jaaaaaaaaa: skąd mam wiedziec czy wzor funkcji x2 + 2 jest postacią kanoniczną czy ogólną?
14 gru 10:40
Jakub: Jak wzór funkcji kwadratowej zawiera tylko jeden x to jest w postaci kanonicznej np.
y = x2−5
y = (x−3)2+4
14 gru 15:07
Matematyczka: człowieku wez wogole ogranij łeb swoj a nie jakies strony zakładasz
19 kwi 09:37
zanetka:)*: chyba pani matematyczka troszke zazdrosna jest ze uczniowie moga nauczyc sie czegos za
darmo
))) ja jestem bardzo wdzięczna założycielowi tej strony
19 kwi 12:21
Beata: Matematyczka zazdrości tak ogromnej wiedzy jaką ma założyciel stronki
23 kwi 12:46
Sylwia: Swietna strona, robie powtorki do matury, ta strona mi wiele pomogla i pomaga.
Z szczerego serca dziekuje...
23 kwi 20:27
Wika: Co jesli mam obliczyc f(8) i mam podany tylko wieszcholek (−8, 4)? mam tak:
f(8)=a(8−4)2+8 ale nie wiem co z "a" i jak doprowadzić to do postaci ogolnej( y=ax2+bx+c).
25 kwi 12:50
Jakub: Z jednego punkty, nawet jak jest to wierzchołek, nie obliczysz całego wzoru funkcji
kwadratowej. Narysuj układ współrzędnych, zaznacz punkt (−8,4). Zobacz, ile możesz narysować
różnych parabol (wykresów funkcji kwadratowej) o tym wierzchołku.
Jeśli masz wierzchołek (−8,4), to wzór funkcji kwadratowej jest y=a(x+8)2−4. Brakuje jeszcze
jednego punktu do wyliczenia "a". Jak nie masz całego wzoru, to nie wyliczysz f(8).
25 kwi 15:09
as: Mi też ta strona bardzo pomaga i dziękuję założycielowi....
7 maj 12:07
aupa atleti: kocham tę strone
10 maj 18:47
kaczor9219: od kiedy 3 do kwadratu wynosi 4
ale i tak stronka jest swietna
pozdrawiam i dziękuję
26 maj 19:49
Jakub: Hmm, gdzie ty masz 3
2=4
26 maj 21:02
TRZmilu PZ !.: Ja dzieki tej stronie zdalem 1 klase Technikum
. dziekuje
.
10 cze 18:16
RdK: Uczę się na jutrzejszą poprawkę roku z matmy (II klasa technikum) i muszę przyznać, że stronka
jest zrobiona świetnie, przystępnie, z pomysłem. Jest bardzo pomocna. Dzięki.
23 sie 15:48
Też jestem Jakub :D: Ta strona wiele pomaga! pomogla mi bardzo w 1 kl LO, i teraz gdy dzialy zostaly podane na
poczatku roku szkolnego , to wszystko znalazlem tutaj! Dzieki Jakub
6 wrz 08:40
Pani matematyczka ssie -.-: W szkole pani od matematyki tlumaczy lekcje tak ze ja usypiam ,a gdy mam majze na 8 to poprostu
zasypiam w momencie jak sie budze −.− .
w gimnazjum bylo inaczej poniewaz pani byla chetna do pomocy siedzialem na wyrownawszych i
rozumialem wszystko ,a technikum to juz inna bajka
8 paź 15:33
Ann: Super stronka
27 paź 07:44
Justi: Hey potrzebuje pilnej pomocy z zadaniami:
Zmień na postać iloczynową :
a) f(x)= 2x
2−4
Czekam na odpowiedź
2 lis 12:45
Marcon MBM: Witam.
Jestem studentem polibudy i jak daję jakieś korepetycje z matematyki i jeżeli nie pamiętam
jakiegoś wzoru to zawsze tutaj zaglądam i często biorę przykłady z tej witryny.
Bardzo dobra stroną.
Dziękuję
30 lis 21:00
Sławek: Jak najprościej stwierdzić, czy przedział <−2,∞) jest zbiorem wartości y=−2x+2?
14 gru 10:53
Robert: Jakubie,dziękuję za Twoją ciężką pracę
14 sty 18:43
Zocha : proszę o pomoc :
doprowadź wyrażenie do postaci iloczynowej
W(x)= x3+7x2−2x−14
16 lut 15:04
Jakub: W(x) = x
3+7x
2−2x−14 = x
2(x+7)−2(x+7) = (x+7)(x
2−2) = (x+7)(x−
√2)(x+
√2)
Więcej przekładów na
1689.
