matematykaszkolna.pl
Obliczyć miejsca zerowe wielomianu. Xipe: Otrzymuję wielomian następującej postaci 4x3 − 18x2 + 20x − 6. Jak obliczyć jego miejsca zerowe?
2 maj 00:16
Jack: zauważ, że jednym z nich jest x=1. Teraz możesz skorzystać z tw. Bezouta.
2 maj 00:18
SzymeQ: Z twierdzenia https://matematykaszkolna.pl/strona/121.html szukasz pierwiastków wśród dzielników −6 dzielisz przez dwumian stosując twierdzenie bezout'a dzieląc ww wielomian przez x−x0 z tego dwumianu masz już miejsce zerowe, z drugiego liczysz Δ i x1,2 i masz wszystko, póżniej rysujesz etc emotka
2 maj 00:20
;): 4x3 − 4x2 − 14x2 + 14x + 6x − 6 = 4x2(x − 1) − 14x(x − 1) + 6(x − 1) = 2(x − 1)(2x2 − 7x + 3) =
 1 
2(x − 1)(x − 3)(x −

)
 2 
2 maj 00:23
;): SzymeQ nie szuka się tylko dzielników liczby wolno stojącej jeżeli przy najwyższej potędze jest liczba różna od 1
2 maj 00:26
SzymeQ: widzisz kolega emotka podzielił ci już wielomian, policzył Δ obliczył x1,2 oraz odczytał x3 z dwumianu x−1 Po czym podstawił do wzoru i wyszło mu że x1=3 x2=12 x3=1 teraz tylko rysujesz jakby to była nierówność i podajesz zbiór, a jak równanie to już masz koniec
2 maj 00:27
ICSP: emotka: Dwójkę zgubiłeś przy rozkładzie trójmianu kwadratowego
2 maj 00:31
Xipe: Dzięki emotka
2 maj 00:31
SzymeQ: https://matematykaszkolna.pl/strona/121.html w myśl tego co tu pisze, to tyle co napisałem wystarcza emotka:
2 maj 00:31
;): Nic nie dzieliłem tylko grupowałem wyrazy emotka I nic się nie rysuje przy równaniach wielomianowychemotka
2 maj 00:31
;): ICSP przed nawias wyłączyłem 2emotka
2 maj 00:32
SzymeQ: buźka: czy ja piszę że się rysuje, "teraz tylko rysujesz jakby to była nierówność i podajesz zbiór, a jak równanie to już masz koniec" przeczytaj to uważnie z naciskiem na 1 człon zdania ( to przed , ) Wiadomo że można się bawić w grupowanie tak jak ty, ale mój sposób mi wydaje się łatwiejszy ( czyt. mi) Jeszcze 2 sposób to Hornerem to wszystko to jeszcze prościej emotka Spadam idę spać nq, będę jutro
2 maj 00:37
;): Hornera nie każdy przerabiał dlatego chciałem pokazać że bez Hornerka się obejdzie chociaż wiem że jest dużo łatwiej dzielićemotka
2 maj 00:41
ICSP: to sprawdź współczynnik przy najwyższej potędze
2 maj 00:44
;):
 1 
Owszem bo zrobiłem zamiast 2x − 1 x −

dlatego jest ta 2 zjedzonaemotka
 2 
2 maj 00:48
SzymeQ: no tak, ale patrząc na to zadanie to za pewne część wycięta z kontekstu zadania. Takiego na podstawie raczej nie będzie chociaż kto wie emotka, po za tym ciekawi mnie jak na podstawie będę rozwiązywał programem rozszerzonym to dostanę tyle samo punktów, co jakbym męczył się trochę dłużej podstawą Jak myślisz? Na podstawie to tak jak co roku, grupowanie wyrazów może jeszcze jakieś po upraszczanie i liczenie Δ, nic więcej nie można oczekiwać. Teraz matura podstawowa z matmy to za przeproszeniem dla jakiś kołków, dosłownie idiotów emotka Przerobiłem z podstawy kilka arkuszy i na każdej podobne zadania, na rozszerzonej to już coś ciekawiej, trzeba pomyśleć, żeby się nie urobić.
2 maj 00:51
;): Tylko przeważnie na maturze trzeba uzasadniać co się robi ale tyle samo się dostanie punktówemotka Takiego wielomianu nie sądzę żeby był na podstawie będzie zwykły bez pomyślunku do grupowania wielomianemotka Ech mam nadzieje że będzie w miarę do ogarnięcia rozszerzenie
2 maj 00:56
SzymeQ: No ja też tylko żyję rozszerzeniem emotka
2 maj 12:33
zaniiii: 5x5+2x4−6x3+2x2−x+8
16 lut 22:20
wygrałam :): rysunek
12 lis 21:27