Prosze
Nie umiem matematyki:
Prosze o zadania , ktore rozwinal moje zdolnosci matematyczne
Moj zakres to:
1. Dialania w zbiorach liczbowych
2. Wyrażenia algebraiczne
3. Geometria płaska−pojecia wstępne
4. Geometria płaska −trójkąty
5.Trygonometria
6.Geometria płaska −pole koła , pole trójkąta
7. Funkcja i jej własności
8.Przeksztalcenia wykresów funkcji.
Dziękuje
24 lip 21:42
24 lip 21:45
bezendu:
Wyznacz wszystkie trójki liczb pierwszych a, b, c, dla których a2=b2+c
24 lip 21:45
Saizou : | π | |
naszkicuj wykres funkcji g(x)=sin(2x+ |
| ), gdzie x∊R, a następnie ustal liczbę rozwiązań |
| 3 | |
równania lg(x)l=0,8 należących do zbioru <0:2π>
24 lip 21:54
24 lip 21:56
24 lip 21:57
Mila:
1) Wyznacz długość odcinka dwusiecznej kąta prostego w trójkącie prostokątnym o
przyprostokątnych 6cm, 8cm.
2) w trójkącie prostokątnym jedna z przyprostokątnych jest dwa razy mniejsza od
przeciwprostokątnej. wyznacz stosunek pola koła opisanego na tym trójkącie do pola koła
wpisanego w ten trójkąt.
Zadania rozwiązywać ze starannymi zapisami.
Wykonać rysunki z oznaczeniami. Jeśli czegoś nie umiesz, to pytaj.
Treści zadań dostosowane do programu.
24 lip 21:59
Mateusz:
| 1998*1999+2 | |
1) Czy |
| jest liczbą naturalną? |
| (1998)2+2000 | |
2) (
√2−1)
6 zapisz w postaci: (a−b
√2)
3
3) Udowodnij że n prostych na płaszczyźnie dzieli ją co najwyzej 2
n części.
24 lip 22:13
Mateusz:
w 2) zapomniałem dopisac ze a i b są liczbami wymiernymi
24 lip 22:15
5-latek: Zadanie . Podaj ktory z nasepujacych zbiorow jest skonczony ,pusty lub nieskonczony.
a)zbior liter alfabetu lacinskiego
b) zbior mieszkancow naszego miasta lu jesli ktos mieszka na wsi (tak jak ja ) to mieszkancow
nazej wsi
c) zbior licz podzielnych przez 10
d) zbior krokodyli w polskich rzekach
e) zbior pierwiastkow rownania x2=−16
f) zbior czarownic na Łysej Górze
g) zbior punktow na prostej.
Zadanie nr 2. tez z ebiorow
Czy moze byc A−B=A? lub taki zapis A\B=A
24 lip 22:22
Nie umiem matematyki: Dziękuje Za zadania . Teraz proszę o wstrzymanie sie w oddawaniu nowych . Jutro postaram sie je
wszystkie zrobić i dopiero wtedy poproszę o wiecej . Dzięki temu łatwo będziecie mogli
sprawdzać odpowiedzi. To mnie zmotywuje do pracy
24 lip 22:30
Mateusz:
Teraz co nie co z funkcji:
1) Ile jest roznych funkcji ze zbioru {1,2,3} w zbior {a,b,c,d}? Ile jest roznych funkcji
stałych z pierwszego zbioru w drugi?
2) Jesli funkcja f jest rosnąca w pewnym przedziale to jaka będzie w tym przedziale funkcja g
jesli g(x)=−f(x) rozpatrz problem na wybranym przez siebie przykładzie.
3) Kwadrat ABCD ma boki dlugosci 6cm na bokach BC i DC zaznaczono punkty M i N odpowiednio tak
że pola trójkątów ABM, MCN i ADN są równe znajdz długosci bokow BM i DN.
24 lip 22:32
Nie umiem matematyki: @Bezendu
Nie wiem jak to zrobić .
Wyszło mi ,ze równanie a
2=b
2+c jest prawdziwe dla
Liczb spełniających równanie
a+b=c gdzie a > b
25 lip 10:32
bezendu: pokaż jak zrobiłeś
25 lip 10:35
bezendu: a po drugie Ty masz podać konkretne liczby
25 lip 10:43
:/: a
2−b
2=c
| (a−b)(a+b) | | (a+b) | |
(a+b)2= |
| * |
| |
| a−b | | (a−b) | |
a − b = 1
b = a − 1
a
2=b
2+c
(1+b)
2 = b
2 +c
1 + 2b = c
1 + 2a − 2 = c
2b + 1 = c
2a − 1 = c
25 lip 11:35
imię lub nick: Pomoże mi ktoś czy nie?
