matematykaszkolna.pl
Matura Rozszerzona. Matt: Zapraszam do zadań z matury rozszerzonej w tym temacie aby był jakis porządek na forum. Link do arkusza: http://www.cke.edu.pl/images/stories/00002011_matura/R/pr_matematyka.pdf PS. Prawdopodobnie uwaliłem rozszerzenie.
5 maj 18:17
Kuba: Zadanie 1. Uzasadnij, że dla każdej liczby całkowitej k liczba k6 − 2k4 + k2 jest podzielna przez 36. k6 − 2k4 + k2 k6 − k4−k4 + k2 k4(k2−1)−k2(k2−1)= (k4−k2)(k−1)(k+1)= (k2−k)(k2+k)(k−1)(k+1)= (k−1)(k+1)(k−1)(k+1)k2= k2(k−1)2(k+1)2= [k(k−1)(k+1)]2 Słownie: Iloczyn trzech kolejnych liczb całkowitych jest podzielny przez 6 stąd kwadrat tego iloczynu jest podzielny przez 36. Ja tak uzasadniłem nie wiem czy dobrze, nie bijcie!
5 maj 18:35
Kuba: Zadanie 2
  a   b  
Uzasadnij, że jeżeli a ≠ b , a ≠ c , b ≠ c i a + b = 2c , to

+

=2
  a−c   b−c  
a(b−c)+b(a−c)  

=2
(a−c)(b−c)  
ab−ac+ab−bc)  

=2
(a−c)(b−c)  
2ab−ac−bc)  

=2
(a−c)(b−c)  
2ab−c(a+b)  

=2
(a−c)(b−c)  
2ab−2c2  

=2
(a−c)(b−c)  
2ab−2c2=2(a−c)(b−c) 2ab−2c2=2ab−2ac−2bc+2c2 −4c2=−2ac−2bc −4c2=−2c(a+b) −4c2=−2c(2c) −4c2=−4c2 L=P Mam nadzieje że dobrze, znowu nie bijcie!
5 maj 18:39
Kosmos: haa ja tak samo zrobiłem
5 maj 18:40
Kosmos: ale Godzio chyba nas zbije
5 maj 18:41
Kuba: Zadanie 3 Wyznacz wszystkie wartości parametru m , dla których równanie x2 − 4mx − m3 + 6m2 + m − 2 = 0 ma dwa różne pierwiastki rzeczywiste x1 , x2 takie, że (x1−x2)2<8m+8 I − Δ>0 II − (x1−x2)2<8m+8 I − 16m2+4m3−24m2−4m+8>0 4m3−8m2−4m+8>0 4m(m2−1)−8(m2−1)>0 (m−1)(m+1)(4m−8)>0 m∊(−1,1)u(2,+) II − {x1}2−2x1x2+{x2}2+2x1x2−2x1x2<8m−8 (x1+x2)2−4x1x2−8m+8<0 16m2−4(− m3 + 6m2 + m − 2)−8m−8<0 16m2+4m3 − 24m2 − 4m + 8−8m−8<0 4m3 −8m2 −12m<0 m3 −2m2 −3m<0 m(m2 −2m −3)<0 Δ=4+12 m1=3 m2=−1 m(m+1)(m−3)<0 m∊(−,−1)u(0,3) I i II m∊(2,3)
5 maj 18:50
Patryks: To ja mam podobnie jak Wy Oby dobrze
5 maj 18:50
M4ciek: 3 mam inaczej : m∊(0,1) ∪ (2,3)
5 maj 18:55
Kuba: Zadanie 4 Rozwiąż równanie 2sin2x − 2sin2x cos x = 1− cos x w przedziale <0,2π> 2−2cos2x−2(cosx−cos3x)−1+cosx=0 2−2cos2x−2cosx+2cos3x−1+cosx=0 2cos3x−2cos2x−cosx+1=0 2cos2x(cosx−1)−(cox−1)=0 (cosx−1)(2cosx−1)(2cosx+1)=0 cosx=1 x1=0π x2=2π cosx=2/2 x3=π/4 x4=7/4π cosx=−2/2 x5=3/4π x6=5/4π
5 maj 18:55
wewe: yeah 3 zadania poki co mam tak samo
5 maj 18:56
ICSP: łoo trygonometrię ma dobrze xD Chyba pierwszy raz w życiu W zadaniu z parametrem do dowaliłem coś takiego
 1 + 17 
m ∊ (1 ;

