prozna ,promien polkuki r=6cma scianki maja 0,5cm grubosci . W polkuli tej lezy cienki prosty drucik dlugosci 13cm,tak ze czesc drucika wystaje na zewnatrz . Natoniast czesc znajdujaca sie wewnatz polkuli widziana jest z jej srodka pod kątem 100o . Na jakiej wysokosci nad stolem znajduja sie gorny i dolny koniec drucika .
17 mar 17:04
Benny: Masakra z tym zadaniem co w szkole modziłem. Za pierwszym razem źle przeczytałem treść, bo wyszło mi, że one są do siebie w stosunku 3,4,6 i tak liczę liczę i coś mi nie wychodzi no i skąd ta niewiadoma cały czas w bokach. Później zauważyłem, że to jednak są pola, więc liczę, liczę znowu coś nie pasuje jakieś pierwiastki mi powychodziły. Co było błędem? Pole trójkąta nie podzieliłem przez 2. Dopiero teraz jak usiadłem w spokoju, narysowałem sobie jeszcze raz. Boki ładnie powychodziły, pozaznaczałem kąty proste i ładnie wyszło 4j3. W ogóle to miałem już tu coś kombinować z jakimiś sinusami i cosinusami, bo nie mogłem ogarnąć jak tu będzie z tym spodkiem wysokości. emotka
17 mar 17:20
Mila: odp. dobra. emotka
17 mar 17:26
Benny: Te najłatwiejsze zadania często są dla mnie trudne, ponieważ zawsze kombinuje a w takich zadaniach aż za bardzo. Przykładem jest ostatnia próbna matura PODSTAWOWA Lubelska bodajże. Było tam zadanie z dowodem geometrycznym, trzeba było wykazać, że dwa trójkąty mają równe pola. Narysowałem sobie wszytko ładnie, ale tego nie widziałem a wszystko na rysunku już było.
17 mar 17:44
Benny: 5−latek, zadanko nr 1 h=17,5m odległość A do drzewa x=9,25m Zadanko nr 2
 
 ctgx 
h*(

−1)
 ctgx' 
 
v=

 t 
17 mar 17:56
Benny: Milu, a co myślisz o jakimś prawdopodobieństwie? Bo zazwyczaj dają jedno zadanko z prawdopodobieństwa na indeksie, a chyba z tego trochę leżę(nie lubię)emotka
17 mar 17:58
5-latek: Oba zle masz . Zadanie nr 1 h=67,8 odleglosc 36,05m Zadanie nr 2
 h(ctgx*ctgx'−1) 
v=

 t 
17 mar 18:20
Benny: Pokaż mi to na rysunku pierwsze, a to drugie to czemu tak?
17 mar 18:26
Benny: To drugie na bank jest dobrze
17 mar 18:28
5-latek: To sa stare zadania nie ma rysunkow (musisz zrobic sam
 25 
h=

= ctg jest funkcja malejaca wiec ctg48 jest wiekszy od ctg 62
 ctg48−ctg62 
Zadanie 1 i 3 oznaczone sa jako trudne
17 mar 18:32
5-latek: Nr 2 s − droga przebyta przez balon pomiedzy pomiarami u− odleglosc miejsca startu balonu od przedmiotu na ziemi
 u 
wiec

= ctgx
 h 
 u 
i

=ctgx'
 h+s 
Rozwiaz ten uklad ze wzgledu na s (droge
17 mar 18:38
5-latek: Podam CI odpowiedz do nr 3 Dolny koniec x=6,5−6*sin80= 0,59cm gorny y= x+13*sin40=8,59cm
17 mar 18:47
Benny: rysunekJa to zrobiłem tak: h2−h1=s
a 

=ctgy
h2 
a 

=ctgx
h1 
h1*ctgx=h2*ctgy
 h1*ctgx 
h2=

 ctgy 
 ctgx 
h1*(

−1)=s
 ctgy 
 
 ctgx 
h*(

−1)
 ctgy 
 
v=

 t 
17 mar 18:53
5-latek:
 ctgx 
To pewnie bedzie to samo bo jak sprowadzidz

−1 do wspolnego mianownika to wyjdzie
 ctgy 
tak samo
17 mar 18:57
Benny: Milu, jestem głodny zadanek, jutro w szkole będę miał dużo czasu, którego nie można marnować emotka
17 mar 21:55
Mila: Jakiego typu tam były na indeksie z prawdopodobieństwa, to coś znajdę.
17 mar 21:56
Benny: O tutaj masz wszystkie zadanka http://www.diament.agh.edu.pl/index.php/matematykaarchiwalne Większość podobno na zdarzenia przeciwne są
17 mar 22:01
Mila: 1) W trzynastu rzutach symetryczna kostką do gry otrzymano 3 razy szóstkę.
 3 
Oblicz prawdopodobieństwo, że otrzymano szóstkę w siódmym rzucie. (