25 lip 12:57
Piotr: Mila w tym zadaniu ''Wyznacz długość odcinka dwusiecznej kąta prostego w trójkącie
| 24√2 | |
prostokątnym o przyprostokątnych 6cm, 8cm.'' Odpowiedź to: |
| ? |
| 7 | |
25 lip 13:22
Mila: Do Piotra, zgadza się.
Jaką metodą rozwiązałeś?
25 lip 13:31
;/: z twierdzenia o dwusiecznej w trójkącie + Pitagoras
25 lip 13:34
Piotr: Skorzystałem z dwóch twierdzeń znanych mi a mianowicie: ''Dwusieczna kąta trójkąta dzieli
przeciwległy bok na odcinku których stosunek długości jest równy stosunkowi długości
pozostałych boków.
Oraz z twierdzenia, ze w każdym trójkącie iloczyn długości dwóch boków jest równy kwadratowi
dwusiecznej kąta między nimi zawartego powiększonej o iloczyn odcinków, na które ta dwusieczna
podzieliła trzeci bok
Tego drugiego twierdzenia nigdy nie zapomnę
i oczywiście twierdzenie Pitagorasa jeszcze
wykorzystałem
25 lip 13:37
Piotr: @ ; / bez tego drugiego twierdzenia nie da rady rozwiązać
25 lip 13:38
Mila:
Pokażę inne sposoby.
I)
CGEF − kwadrat
ΔBFE∼ΔBCA⇒
xa=ab−bx
xa+xb=ab
x(a+b)=ab
II)
Z równoważności pól
| 1 | | 1 | |
PΔACB= |
| *(a−x)*x+x2+ |
| *x*(b−x)= |
| 2 | | 2 | |
| 1 | | 1 | | 1 | |
=x2+ |
| *(ax−x2+bx−x2)=x2+ |
| (ax+bx−2x2)= |
| (ax+bx) |
| 2 | | 2 | | 2 | |
porównuję pola
ax+bx=ab
x(a+b)=ab
25 lip 13:56
Piotr: Ja później przedstawię swój sposób rozwiązania, wieczorem jakoś
25 lip 14:07
Mila:
Twoje sposoby na pewno dobre, jednak chciałam pokazać, że można to rozwiązać bez podanych
twierdzeń.
25 lip 14:13
;/: a − b = 1
b = a − 1
a
2=b
2+c
(1+b)2 = b
2 +c
1 + 2b = c
1 + 2a − 2 = c
2b + 1 = c
2a − 1 = c
Już wiem ,
2b + 1 = c z tego wynika ,że c jest liczbą nie przystą
a−b=1 z tego że liczby a i b są liczbami sąsiadującymi.
| c−1 | |
b = |
| <−− czyli b jest liczbą parzystą |
| 2 | |
a = U{c+1{2} <−−−− a jest kolejną liczba parzystą po b
Musze więc podać liczby parzyste które są sąsiadujące .
tymi liczbami są 2,3
b = 2
a = 3
c = 5 <−−−− 2b+1 = c=5
Jest ! To znaczy prawie( a
2=b
2 −c) ale wierze ,że to tylko kwestia chęci sprawdzenia
obliczeń.
25 lip 14:13
;/: Mila , dziękuję za pokazania dwóch sposobów na rozwiązanie twojego zadania bez wzorów
Znasz może jakiś szybszy sposób na zadania przedstawione przez bezendu?
25 lip 14:21
ZKS:
Skoro a − b = 1 to ta sytuacja tylko zajdzie wtedy a oraz b będą kolejnymi liczbami dodatkowo
mają to być liczby pierwsze więc dostajemy od razu że jest to tylko spełnione
dla a = 3 oraz b = 2.
25 lip 14:36
Nie umiem matematyki: Tam mam zrobione , ale żeby równanie było prawidłowe b =3 a = 2
Czyli zrobiłem błąd wyprowadzajac rownanie a−b =1
25 lip 14:56
ZKS:
Ta i ciekawe jak dla b = 3 oraz a = 2 otrzymasz 2 − 3 = 1?
25 lip 15:02
ZKS:
Mając założenie że a > b wychodzi a = 3 oraz b = 2.
25 lip 15:03
:/: Ok dzięki.
Zaraz zabieram się za pozostałe.
