matematykaszkolna.pl
Pomocy!!! Marta: zad 1 wykorzystujac dane na rysunku oblicz sinα,cosα,tgα,ctgα trójkąt wynosi 1 3 i √10 8 wyznacz wartość pozostałych funkcji trygonometrycznych konta α ezeli cosα= − i 17 90stopni<α<180stopni oblicz wartość wyrażenia a) (cos 45 −cos 30) razy(cos 45+cos 30) b) 18 razy sin 30 razy tg 30 : (cos 30 razy tg 60) c) 4 razy cos 60 razy sin 30− cos 30 razy sin 60 d) 2razy(tg30 −sin 45) razy (c0s 45 −ctg 60) to moj kontrolniak a że praca wzywała i nie było mnie na lekcjach to niestety nic nie wiem i nikt mnie nie poratuje bo nikt nie wie o co chodzi z tymi obliczeniami ktos moze mi pomóc bardzo bede wdzieczna moje gg 45393678
21 kwi 17:37
krystek: rysunek
21 kwi 17:41
krystek: https://matematykaszkolna.pl/strona/397.html Masz definicje i wartości funkcji dla katów z zad3
21 kwi 17:42
Marta: nic nie mam prócz tych zadań dostałam tylko to do zrobienia i nic wiecej:(
22 kwi 13:27
Marta: i kompletnie tego nie rozumiem pierwszy raz mam taki problem z matmą zawsze na 4 jechałam a teraz nie wiem czy wgl to zaliczę mam czas do ptk żeby to zrozumieć inaczej leże
22 kwi 13:30
Kaja: Marta a popatrzyłaś na tego linka co wyżej? wejdź tam i przeczytaj definicje.
22 kwi 13:31
wredulus_pospolitus: Marto ... masz podany link do definicji i wartości funkcji trygonometrycznych które powinnaś znać NA PAMIĘĆ przyzwyczaj się −−− skończyło się prowadzenie za rączke małego dziecka ... powoli sama musisz zacząć sięgać po wiedzę i 'kombinować'
22 kwi 13:31
Marta: czyli np w 3 zadaniu mam zamiast np 30 stopni podstawic 1/2 i tak wszedzie tak i później jakoś to obliczyć?
22 kwi 13:36
Kaja:
 1 
nie. to sin300=

 2 
22 kwi 13:37
Kaja:
 1 
czyli ta

za sin300 trzeba podstawić
 2 
22 kwi 13:37
Marta: Kaja czy możesz mi rozwiązać jeden przykład żebym wiedziała jak zrobić resztę nie chce wszystkiego bo mi nie chodzi o to by ktos to za mnie zrobił tylko o zrozumienie tego
22 kwi 13:40
Kaja: a)(cos450−cos300)*(cos450+cos300)=(2232)*(22+32)= =(22)2−(32)2=2434=−14
22 kwi 13:44
Marta: bardzo Ci dziękuję myślę że sobie poradzę z resztą. jeżeli zrobie to je tu wstawie i byłabym wdzięczna jakbyś mogła mi je tylko sprawdzis i ewentualnie zwrócić uwagę na moje błedy
22 kwi 13:53
Kaja: to czekamemotka
22 kwi 13:55
Marta:
 1 
b)18* sin300 *tg300:(cos300 * tg600)= 18*

* 3 przez 3 : (3 przez 2 * 3)
 2 
dalej utknęłam
22 kwi 14:05
Marta:
 1 
b)18* sin300 *tg300:(cos300 * tg600)=18*

* √3 przez 3 : (√3 przez 2 * √3)=9*3
 2 
przez 3 : (3 przez 2 * 3) = 3 3 :2 dobrze?
22 kwi 14:10
wredulus_pospolitus: zapisz to 'po ludzku' korzystaj z funkcji U
 1 
U {1} {2} (ale bez spacji pomiędzy)

 2 
22 kwi 14:13
Kaja:
 1 3 3 18 3 3 183 3 
18*

*

:(

*3)=

*

:

=

:

=
 2 3 2 2 3 2 6 2 
 183 2 363 
=

*

=

=23
 6 3 18 
22 kwi 14:13
Marta:
 1 1 3 1 1 
c) 4*

*

3przez 2*3przez 2=4−

=4−1

=2

inaczej nie
 2 2 2 2 2 
wiem jak to zrobic czuje ze zle jest
22 kwi 14:31
Marta:
 1 1 3 1 1 
c) 4*

*

3przez 2*3przez 2=4−

=4−1

=2

inaczej nie
 2 2 2 2 2 
wiem jak to zrobic czuje ze zle jest
22 kwi 14:31
krystek:
 1 
4*

=1
 4 
3 3 3 

*

=

2 2 4 
22 kwi 14:33
Kaja:
 1 3 3 1 
4*


=1−

=−

 4 2 2 2 
22 kwi 14:36
Kaja:
 3 3 1 
oj tam faktycznie powinno być

. czyli 1−

=

 4 4 4 
22 kwi 14:36
Marta: d)2*(3 przez 3−P{2} przez 2)*(2przez2−3przez3) a dalej bo wszystko zle robie nie zrozumiem chyba tego tak szybko
22 kwi 14:36
Marta: czyli jak dokładnie powinno byc w "c" bo juz nie wiem jak zapisac to w calosci
22 kwi 14:38
krystek:
 a 
Pisz poprawnie

 b 
22 kwi 14:41
Kaja:
 1 3 3 1 
dobrze podstawiłaś i dalej zapisz =4*


=1−

=

 4 4 4 4 
22 kwi 14:42
Marta: okey dzieki wielkie a co dalej z tym "d"
22 kwi 14:43
Marta: Jezeli jesteście z pomorza to wisze wam Duże piwo jak macie ochoteemotka
22 kwi 14:44
krystek: Zamiast piwa zabierz sie za pracę, to dla mnie bedzie nagrodą ,że wkład pracy nie poszedł na marne. d) zapisz poprawnie , z lewej strony masz instrukcję zapisu.
22 kwi 14:57
Marta: nie no praca bedzie musze to zrozumiec i posiedziec nad tym sporo czasu no wlasnie niektórych przykladów nie moge zapisac poprawnie
22 kwi 15:00
Marta:
 √3 √2 √2 √3 
2*(


)*(


) teraz ktoś pomoże ?
 3 2 2 3 
22 kwi 16:02
krystek: Teraz zapisałaś poprawnie
 3 2 
−2((


)2
 2 2 
22 kwi 16:04
Marta: a mozesz mi wytłumaczyć skąd jest to −2 i cała reszta bo akoś nie wiem skad to sie wzieło
22 kwi 16:12
krystek: Z drugiego nawiasu wyłączyłam "−" przed nawias i otrzymałam kwadrat wyrażenia , a teraz dalej licz lub Wymnażaj" nawias przez nawias"
22 kwi 16:14
Marta:
 √3 √3 
a skąd jest

skoro mam w przykladzie

?
 2 3 
22 kwi 16:16
karola : 18*sin 30*tg 30 : (cos 30 * tg 60 ) pomocy !
1 paź 18:12
Basia: oczytaj wartości funkcji z tabeli, która jest tutaj: https://matematykaszkolna.pl/strona/421.html podstawiaj i licz
1 paź 18:14
karola : Podstawiłam i nie wychodzi powinno wyjść pierwiastek z 3
1 paź 18:18
Basia: napisz jak liczysz; zobaczymy emotka
1 paź 18:19
karola : zabardzo nie moge się tu połapać jak co się wstawia , jestem 1 raz na tej stronie emotka
1 paź 18:20
karola : a jak powinno wyjść coś takiego √3*1/2
1 paź 18:23