16 lut 15:36
Zocha : rozwiąż równanie :
5x3−x2+5x−1=0
proszę o pomoc
16 lut 15:58
Jakub: 5x3−x2+5x−1 = 0
x2(5x−1)+(5x−1) = 0
(5x−1)(x2+1) = 0
(5x−1)(x−1)(x+1) = 0
5x−1=0 lub x−1=0 lub x+1=0
x = −15 lub x=1 lub x=−1
Zamieszczaj zadania Zocha na forum zadankowym.
16 lut 22:39
dandys: Naprawdę bardzo dobra strona. Ucząc się z niej samodzielnie 45 min wynoszę dużo więcej niż
choćby z 2 lekcji w szkole. Powinna być lepiej wypromowana, gdyż może się przydać wielu
uczniom, zwłaszcza maturzystom
6 kwi 20:45
Synek: Witam, jestem maturzystą, który przygotowuje się aktualnie do egzaminu. Z tej strony korzystam
od tygodni. Jest świetna. Idealna do powtórki materiału a potem do rozwiązywania testów, które
również są na niej zamieszczone. Dziękuję bardzo Panie Jakubie.
12 kwi 19:38
Gustlik: | −Δ | |
Jakubie, q można obliczyć na dwa sposoby: albo wzorem q= |
| , jak podałeś, albo |
| 4a | |
q=f(p), czyli wstawić obliczone wcześniej p za x do wzoru funkcji. Dodam, że nieraz
szybciej jest obliczyć q jako f(p) niż z delty, zwłaszcza przy niepełnych trójmianach
kwadratowych albo gdy funkcja dana jest w postaci iloczynowej. Ja liczę tymi dwoma sposobami.
Robię najczęściej tak: gdy p jest liczbą całkowitą, albo gdy mam niepełny trójmian kwadratowy,
to liczę q jako f(p). Natomiast gdy p jest ułamkiem, to liczę q z delty, bo wtedy, jeżeli
funkcja ma całkowite wspołczynniki a, b, c unika się obliczania ułamków.
20 kwi 23:53
Jakub: Zgadza się Gustlik. Opisany przez Ciebie sposób jest często szybszy. Na poprzedniej
stronie podałem tylko wzory na obie współrzędne. Jednak w zadaniach często liczę drugą
współrzędną tak jak opisałeś. Zależy od zadania.
20 kwi 23:59
ebi: jak podać dowód na tezę,że
dla każdego n∊ℕ istnieją takie x,z∊ℕ,że xn=x+z oraz xn=xz
23 maj 20:17
stach: fajna stronka ucze sie na poprawke pomaga mi ona
27 sie 11:21
krkrkrkrkr: strona jest ok, jedyne co bym dodała, to dodawać obok tłumaczenia, dlaczego coś zostało tak
zrobione. chociażby głupioe dopisanie obok, że zostało coś podzielone na 2. bo niektóre
ciołki(w tym ja) zaczynają panikować, jak widza 'rozwiazanie zadania' a nie wiedza, z jakiej
racji tak diametralnie zmieniaja sie liczby.
pozdrowam wsyztskie ofiary matematyki
zgroza
3 wrz 17:28
radek: mam 42 lata corka nie dawala rady z matma bo ma nauczycielke ktota nie potrafi uczyc jest
pjaczka i najlepsza uczennica ja poprawia.Jedno co potrafi do dawac 1.ta stronka i inne filmy
na Youtube przypomnialy mnie i nauczyly corke .Mimo wszystko i tak sie zastanawiam po co jej
w ekonomi np.jako ksiegowa "zasrane"funkcje roznych kształtow.Jedno wiem GG,facebook i komorka
wam nie pomoga w nauce.
8 wrz 20:58
Jakub: Tak jakbyś się pytał po co żołnierzowi robienie pompek, gdy on powinien umieć strzelać. Mimo to
co rano rekruci te pompki robią.
Te funkcje i ogólnie matematyka jest po to, aby oswoić córkę z liczbami, liczeniem, wzorami,
wykresami i tymi wszystkimi narzędziami matematycznymi, które są wykorzystywane w księgowości,
architekturze, inżynierii i wszystkich innych dziedzinach życia, gdzie jest potrzebne ścisłe,
logiczne i oparte na liczbach podejście do problemu.
Chyba nie chcesz, aby córka uczyła się w liceum przepisów, bo po pierwsze, gdy dorośnie to one
się zmienią
(takie czasy), a po drugie może będzie chciała zostać architektem a nie
księgową.
Fakt gg, facebook i komórka to rozpraszacze. Trzeba nauczyć się z nich nie korzystać, gdy mamy
coś do zrobienia.
8 wrz 23:14
jasiu: strona bardzo przydatna, litry wódki i brak kaca dla założyciela
23 paź 16:51
Libra: Witam jak można rozłożyć na czynniki liniowe funkcję: y=x2−4x+3
12 gru 15:57
Libra: bo ogólnie to nie wiem czy będzie ,czy plus w nawiasie?
