matematykaszkolna.pl
daniel: super
26 maj 19:26
Dawid: Na prawde fajnie wytłumaczone zadaniaemotka fajna stronkaemotka
27 maj 19:02
naukowiec: dzieki pomoles mi mam nadzieje ze zalicze teraz to na spr
29 maj 19:42
wielki matematyk: dzięki, pomogłeś mi przypomnieć sobie tak niezbędną wiedzę. jak dostane już tego nobla to o tobie nie zapomnę.
3 wrz 16:22
Piotrek: Dzięki! W szkole nie zrozumiałem, teraz to umiem!
7 wrz 21:12
Aximili: Świetnie wytłumaczone i pokazane. Nie było mnie na lekcji, a na Wikipedii dużo się nie dowiem z jakiś schematów Hornera emotka Pomogło, dzięki!
7 wrz 21:49
krzysio: po prostu fantastycznie! Genialnie wytłumaczone i pokazane! Ogromne dzięki
13 wrz 15:04
monika: super !genialne zadania i wytłumaczone i pogazane super na 4 z ogromnym + dzięki
29 wrz 19:20
jaaaa: ok, ale co zrobić kiedy dzielnik składa się z trzech wyrazów?
15 paź 19:02
Jakub: Też się da podzielić pisemnie. Kliknij "Zadania + Rozwiązania" na dole strony i tam przykład.
16 paź 00:18
Becia: Rewelacyjna strona emotka Zrozumiałam wielomiany emotka
7 gru 19:31
wdzięczna: Rozwiązywacze Zadań, dzięki Wam jest nadzieja,że zdam maturę z matmy Super strona
4 lut 23:49
hejka: ale przeciez to jest zakres podstawowy emotka niemniej strona jest super, rozjasnia wiele rzeczy. emotka
9 lut 17:47
Jakub: Zobacz aktualne standardy maturalne http://www.cke.edu.pl/images/stories/Inf_mat_08/mat_informator_10.pdf Dzielenie wielomianów to nie jest zakres podstawowy. Jeżeli jednak to przerabiasz to znaczy, że twojej nauczycielce chce się coś więcej zrobić, oprócz absolutnego minimum.
9 lut 18:12
hejka: w to, że robi rzeczy ponad program akurat wierze. szkoda tylko, że robi to kosztem tego co naprawdę jest nam potrzebne. emotka
9 lut 19:51
niki: super strona dzięki
11 lut 19:24
Asia: Cudowne! Na lekcji nie pojęłam ani słowa... Wreszcie jakaś przejrzysta strona z logicznym dla typowej humanistki wyjaśnieniem... Dziękuję. ; )
17 kwi 14:50
zodiak: do hejka u nas także na podstawie jest dzielenie wielomianów i jak dla mnie to jest tak proste, że aż śmieszne żeby było na rozszerzeniu... wiesz ile rzeczy wyrzucono z programu typu granice ciągu i pochodne taka szkoda, zrobili z nas ułomnych i jak ja sobie teraz dam radę dalej a idę na kierunek matematyka...?
18 kwi 19:48
Jakub: Takie są konsekwencje tego, że teraz maturę z matematyki piszą wszyscy kończący liceum. W dodatku jest to matura zewnętrznie sprawdzana, więc odpada naciąganie ocen. Po prostu jakby zostawili taki materiał jak kiedyś to 60% by nie zdało i byłaby afera. Minister edukacji by poleciał ze stanowiska itd. Ja nie twierdzę, że zmiany programowe idą w dobrym kierunku. Piszę tylko, że taka obcinanie materiału jest logiczną konsekwencją przyjętych założeń co do matury z matematyki. Tracą ci co się matematyką interesują i są w niej dobrzy.
18 kwi 22:52
Wojtek: Witam. A jak wykonać dzielenie na wielomianach w którym wielomian będący dzielnikiem jest n−tego stopnia, w którym kolejne wyrazy nie są stopni n−1, n−2 itd, tylko na przyklad n, n−2, n−4, 1?
19 kwi 19:23
Wojtek: Przepraszam, chodzi o wielomian będący Dzielną
19 kwi 19:24
Jakub: Zobacz "Zadania + Rozwiązania" na dole poprzedniej strony.
