GOŚĆ: SUPER STRONKA. przygotowuje sie z niej do matury
Duzo mi pomogla
29 kwi 15:40
jasiu: Dokładnie też tak myślę że ta stronka to rewelka.
30 kwi 12:16
ktos: zgadzam sie z GOSCIEM
3 maj 20:46
marcin: SUPER STRONKA
8 cze 18:21
Gośiu: Fajna. Dzięki niej wybroniłam się z 1.
15 cze 16:25
konrad509: Witam. Rysowanie wykresu przy rozwiązywaniu nierówności kwadratowych nie jest chyba konieczne?
Wszystko liczy się tak samo jak przy równaniach tzn. delta i pierwiastki, a to czy x jest
większy czy mniejszy zależy od współczynnika kierunkowego. Więc nie trzeba rysować wykresu i
patrzeć w którą stronę idą ramiona tylko spojrzeć na współczynnik
16 cze 14:48
Jakub: Wykres jest ważny, ponieważ na nim widać, gdzie funkcja kwadratowa z nierówności ma wartości
dodatnie lub ujemne. Nie wiem, jak ty chcesz z samego współczynnika kierunkowego to znaleźć.
Może wyjaśnisz na tym przykładzie: −x2+3x−2 < 0
17 cze 13:48
konrad509: Trochę się źle wyraziłem, bo faktycznie nie wystarczy spojrzeć na współczynnik. Trzeba spojrzeć
na współczynnik i na znak nierówności. Na tym przykładzie co Pan podał współczynnik jest
ujemny, a więc ramiona idą w dół. Równanie jest mniejsze od zera, a więc rozwiązaniem będzie
część wykresu znajdująca się pod osią x. Ramiona się rozchodzą do −∞ i +∞ a więc rozwiązaniem
będzie zbiór x∊(−∞,x1)U(x2,+∞), gdzie x1 i x2 to oczywiście pierwiastki równania.
17 cze 23:32
Jakub: Zgoda. Mam wrażenie, że ty nie rysujesz wykresu, tylko go sobie wyobrażasz. Przynajmniej to tak
napisałeś, że zacytuję "a więc rozwiązaniem będzie część wykresu znajdująca się pod osią x".
Jak najbardziej można sobie tak skracać rozwiązywanie. Tym bardziej, że w zadaniach z innych
działów nierówności kwadratowe to tylko część rozwiązania. Szkoda więc czasu na rysunki.
Ja jednak muszę rysować, aby być dobrze zrozumianym.
18 cze 00:42
TOmek: Ja mam swój sposób Panie Jakubie, potwierdż czy dobry
− Uczę sie na pamięc do czego x należy jak jest tylko znak ">" lub "≥", a jeśli w zadaniu
będzie "<" lub "≤" to tylko przemnoże przez (−1)
dobry pomysł
Przynajmniej jest mniej do uczenia, bo wielu ludzi ma problem kiedy x należa od
nieskonczonosci a kiedy tylko od x1 do x2....
24 cze 17:56
TOmek: zryłem, ogarniam już to xD
24 cze 18:06
Jakub: Dobry sposób z tym mnożeniem przez −1 w razie czego. Zawsze mniej trzeba pamiętać.
24 cze 23:08
Ladybird: mógłby mi ktoś pomóc w dokonczeniu rozwiązania tej nierówności? Prosze...
−x
2−2x+15≥0
Moje rozwiązanie:
Δ=(−2)
2−4*(−1)*15
Δ=4+60
Δ=64,
√Δ=8
troche tak to napisałam juz po uproszczeniu
I czy mógłby ktoś zrobić mi rysunek i napisac przedziały
?
Prosze...
8 paź 15:51
nika: podaj rozwiązanie podanej nierówności pomocy
x2+4x−12<0
POMÓŻCIE MI to pilne
26 paź 14:47
zuzia: a ja nadal nie rozumiem kiedy przedział jest nad a kiedy pod osią x... i kiedy przedział
należy od nieskończoności do x1 lub x2 do nieskończoności lub od x1 do x2...
moze mi ktoś
pomóc?
1 lis 11:25
44: chwila chwila ....
czyli jak mamy równanie 2x
2−3x+5 >0
I TERAZ JAK TO POMNOŻE PRZEZ (−1) TO BEDZIE :
2x
2−3x+5<0
a i do czego x należy jak jest tylko znak ">" lub "≥"
30 gru 20:28
Gość30: Nie można pomnożyć samego znaku nierówności, jak już mnożysz taką nierówność, to po
przemnożeniu przez (−1) powinno być:
−2x2+3x−5<0
jak jest x>0, to x należy do przedziału od ∞ do zera, a jak jest x≥0, to x należy do przedziału
od ∞ do zera włącznie z zerem.
12 sty 18:51
Jakub: Zgadza się
Gość30. Po pomnożeniu przez −1 otrzymam nierówność −2x
2+3x−5<0. Rozwiązuję ją
podobnie jak na
99. Ważne jest to, że bez względu czy pomnożę przez −1 czy nie,
rozwiązanie nierówności zawsze będzie takie samo.
12 sty 22:00
44: aha
dziękuję
18 sty 15:34
Paula: Świetna stronka. Bardzo dziękuje autorowi.
Pomocna, przejrzysta, można się wiele nauczyć.
