matematykaszkolna.pl
Anelka: Wykaż, że dla dowolnych x,y,z należy do R+ podana równość jest prawdziwa: A. log 1xy2−logx1=−12logy4
 
nawias
y
nawias
nawias
z
nawias
 
B. 2log x3y−3logx2z=2log
1−5logz
  
Proszę o rozwiązanie =) Witam "J", "5latek" =) liczę na pomoc, nie zrobię tego niestety =((
8 paź 10:46
Anelka: =(
8 paź 10:57
5-latek: Mam do Ciebie takie pytanie czy powtorzylas sobie wzory na logarytmy i pierwiastkowanie i potegowanie ? Przeciez J CI to ostatnio rozwiazal . napisz czego nie rozumiesz
8 paź 10:59
===:
 
1 

xy2 
 
log

=logy−2 ⇒ logy−2= logy−2
 x−1 
8 paź 10:59
Anelka: Tak, znam wzory, powtórzyłam, nie wiem jak się za to zabrać...
8 paź 11:01
Anelka: No on mi to rozwiązał, a ja zapomniałam to spisać, bo utworzyliśmy konferencje na temat innego zadania, a później już nie znalazłam tego na forum =(
8 paź 11:02
5-latek: MOze tak x−1= ? napisz
8 paź 11:03
Anelka: =( nie wiem, nie wiem, nie wiem =( no wczoraj np. Jak był przykład 71= 17... Oh, proszę pomóż!
8 paź 11:06
5-latek:
 1 
Przeciez znasz taki wzor a−n=

to x−1= wedlug tego wzoru ?
 an 
8 paź 11:09
Anelka: 1x1
8 paź 11:10
Anelka: No znam! Ale... A sama nie wiem, ja zielenieje jak widzę llgarytmy...
8 paź 11:11
5-latek: ale x1=x wiec to rowna sie ile ?
8 paź 11:12
Anelka: =( 1x ? Nie ja wiem, ze mną jest ciężko =( Ale jak mnie tak przydusicie, a niestety co i wiąże się z tym, że Wy się ze mną zameczycie, to może już w tej głowie zostanie =) marzyć można..
8 paź 11:15
5-latek:
 1 
no =

 x 
Wiec musisz pogonic od siebie tego lenia emotka Mamy rownosc i mamy ja wykazac wiec musimy pokazac ze lewwa strona rownania = prawwej stronie Wiec zajmujemy sie lewa strona
 1 
Skoro x−1=

to lewaa strone mozemy zapisac tak
 x 
 1 1 
log

−log

= teraz czemu jest rowna roznica logarytmow o tej ssamej podstawie
 xy2 x 
(a tu masz podstawe 10 ?
8 paź 11:21
8 paź 11:21
5-latek: Jest na to wzor
8 paź 11:24
5-latek: Witaj J emotka Bylo troche ciezko ale tamto zadanie zrozumialem .
8 paź 11:25
J: Cześć ...emotka .. mówisz o tym zadaniu z miejscem zerowym funkcji g(x) ?
8 paź 11:26
Anelka: Ok, już próbuje robić =) O, witaj J =)
8 paź 11:26
5-latek: Takemotka
8 paź 11:27
5-latek: J ale niech kolezanka sama probuje dotad az pojmie nawet przez łzyemotka
8 paź 11:29
5-latek: Jaki to bedzie wzor ? Napisz go tutaj Pomoge logab−logac= ........
8 paź 11:31
Anelka: Nie to nie dla mnie =(
8 paź 11:32
Anelka: No zaraz to mnie szlak trafi, że nie pojmuje tego =(
8 paź 11:33
J: ...czego dokładnie nie pojmujesz ?
8 paź 11:34
Anelka: Logab=logCBlogca ?
8 paź 11:35
5-latek: A co to jest To nie dla mnie Tak to sie nigdy nie nauczysz i tylko bedziesz plakac https://matematykaszkolna.pl/strona/218.html zobacz na 3 wzor od dolu i napisz tu
8 paź 11:36
Anelka: Wszystkiego w każdym miejscu =(
8 paź 11:36
Anelka: loga xy=logax−logay...?
8 paź 11:37
J: ... a powiedz, czy rozumiesz pojęcie logarytmu ?
8 paź 11:38
5-latek: Post 11:33 jestes jeszce za mloda Post 11:35 tu nie ma zmiany podstaw logarytmu
8 paź 11:38
Anelka: Ja niczego w tym dziale nie rozumiem, jak możecie wytlumaczcie mi to... Ja wiem, biczem mnie katować to zrozumiem =)
8 paź 11:40
Anelka: Stara dupa ze mnie.. To ja już nie wiem... Pomocy!
8 paź 11:41
5-latek: Post 11:37 dobrze
 x 
Zauwaz tez ze ten wzor dziala w druga strone czyli loga

