matematykaszkolna.pl
Elementy statystyki itp Piotr: Witam bardzo bym prosił o pomoc w kilku zadaniach. Nie oczekuję całkowitego rozwiązania lecz chociaż wytłumaczenia co i jak oraz sprawdzenia poprawności wykonanego zadania i zapisów. Zadanie 1 Na ile sposobów można ułożyć słowa mające sens lub nie używając liter słowa ,,moneta'' (To zadanie robiłem na podstawie podobnego zadania, ale ze słowem matematyka).
 6! 
C16 = 61 =

= 61 = 6
 1!*1!*1!*1!*1!*1! 
Zadanie 2 Na ile sposobów utworzymy liczby trzycyfrowe z cyfr od 3−7 a) cyfry nie mogą się powtarzać b) cyfry mogą się powtarzać (Nie mogę dojść do tego jak to zrobić) Zadanie 3 Mamy dane 5,3,3,2,1,0,5,4,4,3 a) Zrób tabelę i diagram b) oblicz średnią dominantę i medianę c) wariancje i odchylenie standardowe Wiem, że to głupie ale nie było mnie na lekcji na której nauczyciel tłumaczył owy temat i nie wiem nawet jak zabrać się do rysowania tabeli i diagramu. Zadanie 4 Oblicz prawdopodobieństwo wyrzucenia sumy oczek 7 w dwu obrotowym rzucie kostką Zadanie 5 Oblicz pole i objętość a) sześcianu o krawędzi 5 cm b) prostopadłościanu o wymiarach 3 i 4 c) graniastosłupa trójkątnego prawidłowego o krawędzi podstawy 3 cm i wysokości 5 cm d) walca, stożka i kuli gdy promień ma 4 cm a wysokość przystojniaków 7 cm a) V=5*5*5=125cm3 P=5*5*6=150 cm2 c) Pc= 2Pp+Pb V=Pp*H Pp=3*3=9 V=9*5=45 Pb=a*h*3 Pb=3*5*3=45 Pc=2*9+45=18+45=63 d) Walc r=4cm h=5cm P=2πr2+2πrh P=2π*42+2π*4*5=2π*16+2π*4*5=32π+40π=72π[cm2] V=πR2*h V=π*42*5=80π[cm3] Stożek według mnie będzie miał taki sam wynik jak walc... prawda? Natomiast kule jeszcze opracowuję jak zrobić. Podpunktu b) nie wiem jak zrobić bynajmniej nie wiem jaki wzór tutaj użyć. Będę bardzo wdzięczny za pomoc!
6 maj 22:53
Edyta: zadanie 2 a) na miejscu setek może stać jedna z pięciu liczb {3,4,5,6,7} na miejscu dziesiątek jedna z czterech pozostałych liczb na miejscu jedności jedna z trzech pozostałych liczb 5*4*3= b) na miejscu setek, dziesiątek i jedności może stać jedna z pięciu liczb {3,4,5,6,7} 5*5*5=
6 maj 23:10
Edyta: zadanie 3 musisz uporządkować dane rosnąco, albo malejąco (do wyboru) i policzyć ile elementów ma daną wartość o − 1 1 − 1 2 − 1 3 − 3 4 − 2 5 − 2 razem dziesięć elementów (przepraszam, ale nie wiem, jak zrobić tu tabelę − pierwszy rząd to wartość zmiennej, drugi liczba elementów o danej wartości) średnia − to iloraz sumy wartości wszystkich elementów i liczby elementów
 0*1+1*1+2*1+3*3+4*2+5*2 
xśr=

=
 10 
dominanta − to wartość najczęściej występująca, czyli wartość 3 mediana to wartość środkowa − tu jest wszystko wyjaśnione jak policzyć https://matematykaszkolna.pl/strona/1027.html wariancja i odchylenie standardowe zaś na tej stronie https://matematykaszkolna.pl/strona/1028.html
6 maj 23:27
Edyta: zadanie 5 a) dobrze b) za mało danych − prostopadłościan powinien mieś trzy wymiary, chyba, że jest dane, że w podstawie jest kwadrat? c) źle − w podstawie jest trójkąt równoboczny, a nie kwadrat d) wysokość jest w końcu 7 czy 5 (w treści jedno w obliczeniach drugie) podpowiedz to kuli R to połowa wysokości
6 maj 23:37
Piotr: Przepraszam podczas prób robienia zadania 5 d) na podstawie innych zadań przez przypadek źle wpisałem. Wysokość wynosi 7cm Czyli będzie: Walc: r=4cm h=7cm P=2πr2+2πrh P=2π*42+2π*4*7=2π*16+2π*28= 32π+56π= 88π[cm2] V=πr2*h V=π*42*7= π*16*7=112π[cm3] KULA: P=4πr2 P=4π*42=64π[cm2] Dobrze?
 4 
a objętość wyliczę z tego wzoru zgadza się? V=

πr3
 3 
Stożek: c2=22+72 c2=4+49 c=53
 1 
następnie obliczyć pole przekroju osiowego ze wzoru P=

ah
 2 
 2P 
potem obliczyć pole okręgu wpisanego w trójkąt R=

 a+c+c 
a później powierzchnię i objętość.... Dobrze myślę czy źle? Natomiast w podpunkcie b) prostopadłościan o wymiarach 3,4,5 P=2*3*4+2*4*5+2*3*5=24+40+30=94cm2 V=3*4*5=60cm3 c) Muszę obliczyć tak jak jest w tym zadaniu? https://matematykaszkolna.pl/strona/1875.html Bardzo Pani dziękuję za pomoc!
9 maj 01:34