matematykaszkolna.pl
Funkcja wykładnicza? Kinia: W jednym układzie współrzędnych narysuj wykresy funkcji y=f(x) oraz y=g(x), a następnie odczytaj rozwiązanie I. równania f(x) = g(x) II. nierówności f(x) < g(x) a) f(x)=2 (do potęgi x − 1) g(x)= −2x + 10 b) f(x)=3 (do potęgi x) g(x)= −x + 4 c) f(x)= (1/2) (do potęgi x+2 ) g(x)= 1/2x +2 d) f(x)= (1/2) (do potęgi x−1) − 3 g(x)= 5
27 kwi 18:25
sushi_ gg6397228: i w czym masz problem ?
27 kwi 18:30
Kinia: żeby to rozwiązać .. potrzebuje do zadania rozwiązanie i wyjaśnienie po kolei jak i co się robi
27 kwi 18:32
sushi_ gg6397228: https://matematykaszkolna.pl/strona/187.html- wykres f. wykładniczej aby narysować funkcje, trzeba zrobić tabelke aby wiedzieć w która stronę przesuwa się wykres (góra, dół, prawo, lewo) trzeba znać przepis
27 kwi 18:34
Kinia: sama tego nie ogarnę.. pomożesz?
27 kwi 18:36
Kinia: na pewno ..dla kogoś kto to potrafi rozwiązać to przeznaczenie 10 minutek a ja bede nad tym siedziała cały dzieńemotka
27 kwi 18:40
sushi_ gg6397228: czekam az cos zaczniesz robic
27 kwi 18:40
27 kwi 18:43
27 kwi 18:43
Kinia:
27 kwi 18:48
sushi_ gg6397228: a) y=2x−1 −−> wykres y=2x przesunięty o 1 w prawo do dzieła
27 kwi 18:49
Kinia: rysunek:( przecież ja tego nawet nie rozumiem ..
27 kwi 18:53
Kinia: aż mi wstydemotka
27 kwi 18:55
sushi_ gg6397228: czego nie rozumiesz ? masz link, patrzysz jak wyglada wykres y= ax dla a>1 i 0<a<1 tabelke robisz taka sama jak dla każdej zwyklej funkcji
27 kwi 18:55
Kinia: w porządku. dziękuje za pomoc, poddaje się emotka( jak ja nawet nie wiem jak zrobic tą tabelkę .. grozi mi jedynka z matematyki to bylo jedyne zadanie które miało mi uratować sytuację..
27 kwi 18:59
sushi_ gg6397228: rysunek takiej tabelki nie umiesz zrobic ?
27 kwi 19:00
Kinia: umiem . ale co ja mam wpisać w y ? w x, 2 tak ?
27 kwi 19:02
sushi_ gg6397228: y=2x dla "x" wybierasz sama jakie chcesz punkty np x= 1; 2; 3; y=..... potem zaznaczasz punkty na ukladzie i robisz krzywą , podobną kształtem co w ściądze
27 kwi 19:04
sushi_ gg6397228: rysunek kolor czerwony: y=2x kolor zielony : y=2x−1−−> przesunięta o 1 w prawo
27 kwi 19:07
Kinia: rysunekkurde, aż śmieszne to ..
27 kwi 19:07
Kinia: na tym Twoim wykresie gdzie jest te o jeden przesuniete? dlaczego ta czerwona nie jest na zero ?
27 kwi 19:08
sushi_ gg6397228: y= 2x 22=4 23=8 20=1 https://matematykaszkolna.pl/strona/187.html program trochę ściaga kreskę −−> ona dąży do osi OX ale jej nie przecina
27 kwi 19:11
Kinia: na Twoim wykresie jest pozaznaczane te liczby z tabelki ?
27 kwi 19:13
sushi_ gg6397228: program rysuje całą krzywą, mozesz podstawic x=1; x=2; x=3 i zobaczyc ile wyszlo "y" dla czerwonego kolor zielony to przesuwasz wykres o 1 kratkę w prawo
27 kwi 19:14
Kinia: nie umiem na tym programie to zrobić. ale ok. dobrze, ja nie zawracam głowy.. szybko się poddaje jak ja wgl nie wiem do czego się zabrać. zrobiłam to co mi kazano a dalej ? załamka
