matematykaszkolna.pl
f.liniowa Karola: Napisz wzór funkcji liniowej f,która spełnia warunki f(−2)=−4 i f(4)=−1. Dla jakich argumentów przyjmuje wartości nieujemne ?
25 mar 20:29
morfepl: 1223 nieujemne czyli ≥0
25 mar 20:31
Karola: a niedodatnie ?
25 mar 20:33
Mila: niedodatnie ≤0 najpierw piszesz wzór y=ax+b x=−2 f(−2) czyli y=−4 x=4 y=−1 −4=a(−2)+b −1=a*4+b −4=−2a+b /*(−1) −1=4a+b 4=2a−b −1=4a+b 3=6a
1 

=a
2 
 1 
−1=4*

+b
 2 
−3=b
 1 
y=

x−3
 2 
y≥ 0
1 

x−3 ≥ 0
2 
1 

x≥3
2 
x ≥ 6
 1 
dla x≥6 funkcja f(x)=

x−3 przyjmuje wartosci nieujemne
 2 
25 mar 22:23
Gustlik: Ojojojojoj, Mila, a może jeszcze układ równań z 10 niewiadomymi, proponuję rozwiązać macierzami, a może wykombinować jeszcze całką potrójną, trzecią pochodną i liczbami zespolonymi? Przecież na równanie prostej przechodzącej przez 2 punkty jest PROSTY WZÓR i rozwiązuje sie to na JEDNEJ niewiadomej ! f(−2)=−4 i f(4)=−1 czyli do wykresu należą punkty: A=(−2, −4) B=(4, −1)
 yB−yA −1+4 3 1 
a=

=

=

=

 xB−xA 4+2 6 2 
 1 
y=

x+b
 2 
Podstawiam współrzędne któregoś z punktów, np. B:
 1 
−1=

*4+b
 2 
−1=2+b −1−2=b b=−3
 1 
Odp.: y=

x−3
 2 
 1 
Funkcja przyjmuje wartości nieujemne → rozwiąż nierówność

x−3≥0.
 2 
26 mar 01:04
Eta: emotka
26 mar 01:08
Gustlik: Masz rację Eta, ludzie sobie lubią komplikować życie, ale to jest duża wina nauczycieli, którzy kombinują jak koń pod górę w banalnie prostych zadaniach. I potem taki efekt − zadanie proste jak konstrukcja młotka, a uczeń rozwiązuje je na 2 stronach A4 i się do tego mota w obliczeniach, a wystarczyłoby 3 linijki i jeden, góra dwa proste wzory czy równania. Ale jak mamy takich nauczycieli, jak obecna nauczycielka w LO w moim mieście, która twierdzi, że "ciąg liczbowy to nie jest funkcja" to nic dziwnego, że ta matematyka tak opłakanie wygląda i wszyscy sie jej boją. Do zabicia muchy wystarczy zwykła łapka, a wielu używa bomby atomowej do tego celu...
26 mar 01:29