matematykaszkolna.pl
Gustlik: Takim praktycznym przykładem podobieństwa figur może być powstawanie obrazów oglądanych przedmiotów w przyrządach optycznych, np. w lupie, lunecie, lornetce czy mikroskopie. Obraz ogladanego przedmiotu jest figura podobną do samego przedmiotu, a skalą podobienstwa będzie powiększenie danego przyrządu, tzw. zoom optyczny. Zresztą sama konstrukcja takiego obrazu też o tym świadczy, jest ona dostępna na stronach poświęconych fizyce oraz w podręcznikach z tego przedmiotu. Innym przykładem jest skala mapy. Np. skala 1:1000 mówi nam, że obiekty na mapie są 1000 razy mniejsze niż w rzeczywistości. Jeszcze inny przykład podobienstwa to powiększanie np. zdjęć oglądanych w komputerze.
19 lut 01:56
Przyszlosc?: Dzieki emotka
26 kwi 19:19
Marcin: Jest tu ktos?
1 paź 09:20
Jakub: Nie. To nie czat tylko komentarze.
1 paź 16:39
H2O2: Gustlik, nie ma potrzeby tak egzemplifikować, to nie podstawówka.
26 sty 23:33
Gość: Dlaczego kąt−bok−kąt nie jest podany jako cecha podobieństwa?
9 lut 15:54
Jakub: Jeżeli odpowiednie dwa kąty trójkątów mają takie same miary, to trzeci kąt tych trójkątów jest taki sam. Wyniki z sumy kątów w trójkącie, która jest równa 180o. Nie ma cechy podobieństwa kąt − bok − kąt, bo z równości dwóch kątów wynika równość trzeciego kąta, więc to jest cecha kąt − kąt − kąt i bok do niczego tu się nie przydaje.
10 lut 19:55