matematykaszkolna.pl
zad Ola: Zapisując wyrażenie 333 * 9 * 27 * 681 w postaci potęgi liczby 3,otrzymamy: ---------------------------- 81 * 1/3 * 49 A. 3-5/6 B. 3-1/2 C. 31/2 D. 3-2/3 Ma ktoś pomysłemotikonka
22 lut 14:02
Eta: A jaki tu pomysł potrzebny emotikonka zapisać tak: na podstawie działań na potegach: 27 = 33 81 = 34 9= 32 1/3 = 3-1 33 = 31/3 a= a1/2 4b = b1/4 6c = c1/6 i wzory: (am)n = am*n am *an = am+n am : an= am -n więc: L=( licznik) = 31* 31/3 *32 * (33)1/2* (34)1/6= = 311/2 P= 34 * 3-1/2 * 3 1/2 = 34 L/P= 311/2 / 34 = 3 3/2 żaden wynik nie pasuje! więc sprawdź czy wszystko dobrze napisałaśemotikonka to ważne !
22 lut 14:22
Ola: Ojej rzeczywiscie musialam stuknac niechcący klawisz.... miało być: 33 * 9 * 27 * 681 ------------------------- 81 * 1/3 * 49
22 lut 14:27
Eta: Więc teraz już sama dasz radę! bo w liczniku bez 3 czyli bez 31 czyli L= 39/2 M= 34 to L/P= 39/2 / 34 = 31/2 bo 9/2 - 4 = 1/2 więc odp; C) jest poprawna ! Ps: jeżeli piszecie zad. z błędami ( to już nia moja wina)
22 lut 14:39
Ola: ooo ale teraz mi wyszło dziękiemotikonka
22 lut 14:49
Ola: No wiem właśnie, moja wina, ale nawet zrobiłam to geniusz żartuje oczywiścieemotikonka
22 lut 14:50
gffg: rysunekodp .c bo licznik to=
24 wrz 20:18
Ewelinka : Bok rombu ma długość 6 a kąt rozwarty ma miarę 120 stopni.Oblicz długość dłuższej przekątnej tego rombu. Pomóżcie
27 gru 17:01
RS: rysunek Oznaczenie: a−bok rombu=6 α−kat rozwarty rombu=1200 d−dłuższa przekątna rombu Z twierdzenia cosinusów mam: d2=62+62−(2*6*6*cos1200) cos1200=cos(1800−600)=−cos600=−0,5 Więc Twoje równanie ma postać: d2=62+62+2*6*6*0,5 d2=.. samodzielnie
27 gru 17:05
Ewelinka : 1.Ile liczb trzycyfrowych parzystych o różnych cyfrach można utworzyć ze zbioru cyfr {5,6,7,8,9) zakładając że kolejne losowane cyfry stanowić będą kolejno cyfrę „1”, „10” i „100” 2.Z talii 24 kart losujemy bez zwracania 3 karty. Jakie jest prawdopodobieństwo wylosowania kart jednakowego koloru 3.Rzucamy 2 razy symetryczna kostką do gry.Oblicz prawdopodobieństwo wyrzucenia dwóch oczek w co najmniej jednym rzucie 4.Średnia ocen ze sprawdzianu pisanego przez 24 uczniów wyniosła 3,5. Po napisaniu sprawdzianu jeszcze przez jednego ucznia w drugim terminie średnia wzrosła o 0,1. Oblicz jaką ocenę uzyskał ten uczeń. 5.Rzucamy 2 razy symetryczną kostką do gry. Oblicz prawdopodobieństwo wyrzucenia sześciu oczek w co najmniej 1 rzucie PROSZĘ O POMOC
13 sty 11:02
Ewelinka : 1.Oblicz objętość prostopadłościanu o kwadratowej podstawie której przekrój przechodzący przez dwie naprzeciwległe krawędzie pionowe i przekątną podstawy jest kwadratem o przekątnej równej 62 2.W ostrosłupie prawidłowym czworokątnym krawędź boczna o długości 6cm nachylona jest do podstawy pod kątem α, którego cos(α)=3 2 Oblicz objętość tego ostrosłupa. 3.Przekrój osiowy walca jest kwadratem, którego przekątna ma długość 12 2cm. Oblicz objętość i pole pow. całkowitej tego walca. 4.Dokonujemy obrotu kwadratu o polu 36 cm2 wokół jego przekątnej. Oblicz objętość i pole powierzchni tak powstałej bryły
13 sty 11:11
Ewelinka :
15 sty 09:26
J: rysunekZad.1 V=Pp*H D= H2 ,czyli 62=H2 ⇔ H = 6 Oznaczmy krawędź podstawy jako "a"
 6 
Mamy: d = a2 ; czyli 6=a2 ⇔ a =