)
 2 
5 maj 18:59
rumpek: rysunekKuba w zadaniu 3: m∊(0,1)U(2,3)
5 maj 19:00
rumpek: ICSP ile będzie ?
5 maj 19:01
Kuba: Zadanie 5 O ciągu (xn ) dla n ≥1 wiadomo, że: a) ciąg ( an) określony wzorem 3xn dla n ≥1 jest geometryczny o ilorazie q = 27 . b) x1+x2...x10=145. Oblicz x1 a2=3x1*33 3x2=3x1*33 x2=x1+3 a3=3x1*(33)2 x3=x1+6 x3−x2=r r=3 a10=.... x10=x1+9r Sn=2x1+9r/2 *10 145= 2x1+9r *5 2x1=2 x1=1 Dalszy ciąg zaraz, bo fakty lecą emotka
5 maj 19:02
ICSP: podstawa 100% rozszerzenie około 70%
5 maj 19:02
ICSP: x1 = 1 k***a z******y jestem
5 maj 19:02
Kuba: ajj faktycznie w zadaniu 3, no to mi punkt ukradną
5 maj 19:03
M4ciek: x1 jest emotka
5 maj 19:04
M4ciek: Pytanie do ekspertow : 1.Czy dostane punkt za wypisanie zbioru Ω ? Ω = 72 = 49 Zbior A zle wypisalem .... i mam P(A) za male 2.Sa punkty za rysunki ? 3.Czy jak mi wyszlo z graniastoslupem Xw = 1 I na koncu policzylem f(1) = 12 i dalem odp. bok = 12 to czy mam punkty do czasu wyliczenia (prawidlowego xw = 1 i odejma mi tylko za odpowiedz?
5 maj 19:07
Matt: 1. Sądzę że tak. Ja też mam Ω dobrą A wyliczenia złe.. (Zapomniałem że 3+3=6 xD )
5 maj 19:11
kamis: 7. x2 + y2 + 2x − 2y − 3 = 0 Po przekształceniu: (x + 1)2 + (y − 1)2 = 5 Współrzędne środka S =(−1, 1) Długość promienia r = 5 Przez punkty B i C oznaczmy punkty styczności. Wówczas z twierdzenia o dwóch stycznych do okręgu: |BA| = |CA| |SA| = 10 Z tw. Pitagorasa dla ΔSBA |BA|2 + r2 = |SA|2 |BA|2 = 5 |BA| = 5 Oznacza to, że czworokąt ABCS jest kwadratem (boki tej samej długości i kąt 90 stopni, pomiędzy promieniem, a styczną), zatem kąt między stycznymi jest równy 90 stopni.
5 maj 19:12
Kuba: rysunekb=83/3 1/2b=83/6
  192   1283  
d2=64+


*3/2=
  36   6  
  192  
d2=64−32+

  36  
hmm na maturze wyszło mi widocznie źle ....
  192  
d=32+

  36  
 1344  
d=

  36  
5 maj 19:20
rumpek: Matko co to
5 maj 19:21
rumpek: https://matematykaszkolna.pl/forum/94611.html Tam już rozwiązałem to tylko usuń niewymierność i wychodzi prawidłowy wynik
5 maj 19:22
Vizer: Dobrze mu wyszło
5 maj 19:22
rumpek:
421 