25 lip 17:18
Nie umiem matematyki: W drugim mili wyszło mi 2−√3
25 lip 18:46
25 lip 19:07
Piotr: | 2+√3 | |
Mila w tym drugim zadaniu nie powinien być taki stosunek |
| |
| 2 | |
25 lip 21:13
Mila:
R=a
P
ko=πa
2
| 1 | | 1 | |
p= |
| (a+2a+a√3)= |
| (3a+a√3) |
| 2 | | 2 | |
| a2√3 | | a*√3 | | a*(√3−1) | |
r= |
| = |
| = |
| |
| a(3+√3) | | 3+√3 | | 2 | |
| a2*(4−2√3) | | a2*(2−√3) | |
Pkw=πr2=π* |
| =π* |
| |
| 4 | | 2 | |
Pko | | 2 | |
| =(πa2)* |
| = |
Pkw | | π*a2*(2−√3) | |
| 2 | | 2*(2+√3) | |
= |
| = |
| =2*(2+√3) |
| 2−√3 | | 4−3 | |
25 lip 22:44
Nie umiem matematyki: Dziękuje Ci Miła
{prezent}
25 lip 23:11
Mila:
25 lip 23:11
Nie umiem matematyki: @Mila
25 lip 23:12
Mila:
Dziękuję. Powodzenia i sukcesów na miarę Vaxa.
25 lip 23:14
Piotr: Faktycznie
Mila ja odrazu użylem wzoru na promień tylko uzylem, ze r=a+b−c i nie
podzielilem przez 2 i dlatego zle mi wyszlo
26 lip 10:47
;/ : | 1998*1999+2 | |
1) Czy |
| |
| 1998)2+2000 | |
jest liczbą naturalną?
wiem ,że to równa się jeden ale jak to szybko rozwiązać ?
26 lip 12:29
ICSP: zauważyć że 2000 = 1998 + 2
26 lip 12:35
aniabb:
1998•(1998+1)+2 | | 19982+1998+2 | | 19982+2000 | |
| = |
| = |
| =1 |
19982+2000 | | 19982+2000 | | 19982+2000 | |
26 lip 12:37
ICSP: aniu
26 lip 12:39
aniabb: już nie będę ..
ja tak odruchowo
26 lip 12:56
ICSP: zamiennik :
Pewna liczba sześciocyfrowa a kończy się cyfrą 5. Jeśli tę cyfrę przestawimy na
miejsce pierwsze ze strony lewej, to otrzymamy nowa liczbę, cztery razy większą od
poprzedniej. Znaleźć liczbę a.
26 lip 12:58
:/: 3) Udowodnij że n prostych na płaszczyźnie dzieli ją co najwyżej 2n części.
Proste najefektywniej dzielą płaszczyznę kiedy przecinają się w jednym punkcie .
Jeżeli liczba prostych wynosi 0 to płaszczyzna składa się z jednej części .
n ≥ 0
0 = 1
1 = 2
2 = 4
3 = 6
Z tego wynika ,że n prostych = 2n części . ehhh
wiem ,że tak jest ale nie potrafię tego do poprawnie zapisać.
Może mi ktoś wytłumaczyć jak to robić
26 lip 13:00
Mateusz:
aniabb "ti ti" nie rozwiązujemy zadan za kogoś
@ : / : własnie chodzi o to zeby rozwiązywac takie zadania jak 1) jak najprostszym sposobem bez
uzycia kalkulatora czyli cos zauwazyc dla potrenowania dam ci podobne:
| 1*2*3*4*5*6*7*8*9*10 | |
sprawdz czy liczba: |
| jest całkowita |
| (1*2*3*4)*(1*2*3*4*5*6) | |
co do zadania z prostymi jesli np wiesz co to jest indukcja matematyczna to mozna wykazac te
zaleznosc za jej pomocą co wymaga tez aby coś zauwazyc
jesli natomiast nie miałes
stycznosci z indukcją to takie uzasadnienie jak podałes w sumie wystarczy.
26 lip 13:54
ICSP: Mateusz tam na pewno jest znak * miedzy nawiasami ?
26 lip 15:55
Basia: a co ? za proste Ci się ICSP to zadanko wydaje ?
gdyby tam był + lub − liczba nie byłaby całkowita, więc pewnie jednak jest *
26 lip 16:33
26 lip 16:36
Basia:
Co ma oznaczać to zdanie ?
Proste najefektywniej dzielą płaszczyznę kiedy przecinają się w jednym punkcie
Najefektywniej czyli na najwięcej części ?
Jeżeli tak, to jest to zdanie całkowicie
fałszywe.
Dowód na rysunku.
26 lip 16:42
Mateusz:
Tak ICSP jest tam znak mnozenia
i cicho tam siedziec nie podpowiadac
Tak masz racje Basiu jest to błąd, nie przeczytałem tego tylko zasugerowałem sie od razu
wynikami
26 lip 17:29
Basia: Witaj
Mateusz
Samo twierdzenie oczywiście jest prawdziwe.
A co do tego zdania to zdaje się, że powinno być:
Proste dzielą płaszczyznę
na najmniejszą możliwą liczbę obszarów kiedy przecinają się w
jednym punkcie. Udowodnić, że wtedy jest tych obszarów 2
n to "mały pikuś".
