matematykaszkolna.pl
proszę o pomoc w zadaniach. Dla mnie to trudne:/ Natalia: 1. Ile jest powitań przy jednoczesnym spotkaniu 8 osób? 2. Działania na potęgach − wykorzystanie własności w zadaniach. 3. Oblicz 4x+4 = 64 4. Rozwiąż nierówność 22x−4 * 42x−3 > 8x−2
 5! 
5. Oblicz

=
 0! 
6. Oblicz (2*2)2 : 16 * (102)2 = Proszę o pomoc
14 lis 15:01
Hajtowy:
 
nawias
8
nawias
nawias
2
nawias
 8*7 
1)
=

=4*7=28 przywitań
  2 
 5! 1*2*3*4*5 120 
5)

=

=

=120 emotka
 0! 1 1 
0! = 1 to jest wyjątek emotka
14 lis 15:05
Hajtowy: 3,4,6 https://matematykaszkolna.pl/strona/186.html Potęgi się kłaniają emotka
14 lis 15:08
Hajtowy: W 4 zadaniu potęgi dwójki zrób emotka (21)2x−4 * (22)2x−3 > (23)x−2 A teraz już tylko z górki
14 lis 15:10
Natalia: Łatwo Ci mówić. Ja nie wiem jak mam ro zrobić. Jestem ciemna co do matmy, a mam to na jutro zanieść To zadanie 1 i 5 jest w całości zrobione?
14 lis 15:13
Hajtowy: 16x > 2x+4 8x > 16
14 lis 15:13
Hajtowy: 1 i 5 tak emotka Nie wiem o co chodzi w 2 zadaniu To sama treść a nie zadanie
14 lis 15:14
Hajtowy: 6) (2*2)2 = 42 = 16 16 = 4 (102)2 = 1002 = 10 000 Podstaw i wylicz emotka
14 lis 15:17
Natalia: No właśnie ja takie polecenie dostałam heh. Sama się zastanawiam
14 lis 15:17
Natalia: Kto wymyślił ten przedmiot Masakra. Chyba muszę się na korepetycje wybrać
14 lis 15:18
Hajtowy: Jeśli 6 zadanie wygląda :
(2*2)2 

* (102)2 = ...
16 
To wtedy będzie :
16 

* 10 000 = 4 * 10 000 = 40 000 emotka
4 
Jeśli inaczej to wygląda to napisz jak
14 lis 15:24
Natalia: Pomóż mi proszę emotka
14 lis 15:25
Natalia: hmmmemotka Nie wiem, w ogóle co do czego to jest, wiesz ja tego w ogóle nie rozumiem
14 lis 15:26
Hajtowy: Pomagam ale nie rozumiem 2 zadania i zapisu 6 emotka 1,4,5,6 −> rozwiązane 3 jest banalne − spróbuj sama emotka
14 lis 15:26
Natalia: O drugim zdaniu zapomnij, bo sama nie rozumiem o co w nim chodzi. Chyba podała tylko treść bez działaniaemotka Nie wiem jak to trzecie zrobić, od czego zacząć. Wydaje się łatwe, ale ....
14 lis 15:34
Natalia: A które to jest zadanie 4?emotka
14 lis 15:35
Natalia: A jakbym Ci wysłała jeszcze inne zadania to byś pomógł? Bo troszkę ich mam
14 lis 15:38
Hajtowy: Zależy co tam będzie i czy będę umiał je zrobić
14 lis 15:40
Natalia: Z tego co widzę to umiesz wszystko emotka A to zad. 3?emotka
14 lis 15:43
Natalia: Moja koleżanka pod imieniem Ania ma wystawione zadania z tej samej pracy co ja. Mozesz sobie zobaczyćemotka I wyślę dodatkowe
14 lis 15:45
Hajtowy: 4x + 44 = 43 4x = 4−1 x= −1 Wg mnie to tak wygląda, ale nie jestem pewny
14 lis 15:46
Natalia:
 1 
1. Oblicz (−

)4 + 22 =
 2 
2. Rozwiąż równanie 2x4 * 832x = 43x3 = 3. Wyznacz dziedzinę funkcji f(x) = logx (5x−2) 4. Uprość (3a2b3)2 = * 3ab =
 8! 
5. Oblicz

=
 5! 
14 lis 15:50
Natalia: Dziękuje bardzoemotka Tu wypisałam zadania, które jeszcze mam i dodatkowe te co ma Ania podane na tej stronieemotka
14 lis 15:51
Hajtowy: 5 zrobię bo najłatwiejsze. Logarytmów nie lubię, więc nie zrobię A potęgi (zadanie 1) jest banalne, zrobisz sama.
8! 6*7*8 

=

=336
5! 1 
14 lis 15:53
Natalia: No nie wiem czy banalne..
14 lis 15:56
Hajtowy: Zadanie 1
 1 
(−

)−4 = 16
 2 
 1 
2−2=

=0,25
 4 
16+0,25=16,25 emotka
14 lis 15:58
Natalia: 2. W urnie jest 6 kul od 1 do 6. Losujemy kolejno 6 kul bez zwracania. Ile jest możliwych wyników losowania? A to?
14 lis 15:58
Natalia: Czy takie to banalne było to nie wiem A byłeś może na profilu ANIA?
14 lis 15:59
Hajtowy: 6 kul 1 − 6 Losujesz kolejno 6 kul, bez zwracania. 6*5 −> bo bez zwracania 30 wyników O ile się nie mylę i dobrze myślę
14 lis 16:01
Hajtowy: Tu masz link do zadań Ani emotka https://matematykaszkolna.pl/forum/221640.html
14 lis 16:01
Natalia: Aaa. Taki cośemotka A wyżej tych zadań nie umiesz?emotka
14 lis 16:02
Natalia: Ale Ty jesteś szybki, dziękujeemotka
14 lis 16:03
Natalia: To nie jest nawet połowa moich zadań
14 lis 16:09
Hajtowy: 4 zadanie to są wzory skróconego mnożenia... Nie dobijaj mnie, że nie potrafiszemotka 2 zadanie − podobne robiłem wyżej... Nie chce mi się powtarzać tego samego emotka A 3 zadania nie ruszam bo w kulki zwane logarytmami nie jestem dobry
14 lis 16:10
Natalia: no niestety
14 lis 16:23
Piotr 10: W 3 zadaniu x > 0 ⋀ x≠1 ⋀ 5x−2 > 0
14 lis 16:28
Natalia: Podobne może zadanie 2 było, ale trochę tak jakby inne
14 lis 16:28
Natalia: Podobne może zadanie 2 było, ale trochę tak jakby inne
14 lis 16:29
Natalia: Podobne może zadanie 2 było, ale trochę tak jakby inne
14 lis 16:29
Natalia: Poproszę o całe rozwiązanie zadania, a nie sam wynikemotka
14 lis 16:30
Piotr 10: Ja podałem CI tylko co masz rozwiązać a jak chcesz więcej się dowiedzieć to tablica maturalna strona 2 i wszystko masz wyjaśnione. Rozwiązywać za Ciebie nierówności nie będę
14 lis 16:32
Natalia: Są gdzieś a tej stronie własności logarytmu?
14 lis 16:35
Natalia: Spoko, dzięki
14 lis 16:36
Piotr 10: https://matematykaszkolna.pl/strona/3417.html Klikasz później Definicja Logarytmu
14 lis 16:36
Hajtowy:
 2 
x ∊ (

; +oo) − {1}
 5 
14 lis 16:36
Natalia: Dzięki
14 lis 16:37