20 kwi 16:38
andzia: Świetna stonkaemotka Kocham Cięemotka
21 kwi 20:52
Xardi: Dzięki emotka
28 kwi 18:25
bartek: bardzo bardzo dobra stronka
29 kwi 13:23
starosta2001: Ja 10 lat temu w liceum na kierunku humanistycznym , miałem całki, macierze , dzielnie wielomianów i Bóg wie co jeszcze, a choć nie jestem największym głąbem to pewne rzeczy należy po prostu wytłumaczyć a nie wychodzić z założenia, że powinno się to znać i tyle. Nowa matura wg mnie pokaże , kto tak na prawdę potrafi nauczyć materiału. Inna sprawa że poziom przyprawia o ból głowy − bo tak niski emotka Zaglądam właśnie w swoje zeszyty i nie wieże, że takie rzeczy kiedyś były na humanistycznym. Mój nauczyciel wówczas podchodził do nas tak jakbyśmy mieli wszyscy zdawać matematykę na maturze, przez to 80% klasy zatrzymało się na poziomie I klasy liceum. Ta strona to najlepszy Podręcznik do matematyki jaki widziałem. Dzięki niej znów zainteresowałem się matematyką . Służy dla mnie jako podstawa do przypomnienia sobie materiału i uzupełnienia braków emotka w końcu każdy je ma. Panie Jakubie jak by się dało z chęcią bym odpisał dla Pana swój coroczny podatek na realizacje tego projektu. Myślę, że wiele osób by to uczyniło pozdrawiam "niedouczony"
30 kwi 12:01
Jakub: Witam! Kiedyś w liceum też miałem pochodne, całki, macierze itd. Choć akurat ja byłem w klasie matematyczno−fizycznej, więc starałem się to wszystko zrozumieć i umieć. W sumie liceum dało mi bardzo mocne podstawy, aby później zrozumieć materiał na studiach. Wiele razy widziałem, jak moi koledzy z trudem próbują zrozumieć np. rachunek różniczkowy, a mi to szło dużo łatwiej. To co w liceum było abstrakcyjne i niezrozumiałe, nagle na studiach dało się nauczyć. Po prostu jak człowiek drugi raz podchodzi do tego samego problemu to mu dużo łatwiej. Pisząc tutaj strony dla studentów ciągle się łapię, że ja o tym pierwszy raz usłyszałem już w liceum. Dziękuję za propozycję przekazania podatku, ale ja na razie nie mam założonej fundacji, więc rozliczyć to nie mógłbym.
30 kwi 16:09
czarNNNuch: Łatwiej się dzieli wielomiany stosujac schemat hornera
4 maj 22:10
mrowka302: superemotka idealne do powtarzania większej porcji materiałuemotka wielkie THX dla twórcówemotka
7 cze 00:55
Stokrota: No i pieknie... ta strona jest super Wszytko wytlumaczone dokladnie emotka
7 cze 15:53
maj: Mam nadzieje ze dzieki tej stronce jutro zalicze spr ... jak nie to caaaały material powtarzam w przyszlym roku ... od nowa −.−
7 cze 19:01
hihi: Dzieki za wytlumaczenie dzieki tobie zdalem
16 cze 18:52
Paula : ŚWIETNIE WYTŁUMACZONE, KROK PO KROKU emotka WIELKIE DZIĘKI emotka
9 wrz 17:24
ASSA: super jesteś WIELKI!
13 wrz 22:20
Ryba: Dziekuje bardzo mo to pomogło ; )
12 paź 20:15
ja13: Super wytłumaczone. ZROZUMIAŁAM Pozdrawiam i dziękuję.
2 lis 20:15
Zrozumiałem!: jesteś penerem . Dziękuje emotka
15 lis 21:10
pomocny: Dzielenie wielomianow, rozwiazywanie rownan, upraszczanie wyrazen, potegowanie to wszystko na stronie www.matrobot.com
22 lis 11:22
AREK XD: ŚWIETNIE WYTŁUMACZONE, KROK PO KROKU WIELKIE DZIĘKI
25 lis 15:11
hu: cudnie wytłumaczoneemotka
3 lut 16:23
Adriano: Wielkie dzięki, bardzo mi to pomogło. Nie potrafiłem tego pojąć, a dzięki Wam stało się to dla mnie prosteemotka
11 lut 14:24
katy: I Love you! wreszcie to skumałamemotka
28 mar 22:26
francuski policjant alkoholik: Ta strona jest naprawdę wypas lepsza od kilkukrotnego tłumaczenia nauczyciela i podręcznikami razem wziętymiemotka
31 mar 21:17
dziurawiec: Nareszcie przejrzyście wyłożone. Dzięki− zajebista robota!
19 kwi 20:23
kasia: a twierdzenie o reszcie z dzielenia wielomianu przez dwumian x−a gdzieś tłumaczysz?
11 maj 18:32
sylwek1305: bardzo pożyteczne
26 maj 21:57
patrykrdg: super duzo mi to pomoglo DZieki
28 maj 21:04
MatematycznyAspektIdioty: Super strona. Mam nadzieję, że los Ci jakoś wynagrodzi trud jaki w nią włożyłeś, bo naprawdę na to zasługujesz. U mnie w szkole nie ma się tego rozumieć tylko umieć...
7 cze 20:11
absolwent matmy: polecam goraco metode Hornera do dzielenia wielomianow, wogole sie nie trzeba meczyc z tymi wszystkimi przepisywaniami emotka pozdrawiam
16 cze 23:08
Kici ;): nawet fajne, tylko jak się dzieli przez x to nie widzę tych liczb, ale rozumiem wszystko xD cheh Pan Jakub rządzi
17 sie 20:04
Kici ;): cofam te nie widzę dzielenia xD
17 sie 20:08
ficiek: ta strona ratuje mi życie, wielkie dzięki
26 wrz 19:37
suchy 1202: a jak dzielic przez wielomian wyzszego stopnia? np. przez (x3−x−1)
14 paź 13:44
Jakub: Na stronie 1687 masz dużo przykładów.