 13 
17 mar 22:32
Benny: Dziękuje, a teraz uciekam spać. Dobranoc emotka
17 mar 22:40
Mila: 2) Ze zbioru liczb {1,2,3,4,5,6,7,8,9,10} wybieramy w sposób losowy kolejno dwie liczby i od pierwszej odejmujemy drugą . Jakie jest prawdopodobieństwo,ze różnica jest większa od 2?
17 mar 22:44
Mila: Dobranoc emotka
17 mar 22:45
5-latek: Zadanie nr1. Wykaz ze jezeli zdarzenia A i B sa niezalezne to zdarzenia A'i B' sa takze niezalezne Zadanie nr 2. Jest 50 pytan egzaminacyjnych. Kazdy zdajacy losuje kartke z 3 pytaniami . Ile moze byc zestawow pytan?. Niech Ak(k=0,1,2,3) oznacza zdarzenie : zdajacy umie odpowiedz na k pytan z kartki . Obliczyc P(Ak) przy zalozeniu ze zdajacy zna odpowiedz na 25 pytan . Obliczyc prawdopodobienstowo p ze zdajacy odpowie conajmniej na jedno pytanie . Na dzisiaj starczy . Potem odpocznij emotka
18 mar 14:33
Benny: Zadanka od [F[Mili], nr 1 |Ω|=13*12*11*105 |A|=3*12*11*105
 3 
P(A)=

 13 
nr 2 |Ω|=100 A'−różnica liczb jest równa 0,1,2 |A'|=10+9+8=27
 63 
P(A)=

 100 
Tego zadania nie jestem pewny. Moje rozumowanie jest takie: jeśli różnica liczb jest równa 0 to liczba pierwsza ma być taka sama jak druga więc jest takich możliwości 10, różnica jest równa 1− tutaj już będzie 9 możliwości, ponieważ pierwsza liczba nie może być 1, różnica jest równa 2− 8 możliwości, ponieważ pierwsza liczba nie może być 2. Dobrze myślę? emotka
18 mar 16:48
Mila: 1) z błędem. Na każde z 10 pozostałych miejsc wybierane są wyniki na 5 sposobów ze zbioru {1,2,3,4,5} 2)Źle. Zrób tabelke dla zbioru {1,2,3,4,5} potem uogólnij.
18 mar 17:00
Benny: 510 zamiast 105? emotka
18 mar 17:02
Mila: 1) tak.
 
nawias
13
nawias
nawias
3
nawias
 
|Ω|=
*510
  
 
nawias
12
nawias
nawias
2
nawias
 
|A|=
*510
  
18 mar 17:08
Benny: To za pomocą tabelki wychodzi |A|=28
 28 
więc P(A)=

 100 
inny sposób niż tabelka?
18 mar 17:11
Mila: 2) Popraw rozumowanie, zauważ, że losowanie jest bez zwracania. Różnica większa od 2, czyli 3,4,5,6,7,8,9, Wyników 28. 1+2+3+4+5+6+7=28 (4,1) (5,1),(5,2) (6,1), (6,2),(6,3) . . (10,1),(10,2),(10,3),(10,4),10,5),10,6),(10,7)
18 mar 17:26
Benny:
 14 
Więc P(A)=

 45 
18 mar 17:36
Mila: Zgadza się. Kiedy pisesz ten indeks?
18 mar 17:38
Benny: W niedziele godzina 13
18 mar 17:47
Benny: Nie leżą mi te zadanka z prawdopodobieństwa, za krótko się tego uczyłem.
18 mar 18:33
Mila: Masz dużo jeszcze czasu, nadrobisz .
18 mar 18:37
Mila: 3) Oblicz prawdopodobieństwo, że przy czterokrotnym rzucie kostka sześcienną trzy kolejne wyniki utworzą ciąg geometryczny.
18 mar 18:46
Mila: Załóż nowy wątek.
18 mar 18:58
Agnieszka : 5m − 2n + 12 dla m = 3,n = 4
3 cze 13:58