= logax−logay ale
 y 
rowniez
 x 
logax−logay=loga

 y 
 1 1 
No to teraz wedlug tego wzoru log

−log

= ?
 xy2 x 
Odpoweidz rowniez na pytanie J z godz 11:38
8 paź 11:43
J: logarytm, to wykładnik potęgi , do której należy podnieść podstawę logarytmu , aby otrzymac liczbę logarytmowaną: logab = c ⇔ ac= b a − podstawa logarytmu ( a > 0 i a ≠ 1) b − liczba logarytmowana ( b> 0) ... i co tu jest niejasne ?
8 paź 11:44
5-latek: No wiesz ja az takim masochista nie jestem zeby od razu biczememotka
8 paź 11:48
Anelka: Nie rozumiem.. Log1−logxy2−log1−logx Podstawa wtedy jest 10? Ale chyba nie trzeba pisać, co? Z reszta nie wiem, pewnie bzdury pisze..
8 paź 11:48
Anelka: No ok J coś rozumiem =) ale to i tak nie sukces.. No 5latek, mi chyba już mówienie grzecznie i glaskanie nic nie da...
8 paź 11:51
Anelka: Ale dziwnie do Was się pisze J i 5latek, a imię jakieś macie? =)
8 paź 11:52
5-latek: Ojjj
 x 
Masz przciez wzor loga x−logay= loga

 y 
 1 1 1 1 
wiec log

−log

= log

:

zapisz sobie to dzielenie pod kreska
 xy2 x xy2 x 
ulamkowa i skracaj dalej
8 paź 11:56
J: .... emokotion : emotka .. tworzysz, wpisując: : ) [ ale bez spacji }
8 paź 11:57
5-latek: W przedszkolu Pani wola do mnie Krzysiek emotka
8 paź 11:58
Anelka: Zostanie y2 ? J nie pasują Ci moje buzki? =( Dobrze będę robić te emotikony... emotka emotka
8 paź 11:59
Anelka: W przedszkolu..? No tak, tak. Przedszkolak więcej umie niż 20letnia kobieta?emotka Oj, chociaż już nic mnie nie zdziwi... To ok, Krzysiek.
8 paź 12:01
J:
 a c 
... ile to jest:

:

...?
 b d 
8 paź 12:08
5-latek:
 1 x 1 
No nie

*

=

(mnozymy przez odwrotnosc dzielnika )
 xy2 1 y2 
 1 
Czyli bedzie tak log

= dalej
 y2 
 x 
I wrazcamy do naszego wzoru loga

= napisz tu ile (patrz na wzor
 y 
8 paź 12:10
Anelka: AD przez BC
8 paź 12:11
J: ... no , czyli mnożymy przez odwrotność ... napisał Ci to małolat ..emotka
8 paź 12:13
Anelka: Log1−logy2 ?
8 paź 12:14
Anelka: Małolat... Tak, tak, wy to już chyba po studiach! Spowiadac mi się tu, ale już..! No okej, ale skąd ja mam wiedzieć, że np. W takim zadaniu mam użyć takiego wzoru, później innego wzoru, później mnożyć przez odwrotność i inne... Skąd?
8 paź 12:16
Anelka: Wszystko co mi piszecie to spisuje... Wszystko od A doZ,dlatego się wypytuje.. =)
8 paź 12:17
J: ... z praktyki... musisz dużo ćwiczyć i zacznij od prostych zadań ... to niestety jest już trochę zaawansowane..
8 paź 12:18
5-latek: Amelia post 12:14 dobrze emotka Troche wierzyc w siebie
 1 
czyli log

= log1−logy2
 logy2 
Teraz log1= ile ? pisz
8 paź 12:19
Anelka: Zaawansowane? Dla mnie podstawy są zaawansowane.. Tak ale takie zadanie mam i ja go nie rozumiem..
8 paź 12:19
5-latek: Pamietaj ze masz podstawe logarytmu 10 ktorej sie nie piszse a wygladaloby to tak log10 1= ile ?
8 paź 12:21
Anelka: Log1=0 Wierzę, chyba wierzę.. Amelia? Nie jestem Amelia, ale możesz tak mówić =p
8 paź 12:22
Anelka: Hab oswiecilo mnie! Juz wiem, juz wiem, juz wiem! =))
8 paź 12:26
J: .... do jakiej chodzisz szkoły ?
8 paź 12:26
5-latek: Dobrze Teraz popatrz na 4 wzor o gory (a w linku ze wzorami i napisz wedlug tego wzoru ile to bedzie logy2 czyli logy2=
8 paź 12:26
Anelka: Zaocznie się ucze, oczywiście nie uwierzycie, profil mat−geo! =D Eh, eh, eh, Krzysztof, oswiecilo mnie.. Napisze wam jak przed chwilą sama to rozwiązałam na kartce! I wyszło mi, że lewa = prawej!
8 paź 12:30
Anelka: 2y ?
8 paź 12:31
Anelka: Log 1xy2−logx1=logx1y2+logx=logx1+log2+logx=−1logx−2logy +1logx=−logx−2logy+logx=−2logy=−12logy4 Dobrze? Nie wiem sama jak to zrobiłam.
8 paź 12:36
5-latek: POkaz obliczenia to pewnie J Ci sprawdzi Ja muszse teraz isc do rodzicow
8 paź 12:38
Anelka: No dobrze.. No to niech J patrzy =D
8 paź 12:43
J: emotka
8 paź 12:44
Anelka: =D jestem genialna =) Oklaski na stojąco, proszę! A wy się jeszcze uczucie, liceum, technikum, studia? Czy już nie?
8 paź 12:46
J: .. człowiek uczy się przez całe zycie...emotka
8 paź 12:47
Anelka: Tak...
8 paź 12:49
Anelka: matematyka.pisz.pl/forum/260226.HTML Zrobisz to, ja próbowałam, ale nie wychodzi mi, może Ty byś umiał =)
8 paź 12:50
J: ... link się nie otwiera ... skopiuj link i wklej ...
8 paź 12:57
Anelka: Nie mogę skopiować jestem na tablecie. Jest to zadanie 13 w dół. Napisane przez dali**
8 paź 13:03
J: ... umiem, ale zrobię za chwilę ... jestem zajęty ...
8 paź 13:06
Anelka: Dobrze =)
8 paź 13:07