powinno wyjść
3 
5 maj 19:25
Vizer:
 112 
wiesz myśle, że jak by zostawił

to by nie ucieli punktow
 3 
5 maj 19:25
Kuba: mam nadzieje że za błędy w liczeniu odejmują tylko po 1 punkcie...
5 maj 19:29
luk18: Ja też...
5 maj 19:30
kamis: 12. P(A ∩ B') = P(A) + P(B') − P(A ∪ B') P(A ∩ B') = 1,2 − P(A ∪ B') 1,2 − P(A ∪ B') ≤ 0,3 − P(A ∪ B') ≤ −0,9 |* (−1) P(A ∪ B') ≥ 0,9 P(A) = 0,9 P(A ∪ B') ≥ P(A), więc P(A ∪ B') ≥ 0,9
5 maj 19:31
maturka: zad. 12 P(B')=0,3 Zatem P(A∩B') musi być mniejszy lub równy 0,3 (no bo nie może być większy, iloczyn to część wspólna zbiorów) ja to tak zrobiłem a wcześniej przez 20min męczyłem się innymi sposobami xD
5 maj 19:52
wewe: @matura ja dokladnie tak samo, patrzyles moze gdzies czy to jest dobrze zrobione ?
5 maj 20:08
Maturzysta: podstawa zaj****/bardzo łatwa... <90% to hańba. rozszerzenie zupełnie inna bajka... powyżej 70% trzeba było się wykazać wiedzą...
5 maj 20:11
Patryks: Jak myślicie ile bedzie trzeb miec około punktów z maty żeby na agh się dostac ? Na powiedzmy robotyke lub inny kierunek ?
5 maj 20:12
Epo: Z podstawy około 100, a rozszerzona 85. Oczywiście bez rozszerzonego angielskiego się nie dostaniesz
5 maj 20:14
M4ciek: Policzy to ktos : emotka Oblicz, ile jest liczb ośmiocyfrowych, w zapisie których nie występuje zero, natomiast występują dwie dwójki i występują trzy trójki.
5 maj 20:18
Vizer:
nawias
8
nawias
nawias
3
nawias
 
nawias
5
nawias
nawias
2
nawias
 
*
*73
  
5 maj 20:19
M4ciek: Rozwiazalbys do konca?
5 maj 20:20
Vizer:
8*7*6 5*4 

*

*343=56*10*343=192080
6 2 
5 maj 20:22
uhu: http://www.agh.edu.pl/pl/kandydaci/informacje-podstawowe/najczesciej-zadawane-pytania/progi-punktowe.html masz na agh ale moim zdaniem w tym roku progi spadną bo matura była dużo trudniejsza
5 maj 20:22
Epo: To stare progi. W tamtym roku na robotyke 908.
5 maj 20:29
M4ciek: Pytanie do ekspertow : 1.Sa punkty za rysunki ? 2.Czy jak mi wyszlo z graniastoslupem Xw = 1 I na koncu policzylem f(1) = 12 i dalem odp. bok = 12 to czy mam punkty do czasu wyliczenia (prawidlowego xw = 1 i odejma mi tylko za odpowiedz?
5 maj 20:30
;;: czyli w tym roku jeszcze niższe
5 maj 20:30
Kuba: jakby ktoś chciał i mógł spojrzeć byłbym wdzięczny, moje rozwiązanie zadania z prawdopodobieństwa taka trochę kpina, nie bijcie za to emotka ale powiedzcie czemu to jest źle http://img197.imageshack.us/i/prawds.jpg/
5 maj 20:31
bart: mozna tak bierzemy max prawdopodobienstwo.. P(AuB')=1 P(AuB')=P(A)+P(B)−P(AnB') 1=0,9+0,3−P(AnB') P(AnB')=0,2 − maxymalne a 0,2≤0,3 tak na chlopski rozumemotka
5 maj 20:38
rumpek: Ją już odpowiedzi na zadania.info
5 maj 20:38
bart: link!
5 maj 20:39
rumpek: Płatny!
5 maj 20:40
Kuba: http://www.zadania.info/67076 ma ktoś konto? niech tu wrzuci, ja nie jestem taki bogaty
5 maj 20:40
rumpek: w sensie aby dostać się tam trzeba sms wysłać lub miec abonament
5 maj 20:41
bart: pf.. ale sobie zarobia dzisiaj
5 maj 20:42
xox: mógłby mi ktoś wytłumaczyć zadanie 9? bo coś chyba mi sie z......ło. (prymitywnym sposobem) ∟∟∟∟∟∟∟∟ <− liczba 8−cyfrowa. dwie dwójki i trzy trójki. Pierwszą dwójkę mogę ustawić na 8 sposobów. Drugą dwójkę mogę ustawić na 7 sposobów. Pierwszą trójkę mogę ustawić na 6 sposobów. Drugą trójkę mogę ustawić na 5 sposobów. Trzecią trójkę mogę ustawić na 4 sposobów. i tu ZAĆMIENIE = 8*7*6*5*4 = 6720 teraz DODAĆ czy POMNOŻYĆ? chyba pomnożyć. szkoda, że przekonano mnie o tym po fakcie −_____________− i dalej: pozostałych liczb zostało: {1, 4, 5, 6, 7, 8, 9} = 73 = 343 można je ustawić na 3! sposobów 6 * 343 + 6720 = 2058 + 6720 = 8778. Po wymnożeniu = 6720 * 2058 = 13 829 760 O____ o
5 maj 20:42
rumpek: bart podaj maila to ci wyślę
5 maj 20:43
rumpek: Tylko coś im chyba 6 kuleje, napisałem już do nich. Większość ma odpowiedź
421 415 

