matematykaszkolna.pl
Klaudia: JAK MYŚLICIE CZY MATURA SIERPNIOWA BĘDZIE ŁATWIEJSZA OD MAJOWEJ?emotka
16 sie 14:24
Faks: Będzie trudniejsza.
16 sie 14:46
dde: Na pewno nie będzie łatwiejsza ale dużo trudniejsza też nie, bo wtedy nikt by nie zdał i w kontekście tego co się działo po wynikach mieliby duży problem. Powtórz teorię, porób zadania, weź korki jeśli trzeba. I nie martw się, będzie dobrze =) To tylko 30%. Wódka ma więcej emotka
16 sie 14:57
znawca: Mój wujek pracuje w CKE i słyszałem od niego, że Ci ludzie, którzy układali majową maturę będą zwolnieni od października (ze względu na słabe wyniki) i dlatego w ramach pożegnalnej zemsty ułożyli mega trudną na sierpień.
16 sie 15:55
TOmek:
16 sie 15:57
ICSP: Przestańcie ją straszyć Matura sierpniowa będzie łatwiejsza. Jest to matura poprawkowa tak więc troszkę poziom obniżą. Przecież nie będą dla słabych uczniów podnosić poziomu.
16 sie 15:59
Kasiek: No mam nadzieję...
16 sie 16:05
Trivial: Moim zdaniem zrobią taki sam poziom trudności...
16 sie 16:15
Kasiek: Jakie działy brać najlepiej pod uwagę?
16 sie 16:18
znawca: Wszystkie
16 sie 16:23
Klaudia: :(:( ale mnie nastraszyliścieemotka:( super jak nie zdam sierpniowej to następny termin to maj <załamka>
16 sie 16:33
znawca: No to ucz się jak czegoś nie wiesz to pytaj tutaj, czemu masz nie zdać? uwierz w siebie
16 sie 16:48
:): jak można nie napisać na 30% emotka na pewno bedzie rownanie kwadratowe i wielomian i te 2 zad za 2 pkt czyli juz 8%emotka na pewno w zamknietych bedzie cos z tryg np oblicz cos przy znanym sin jezeli zrobisz zad otwarte przynjamniej 3−4 z tej matury teraz i z poprzedniej(2010) to nie ma czym si emartwic,bo zamkniete niektore sa na poziomie gim jak nie gorzej
16 sie 17:39
karen: ja też mam nadzieje że trudniejszej nie dadzą , i że zadania będą podobne. przerobiłam kilka matur(maj 2010,listopad 2010,sierpień 2010 maj 2011). to chyba nie będzie tak źle
16 sie 18:34
Ania: Uwierzcie w siebie ja tez sie martwie ze jej nie zdam ale to jest niepotrzebne bo wszytko sie pokreci. Ta wiedza która macie z taka idzcie na poprawke. A ci z CKE moze maja troche serca i dadza łatwe zadaniaemotka
16 sie 18:47
karen: obyemotka
16 sie 19:23
Kasiek: Trzymajmy się razem Na pewno będzie dobrze! Więcej niż 30%
16 sie 19:29
maty: wg mnie matura w maju była lekko za trudna uważam że za tydzień będzie łatwiejsza emotka ale z taką stroną jak ta, materiał jest do ogarnięcia emotka rozwiązujcie sobie arkusze od 2009 roku, zadania są bardzo podobne, powodzenia
16 sie 20:16
znawca: https://matematykaszkolna.pl/strona/zadaniaMaturalne.html zróbcie je ze ZROZUMIENIEM a gwarantuję wam na 100% zdacie maturę poprawkową
16 sie 21:59
Gustlik: Znawco, to nie tych ludzi należałoby zwolnić, tylko panią minister edukacji oraz tych, co ułożyli program z matmy ! Gdyby obowiązywał stary program, choćby ten sprzed 2007 r., to majową maturę zdałoby 98, a może nawet 99 % uczniów. Przeczytaj sobie "mój" program − w każdym dziale dałem "poprawki", jak powinien być ułożony, żeby był spójny, co powinno być na podstawach, co na rozszerzeniu, a co można byłoby zostawić na studiach. I porównaj ten program, z aktualnie obowiązującym − czyli tym, co zaznaczył kolorami Jakub. Ja wg tego "mojego" programu uczę swoich uczniów.
16 sie 23:54
Martaaaaa: właśnie powinni zwolnić panią minister edukacji..a słyszeliscie nie wiem to kiedy dokladnie bylo alee ci którzy układali mature to sami nie umieli jej rozwiazac nawet na 30% zenada..