27 kwi 19:19
sushi_ gg6397228: mozesz sobie pomoc rysuje−−> wybierasz "obrazek" z ukladem i zaznaczasz na poletku −> klikasz i przesuwasz, aby zrobic siatke potem w baile pole wpisujesz 2 " " x bez cudzyslowia i klikasz na rysuj
27 kwi 19:21
sushi_ gg6397228: rysunek bedziesz umiała juz zrobić rysunki dla podobnych funkcji y= ax ? y=2x y=5x y=3x wszystkie wykresy przechodza przez punkt (0,1)
27 kwi 19:23
Kinia: rysunektakie cos mi wyszło. jejku jak ja nawet nie umiem ogarnac tego porgramu ani co ja mam wpisywać to nie dam rady.
27 kwi 19:24
sushi_ gg6397228: 2 daszek x −−> daszek= symbol na "6" −−> oznacza potęge
27 kwi 19:24
Kinia: jak ten daszek robić
27 kwi 19:27
sushi_ gg6397228: rysunek a) f(x)=2 x − 1 g(x)= −2x + 10 czerwony y=2x−1 niebieski y= −2x +10 I czytasz punkt, gdzie się przecinaja x=...., y=..... II f(x) < g(x) gdzie kolor czerwony jest poniżej niebieskiego−−> dla jakiego "x" na rysunku widzimy, że tymi "x" są wszystkie liczby "x" do przeciecia
27 kwi 19:27
Kinia: nie no przepraszam. dziękuje za pomoc
27 kwi 19:28
sushi_ gg6397228: 2 shift6 x −−> 2x 2 shift6 {x−1} −−> 2x−1
27 kwi 19:29
sushi_ gg6397228: nie poddawaj sie; nabierzesz wprawy i bedziesz śmigac
27 kwi 19:30
Kinia: rysunek
27 kwi 19:31
Kinia: pff co to ma być ?
27 kwi 19:31
sushi_ gg6397228: a gdzie siatka ?
27 kwi 19:33
Kinia: nie no przecież ja płaczę jak głupia nad ta książką z matematyki.
27 kwi 19:33
Kinia: zniknęła. .. nie wiem.. dziwny ten program..
27 kwi 19:34
sushi_ gg6397228: najpierw dajesz siatke potem wpisujesz wzor i klik jeszcze raz to tylko pomaga, w zeszycie trzeba zrobic tabelke i zaznaczyc 3−4 punkty i krzywa program pomaga tylko naprowadzic na kształt
27 kwi 19:35
Kinia: nie potrafię. tak mi głupio po prostu nie wiem co mam robić. jak to zrobić. jak nawet nie rozumiem tego zadania, o co w nim chodzi. jeszcze raz przepraszam..
27 kwi 19:38
Kinia: rysunek
27 kwi 19:39
Kinia: wpisałam 2x ...
27 kwi 19:39
sushi_ gg6397228: masz narysowac krzywe 19.27− > a) odczytujesz z wykresu punkt przeciecia ? to chyba nie jest trudne
27 kwi 19:40
Kinia: ale i tak nie rozumiem dlaczego ten wykres tak właśnie wygląda.
27 kwi 19:40
sushi_ gg6397228: i masz wykres trzeba teraz porpacowac nad rozmieszczeneim tego na "papierze" widzisz ze wykres jest tylko I i II cwiartka, wiec daj nizej os pozioma zrob większe kratki siatki, jak u mnie
27 kwi 19:41
Kinia: 5 i 10 ?
27 kwi 19:41
Kinia: nie umiem. bez sensu.. ze wszystkiego mam dobre oceny.. matematyka, nie.. mój mózg po prostu tego nie rozumie.. nie wiem jak sobie pomóc.
27 kwi 19:43
sushi_ gg6397228: każda krzywa charakteruzyje się inną kreską na papierze ( patrz link) y=2x x= 0 ; y=1 x= 1; y= 2 x=2; y=4 x=3; y=8 x=4; y= 2*2*2*2=16
 1 
x= −1 ; y=