a oni mają

3 3 
5 maj 20:45
bart:
5 maj 20:45
Patryks: Przyglądając się diagramowi możemy zauważyć, że P (A ∩ B′) = P (A ∖ B) = P (A )− P (A ∩ B ) = 0,9 − P(A ∩ B). Musimy więc oszacować P(A ∩ B ) . Korzystamy z niezastąpionego wzoru na sumę zdarzeń P(A ∪ B) = P (A )+ P (B) − P (A ∩ B ). W szczególności 1 ≥ P(A ∪ B) = P (A )+ P(B )− P (A ∩ B ) = 0,9+ 0,7 − P(A ∩ B) − 0,6 ≥ −P (A ∩ B). Mamy stąd ′ P (A ∩ B ) = 0,9 − P (A ∩ B ) ≤ 0,9− 0,6 = 0,3.
5 maj 20:46
Bogdan: Zadanie 2 z poziomu rozszerzonego (treść wyżej podał Kuba). Proponuję takie rozwiązanie:
 a + b 
a + b = 2c ⇒ c =

 2 
a b a b 

+

=

+

=
a − c b − c 
 a + b 
a −

 2 
 
 a + b 
b −

 2 
 
 2a 2b 2a 2b 2(a − b) 
=

+

=


=

= 2
 2a − a − b 2b − a − b a − b a − b a − b 
5 maj 20:48
bart: kurcze.. juz mysalem ze znalazlem u Bogdana bląd ale nieeee.. nieeeee..
5 maj 20:49
kururugi: a ile dostane pkt jak obliczyłem b' i powiedzialem ze jego cześć wspolna z A ne może być większ od 0,3
5 maj 20:50
rumpek: Bogdan tak samo zrobiłem w komentarzach: https://matematykaszkolna.pl/forum/forum.py?komentarzdo=2997 emotka
5 maj 20:50
kururugi: a w zadaniu 2 mogłem rozpocząć od przekształcania równości po prawej stronie? na końcu wyszło mi to z lewej
5 maj 20:51
wolfy: ja proponuje jeszcze inne: a=2c−b po paru przeksztalceniach
−2(b−c)2 

=2 (czy jakos tak L=P ^^ )
(b−c)(c−b) 
5 maj 20:52
bart: no jak powiedzailes to nic.. jakbys napisal to moooooze..
5 maj 20:52
bart: @kuruurgi takemotka
5 maj 20:53
kururugi: aha a w zadaniu 11 wyszło może 8/√82 strasznie sie stresuje bo niedużo mi brakuje do 80 ;>
5 maj 20:55
xox: mógłby ktoś to 9 skorygować?
5 maj 20:58
Bogdan: Zadanie 4. 2sin2x − 2sin2xcosx = 1 − cosx dla x∊<0, 2π>.
 1 
2sin2x(1 − cosx) − (1 − cosx) = 0 ⇒ 2(1 − cosx)(sin2x −

) = 0
 2 
cosx = 1 ⇒ x = 0 lub x = 2π lub
 2 2 2 2 
(sinx −

)(sinx +

) = 0 ⇒ sinx =

lub sinx = −

 2 2 2 2 
 1 3 5 7 
x =

π lub x =

π lub x =

π lub x =

π
 4 4 4 4 
 1 3 5 7 
Odp.: x∊{0,

π,

π,

π,

π, 2π}
 4 4 4 4 
5 maj 20:59
kururugi: panie bogdanie można 11 zrobić?
5 maj 21:00
Bogdan: Do rumpek − nie zauważyłem Twojego wcześniejscego wpisu emotka
5 maj 21:02
smiglo92: Witam! Nie sądzicie, że w zadaniu z iloscią liczb ośmiocyfrowych rozwiązanie bedzie o wiele trudniejsze, bo przeciez moze byc więcej tych dwojek i trójek w zapisie dziesiętnym, które trzebaby dodac.
5 maj 21:03
bart:
 4 
mi wyszlo

