matematykaszkolna.pl
grzyyb: Pytanie mam, gdy obliczamy juz tgα, to dlaczego "a" zamienia sie w jedynke ?
23 kwi 20:16
Jakub: Skracam przez "a" czyli dzielę licznik i mianownik przez "a". a : a = 1 a2 : a = 2
23 kwi 20:18
olka: jakub jestes mistrzem emotka
2 mar 19:11
jjj: dlaczego d to nie apierwiastek3 ?
26 mar 14:45
jjj: przepraszam,juz wiem bo to tg,przeciez
26 mar 14:46
asia: Czy w poleceniu nie ma błędu? to jest kąt między przekątną sześcianu a przekątna ściany bocznej a nie kąt między przekątną sześcianu a ścianą boczną bo to różnica.
2 maj 19:14
Jakub: Jak chcesz narysować kąt między przekątną a ścianą, to musisz narysować rzut prostokątny tej przekątnej na ścianę. Tak się składa, że ten rzut pokrywa się z przekątną ściany. Dlatego kąt między przekątną sześcianu a ścianą to kąt między przekątną sześcianu a przekątną ściany.
2 maj 20:22
zs6sobieski: zle to jest. powinno byc na odwrot . zaznaczona jest przekatna szescoanu do przekatnej podstawy w tangensie a nie przekatna szescianu do przekatnej sciany bocznej . wtdey α bedzie w kacie u gory i sie zamieni . a sie skroca i zostanie √2
18 mar 20:39
Jakub: Dobrze jest. Ściana boczna jest hmm z boku. To nie jest podstawa.
19 mar 21:00
pablo: a jak bym zostawił samo a/a2 dostał bym jakieś punkty?
2 maj 11:15
Jakub: Tak. To prawie końcowe rozwiązanie.
2 maj 15:42
iwona: rysunekTe zielone kropki to kąt alfa. Czy to zadanie może być rozwiązane w ten sposób? Wtedy do tangensa podstawiam przyprostokątną naprzeciw alfa, czyli a√2 do przyprostokątnej przy alfie, czyli a, z czego otrzymuję √2.
5 maj 11:43
Jakub: Kąt, który zaznaczyłaś (zielone kropki), to kąt między przekątną sześcianu a krawędzią ściany bocznej, a nie kąt między przekątną a ścianą boczną. Na 966 masz trochę o kątach w sześcianie.
5 maj 16:03
Kuba : jeżeli podałbym wynik, czyli ok 35°, to było by to niezgodne z poleceniem ?
6 maj 11:59
Jakub: W tekście zadania masz "oblicz tangens kąta". Jeżeli podasz kąt, to nie będzie on odpowiedzią do zadania.
6 maj 15:17
Kuba : rozumiem
6 maj 16:51
pawel1984:
  a   1  2  
dlaczego

można zapisać w postaci

x

  a 2   2   2  
13 lip 18:40
Jakub:
 a 
W ułamku

skracam "a", czyli dzielę licznik i mianownik przez "a". Zostaje mi
 a2 
 1 2 

. Z tego ułamka usuwam niewymierność w mianowniku mnożąc przez

. Zobacz
 2 2 
przykłady na 1635.
15 lip 17:18