 2 
 1 
x= −2; y=

 4 
i teraz trzeba połączyć kropki ==================================== tak samo parabola==> y=x2 też ma takie "U" w swoim wykresie
27 kwi 19:44
sushi_ gg6397228: rysunek punkt przeciecia x=3; y=4
27 kwi 19:46
Kinia: skad sie wzielo te x= −1 y=1/2 x= −2; y=1/4
27 kwi 19:47
sushi_ gg6397228: II dla f(x)<g(x) kolor czerwony ma być poniżej niebieskiego dla x=3 oba wykresy się przecinaja, wiec dla x<3 mamy f(x)<g(x); odp x<3 koniec a)
27 kwi 19:48
Kinia: aha. ładnie Ci to wyszło.
27 kwi 19:48
sushi_ gg6397228: y=2x −−> jak robie tabelke, więc moge brac jakie chce punkty; wiec pokazałem dla "−1" i "−2"; moge też podstawic x= 32 ale to brzydki punkt, wiec sie takich nie bierze
 1 
x=−1 y= 2−1= potega ujemna, wiec dwojke sie obraca do góry nogami =

 2 
działania na potegach sie klaniaja
 1 1 1 1 
x=−2 y= 2−2= (

)2=

*

=

 2 2 2 4 
27 kwi 19:50
Kinia: ale nadal nie rozumiem jak to zostało zrobione . ale w porządku, dziękuje za pomoc.. nie oddam tego zadania.. bo co z tego że tutaj ten przykład rozwiązałaś/eś jak ja tego nie rozumiem, prawda? no właśnie..
27 kwi 19:50
sushi_ gg6397228: czego nie rozumiesz robisz tabelke i łaczysz punkty−−> robisz kolor czerwony z wykresu−−> musi być taki kształt dla prostej tez tabelke punkty na ukladzie i łaczysz je−−> kolor niebieski spróbuj b)
27 kwi 19:53
Kinia: próbowałam ogarnąć ten program tutaj.. ale nie wiem jak sie to rysuje.. probuje teraz cos w zeszycie i nie wiem nawet co ja robie.. co to jest ? boże.. pomocy
27 kwi 19:59
Kinia: i tak ciągle płaczę i już moge sie pozegnac ze wszystkim.. nie zdam z tej matmy ? chyba tak właśnie będzie. dziękuje naprawdę za poswiecony czasemotka
27 kwi 20:00
sushi_ gg6397228: przeciez juz zrobilas wykres o 19.39 jak klikniesz jeden wzor i pojdzie rysunek; to potem zmien kolor, wpisz nowy wzor i znowu klik na wykres
27 kwi 20:01
Kinia: teraz coś nie działa.. jak wpisuje te 33 to nic nie rysuje.. nie wiem naprawdę
27 kwi 20:03
sushi_ gg6397228: 3 shift6 x −−> 3x najpierw zrob siatke; potem wzor i klik na wykres
27 kwi 20:04
Kinia: cała zapłakana już jestem. pójdę się ogarnąć. cały dzień nie jadłam nic przez tą matematykę.
27 kwi 20:04
Kinia: rysunek
27 kwi 20:06
Kinia: jednak poddaje się
27 kwi 20:06
sushi_ gg6397228: tylko mowilem, aby nizej zaznaczyc poczatek osi i zrobic większe kratki jak klikniesz na miejsce do rysowanai do przeciagnij wiecej
27 kwi 20:07
sushi_ gg6397228: rysunek
27 kwi 20:08
sushi_ gg6397228: postaw mysz na pole tam gdzie u mnie jest niebieska kropka i klik i przeciagnij na dwie kratki
27 kwi 20:08
Kinia: naprawdę już mam dosyć. przepraszam
27 kwi 20:09
sushi_ gg6397228: to nie jest trudne a mozna za free dostac dobra ocene; wytrzyj nos i do dzieła
27 kwi 20:10
Kinia: to nie jest trudne dla Ciebie.. dla mnie to jest czarna magia..
27 kwi 20:12
sushi_ gg6397228: jedziemy, bo sie ciemno robi
27 kwi 20:16
Kinia: przepraszam ale ja rezygnuję.. po prostu są osoby które z matematyki sobie potrafią poradzić. niestety nie ja.. nie wiem co zrobię z tym. wszystko się sypie.. jutro wstaje tak wczesnie a przeciez tego nie ogarne przez calą noc nawet.. wstyd mi i głupio
27 kwi 20:18
sushi_ gg6397228: rysunek I x=1; y=3 II f(x)< g(x) dla x< 1
27 kwi 20:21
sushi_ gg6397228: rysunek I x= −2; y=1 II f(x)< g(x) czerwony ponizej niebieskiego dla x >−2
27 kwi 20:23
Kinia: nie chce tego. i tak nie rozumiem .
27 kwi 20:24
Kinia: ja potrzebuje wyjasnien. nie tylko rozwiazania. nie wykorzystuje tak kogos.. chcialalm zrozumiec. nie udalo to dziękuje. bardzo dziekuje. dobranoc
27 kwi 20:25
sushi_ gg6397228: rysunek I x=−2; y= 5 II f(x) < g(x) czerwony ponizej niebieskiego x>−2 kolor różowy asymptota−−> wykres przesuniety o 1 w prawo i 3 w dół
 1 
taki jest wyjściowy y=(