17 sie 08:21
sushi_ gg6397228: trzeba jak najwiecej robic arkuszy maturalnych a nie tylko matura +próbne (czyli 4−6 arkuszy) a na forum nie wrzucac zadan i prosic o gotowca tylko o wyjasnienie i samemu dązyc do rozwiazania oraz duzo cwiczyc z tablicami ( przegladac je, patrzec jakie sa podane wzory i gdzie leza oraz jak je wykorzystac do danego zadania)
17 sie 10:36
bart: Mature zdaje za duzo ludzi! Powinna byc trudniejsza..
17 sie 10:58
Gustlik: bart − masz rację, ale powinien być też odpowiednio dostosowany poziom i program nauczania, a ten jest pod psem i to zdechłym ! Na podstawach robi sie zadania metodami trudniejszymi niż na rozszerzeniu tylko dlatego, ze ktoś sobie wymyślił, żeby np. wektory, dzielenie wielomianów czy inne twierdzenia przenieść na rozszerzenie, wobec czego na podstawach wymyśla sięm metody omijające te twierdzenia, w efekcie czego zadania rozwiązuje się trudniej i dłużej. To tak, jakby zamknąć autostradę i wytyczyć objazd polnymi, wyboistymi i nieoznakowanymi dróżkami.
18 sie 18:53
Gustlik: Żadna matura nie będzie łatwa, jeżeli nauczyciele będą kurczowo trzymać się obecnej podstawy programowej nie pokazując żadnych wzorów z rozszerzeń i stosować metody "dookoła świata".
18 sie 19:51
ziomek: powiem tak... to powinno być dostosowane do adekwatnego profilu,a nie do ogółu: gdyby mianowali mnie na ministra edukacji < lol > <−− żart, to nigdy nie nastąpi możecie odetchnąć emotka może to byłoby radykalne , ale bez rewolucji nie są możliwe znaczące zmiany. to tak... dałbym program podobny jak Gustlik i znacznie go poszerzył np sporo analizy matematycznej z całkami itd na klasy profilowane mat−fiz i podobne profile które mają kształcić na przyszłych fizyków,nauczycieli przedmiotów ścisłych,naukowców, inżynierów z zakresu elektroniki,informatki itd ogólnie program miałby poziom rodem z lat 80 aby uzyskać ludzi płynnych technicznie o zdolnościach logicznego myślenia. Identyczny program jak Gustlik dałbym dla klas bio−chem, ogólniakach bez profili,humanach,przyrodniczo−geograficznych,klasach o profilach ekonomicznych gdzie trzeba trochę kombinować itd ale jakaś ultra zaawansowana matematyka ogólna nie jest potrzebna tylko jej konkretne odłamy np finansowa itd... w technikach jest bardziej skomplikowana sprawa,raczej program był by nastawiony raczej na metody "zmuszania do myślenia" bo to lepsze od stosowania wzorów w wypadku tych ludzi, większość z nich cierpi na chorobę "tzw lenia" i chce po prostu iść do roboty(nie wszyscy są wyjątki), nie chcą się uczyć ,często nauczyciele olewają przedmioty ogólne bo uważają że ta szkoła ma dać zawód,uczniów z łaski przepuszczają ,bo maturę uczeń ma po prostu zdać byle jak ale ma mieć30−40%−takich kazałbym zlinczować za tok myślenia . ,sporadyczne klasy gdzie wymagane twórcze myślenie zwiększyłbym zakres programowy ale do poziomu ogólniaków dla reszty gdzie wymagana jest praca odtwórcza zostawiłbym obecny program ale go nie ciął, a słyszałem że logarytmy z podstaw w przyszłości chcą wywalić. Co do formy egzaminów jak matura,to w obecnym systemie uczy się jak zdać egzamin a nie uczy się przedmiotu. Powrót do egzaminów wstępnych na uczelnie+odgórny próg tyle i tyle na kierunek i zostawienie tego władzom uniwerków,politechnik/akademii i koniec matur.Wtedy każdemu chciało by się uczyć bo bał by się że egzamin wstępny obleje który byłby na konkursowym poziomie,zniknęli by też ci którzy szli by na studia bo się prześlizgali.. Chyba całość szła by wg kierunku specjalizacji niżeli ogólnego dostosowania całego kraju do tego samego poziomu. Co o tym sądzisz Gustlik? .