26 lip 17:39
Basia:
P.S. oczywiście jeżeli są to różne proste
26 lip 17:41
Trochę umiem matematykę : : /
Narazie nie mam czasu.
26 lip 18:00
Trochę umiem matematykę : Przedtem robiłem wszystko pisząc z komórki teraz
Jak będę robił to z jakaś kartka. Teraz nie będę prosił was o pomoc xd
26 lip 18:02
Mateusz: Witaj witaj
Masz racje poniekąd widzisz ja to nie mam zdolnosci językowych chciałem sformułowac jak
najbardziej zrozumiale tresc tego zadania niestety o 22 tez czasami sie juz ciężko myśli
26 lip 18:03
Mila:
DO N.U.M albo T.U.M
Rozwiąż zadanie 1( z długością odcinka dwusiecznej) , korzystając z równoważności pól i wzoru
26 lip 18:05
Trochę umiem matematykę : @Mila Zrobiłem to przed chwilą na dwa sposoby .
W pierwszym sposobie użylem twierdzenie ,że w każdym trójkącie iloczyn dwóch boków jest równy
kwadratowi dwusiecznej kąta miedzy nimi zawartego powiekszonej o iloczyn odcinków ,na które ta
dwusiecznej podzieliła bok
W drugim zastosowaniem sie do twoich poleceń
Jutro pokaże obliczeniab bo jestem teraz na komórce .
Zauważyłem ze w drugim sposobie wyszedł ładny wynik
| 1152 | |
Gdzie CD2= |
| i zauważyłem ze jeśli pomnożyć licznik i mianownik razy 2 |
| 49 | |
To otrzymam ten ładny wynik
I teraz mam pytanie czy jest na to jakiś sposób ?(na otrzymywanie ładnych wyników
)
27 lip 00:10
Saizou : nie ma sposobu na otrzymywanie ładnych wyników, można jedynie się cieszyć jeśli takowe są
27 lip 00:13
;/ : | 1*2*3*4*5*6*7*8*9*10 | |
sprawdz czy liczba: |
| |
| (1*2*3*4)*(1*2*3*4*5*6) | |
jest całkowita.
Jak to rozwiązać ?
27 lip 13:07
pigor: 1) Wyznacz długość odcinka dwusiecznej kąta prostego w trójkącie prostokątnym o
przyprostokątnych 6cm, 8cm.
−−−−−−−−−−−−−−−−−−
to zadanie łatwo uogólnić na dowolny Δ i np. tu
dC= 2aba+b cos12C = 2*6*86+8cos45o= 482*12√2= 247√2.
27 lip 13:53
Mila:
Do
T.U.M
Zadanie 1.
Obojętne jaki sposobem rozwiązujesz wynik ma być ten sam:
Zastosowanie wzoru :
| 1 | | √2 | |
PΔBCE= |
| *6*|CE|*sin45o=3*|CE|* |
| |
| 2 | | 2 | |
| 1 | | √2 | |
PΔACE= |
| *8*|CE|*sin45o=4*|CE|* |
| ⇔ |
| 2 | | 2 | |
| √2 | | √2 | |
3*|CE|* |
| +4*|CE|* |
| =24 |
| 2 | | 2 | |
dokończ sobie
27 lip 15:38
Trochę umiem matematykę : @Mila Nie będę kończył bo juz wcześniej to zrobiłem :0
Tak przy okazji to ; / , TUM , NUM, imię lub nick to jedna osoba używam rożnych urządzeń
wszędzie mam inne pseudonimy, wcześniej uzywalem swojego imienia .
−−−−−−−−
Chociaż nie umieszczamy tutaj rozwiązań to staram sie rozwiązywać wszystkie zadania przez was
podane. Dzięki za zadania
27 lip 17:15
Mila: Jakie imię?
27 lip 18:12
Mateusz:
@ ; / ; jak to rozwiązac? Podobnie jak poprzednie trzeba coś zauwazyc i uzasadnic otrzymany
wynik
Mozna oczywiscie zastosowac podejscie brutalne czyli obliczyc wartosc tej liczby ale
nie o to tu chodzi
28 lip 17:36
5-latek: Zauwazyc np to ze 1*2*3*4*5*6=6!
28 lip 17:56
Mateusz:
Mozna ale nie trzeba
28 lip 19:13
ccc:
28 lip 19:20
Mateusz:
Widzisz
; / ; lubią cie wyręczać tu na forum
albo męczyc dostaniesz kolejne zadanie z
tej serii:
| 2221564096+283748√462 | |
Czy liczba |
| jest wymierna? |
| 491993569 | |
wskazówka skorzystaj z jednej z podstawowych własności tych liczb(broń boże nie wyliczaj jej
wartosci na kalkulatorze
)
28 lip 21:53