matematykaszkolna.pl
madafrea: Raczej ciężko, aby 8≥5 raczej 8>5. Rozumiem, że jest to skrót myślowy, ale niestety błędny.
19 maj 21:28
Jakub: Symbol ≥ oznacza "większe lub równe". To jest alternatywa, która jest prawdziwa (zobacz 1071), gdy przynajmniej jeden składnik zdania jest prawdziwy. Dla liczb 8 i 5 prawdziwe jest "większe". Mogę więc napisać 8≥5, bo to jest prawda.
20 maj 18:36
godi: nie powinno się zaokrąglać do 6? znaczy, jeśli 3,545 −−−> 3,54 ?
21 lis 21:31
Dżoli: jakie będzie przybliżenie tej liczby: 2,8467 ?
28 lut 22:20
Jakub: To zależy do którego miejsca po przecinku. 2,8467 ≈ 3 2,8467 ≈ 2,8 2,8467 ≈ 2,85 2,8467 ≈ 2,847
28 lut 22:30
jacek:
 2,845 
n =

≈ 1,55
 1,832 
17 kwi 12:12
ditth: a cos takiego jak błędy przyblizenia, to jak to?
27 sie 16:17
mariusz: n=2+2=4 n=10+10=20 n=20+20=40 n=30+30=60
6 paź 13:55
grzegorz: jak przybliżyć liczbę 1,444449 do drugiego msc. po przecinku?
3 maj 21:14
Jakub: 1,444449 ≈ 1,44
3 maj 21:57
Tomek i ania: napisałam na jutro zaproszenie na nasz ślub odbędzie się 11 10 2013r o godzinie 9 40 na boisku szkolnej
8 paź 20:27
daras: nie zgadzam sie z przykładem 3 na stronie poprzedniej wg norm zaokrąglania w sytuacji, gdy nie ma juz nic poza 5−ką a chcemy zaokrąglić tylko do cyfry stojącej bezpośrednio przed tą 5−ką, to ZAWSZE zaokraglamy do cyfry PARZYSTEJ np. 3,5245 ≈ 3,524 4−już jest parzysta więc ją zostawiamy 3,5235 ≈ 3,524 3 zaokrąglamy w górę do 4=parzysta oczywiście, gdy jest cokolwiek dalej po 5−ce to zaokrąglamy w górę: 3,5245000000001 ≈ 3,525 piszą też o tym w słynnym Poradniku encyklopedycznym matematyka − Bronsztejna emotka
21 lis 22:23
Jakub: Obawiam się, że w liceum jest stosowany taki jak opisałem uproszczony sposób zaokrąglania. Na wikipedii też jest opisane tak, jak w moich przykładach. http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaokr%C4%85glanie
17 kwi 21:29
waldi: Mam prawie 40 lat i za moich czasow w szkole uczono , ze jak jakas cyfra po przecinku byla 5 to zaokraglalo sie w dol .Od kiedy to zmieniono?
24 sty 13:12