18 sie 19:59
anecia851: hejemotka ja też liczę na łatwiejszą w sierpniu.. brakł mi 1 punktemotka jak znowu nie zdam to nie wiem co bd . eh
18 sie 20:13
xXx: każdy rozsądnie myślący człowiek by ci przyklasnął ziomek emotka nie powracałbym natomiast do egzaminów wstępnych, jeśli matura byłaby na bardzo wysokim poziomie, myślę, że determinowałoby to umiejętności kandydatów na studia i byłoby wystarczającym sprawdzianem
18 sie 20:15
xXx: anecia851 czy ta matura będzie łatwiejsza zależy tylko od ciebie
18 sie 20:15
ziomek: Egzaminy wstępne ...byłoby to koniecznie why? A no bo trzeba by było robić kilka matur bo programy były by drastycznie różne w zależności od profilu, by była specjalizacja i każda uczelnia sama mogła by regulować jak wykształconego chce kandydata i jaki jest poziom. No może drobne poprawki żeby nie była to samowolka Chemikom itd nie potrzeba aż takiego rozbudowanego aparatu matematycznego co młodym fizykom , to dla przykładu zapodałem stąd mieli by różne egzaminy sprawdzające ich wiedzę za miast generalizowanie "na zasadzie wszyscy równi jak za komuny"
18 sie 20:22
anecia851: znalazł ktoś może arkusz z matematyki 2011r.ten pisany w drugim terminie jakby. ( jeśli ktoś nie mógł w maju z ważnego powodu−to pisał w innym terminie , ma ktoś tez arkusz?) proszę o linka moje gg: 6745767.
18 sie 20:43
sushi_ gg6397228: http://www.edulandia.pl/Matura/0,111599.html tutaj masz 11 zestawów; zrob wszystkie to powinno byc dobrze emotka
18 sie 21:57
infrastruktura: Gustlik, ale gdzie można znaleźć 'Twój program'?
18 sie 22:36
wienio: jego program to po prostu materiał rozszerzony na podstawie...
18 sie 23:09
Róża: Ja raczej czuje sie przygotowana (tak jak na mature w maju) ale mam problem ze stresem bardzo sie stresuje i denerwuje wtedy nie moge sie skupic i nie dam rady rozwiazywac zadan... Dlatego oblałam w maju robilam takie glupie bledyemotka nie wiem jak to bedzie tym razem
19 sie 11:58
anecia851: dziękiemotka ja juz sporo arkuszy przerobiłam ,może bd dobrzeemotka lukne jeszcze te. dzięki emotka
19 sie 13:54
sushi_ gg6397228: im wiecej arkuszy tym zawsze szansa ze moze akurat takie zadanie sie trafi na poprawce
19 sie 13:59
anecia851: no ale też nie zawsze umiem zrobic i wytłumaczonego zrozumieć heh
19 sie 14:06
Kasiek: Też zrobiłam głupie błędy, a zabrakło mi 4p... jak zrobiłam całą maturę 2011 jeszcze raz, to bym miała o 10p więcej...
19 sie 14:18
sushi_ gg6397228: wiec masz forum i mozna zadanie tutaj podrzucic; a w linku tez sa odpowiedzi do arkuszy
19 sie 14:26
ewa: zabraklo mi 6pnkt, wrocilam do domu, spojrzalam jeszcze raz w arkusz i sie rozplakalam, nie wiem czemu te banalne na min 30% zadania, wydaly mi sie takie trudne, ze sie zablokowalam, nie myslalam logicznie.Kurde jak teraz bedzie podobnie, nie wiem co ze soba zrobie, boje sie. Ale naprawde wiele sie nauczylam dzieki tej stronce, musi byc ok. Zycze wam powodzenia ! Damy rade
19 sie 19:34
karen: musimy!
19 sie 20:23
Kuloli: Czesc.Mi brakowalo 5 pkt tylko.Teraz po nauce pisze arkusz od 30 do 40%.A wczesniej w szkole pisalem 2 razy na 30%,a reszta ponizej 30%,wiec postep jest.Umiem o wiele zadan wiecej niz wczesniej,gdyz wczesniej z zamknietych umialem moze z 5 zrobic a reszte strzelalem. Mysle ze teraz zdam.Musze. Jesli dadza nierównosc i równanie to juz jest 8 %.I jak bedzie 25 zadan zamknietych to te 11 zadan abcd powinien kazdy zrobic. Mam tylko jedno pytanie? Niewiem kiedy pisze sie ze przedzial jest od nieskonczonosci lub do nieskonczonosci?Jak to poznac,po znaku wiekszy mniejszy,lub wiekszy/rowny i mniejszy/rowny?Wiem jakie koleczka i jakie nawiasy,ale czasami zke zapisuje przedzial do jakiego nalezy x.
