matematykaszkolna.pl
MIstrz: emotka
27 wrz 22:28
ONA: Niech koś mi wytłumaczy kombinatorykę PROSZĘ!
25 wrz 16:14
Jakub: Spróbuj może na forum zadankowym.
26 wrz 00:44
Szpanerek: ogóle spoko a jeżeli wynik się sprawdzi to rewelka
18 lis 16:21
Tomasz: Można to wykonać wariacją bez powtórzeń? Np.. tak: k−10 bo 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9, n−2 bo liczba dwucyfrowa
 
nawias
2
nawias
nawias
10
nawias
  10!   8! *9*10  
V
=

=

= 90
   (10−2)!   8!  
Wyniki takie same więc można tak? xD
1 lut 17:56
Wiktor: Tomasz, oczywiście, że można
7 lut 19:58
ania: A co Pan mysli o stronce e−zadania.pl? mi sie bardzo podoba fajnie sie z niej uczy aczkolwiek ta matematyka.pisz.pl jest równiez wysmienita!emotka
16 lut 19:09
Jakub: Hmm. A co mam myśleć? emotka Nie używam. Niech się może inni wypowiedzą.
16 lut 22:35
K.: Mam jedną wątpliwość do rozwiązania Tomasza. Wynik jest poprawny, ale sposób rozumowania błędny. Najpierw wybieramy (wg niego) liczbę spośród 0−9. No tak, ale jeśli wybierzemy zero, to będzie to liczba jedno−, a nie dwucyfrowa, prawda? Za to w tym rozwiązaniu nie ujmujemy np. liczby 22, bowiem zakładamy, że liczby nie mogą się powtarzać. Czyli w skrócie: wliczyliśmy liczby 01,02 ... 09 zamiast 11, 22 ... 99. Wynik poprawny, ale rozumowanie błędne.
30 kwi 14:49
Piotr: ja uważam,że pana Jakuba strone nikt nie pobije!a co do zadan to tez super wyasnione pozdrawiam
2 maj 15:06
SZymuś: nie oto mi chodzilo ale GIT
12 lis 12:24
LuKaS: również uważam, że matematyka.pisz.pl bije pozostałe serwisy na głowę!
16 gru 00:33
Katarzyna: A moim zdaniem to zadanie to w pamięci można jeszcze prościej obliczyć. Liczb dwucyfrowych jest 90 ponieważ od 99 odjąć 9 cyfr. Całkowicie nie rozumiem zbędnego marnowania czasu na wyliczenia takie jak zaprezentował Tomasz
7 maj 15:30
koniec ):: Na pewno może się to przydać na maturce..to już za 8hemotka Apel dla potomnych − nie zostawiajcie nauki na ostatnią chwilą
8 maj 00:43
Ada: K, tu braliśmy nie pod uwagę liczby 0−9 w 1. etapie , tylko 1−9, właśnie, żeby nie wliczyć liczb 0,1,02... bo 0−9 to: 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9− a to już 10 sposobów 9 sposobów oznacza, że wliczyliśmy nastepujace liczby: 1,2,3,4,5,6,7,8,9 i nie wiem skąd wzięło Ci się to, że zakładamy, że liczby nie mogą się powtarzać w tym rozumowaniu drugi etap to przecież 10 sposobów, czyli właśnie 0−9. więc może się powtarzać.
10 paź 16:23
Szymon: Można poprosić o zadanie na kondensatorach. Miałem podobne z 4 wypisałem wszystkie przypadki i obliczyłem Cz i ΔW ale z 5 masakra. A więc: Mamy 5 jednakowych kondensatorów. Każdy ma dane C(pojemność). Obliczyć ilość możliwych połączeń (szeregowo, równolegle, szeregowo równolegle itd.). Dodatkowa informacja przy połączeniu równoległym 2 kondensatorów Cz=2C a przy szeregowym 1/2C Cz(pojemność zastępcza). Do 5 potrzebuje tylko ilość kombinacji połączeń.
19 lis 17:58
Carl: ta strona jest świetna ! Naprawdę polecam a autorowi strony składam serdeczne gratulacje za tak genialnie przygotowaną stronkę poświeconą matematyce
4 lut 01:19
paula: Wytłumaczenie poprosze
18 gru 08:41
Jakub: Wytłumaczenie czego? Na poprzedniej stronie masz opisaną regułę mnożenia. Napisz, czego nie rozumiesz z tego opisu.
18 gru 12:14