14 paź 15:32
wieczny student: zamiast zaglądać na tą stronę, moglibyście się do książek skierować...naprawdę wielu informacji tutaj brakuje...
15 paź 15:38
ja: świetnie wytłumaczone
13 lis 10:29
Levi.: Swietne
15 lis 16:52
Mustash: Nie jest wytłumaczone jak wyszukać liczby podejrzane. W podstawowyc wielomianach zazwyczaj jest to 1 lub −1 jednak przy bardziej zaawasowanych przydałby się wzór na ich wyliczenie
20 lis 14:10
mar: strona jest po prostu perfekcyjna − prostota budowy strony + genialne opracowanie merytoryczne + niezawodne forum daje niezwykły rezultat
11 sty 21:34
Marti: To dzielenie jest w zakresie podstawowym na maturze z matmy ...
5 lut 15:53
soldier: x3−2x2−5x+6:x−1 POMORZE MI KTOŚ W ROZWIĄZANIU TEGO PRZYKŁADU ?
9 lut 16:43
soldier: pomoże*
9 lut 17:13
Szczypiornista: Wyjdzie x2−x−6
27 lut 17:15
c: schemat hornera jest prostszy
10 mar 13:26
Grażynka : x3+4x2+x−6:x+3 Proszę pomóżcie mi to podzielić
9 kwi 16:12
Grażynka : (x3+4x2+x−6):(x+3)=x2+x−2 −x3−3x2 −−−−−−−−−−−−−−−−− = x2+x −x2−3x −−−−−−−−−−−−−−−−−−−− = −2x−6 +2x+6 −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− = = Dzięki tej stronce sama do tego doszlam lol
10 kwi 18:47
woja: Skąd się wzięło tak 7x?
13 kwi 22:50
Jakub: Tak jak jest obok napisane. Dzielę −7x2 przez x.
13 kwi 23:16
Paula: a co dadajemy żeby wyszło to −7x do kwadratu ?
14 sie 10:02
Jakub: −7x2 wzięło się z dodawania w pionie −8x2+x2 = −7x2
14 sie 17:15
Sev7en: Już myślałem że będe musiał wykupić korepetycje, ale na szczęście znajomy polecił mi tę strone. Wszystko świetnie wytłumaczone, nareszcie zrozumiałem. Dzięki troche kaski sie zaoszczędzi.
3 paź 20:44
Mati: Fantastycznie xD wiele przykładów i super wytłumaczone <szacun> Dzięki
24 paź 12:17
Paula: PROSZĘ O POMOC Dlaczego w kroku ósmym wychodzi w dodawaniu −8 a dalej w wyższej linijce zapisuje się 8 w plusie. I jak należałoby zapisać to równanie, gdyby wyszła na przykład reszta 2 i by było x2−7x+8 i jak zapisać właśnie tą resztę?
3 lis 20:07
ness: Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego x3 : x = x2
1 mar 23:26
Jakub: x3 : x = x3 : x1 = x3−1 = x2 Korzystam ze wzoru ax : ay = ax−y zamieszczonego na stronie 186. Tam jest on napisany
 ax 
w ten sposób

= ax−y, ale to jest to samo co ax : ay = ax−y, ponieważ
 ay 
kreska ułamkowa zastępuje znak dzielenia.
2 mar 15:17
wlad1: A dlaczego nie można odejmować tak samo jak przy dzieleniu liczb, tylko trzeba zmieniać znaki?
16 mar 20:24
Nobb2000: Świetnie wytłumaczone Dzięki wielkie
9 kwi 16:37
huba130: pomoże ktoś w tym zadaniu znajdź takie liczby a i b dla których wielomian 6x4−7x3+ax2−3x+2 jest podzielny przez trójmian x2−x+b nie wiem jak je zrobić
12 maj 00:10
anon: Naprawde, kiepski jest stan szkolnictwa jak w szkole nauczyciele tłumaczą i nikt nie rozumie a w internecie trzeba poszukać 5 minut żeby znaleźć prosty, zrozumiały poradnik. Czemu nauczyciele są gorsi w uczeniu niż ta strona?
9 paź 10:36
Mati: Dobre ale i tak nie zdam matury, moje życie to porażka
13 lis 22:13
STAROGARD: Dzieki, z ksiazki nie zrozumialem D:
10 lut 22:45
jo: Dzieki
24 mar 15:20
tajniak:k=1n (−1)j+k * akj * detAkj
5 cze 00:27
Sebastian: Może komuś się przyda kalkulator dzielenia wielomianów, który podaje też resztę z dzielenia http://obliczone.pl/start/kalkulatory/866-dzielenie-wielomianow Pewnie najbardziej do sprawdzania wyników
25 sie 17:10
wdzięcznik: dzięki, bardzo mi to pomogło po chorobowej nieobecności w szkole
4 paź 16:00