danniel: straszny wynik
3 mar 23:33
Jakub: Czasami się takie zdarzają, jak układający zadanie się nie postara
4 mar 23:22
owen92: moim zdaniem x=1.3 a y=o.1 mogę się mylić ale chyba tak jest
23 sty 18:18
gruszka: dlaczego w tym ułamku tylko licznik został pomnożony ?
3 kwi 23:41
Jakub: W tym działaniu? W którym? Na poprzedniej stronie jest dużo działań.
4 kwi 22:10
gruszka: | 5 | | 30 | |
Mam na myśli 4x−6*(− |
| )=5 i dalej napisał pan 4x+ |
| =5 |
| 62 | | 62 | |
5 kwi 10:06
Jakub: Jak mnożysz liczba * ułamek, to należy pomnożyć tylko licznik przez tą liczbę.
Może jeszcze to ci pomoże. Inaczej zapisane, ale na to samo wychodzi.
| 5 | | 6 | | 5 | | 6 * 5 | | 30 | |
6 * (− |
| ) = |
| * (− |
| ) = − |
| = − |
| |
| 62 | | 1 | | 62 | | 1 * 62 | | 62 | |
Pomnożenie liczby razy licznik daje to samo co wyżej.
5 kwi 16:32
Natalia: Jeśli wychodzi mi taki wynik mam wrażenie, że coś zrobiłam źle i sprawdzam wszystko od
początku. Cóż, uroki matematyki.
Świetna strona,pozdrawiam
23 kwi 12:46
Jakub: Wrażenie bierze się stąd, że autorzy zadań dobierają równania tak, aby wychodziły ładne
rozwiązania. Jednak tak nie musi być zawsze.
23 kwi 17:57
ma-tma: A czy mogę wynik przedstawić w liczbie dziesiętnej ? Bo zazwyczaj robię taki sposobem, że wynik
wychodzi mi w formie dziesiętnej.
19 sty 17:59
Jakub: W formie dziesiętnej będziesz mógł napisać tylko wyniki przybliżone. W zadaniach matematycznych
zazwyczaj podajemy wynik dokładny. Wyjątkiem są zadania dotyczące policzenia czegoś w świecie
realnym. Powierzchnia dachu, prędkość samochodu itd. Tylko, że wtedy to jest już bardziej
zadanie fizyczne.
19 sty 18:43
Ona25:
29 sty 15:24
Kamil \G/: a dlaczego jest tak:
(x+2)
2+y2=(y+3)
2+x
2
....
i skąd tu się potem bierze:
x
2+4x
↑
ten x obok cztery skąd się bierze
11 lut 16:58
Jakub: Ze wzoru skróconego mnożenia (zobacz
55) (x+2)
2 = x
2 + 2*x*2 + 2
2 = x
2 + 4x + 4
11 lut 21:34