matematykaszkolna.pl
ad adsvsvbb: Rozwiąz nierownosc : Ix+4I≥5
16 wrz 15:53
TOmek : rysunek−5≥x+4≥5 −5≥x+4 v x+4≥5 −9≥x v x≥1 x∊(−,−9)v(1,)
16 wrz 15:56
Bogdan: Wyobraź sobie, ze stajesz na osi liczbowej w punkcie −4, określ przedziały na tej osi, które są w odległości nie mniejszej niż 5 jednostek.
16 wrz 15:57
Bogdan: TOmek − źle, to nie jest nierówność podwójna.
16 wrz 15:58
mila: x+4=0 dla x=−4 czyli rozpatrujesz 2 przedziąły od ( −;−4 > i (−4;) 1, podstawiasz liczbę z przedziału np −5 −5+5=−1 wynik <0 to zmieniasz znaki −x−4≥5 rozwiązujesz w jakim przedziale jest x 2 tak samo jeżeli wynik wiekszy jest od zewra nie zmieniasz znaków Pózniej sumujesz x z obu rozwiazań
16 wrz 16:00
Bogdan: rysunek |x + 4| ≥ 5 ⇒ x + 4 ≤ − 5 ⋁ x + 4 ≥ 5
16 wrz 16:01
TOmek : Bogdan wytłumacz dokładniej dlaczego źle zrobiłem bo troche nie łapie emotka Najlepiej na przykładzie pokaz, z góry dziekuje
16 wrz 16:02
grandi12: Zad 0,59 ludności Ameryki Płn. mieszka w USA, 0,2 w Meksyku, a 350 w Kanadzie. Jaką część ludności zamieszkuje pozostałe kraje
16 wrz 16:03
TOmek : Zrobiłem tak jak sie nauczyłem np: https://matematykaszkolna.pl/strona/19.html ten przykład |2x−6|≥4
16 wrz 16:04
Bogdan: TOmek, jeśli |x + 4| ≤ 5 to −5 ≤ x + 4 ≤ 5, ale jeśli |x + 4| ≥ 5 to x + 4 ≤ − 5 ⋁ x + 4 ≥ 5 (zapis −5 ≥ x + 4 ≥ 5 jest błędny)
16 wrz 16:06
TOmek : ale wynik mam dobry?
16 wrz 16:11
TOmek : rysunekmnie tak nauczycielka nauczyła zapisywać, znaczy sie takim sposobem(przejrzałem przed chwilką zeszyty) −5 ≥ x + 4 ≥ 5 i z tego powstawały 2 nierównośći ..
16 wrz 16:15
mila: Dla mnie to oznacza spełnienie obu warunków czyli w rozwiazaniu nie byłoby lub tylko i czyli zbiór pusty
16 wrz 16:18
TOmek : czy ktoś mi napisze czy dobrze zrobiłem te zadanie znaczy sie wynik?
16 wrz 16:19
TOmek : rysunek−5 ≥ x + 4 ≥ 5 −5 − 4 ≥ x ≥ 5 − 4 −9 ≥ x ≥ 1 odp x ∊ (−,−9> v <1,) czemu mnie wprowadzacie w błąd
16 wrz 16:23
ZuB: a taka nierownosc Ix+2I<3 jak ja rozwiazac?
16 wrz 16:24
ZuB: i taka 5−2x≥4
16 wrz 16:25
Bogdan: TOmek − zapis −5 ≥ x + 4 ≥ 5 jest zły dla nierówności |x + 4| ≥ 5. Nierówność podwójna jest koniunkcją dwóch nierówności, a w tym zadaniu mamy alternatywę dwóch nierówności: x + 4 ≤ − 5 lub x + 4 ≥ 5. Tyle z mojej strony w tej sprawie.
16 wrz 16:26
TOmek : rysunek−3 < x +2 < 3 −3 −2 < x < 3 −2 −5 < x < 1 x ∊ (−5,1)
16 wrz 16:27
TOmek : "Nierówność podwójna jest koniunkcją dwóch nierównośc" pisz po polsku ja nie wiem co to koniunkcja.. Jak już zacząłes temat to skończmy go, może coś źle sie nauczyłem i teraz chce wiedziec o co w tym wszystkim chodzi. Może pani Dr moja nauczycielka z majmy się myli w takich zadaniach? Wątpie, moze po prostu nie znasz takiego sposobu.. Pozdrawiam i nie chce sie kłocić, chce sie czegos po prostu nauczyc emotka
16 wrz 16:30
Bogdan: 1071
16 wrz 16:31
TOmek : Nie rozumiem Cię człowieku napisałes mi ,ze robię błąd i nie chce mi wytłumaczyć dlaczego, tylko używasz skomplikowane nazwy i odsyłasz mnie do ich definicji. Wytłumacz po polsku uczniowi w czym widzisz błąd przeciez u góry pokazałem Ci ,ze tym moim sposobem wychodzi dobry wynik. Moze problem jest w tym ,ze w liceum dopuszczają taki zapis a pózniej już nie, nie wiem na jakim jestes stopniu nauki.
