matematykaszkolna.pl
nieuk: zrozumialem
23 paź 12:34
ramides: no ja również emotka
7 lut 18:05
rinko: ja też
24 mar 20:29
Bartek: ale dlaczego jak mamy wartość bezwzględną 23−32 to po prostu nie równa się to 23−32 ?
5 kwi 11:39
Bartek: aa bo jak jest mniejsze od zera to się zamienia kolejnośćemotka już kumamemotka
5 kwi 11:49
fff: a ja nie
3 maj 13:53
Mateusz: Nie zamienia kolejność Jeżeli ci wychodzi liczba ujemna to zamieniasz znaki na przeciwne.
4 maj 23:31
Trex: dziękiemotka na prawdę przydatne, matma jest jednym wielkim banaem, ale czasami potrzeba naprowadzenia
6 wrz 16:10
roman: Jakubie czy możesz mi wytłumaczyć dlaczego w ostatnim wersie jest chodzi mi dokładnie dlaczego jest nawias a przed nim jeszcze minus ... bo nie mam pojęcia I 23 − 32 I = − ( 23 − 32 ) =... bardzo proszę
2 gru 21:39
Jakub: Popatrz wiersz wyżej. Tam jest 23−32 = 4*39*2 = 1218 < 0, czyli 23−32 < 0 Skoro 23−32 jest liczbą ujemną, a wartość bezwzględna robi z liczb ujemnych dodatnie, dlatego opuszczając wartość bezwzględną dopisałem minus. W ten sposób otrzymałem liczbę dodatnią: −(23−32) = upraszczam Zobacz na definicję wartości bezwzględnej na 15. Tam jest dokładnie to samo postępowanie, gdy x<0.
2 gru 21:54
asdddd: A co z wyrażeniami typu: log o podstawie 2 |x+2| < 3 ?
5 gru 15:12
mietek: A czemu w drugim przykładzie jest |32−5| = 9*225 chodzi mi o ten minus przed 25 skąd on tam się wziął nie powinno być + 25 ?
10 lut 17:51
Jakub: Na początku tylko sprawdzam, czy 32 − 5 jest większe czy mniejsze od zera. Tak więc minus wziął się stąd, że go przepisałem.
13 lut 02:24
invisible: Skąd to się wzięło w trzecim przykładzie? √4*3−√9*2
8 kwi 12:52
Jakub: Rozpiszę to dokładniej niewidoczny. 2*3 = 4*3 = 4*3 = 12 3*2 = 9*2 = 9*2 = 18 Wciągam liczbę sprzed pierwiastka pod pierwiastek.
8 kwi 14:40
ziomuś: to ja mam jeszcze pytanko do końcówki rozwiązania tego: |2−√3| = ... = −3√2 + 5 = 5 − 3√2 , czy można zostawić to w postaci −> −3√2 + 5
13 kwi 11:46
Jakub: W jaki sposób z |2−3| otrzymałeś −32 + 5?
25 cze 16:49
Paweł: Dlaczego 3√2 − 5 = 9*225 = 1825 < 0 Z skąd się wzięła 9*2 Mógłby mi to ktoś przedstawić jak najprościej?
15 paź 22:04
Paweł: 3√2 − 5 = √9*2 − √25 Z skąd się to wzięło w ogóle? Dlaczego √9*2 − √25 ? Skąd 9*2 − 25...
15 paź 22:06
Jakub: Rozpiszę to dokładniej 32 = 3 * 2 = 9 * 2 = 9*2 = 18 Mając różnicę dwóch pierwiastków 1825 od razu widzę, że ten pierwszy jest mniejszy i wynik odejmowania jest ujemny. Najpierw musiałem jednak tą trójkę "wciągnąć" pod pierwiastek, aby stało się to widoczne.
15 paź 22:18
kkkasiula: ja to liczyłam w pamięci i tak sobie myślę co ja źle mam tu tyle obliczeń a Ty po prostu im wytłumaczyłeś krok po kroku jak na razie robiąc 4 dział z tej strony nie wyszło mi może 1 zad za 1 razem miło emotka ale to chyba tak powinno być bo mam 1 miesiąc do matury zobaczymy jak dalej bd jeszcze 18 działów i miesiąc czasu mam nadzieję, że ta strona uzupełni moje braki i pomoże zdać maturę rozszerzoną z matematyki i podstawową
31 mar 18:53
kkkasiula: Kochany Kuba
31 mar 18:57