Dziękuje
26 lut 14:31
Jacek: A co jeśli Δ < 0
nie mam miejsc zerowych wiec jak mam znalezc rozwiazanie nierownosci
30 mar 15:03
Jakub: Zobacz
Jacek przykład
103.
30 mar 17:13
stachu: rozwiaż nierówność (x+3)(x−5)2>0 help ?
28 kwi 16:26
Bocik: Jeżeli delta wychodzi na "−" to nie liczę x1i x2 ?czy licze tylko x1 odpowiadające 2 miejscom
czy jak ?
16 maj 23:11
lasio16: ja mam problem przy rysowaniu tej paraboli, bo do cholery gdzie wy tu widzicie "a" skoro
piszecie dla a>0 ramiona w górę? O.o
26 maj 21:22
a: ja nadal nie rozumiem siedze nad tym kilka już godzi i nadal nie rozumiem.. ; (
nie rozumiem jak wykonać przedział wraz z wykresem ; (
nie wiem kiedy zaznacza się i zapisuje przedział w paraboli a kiedy na zewnątrz..
czy to jest zależne od tego czy parabola jest w górę czy w dół ?
5 cze 19:30
anga 15: hm, od czego zależy , że są dwa rozwiązania do nierówności np ( od minus nieskonczonośći do 3)
lub od ( 2 do + nieskonczoności ) coś tego typu . ?
29 gru 17:28
Jakub: Zobacz mój komentarz na
k1684.
29 gru 20:05
.: Pracuję z tą stroną już kilka lat. Przygotowywałem się z nią do egzaminu gimnazjalnego, a za
rok będzie moją pomocą do matury. Dzięki Jakub!
25 lis 13:46
Paulina: Autora to bym uściskała super stronka
3 gru 18:54
Gumi: Jestem szczerze zachwycony tą stroną
Cieszę się, że końcu odnalazłem w klarowny sposób,
punkt po punkcie napisane jak postępować przy tego typu zadaniach. Teraz matura mi nie
straszna
30 sty 23:29
paolita: a co to znaczy, że jeśli a>0 to ramiona paraboli idą w górę a jeśli a<0 to ramiona paraboli idą
w dół? co to jest to ,,a"
21 lut 16:30
nieogarniam: jak rozwiązać tą nierówność
x
2−4x+3≥0
prosze o rozwiazanie bo nie obczajam tej storny
26 lut 13:14
Gosiaaaaaaaaaaaaaaaaaaa: Rewelacyjna strona , niedługo matura, wszystko sobie powtórzę
18 mar 23:30
V.: Czy rysowanie paraboli naprawdę jest konieczne? Czy nie wystarczy narysować oś X, zaznaczyć na
niej miejsca zerowe i − patrząc na znak (czy f(x) < 0, f(x) ≤ 0, f(x) > 0 lub f(x) ≥ 0) −
wyznaczyć przedział? To nic nie zmienia, prawda?
8 gru 15:08
Marian: Witam. Mam jedno pytanie co do nierówności kwadratowych. Konkretnie jak takową rozwiązać jeżeli
delta wychodzi ujemna? np. w tym zadaniu x2−3x−10<0 . Będę wielce wdzięczny za odpowiedź.
7 sty 20:02
Marian: Jednak sobie uświadomiłem iż w tym konkretnym zadaniu delta jest dodatnia, jednak nadal proszę
o odpowiedź co zrobić z nierównością z deltą ujemną, będę bardzo wdzięczny za pomoc z góry
dziękuję
7 sty 20:06
Tusia1477: czy jak mam rozwiąż nie równość to rysuje na przedziale czy układzie wspołrzędnym
4 cze 16:58
Jakub: Można narysować tylko na osi liczbowej, ale także można w układzie współrzędnym. Jeden i drugi
sposób jest dobry.
11 cze 18:36
klaudia: proszę o pomoc : 2x2 −7
27 paź 17:24
klaudia: chodzi mi o samo rozpisanie do wzoru
27 paź 17:25
Kasia:
witam. prosze ,pomozcie mi zrozumiec kiedy mam rysowac w wyniku nierownosci kwadratowej
przedzial zamkniety i otwartyi gdzie mam zamalowac jak w rysunku przykladowym.bo obliczac
umiem itd ramiona paraboli umiem czy gora czy dol
nie umiem zamalowac pola w paraboli no i wlasnie keidy zamknac kiedy otwarty miec przedzial
.czy to prawda ze gdy mam znaki < .> z = jednoczesnie to przedzial mam miec zamkniety a gdy
same <,> to otwarty? i skad mam wiedziec gdzie zamalowac ? nigdzie nie moge tego znalezc !
podam przyklad z zeszytu swojego aby zobrazowac z czym mam problem
wynik do rysunku : x∊ < −1,4> przy czy w zadaniu jest znak ⊆ a "a" jest dodatnie
12 gru 11:06
Jakub: To wszystko masz na rozwiązanych przykładach na stronie
1684. Wystarczy je poczytać.
17 gru 13:27
karolina : Rozwiąż nierówność :
a) −1/2x+x−1≤ 0
b) 3x≥ 8
c) (x−2)+(x−1)
d) (x−3) ≥ (x−3) (2x+1)
Pilnie proszę o pomoc
27 sty 20:16
karolina : B) 3x ≥ 8
27 sty 20:17
jaraczblanta: przyjarajcie jointa ∊
12 lut 17:30