16 wrz 16:35
TOmek : Uwielbiam takich ludzi. Robisz zadanko on mówi ci ,ze źle ale juz kurna nie wytlumaczy dlaczego. ...
16 wrz 16:42
Godzio: −5 ≥ x + 4 ≥ 5 −−− TOmek ten zapis nie przedstawia sumy przedziałów rozwiązań tej nierówności dlatego jest niepoprawny
16 wrz 16:43
Godzio: I jeszcze jedno dodam, jeśli piszesz taki zapis, to musi on jednocześnie spełniać oba warunki a nie oba osobno −5 ≥ x + 4 ≥ 5 −5 ≥ x + 4 i x + 4 ≥ 5 −−−− rozwiązaniem tego jest część wspólna
16 wrz 16:45
TOmek : Godzio z Tobą można pogadać, już tutaj się całkiem pogubiłem. Po kolei. 1. Co jest wynikiem nierówności Ix+4I≥5 ?
16 wrz 16:45
Bogdan: Jeśli przyjmiemy −5 ≥ x + 4 ≥ 5 za poprawny zapis dla nierówności |x + 4| ≥ 5, to otrzymujemy koniunkcję dwóch nierówności, czyli że nierówności są połączone spójnikiem i (który oznaczamy znakiem ⋀), co oznacza, że nierówności zachodzą jednocześnie. Są to następujące dwie nierówności: −5 ≥ x + 4 i x + 4 ≥ 5 x ≤ −9 i x ≥ 1 a to jest sprzeczność, czyli zapis −5 ≥ x + 4 ≥ 5 jest niepoprawny. Poprawnie jest tak: |x + 4| ≥ 5 x + 4 ≤ −5 lub x + 4 ≥ 5 x ≤ −9 lub x ≥ 1 x ∊ (−, −9>∪<1, +)
16 wrz 16:46
Godzio: wynik jest dobry zapis już nie
16 wrz 16:46
Bogdan: a tak TOmku na marginesie, to ja nauki mam już dawno za sobą.
16 wrz 16:48
TOmek : No tak ale Wy wiecie co to koniunkcja, ale licealista nie wie! To materiał nawet nie rozszerzony, tyko dla studentów. Może dlatego nam to nauczycielka pokazała bo łatwo jest w taki sposob robić takie zadania i jest to dopuszczalne. Chociaż w przyszłości dowiemy się ,ze taki zapis jest niepoprawny. Zgodzicie sie ze mną?
16 wrz 16:51
mila: Tomek o koniunkcji i alternatywie uczy się w pierwszej klasie szkoły sredniej temat logika
16 wrz 16:53
TOmek : I własnie dlatego dla pana, Panie Bogdanie to dziwny zapis. Przepraszam za nieprzyjemności z mojej strony ale ja jak zrobię błąd to musze, za wszelką cene wiedziec dlaczego i nie odpuszcze! emotka
16 wrz 16:53
TOmek : Ja tego nie miałem emotka
16 wrz 16:54
TOmek : Może mój nauczyciel spojrzał na takie zadanie z tej strony −takie zadanie jak będzie na maturze to tylko w zamkniętych. a tam nie sprawdzają obliczeń i nauczył nas najprosztrzym ale błędnym sposobem to zrobić.
16 wrz 16:56
mila: Tomek nauczyciel dobrze was uczył tylko Ty trochę pomyliłes.Taki zapis moze być jezeli jest znak ≤ np|3x−12|<5 −5<3x−12<5 7<3x<17 7/3<17/3 jezeli masz znak. musisz pisac dwa przykłady osobno pisząc miedzy nimi lub
16 wrz 17:11
TOmek : To już zapamiętam na mature zeby to zapisywac tak: Ix+4I≥5 −5≥x+4 lub x+4≥5 i będzie gitara, ta? emotka
16 wrz 17:15
mila: Tak a teraz widzę ,ze opusciłam ≥ .Ale wiesz o co chodzi emotka znak < albo ≤ piszesz razem rozwiazaniem jest cześąć wspólna znak > > piszesz osobno rozwiazaniem sa dwa przedziały
16 wrz 17:19