19 sie 08:33
Garth: Zapewne chodzi o nierownosc wielomianowa, lub predzej dla matury podstawowej − kwadratowa? Jezeli masz podana nierownosc w(x) > 0, wowczas patrzysz, gdzie wykres znajduje sie ponad osia OX, jezeli jest to nierownosc postaci w(x) < 0, wtedy patrzysz, gdzie wykres znajduje sie pod osia OX. Jak chcesz to moge Ci narysowac kilka przykladow [bez liczenia] i sobie pocwiczysz.
19 sie 10:09
Garth: rysunek Przyklad. w(x) > 0, dla ktorych argumentow funkcja ta przyjmuje dodatnie wartosci? [dodatnie, bo jak widzimy, cokolwiek nie podstawimy za x, musi byc > 0] Sa to argumenty od 4 do nieskonczonosci, czyli inaczej w(x) > 0 dla x∊(4, ) w(x) ≤ 0, analogicznie, ale tym razem argumenty maja byc mniejsze LUB rowne 0. Stad w(x) ≤ 0 dla x∊(−, 4>
19 sie 10:15
Kuloli: Umiem rozwiazac taka nierownosc np. x2+6x−7 mniejsze rowne 0 Ale dajcie przyklad z rozwiazaniem posobnej nierownosc jak wyzej tylko zeby bylo cos z nieskonczonoscia np.(−&,2> v <2,+&).
20 sie 12:38
bezendu: masz wszystkie przypadki https://matematykaszkolna.pl/strona/1684.html
20 sie 12:39
agu: eh, mi brakło na majowej punkta do zdania ;< mam nadzieje że za tydzien zdam, strasznie sie stresuje.
21 sie 17:39
bezendu: O tej maturze mówi się, że była jedną z łatwiejszych od kilku lat emotka
21 sie 17:41
Michał: Obie matury są układane w jednym czasie. Nie ma tak, że arkusz poprawkowy układany jest po wynikach z pierwszego podejścia. Oba arkusze ułożone w tym samym czasie leżą rok lub dwa w sejfie. Rozmawiałem z nauczycielką na ten temat bo też się zastanawiam jak trudna będzie sierpniowa poprawka.
21 sie 17:46
agu: wiem, że była łatwiejsza, dlatego tym bardziej nie rozumiem dlaczego tak zawaliłam emotka tym bardziej szkoda że to tylko jednego punkta brakło emotka
21 sie 17:49
Michał: Mi 2 brakowałoemotka I to przez moją nadgorliwość straciłem 3. Miał bym już to za sobą. Zdałem wszystko + polski rozszerzony i historię. Matma mnie przyblokowała. Chodzę na korki, ale dalej nie jestem pewien sierpnia. Stresuję się również więc nie jesteście sami. Pozdrawiam i życzę szczęścia i dobrej kondycji umysłowej. emotka
21 sie 17:52
bezendu: Którego jest ta poprawka ?
21 sie 17:55
agu: Michał, ja również chodze na korki ale i tak się boje i nie jestem pewna emotka powodzenia we wtorek emotka
21 sie 17:59
agu: a poprawka jest 27 emotka
21 sie 17:59
bezendu: o to jeszcze dużo czasu macie emotka
21 sie 18:03
Piotr 10: bezendu wejdź jak możesz https://matematykaszkolna.pl/forum/209200.html i sprawdź przykład, który zrobilem z logarytmu a) emotka
21 sie 18:10
jośka: kurcze,masakra. Niektóre zadania jak patrzę to są wręcz banalne ale wystarczy by egzaminator zmienił jedno słowo,kropkę czy przecinek a ja już mam bałagan w głowie,stres mnie zżera i nie zrobię zadania,które wczesniej rozstrzaskalam w poł minuty. Liczę na więcej szczęścia przy strzelaniu niż na moją wiedzę... a uczę się od dwóch miesięcy...
21 sie 20:34
jjjjjjjjjjjjjjjjj: rysunek⊂⊂⊂⊂⊂⊂⊂⊂ΔΩπδγ⇔∑≈≠
23 sie 15:37
agu: czy jest ktoś kto mógłby mi pomóc ? emotka potrafie rozwiązać nie równośc, ale nie moge troche jakos ogarnąć kiedy jest np taki zapis x∊ ( −, −2) ∪ <5, ) a kiedy np taki x ∊ (−2, 5) po prosty nie rozumiem kiedy ma być tak jaby jeden nawias a kiedy dwa
25 sie 14:17
bezendu: Post 12:39
25 sie 17:05
Loloox: Powodzenia za 15 h i 30 min emotka
26 sie 17:29
Kuloli: A tablice matematyczna OKE mozna kupic? Chyba nie?
26 sie 18:51