)x
 2 
27 kwi 20:26
Kinia: naprawdę ciesze sie że potrafisz to rozwiązać ale ja nie oddam zadania skoro go nie rozumiem.. ja, moja osoba.. nie rozumiem co jak dlaczego ..
27 kwi 20:30
sushi_ gg6397228: czego nie rozumiesz? krzywe y=ax maja taki wykres a nie inny robisz tabelke, zaznaczasz punkt i je łaczysz−−> kolor czerwony
27 kwi 20:31
Kinia: cholera jakie krzywe jakie punkty jaki cholerny wykres y=a do x ? poniosło mnie teraz.. eh
27 kwi 20:34
sushi_ gg6397228: https://matematykaszkolna.pl/strona/187.html funkcje f(x) sa takiej postaci (wykresem funkcji jest krzywa, o kształcie w linku) aby ją zrobić (tak jak w przypadku prostej np y=2x+3); trzeba zrobić tabelkę , naniesc parę "x" i policzyć odpowiadajace im "y"; zrobić punkty na ukladzie i połaczyć je
27 kwi 20:38
Kinia: jutro musze na spokojnie to ogarnąć dziś juz nie dam rady.. naprawdę.. moze jutro sie uda
27 kwi 20:39
Kinia: jesteś może ? bo dziś potrzebuje pomocy z potęgowania.. a dokładnie ..np to zadanie : 16 1/4 x 8 −3/2 (do potęgi) x pierw z 8?
28 kwi 16:07
sushi_ gg6397228: tak
28 kwi 18:00
sushi_ gg6397228: zapisz aby to było czytelne 16 shift 6 { x+2} −−> 16x+2
28 kwi 18:01
Kinia: 161/4 x 83/2 x pierwiastek z 8
28 kwi 18:18
Kinia: ładniej ? to jest 16 i jedna czwarta razy 8 do minus trzy drugie razy pierwiatek z 8
28 kwi 18:19
sushi_ gg6397228: podałem jak zapsiac dawaj nawias klamerkowy na całą potege jeszcze raz
28 kwi 18:28
sushi_ gg6397228: mnozenie to * a nie "x" bo całkowicie zamyla obraz
28 kwi 18:29
sushi_ gg6397228: https://matematykaszkolna.pl/strona/186.html ściaga ze wzorow
28 kwi 18:29
Kinia: oj.. 1614 * 8u−{3}{2} * 8
28 kwi 18:47
Kinia: nie wyszło
28 kwi 18:47
sushi_ gg6397228: zamiast ułamka u góry daj {1/4} jeszcze raz
28 kwi 18:49
sushi_ gg6397228: {−3/2} to juz bedzie cos widac
28 kwi 18:50
Kinia: rysunek
28 kwi 18:51
Kinia: tylko te ułamki maja być na górze
