matematykaszkolna.pl
danniel: straszny wynik
3 mar 23:33
Jakub: Czasami się takie zdarzają, jak układający zadanie się nie postara emotka
4 mar 23:22
owen92: moim zdaniem x=1.3 a y=o.1 mogę się mylić ale chyba tak jest
23 sty 18:18
gruszka: dlaczego w tym ułamku tylko licznik został pomnożony ?
3 kwi 23:41
Jakub: W tym działaniu? W którym? Na poprzedniej stronie jest dużo działań.
4 kwi 22:10
gruszka:
 5 30 
Mam na myśli 4x−6*(−

)=5 i dalej napisał pan 4x+

=5
 62 62 
5 kwi 10:06
Jakub: Jak mnożysz liczba * ułamek, to należy pomnożyć tylko licznik przez tą liczbę. Może jeszcze to ci pomoże. Inaczej zapisane, ale na to samo wychodzi.
 5 6 5 6 * 5 30 
6 * (−

) =

* (−

) = −

= −

 62 1 62 1 * 62 62 
Pomnożenie liczby razy licznik daje to samo co wyżej.
5 kwi 16:32
Natalia: Jeśli wychodzi mi taki wynik mam wrażenie, że coś zrobiłam źle i sprawdzam wszystko od początku. Cóż, uroki matematyki. Świetna strona,pozdrawiam emotka
23 kwi 12:46
Jakub: Wrażenie bierze się stąd, że autorzy zadań dobierają równania tak, aby wychodziły ładne rozwiązania. Jednak tak nie musi być zawsze.
23 kwi 17:57
ma-tma: A czy mogę wynik przedstawić w liczbie dziesiętnej ? Bo zazwyczaj robię taki sposobem, że wynik wychodzi mi w formie dziesiętnej.
19 sty 17:59
Jakub: W formie dziesiętnej będziesz mógł napisać tylko wyniki przybliżone. W zadaniach matematycznych zazwyczaj podajemy wynik dokładny. Wyjątkiem są zadania dotyczące policzenia czegoś w świecie realnym. Powierzchnia dachu, prędkość samochodu itd. Tylko, że wtedy to jest już bardziej zadanie fizyczne.
19 sty 18:43
Ona25:
29 sty 15:24
Kamil \G/: a dlaczego jest tak: (x+2)2+y2=(y+3)2+x2 .... i skąd tu się potem bierze: x2+4x ↑ ten x obok cztery skąd się bierze
11 lut 16:58
Jakub: Ze wzoru skróconego mnożenia (zobacz 55) (x+2)2 = x2 + 2*x*2 + 22 = x2 + 4x + 4
11 lut 21:34