 2 
 6 36 
Pp = a2 = (

)2 =

= 18
 2 2 
V = Pp * H = 18 * 6 = 108
15 sty 09:44
Ewelinka : Mógłby ktoś rozwiązać kolejne bo są mi bardzo potrzebne
15 sty 11:15
wredulus_pospolitus: a to sama nie jesteś nawet kawałka zadania zrobić
15 sty 11:18
Ewelinka : Niekoniecznie
15 sty 11:23
wredulus_pospolitus: skoro niekoniecznie ... to zrób ... pokaż że coś tam kombinujesz ... że coś próbujesz zrobić sama wykaż jakąkolwiek inicjatywę a nie wrzucasz ileś tam zadań i czekasz na gotowce
15 sty 11:24
Ewelinka : Gdybym umiała i miała czas je rozwiązać to nie prosiłabym innych.Nie wszyscy są geniuszami
15 sty 11:26
J: Tu naprawdę nie potrzeba geniuszów. Spróbuj "ruszyć" zadanie 3, jest najprostsze.
15 sty 11:33
wredulus_pospolitus: uuu .... skoro nie masz czasu na robienie zadań ... to po co się uczyć ... olej szkołę i leć do roboty.
15 sty 11:33
wredulus_pospolitus: J ... ale ona NIE MA CZASU żeby robić ... więc po co ma siadać skoro ma milion innych rzeczy do zrobienia
15 sty 11:34
5-latek: A czemu sa geniuszami ? Bo w przeciwienstwie do Ciebie rozwiazali iles tam zadan i nie narzekaja ze nie maja czasu.
15 sty 11:35
J: Faktycznie , nie zwróciłem uwagi na barierę czasową emotka
15 sty 11:35
Ewelinka : wredulus.........jak ktoś pracuje i się uczy to naprawdę ciężko znaleźć czas
15 sty 11:36
J: Najwyrażniej masz teraz chwilę czasu, więc spróbuj, a my Ci pomożemy.
15 sty 11:38
wredulus_pospolitus: Ewelino −−− sprawa jest prosta ... "nie siądziesz, nie pojmiesz" ... skoro nie masz czasu (i nie chcesz go znaleźć), to lepiej od razu sobie odpuść i zajmij tylko zarabianiem na życie ... bo nawet jeżeli (jakimś cudem) zaliczysz teraz, to za pół roku pojawi się następny 'problem' i następny 'nie mam czasu' ... a później następny i następny i następny.
15 sty 11:38
wredulus_pospolitus: Ewelinko ... o jejku jejku ... a myślisz że jesteś jedyną pracującą i uczącą się osobą na tym świecie Szukasz wymówek .... jak mus to mus ... no chyba że pracujesz po 16h na dobę 5 dni w tygodniu a w każdy weekend masz zajęcia (ja przez pewien okres tak miałem).
15 sty 11:41
Ewelinka : Na szczęście kończę już ta szkołę,a po za tym to jest 9 zadań z prawie 50.tamte zrobiłam a tych nie potrafię zrobić
15 sty 11:42
5-latek: NIe narzekaj . Znam kilka dziewczyn ktrore maja dwojke dzieci pracuja i sie ucza .
15 sty 11:43
Ewelinka : Potrzebne mi są zadania a nie wasze rady
15 sty 11:45
wredulus_pospolitus: Ewelino − wybacz ale śmiem wątpić w te 41 zadań zrobionych przez Ciebie w momencie w którym nie zrobilaś 4 (łatwych) zadań z prawdopodobieństwa + zadania ze średnią no chyba że te zadania które zrobiłaś obejmowały materiał z 6 lat nauki ... a więc także m.in. dzielenie ... rozwiązywanie równań liniowych itd. itp.
15 sty 11:46
wredulus_pospolitus: no to skoro potrzebujesz zadań ... to se je rozwiąż ... ja na pewno nie dam Ci gotowców skoro Ty nie masz czasu
15 sty 11:47
Ewelinka : To nie są zadania na zaliczenie,po prostu chcę żeby ktoś je rozwiązał żebym wiedziała jak je zrobić wzorując się na nich
15 sty 11:50
J: rysunekSpróbujmy zad.3 Na rysunku jest przekrój tego walca. d=122 Jak obliczyć długość H ?
15 sty 11:51
Ewelinka : Zrozum że naprawdę nie wiem jak podejść do tego zadania
15 sty 11:55
wredulus: Tw. Pitagorasa nie znasz?
15 sty 11:56
Ewelinka : a2+b2=c2 i co z tego jak tam jest podana tylko przekątna
15 sty 11:59
J: Ale: a=H , b=H i c = d
15 sty 12:00
Ewelinka : a2+b2=122 cm
15 sty 12:03
J: a = H ; b = H więc podstaw do wzoru.
15 sty 12:05
J: No i jeszcze jedno c2 = (122)2
15 sty 12:12
5-latek: Widzisz jakbys tylko nie przepisala bezmyslnie zadanie nr 1 ktore rozwiazal CI J a troche przeanalizowala to ono jest bardzo podobne . Skoro przekroj osoiwy jest kwadratem to z postu 11:51 H to jest bok kwadratu Przekatna w kwadracie ma dlugosc d=a2 gdzie a to bok kwadratu .
 122 
U nas a=H wiec d=H*2 wiemy ze d=122 wiec H*2=122 to H=

