matematykaszkolna.pl
Ola: nie rozumiem określeń co do miejsca zerowego w tej funkcji oraz jej monotoniczności... Dlaczego tak jest
2 sie 12:31
Jakub: Napisałem trochę jak wyznaczam dziedzinę w komentarzu k167.
2 sie 15:41
Jakub: Funkcja rośnie w przedziale (−,0). Dlaczego rośnie? No to przeciągnij palcem po wykresie zaczynając od lewej strony (−) do prawej strony 0. Palec się wznosi, więc funkcja rośnie. Tak samo jest z przedziałem (0,). Zaczynasz od dołu przy osi Oy (dla x=0) i jedziesz w prawo do . Palec się wznosi, więc i w tym przedziale funkcja jest rosnąca. Dlatego napisałem, że w tych przedziałach (−,0) i (0,) jest rosnąca. Nie mogłem jednak napisać, że funkcja jest rosnąca w całej swojej dziedzinie D=R\{0}, ponieważ dla x=0 jest "uskok". Palec jest na górze przy końcu przedziału (−,0) i zjeżdża na dół zaczynając przedział (0,). Nie ma ciągłego "rośnięcia" tylko w pewnym momencie pojawia się zjazd na dół i dlatego funkcja jest tylko przedziałami rosnąca, a nie cała rosnąca.
2 sie 15:49
Ola: Co do tej funkcji(przykładu) już wszystko rozumiem dzieki za pomoc i długie, wyczerpujące wytłumaczenie emotka
2 sie 22:58
niezdamzmatmy: Hm , skoro funkcja jest monotoniczna przedziałami nie trzeba określać owych przedziałów? Może to głupie pytanie, ale już naprawdę nie wiem czego oczekuje ode mnie moja sorka od matmy
17 cze 14:28
Jakub: Pytanie nie jest głupie. Ja napisałem przedziały, w których funkcja rośnie. Są to (−,0) i (0,).
17 cze 17:29
olga23: funkcja y= −2/1 to jest to samo co y = −2/x?
3 mar 22:24
Rafio: @olga23 Nie jest to samo. y = −21 = −2. Otrzymujesz prostą poziomą y = −2.
15 sty 18:51