matematykaszkolna.pl
Olcia: tutaj ramiona powinny być na zewnątrz a nie do środka, ponieważ znak jest ≥.
4 maj 19:13
Jakub: Znak jest ≥, czyli interesują nas wartości większe lub równe zero wyrażenia −x2+2x+3. Z tego powodu zaznaczyłem na zielono część wykresu nad osią Ox. Liczby x dla tej części są rozwiązaniami nierówności. Tak więc wszytko jest dobrze.
4 maj 19:52
tajniak: po prostu jak nasze "a" jest dodatnie czyli "x2" to ramiona są w górę a jak nasze "a" jest ujemne ramiona skierowane są w dół
14 gru 20:21
maria: Proszę o wytłumaczenie. Dlaczego x ∊<−1,3>, a nie x∊(−∞, −1>∪<3,∞), tak jak było w przykładzie z x2−3x−10≥0.
7 lut 14:05
Jakub: Przeczytaj maria, co napisałem wyżej (drugi wpis od góry).
7 lut 21:09
Kubczyk: ja też nie rozumiem dlaczego tak jest .Hmm trochę inaczej jest w teorii:(
3 mar 20:09
Nat: no właśnie ja też nie rozumiem. https://matematykaszkolna.pl/strona/99.html ten przykład wytłumaczył Pan tak, że a jest minusowe czyli ramion idą w dół i interesuję nas co to jest pod osią x, ale w tym przykładzie też jest a minusowe to dlaczego w tym przypadku interesuje nas to co jest nad osią x? zgodnie z tym rozumowaniem również powinno nas interesować to co jest na dole. Bardzo proszę o wytłumaczenie. Dziękuje z góry emotka
28 mar 19:58
Jakub: Mylisz dwie rzeczy. Od "a" zależy czy ramiona są w górę czy w dół. Od znaku nierówności zależy czy interesuje nas to, co jest pod osią x czy nad osią x. a>0 − ramiona w górę a<0 − ramiona w dół > − jak taki znak nierówności to interesuje nas to co nad osią x < − jak taki znak nierówności to interesuje nas to co pod osią x Przykłady: 2x2−6x+4 > 0 Ramiona w górę bo 2 jest dodatnie. Interesuje nas to co nad osią x, bo znak nierówności to >. −2x2+6x−4 > 0 Ramiona w dół bo −2 jest ujemne. Interesuje nas to co nad osią x, bo znak nierówności to >. 2x2−6x+4 < 0 Ramiona w górę bo 2 jest dodatnie. Interesuje nas to co pod osią x, bo znak nierówności to <. −2x2+6x−4 < 0 Ramiona w dół bo −2 jest ujemne. Interesuje nas to co pod osią x, bo znak nierówności to <.
28 mar 22:28
Ola: ja mam pytanie do tego co pisala maria x ∊<−1,3> taki zapis przedzialu jest jak mam > w nierownosci a taki x∊(−, −1>∪<3,) jak w nierownosci jest < tak ?
23 lip 19:29
Jakub: Patrzysz nad jakimi x jest zaznaczona na zielono część wykresu i zapisujesz odpowiedni przedział (przedziały).
24 lip 16:38
Justyna: skad mam wiedziec kiedy jest przedział od liczby do liczby np<2,3> a kiedy od nieskonczonosci do liczy ?
30 sty 19:18
Jakub: Pisałem o tym we wcześniejszych komentarzach.
30 sty 20:36
Przem: ale przciez wzór jest Δ=−b−4ac to dlaczego jest w rozwiązaniu +4 Δ=4+12 powino by Δ=−4+12 nie rozumiem
9 lut 19:01
Jakub: Skąd Ty wytrzasnąłeś taki wzór na deltę. Zobacz tutaj 54.
9 lut 21:46