= 12
 2 
15 sty 12:20
J: Do obliczenia objetości potrzebujesz jeszcze promień podstawy. Czy wiesz jak go obliczyć, widząc przekrój tego walca ?
15 sty 12:26
Ewelinka : 6
15 sty 12:38
5-latek: Wiec H=12 i R=6 Teraz wzor na objetosc walca i licz objetosc
15 sty 12:40
J: Ewelina... Nareszcie ruszyłaś głową emotka
15 sty 12:43
Ewelinka : V=432
15 sty 12:44
Ewelinka : Pc=216 chyba
15 sty 12:45
J: Coś nie tak. Pokaz,jak liczyłaś objętość.
15 sty 12:48
Ewelinka : albo Pc=12 pi *18
15 sty 12:48
Ewelinka : v= pi r2 * h v=pi 62*12 v=pi 36* 12 v=pi 432
15 sty 12:50
15 sty 12:50
J: V = π*r2*H = π*62*12 = 432π. Koniec Teraz licz pole powierzchni całkowitej, czyli 2 razy pole podstawy + pole powierzchni bocznej walca.
15 sty 12:53
Ewelinka : przecież dobry wzór napisałam
15 sty 12:54
J: Zgadza się,dobrze napisałaś emotka.Teraz licz pole pow. całkowitej
15 sty 12:57
Ewelinka : Pc= 2 pi 36+2pi36*12 Pc=72 pi+864pi Pc=936
15 sty 12:58
5-latek: R=6 a nie 36
15 sty 13:00
Ewelinka : tak ale tam jest r2 czyli 62 =36
15 sty 13:02
5-latek: Ale potem jet +2πr*H wiec bedzie 2π6*12
15 sty 13:03
wredulus_pospolitus: Ewelino ... a jaki jest wzór na Pc
15 sty 13:04
J: 2*Pp = 72π − dobrze. Pole powierzchni bocznej to prostokąt o bokach 2πr oraz H. Policz jeszcze razemotka
15 sty 13:04
J: Ale jestem " do tyłu" emotka
15 sty 13:05
5-latek: czyli bedzie Pc=2π*36+2π6*12 widzisz blad
15 sty 13:06
5-latek: No i dokoncz obliczenia Czy trzeba bylo geniusza do tego ? Czy to nie bylo proste zadanie ? Korzystaj z tego ze masz takich nauczycieli przed soba bo ja zaraz musze isc tez do pracyemotka
15 sty 13:13
ewelinka: He faktycznie ←
15 sty 13:22
Ewelinka : Skoro mam tak dobrych nauczycieli to pomóżcie mi w kolejnych zadaniach
16 sty 09:43
J:
 3 
Sprawdz, jak wyglada dokladnie cos α w drugim zadaniu. Nie może być cosα =