82 ale wiem ze po drodze mialem taki wynik ale to byla ktoras z
 41 
wysokosci.. mojego wyniku nie jestem pewny
5 maj 21:03
bart: @smiglo92 no to mozna bylo dwojako rozumiec to jest wlasnie prawdopodobienstwo..
5 maj 21:04
kururugi: nie rozwiązanie wyżej jest dobrze. spędziłem na tym zadaniu 15 minut i warunki z 2 i 3 mam tak samo a reszte walnąłem ale tu jest dobrze
5 maj 21:04
smiglo92: ja uczyłem sie na matematyce, że jak nie ma słowa dokładnie to rozwaza sie rozne przypadki
5 maj 21:07
bart: ale to by bylo za trudne, tj zbyt czasochlonneemotka
5 maj 21:08
kururugi: ten wynik jest chyba taki sam jak u mnie, ale wyciągnięta niewymierność z mianownika odejmą punkty?
5 maj 21:09
smiglo92: Zdenerwowalbym sie jakby mi tego nie uznali bo w ostatniej chwili zmienialem
5 maj 21:09
bart: nie wyciagnales? nie jestem egzaminatorem ale raczej za takie bzdety nie odejma
5 maj 21:10
bart: @smiglo92 a masz taki jak my?emotka
5 maj 21:10
gawi: a czemu nie mogę jak wyłącze te 2 sin kwadrat podzielic przez 1−cos alfa i bede miala ze 2 sin kwadrat =1?
5 maj 21:10
Kuba: bo to zawęża liczbę rozwiązań bodaj do 3 a powinno być ich 6
5 maj 21:11
smiglo92: Nie no wynik jest zupelnie inny.
5 maj 21:11
gawi: nie no wyszlo mi 4
5 maj 21:12
kururugi: nie wyciągnięte ale ważne że sunus dobry
5 maj 21:13
bart: @gawi bo tracisz wtedy rozwemotka
5 maj 21:14
gawi: jakki zal...to mi nic nie zalicza?:(
5 maj 21:15
bart: zalicza Ci cos napewnoemotka jakies 2 pkt stracisz
5 maj 21:20
Bogdan: rysunek Zadanie 6. Korzystając z własności trójkąta prostokątnego o katach ostrych 60o i 30o otrzymujemy:
 3 4 
x3 = 4 / *

⇒ x =

3
 3 3 
Długość środkowej s wyznaczamy z wykorzystaniem twierdzenia cosinusów:
5 maj 21:20
gawi: oby zdac..
5 maj 21:25
Kuba: rozszerzenie? gwarantuje ci że zdałeś
5 maj 21:28
gawi: moge napisac co napisaŁAM xD i wqtedy ogarniemy czy zdam hmm?
5 maj 21:29
Hmmm: dlaczego kat wyszedl prosty przy tych prostych?
5 maj 21:46
Hmmm: wspolczynnik prosty kierunkowej wyszedl 1/2 wiec to sa 22 stopnie 180− 2*22=136 stopni przeciez −−− dlaczego 90 sie pytam?>:(
5 maj 21:48
Rivi: Ale miałeś kąt pomiędzy dwoma prostymi (stycznymi) jedna miała 1/2 druga −2 1/2*−2=−1 więc były one prostopadłe
5 maj 21:50
tomek: ja rozwiązałem to zadanie z liczba osmiocyfrową podobnie jak te z GW ze środy co w tamtym tygodniu była na 3 przypadki kiedy na poczatku jest 2, 3 lub inna cyfra niz 2 i 3 a co do tych funkcji jak podzieliłem przez 1−cosx to duzo mi odejmą punktów za to zawęzenie rozwiazań?
 π  
wyszło mi ze x1 =

i x2 =

 4 4 
5 maj 21:53
Kuba: rysuneka na przykład między r i a jest kąt prosty bo to warunek styczności i skoro to jest czworotkąt to suma kątów musi wynosić 360−180/2=90 czy to zbyt naciągane? zbyt naciągane, wiedziałem
5 maj 21:53
maturka: @Kuba: niestety, ale same kąty proste jak podajesz to warunki na powstanie deltoidu, niekonieczine kwadratu...
5 maj 21:55
Patryks: sory ziomki... ale chyba będziemy rowy kopać... emotka
5 maj 21:55
tomek: ale to podzieliłeś sume kątów przy S i A przez 2, a nigdzie nie wyliczyłeś ze to jest kąt prosty
5 maj 21:56
tomek: no same się nie wykopią
5 maj 21:57
bart: dla mnie wykopice, zebym mial gdzie lezec, jak juz skoncze te wszystkie egzaminy chyba we wrzesniu sie obudze
5 maj 21:58
A: A co powiecie na to: Zadanie 9
 
nawias
8
nawias
nawias
2
nawias
 
nawias
6
nawias
nawias
3
nawias
 
Jest
sposobów na rozmieszczenie 2, i
sposobów na rozmieszczenie 3.
   