12 gru 16:04
Jakub: Najpierw policz miejsca zerowe x1 i x2, a następnie wstaw do wzoru na postać iloczynową.
13 gru 17:38
koka: Staryyyy, mów żywiej bo zasnąć można, gadasz jakbyś ziewał
...
20 gru 14:15
ola: a jak z postaci iloczynowej przejsc do kanonicznej ?
8 sty 22:58
Ula: Trójmian kwadratowy w postac kanoniczna y=12x2 +11x+2 prosze o pomoc
3 lut 11:40
Ula: PS. Tam gdzie jest te 2 przy 12x powinno byc do kwadratu
3 lut 11:41
Waretta: Świetna stronka
25 lut 18:21
xyz: Fantastyczna strona ! Jedna z lepszych poświęconych matematyce, stanowi świetny materiał
zarówno do nauki jak i powtórzenia tematów, gratulacje
!
6 mar 23:12
pianchi: polecam, extra stronka. Jutro kartkóweczka z tego, mam nadzieje że dobrze to napisze : ).
12 kwi 22:35
Max: Witam. Jak postać kanoniczną sprowadza się do iloczynowej? Proszę pokażcie mi na jakimś
przykładzie
. Z góry dziękuje.
16 wrz 11:19
Jakub: Na
1680 masz trochę przykładów.
17 wrz 18:15
shu: jeżeli y=−2(x−5)2 to w postaci kanonicznej najmniejsze wartości przyjmie dla x−5=0 czyli x=5
mnożyć to przez −2 czy nie ? . najmniejsza wartość to zawsze będzie zero tak ?
6 gru 13:44
Piotr.: Jeśli mam takie zadanie:
Sporządź wykres funkcji danej wzorem:
f(x)=(x−3)(x+1)
to które liczby to x1 i x2 ? (bądź, jak je wyznaczyć ?)
i jak dalej to zrobić ?
6 sty 15:21
Jakub: x
1 i x
2 to miejsca zerowe funkcji (zobacz
25)
x
1 = 3, bo ta liczba podstawiona za x do (x−3) daje zero. x
2 = −1, bo ta liczba podstawiona
za x do (x+1) daje 0.
8 sty 20:32
matamayy: Wie ktoś jak rozbić na postać iloczynową x4 +1 ?
Oraz x8 + x4 +1 ?
12 sty 22:42
irena19803: dana jest funkcja kwadratow okreslona wzoren f(x)=−2x2−4x+6 i potrzebuje okreslic przedzial
monotonicznosci,wyznaczyc wartosc najwieksza i najmniejsza tej funkcji w przedziale <−2;2>
oraz rozwiazac rownanie f(x)=1 rozwiazac nierownosc f(x)<4potrzebuje pomocy
26 lut 11:31
ziuta: kurcze, naprawde fajna stronka , wielkie dzieki założycielowi !
12 maj 11:47
Endżi: Napisz wzór funkcji kwadratowej w postaci ogólnej, wiedząc że dla argumentu 2 funkcja przyjmuje
wartość najmniejszą −3, a do jej wykresu należy punkt P(4,−1)
25 lut 13:40
bumtralaal: najlepsza stronka pod słońcem , niech Pan dalej robi to co lubi
pozdrawiam
27 lut 11:36
travis: Wzór na "p" i "q". Tu na stronie i kilku innych: p=(−b)/2a oraz q=(−Δ)/4a − minus stoi tylko
przy liczniku, natomiast na Wikipedii oraz w oficjalnych tablicach matematycznych minus
stoi przy całym ułamku a liczniki są dodatnie.Proszę przykładowo podstawić −4 jako b w
liczniku i 2 w mianowniku.
Raz wyniki będzie 2 a w drugim wariancie −2. Na osi to duża różnica.
Uczę się matmy i chcę wiedzieć jak jest poprawnie. Poproszę o wyjaśnienie.
18 mar 15:01
Paulina: Mam pytanie. Dlaczego we wzorze funkcji ogólnej jest + c a w przykładzie − 2
O.O
27 lis 20:08
Jakub: Za c podstawiłem −2. Dla przykładu. Można podstawić cokolwiek.
28 lis 01:29
Panienka: Dobrze Kuba !
18 sty 13:19
malutka: Proszę o pomoc
a ) y=x2+2x+3
b ) y=22 +8x−7
6 lut 21:41
malutka: Pierwsze zadanie sprowadzić do postaci kanonicznej
zadanie 2 sprowadź do postaci iloczynowej
A . y=2x2−3x−2
B. y=3x2−5x+4
6 lut 21:44