Obliczyć miejsca zerowe wielomianu.
Xipe: Otrzymuję wielomian następującej postaci 4x3 − 18x2 + 20x − 6. Jak obliczyć jego miejsca
zerowe?
2 maj 00:16
Jack:
zauważ, że jednym z nich jest x=1. Teraz możesz skorzystać z tw. Bezouta.
2 maj 00:18
SzymeQ: Z twierdzenia
https://matematykaszkolna.pl/strona/121.html
szukasz pierwiastków wśród dzielników −6
dzielisz przez dwumian stosując twierdzenie bezout'a dzieląc ww wielomian przez x−x0 z tego
dwumianu masz już miejsce zerowe, z drugiego liczysz Δ i x1,2 i masz wszystko, póżniej
rysujesz etc
2 maj 00:20
;): 4x
3 − 4x
2 − 14x
2 + 14x + 6x − 6 =
4x
2(x − 1) − 14x(x − 1) + 6(x − 1) =
2(x − 1)(2x
2 − 7x + 3) =
| 1 | |
2(x − 1)(x − 3)(x − |
| ) |
| 2 | |
2 maj 00:23
;): SzymeQ nie szuka się tylko dzielników liczby wolno stojącej jeżeli przy najwyższej potędze
jest liczba różna od 1
2 maj 00:26
SzymeQ: widzisz kolega

podzielił ci już wielomian, policzył Δ obliczył x1,2 oraz odczytał x3 z
dwumianu x−1
Po czym podstawił do wzoru i wyszło mu że
x1=3
x2=
12
x3=1
teraz tylko rysujesz jakby to była nierówność i podajesz zbiór, a jak równanie to już masz
koniec
2 maj 00:27
ICSP: 
: Dwójkę zgubiłeś przy rozkładzie trójmianu kwadratowego
2 maj 00:31
Xipe: Dzięki
2 maj 00:31
2 maj 00:31
;): Nic nie dzieliłem tylko grupowałem wyrazy

I nic się nie rysuje przy równaniach
wielomianowych
2 maj 00:31
;): ICSP przed nawias wyłączyłem 2
2 maj 00:32
SzymeQ: buźka:
czy ja piszę że się rysuje,
"teraz tylko rysujesz jakby to była nierówność i podajesz zbiór, a jak równanie to już masz
koniec

"
przeczytaj to uważnie

z naciskiem na 1 człon zdania ( to przed , )

Wiadomo że można się bawić w grupowanie tak jak ty, ale mój sposób mi wydaje się łatwiejszy (
czyt. mi) Jeszcze 2 sposób to Hornerem to wszystko to jeszcze prościej

Spadam idę spać nq, będę jutro
2 maj 00:37
;): Hornera nie każdy przerabiał dlatego chciałem pokazać że bez Hornerka się obejdzie chociaż wiem
że jest dużo łatwiej dzielić
2 maj 00:41
ICSP: to sprawdź współczynnik przy najwyższej potędze
2 maj 00:44
;): | 1 | |
Owszem bo zrobiłem zamiast 2x − 1 x − |
| dlatego jest ta 2 zjedzona  |
| 2 | |
2 maj 00:48
SzymeQ: no tak, ale patrząc na to zadanie to za pewne część wycięta z kontekstu zadania. Takiego na
podstawie raczej nie będzie chociaż kto wie

, po za tym ciekawi mnie jak na podstawie będę
rozwiązywał programem rozszerzonym to dostanę tyle samo punktów, co jakbym męczył się trochę
dłużej podstawą

Jak myślisz?
Na podstawie to tak jak co roku, grupowanie wyrazów może jeszcze jakieś po upraszczanie i
liczenie Δ, nic więcej nie można oczekiwać. Teraz matura podstawowa z matmy to za
przeproszeniem dla jakiś kołków, dosłownie idiotów

Przerobiłem z podstawy kilka arkuszy i na każdej podobne zadania, na rozszerzonej to już coś
ciekawiej, trzeba pomyśleć, żeby się nie urobić.
2 maj 00:51
;): Tylko przeważnie na maturze trzeba uzasadniać co się robi ale tyle samo się dostanie punktów

Takiego wielomianu nie sądzę żeby był na podstawie będzie zwykły bez pomyślunku do grupowania
wielomian

Ech mam nadzieje że będzie w miarę do ogarnięcia rozszerzenie
2 maj 00:56
SzymeQ: No ja też tylko żyję rozszerzeniem
2 maj 12:33
zaniiii: 5x5+2x4−6x3+2x2−x+8
16 lut 22:20
wygrałam :):
12 lis 21:27