Zostały 3 'miejsca' do wypełnienia. I teraz są 3 przypadki: 1. pozostałe trzy cyfry są takie same 2. 2 cyfry z tych pozostałych są takie same 3. każda cyfra z tych trzech jest inna
 
nawias
8
nawias
nawias
2
nawias
 
nawias
6
nawias
nawias
3
nawias
 
nawias
8
nawias
nawias
2
nawias
 
nawias
6
nawias
nawias
3
nawias
 
w pierwszym przypadku tych liczb jest
*
*7*1*1, w drugim
*
*7*6*1, w
     
 
nawias
8
nawias
nawias
2
nawias
 
nawias
6
nawias
nawias
3
nawias
 
trzecim
*
*7*6*5
   
Po zsumowaniu powinno wyjść 145040.
5 maj 22:15
Krz: No powiedzmy, ze zdałememotka Jak na początek przygotowań do rozszerzonej 2 tygodnie przed egzaminem to miedzy 30 a 40 nie jest chyba tragedia Chce ktoś odpowiedzi z zadania.info? bo pare dni temu w akcie desperacji wykupiłem u nich abonament zdziercy
5 maj 22:16
Michał: Ja bardzo chętnie emotka
5 maj 22:24
Krotton: rysunekPomiędzy styczną a promieniem mamy kąt prosty. Możemy więc po prostu wyliczyć sinus α/2 korzystając z trójkąta zaznaczonego na czerwono. sin(α/2) = r / |SA| α/2 wynosi 45 lub 135 stopni, a więc α − 90 lub 270. Drugi wynik jednak odrzucamy, gdyż chodzi nam o kąt wypukły.
5 maj 22:34
Eta: @ do b W/g mnie, to cyfry 3 i 2 i 0 już nie mogą się powtarzać na pozostałych trzech miejscach zatem wynik jest:
 
nawias
8
nawias
nawias
3
nawias
 
nawias
6
nawias
nawias
2
nawias
 
*
*73 = 560*73
   
Co Ty na to? emotka
5 maj 22:35
Bogdan: rysunek Zadanie 11. α, β ∊ (0o, 90o)
a2 6 1 a 6 

=

/ *


=

b 5 2 b 52 
a2 6 
a 

2
2 
 3 3 

=


=

⇒ cosβ =

b 5 b 5 5 
 4 H 4 4 
sinβ =


=

⇒ H =

b
 5 b 5 5 
 
1 

a
2 
 
1 

a
2 
 5 a 5 6 
ctgα =

=

=

*

=

*

 H 
4 

b
5 
 8 b 8 52 
 32 
ctgα =

⇒ sinα = ...
 8 
 π 
Można też wyprowadzić zależność: cos

= tgβ * ctgα,
 n 
gdzie: n to liczba boków n−kąta foremnego bedącego podstawą ostrosłupa prawidłowego, β to miara kąta nachylenia krawedzi bocznej do płaszczyzny podstawy, α to miara kąta nachylenia ściany bocznej do płaszczyzny podstawy.
5 maj 22:38
Krz: http://hostuje.net/file.php?id=01ef0e6572d9c3054826fb395d875666 mam nadzieje ze działa emotka i mam nadzieje ze dadza punkty za rysunki
5 maj 22:39
Eta: w zad. z ostrosłupem :
 22 
sinα=

 3 
liczyłam 2 razy emotka
5 maj 22:40
Patryks: Eta a jak oceniasz poziom tegorocznego rozszerzenia ?
5 maj 23:14
Fr@nklin: 2011 trudny to pewnie i 2013 też będzie trudny...
17 kwi 20:39
xcvbnm: Tak się zastanawiam dlaczego na obecnym R nie ma praktycznie zadań z analizy funkcji? Żadnych optymalizacyjnych niczego, przecież to nie ma sensu w kontekście tego co robi się na studiach.
17 kwi 20:44