28 kwi 18:56
Kinia: nie umiem obsługiwac tego czegoś
28 kwi 18:57
sushi_ gg6397228: ćwicz, przynajmniej w szkole powiesz Pani, że umiesz pisac w programie i moze 2 postawi
28 kwi 19:01
sushi_ gg6397228: zamiana na potegi 16= 2.... 8= 2.... 8= 8....
28 kwi 19:02
Kinia: no przepraszam bardzo ale obslugiwanie jakiegos cholernego programu nie da mi dwa z matematyki..emotka ok nie przeszkadzam
28 kwi 19:03
sushi_ gg6397228: wpisuj wyniki do 19.02
28 kwi 19:04
Kinia: 16 = 24 8=23 8=83
28 kwi 19:21
sushi_ gg6397228: 8= 81/3 (ab)c=ab*c 161/4= (24)1/4=...
28 kwi 19:23
sushi_ gg6397228: 8= 81/2 −−> tak miało być
28 kwi 19:24
Kinia: dlaczego pierw z 8 rowna sie osiem i jedna druga?
28 kwi 19:26
Kinia: dlaczego pierw z 8 rowna sie osiem i jedna druga?
28 kwi 19:27
sushi_ gg6397228: wzór piąty z linku a= a1/2
28 kwi 19:28
Kinia: przeciez nie jest tak napisany.. a 1/n = n pierw a .. a to nie to samo co Twój wzór..
28 kwi 19:31
sushi_ gg6397228: a= 2a
28 kwi 19:31
Kinia: tak wiem..
28 kwi 19:35
sushi_ gg6397228: wiec wzor "5" dla n=2, chyba nie jest już problemem
28 kwi 19:36
Kinia: ok rozumiem już..
28 kwi 19:37
Kinia: przepraszam.. i co dalej ?
28 kwi 19:42
sushi_ gg6397228: 19.23 liczymy ostatnia linijke
28 kwi 19:42
Kinia: czwarty stopien z 16 rowna sie dwa...
28 kwi 19:47
sushi_ gg6397228: (24)1/4= 21 8−3/2= (23)−3/2= 2 ....
28 kwi 19:49
Kinia: trzeba pomnozyc te 3 i − 3/2 ?
28 kwi 19:52
sushi_ gg6397228: tak
28 kwi 19:57
Kinia: − 9/6 ?
28 kwi 20:01
sushi_ gg6397228: nie
3 −3 

*

=...
1 2 
28 kwi 20:08
Kinia: −3/2
28 kwi 20:08
Kinia: −9/2 . przepraszam.
28 kwi 20:09
sushi_ gg6397228: teraz zostal ostatni; ile bedzie 8= 81/2= (23)1/2=..
28 kwi 20:12
Kinia: 2 i trzy drugie
28 kwi 20:15
sushi_ gg6397228: 23/2 teraz zapisujemy jakie dostalismy wyniki
28 kwi 20:16
sushi_ gg6397228: 21* 2−9/2*23/2=... wzór numer 7
28 kwi 20:20
viv: chiolerny głupek
8 maj 20:25