 2 
16 sty 09:48
Ewelinka : cos α=23
16 sty 09:55
Hary:
16 sty 09:57
Ewelinka :
16 sty 10:14
J: rysunek
 2 
Na tym rysunku H to wysokość tego ostrosłupa, x to

wysokości h , trójkata
 3 
równobocznrgo, który jest w podstawie tego ostrosłupa. Oblicz x, a potem H
16 sty 11:34
Ewelinka : z Pitagorasa
16 sty 11:36
J:
 x 
x wylicz z zalezności :

=cosα
 6 
16 sty 11:43
wredulus: Albo z funkcji trygonometrycznych ... masz podana wartosc cosinusa ... znasz wartosc przeciwprostokatnej ... wiec mozesz wyznaczyc 'x' a nastepnie np. Z pitagorasa wyznaczasz H
16 sty 11:43
Ewelinka : x=4
16 sty 11:46
J: OK. Teraz musimy obliczyć: H np. z tw.Pitagorasa
16 sty 11:48
Ewelinka : h2+42=62 h2=16=36 h2=36−16 h2=20/ h=25
16 sty 11:52
Ewelinka : dobrze czy źle
16 sty 11:55
J: Brawo ! Tylko należało napisać H, bo h rezerwujemy na wysokość podstawy. Teraz musimy obliczyć wysokość podstawy h.
 2 
Napisałem wczesniej, że x=

h, a x mamy policzone. Oblicz h .
 3 
16 sty 11:56
Ewelinka : teraz to już nie wiem jak
16 sty 11:59
J: Za x podstaw obliczone juz x=4.
16 sty 12:01
Ewelinka : 252+42=62
16 sty 12:03
J:
 2 
Nie. Masz równanie: 4 =

h. Z tego oblicz h
 3 
16 sty 12:05
Ewelinka : i jak mam to obliczyć
16 sty 12:08
J: Pomnóż obustronnie przez 3, a potem podziel przez 2 i dostaniesz h
16 sty 12:09
Ewelinka : h=6
16 sty 12:13
J: Dobra. Aby obliczyć objętość tego ostrosłupa brakuje nam jeszcze długości boku trójkata "a" , który jest w podstawie. Ponieważ jest to trójkąt równoboczny, to mamy zależność:
 a3 
h=

Podstaw obliczone już h i oblicz a
 2 
16 sty 12:16
Ewelinka : a=4
16 sty 12:22
J: Nie. Pokaż jak liczysz.
16 sty 12:24
Ewelinka : 6=a}p{32 /*2 2*6=a 3 12=a 3 /3
16 sty 12:30
J: Zobacz: 12 = a3 / dzielimy przez 3
12 

= a , usuwamy niewymierność mnożąc liczni i mianownik przez 3
3 
12*3 12*3 

=

= 43
3*3 3 
Jasne ?
16 sty 12:36
Ewelinka : teraz tak
16 sty 12:42
Ewelinka : a teraz żeby obliczyć objętość to V=13Pp*h V=13 Pp*6 a Pp
16 sty 12:49
J: Teraz mamy już wszystko , aby obliczyć objętość trgo ostrosłupa. a = 43 − długość boku podstawy H = 25 − wysokość ostrosłupa
 1 
V =

Pp * H , gdzie Pp to pole powierzchni podstawy.
 3 
 a2*3 
Ponieważ w podstawie jest trójkąt równoboczny to: Pp =

 4 
 1 a2*3 
Zatem: V =

*

*H , Podstaw dane i licz
 3 4 
16 sty 12:50
Ewelinka : Pomóż bo to zbyt skomplikowane
16 sty 12:53
J: Co jest skomplikowane, mnożenie, czy zapis ?
16 sty 12:54
Ewelinka : mi wychodzi V=25
16 sty 12:55
Ewelinka : zapisałam wszystko ale nie mogę tego policzyć
16 sty 12:56
J: Trochę za mało.
 1 (43)2*3 1 16*3*3 
V=

*

*25=

*

*25 = .... spróbuj teraz
 3 4 3 4 
16 sty 13:02
Ewelinka : v=4*3*25
16 sty 13:05
J: Dobrze emotka , ale jeszcze można uprościć dalej.. spróbuj
16 sty 13:07
Ewelinka : no właśnie dalej to nie wiem jak
16 sty 13:08
J: V = 2*4*3*5 = 815 , bo 3*5 = 15
16 sty 13:11
Ewelinka : Dziękuje emotka,będę potrzebowała pomocy jeszcze z 4 zadaniem,ale na razie muszę lecieć do pracy
16 sty 13:15