Zestaw zadań z fizyki. Pomóżcie!
Wiktor: Witam. Mam pewien poważny problem... Jestem uczniem klasy matematyczno−fizycznej i w związku z
tym zostałem poproszony przez znajomego o rozwiązanie kilku zadań które on dostał będąc na
studiach. Są to zadania z fizyki podstawowej jednakże ja jeszcze nie omawiałem tych tematów i
niewiele się mogę wypowiedzieć w kwestii tych zadań... W związku z tym prosiłbym, kto potrafi,
o szczegółowe rozwiązanie poniższych zadań − jak najczytelniej i najbardziej zrozumiale
(wzory) − ponieważ to co ktoś napisze ja w podobny sposób przepiszę, z góry dziękuję a oto
zadania:
1: W jednorodnym polu magnetycznym o indukcji 12 T na przewodnik z prądem działa siła 8 N. Ile
wyniesie siła, jeśli wartość indukcji zmaleje do 6 T ?
2. W zwojnicy zmieniono trzykrotnie natężenie prądu stałego: najpierw o 2 A w czasie 0,5
sekundy, potem o 5 A w czasie 5 sekund i następnie o 6 A w czasie 3 sekund. Jakie były
wartości wzbudzonych sił elektromotorycznych?
3. Transformator o stuprocentowej sprawności włączony jest do sieci o napięciu 230 V. Z
uzwojenia wtórnego pobierana jest moc 900 W. Ile wynosi natężenie prądu w uzwojeniu
pierwotnym?
4. Ile wynosi współczynnik samoindukcji obwodu, w którym zmiana natężenia prądu o 5 A w czasie
0,5 sekundy powoduje powstanie siły elektromotorycznej indukcji o wartości 6 V?
5. Ile wynosi wartość skuteczna napięcia prądu przemiennego, jeśli amplituda napięcia jest
równa 3 V ?
6. Jaką długość i częstotliwość ma fala radiowa wyemitowana przez radiostację o okresie drgań
własnych T=10−8 sek. ?
7. Na siatkę dyfrakcyjną mającą 400 rys na 1mm pada światło żółte o długości fali 600nm. Pod
jakim kątem obserwowany jest prążek I rzędu? Oblicz maksymalny rząd widma.
8. Pęd fotonu wynosi 1,1*10−27 kg m/sek. Oblicz długość fali tego fotonu.
9. Praca wyjścia elektronów z płytki cezowej wynosi 1,88 eV. Ile wynosi największa prędkość
wyemitowanych elektronów i napięcie hamowania, jeśli fotoefekt wywołuje światło żółte o