matematykaszkolna.pl
wielomiany TOmek: wykonaj dzielenie (6x4−2x3+7x2−2x+1):(2x3−3x)= x2−3=x2+0x−3 w czym pomaga takie rozpisanie, latwiej sie dzieli, czy jest konieczne?
6 lip 22:36
TOmek: 2x3−3x=2x3+0x−3x − chodzi o ten przyklad rozpisania **** źle przepisałem tamten
6 lip 22:38
Lucyna: nie mam pojęcia do czego może to się przydać a jaką metodą dzielisz wielomiany? https://matematykaszkolna.pl/strona/1401.html masz link do schematu Hornera
6 lip 22:56
vega: 2x3−3x = 2x3 +0x2 −3x taki zapis może być ( ale nie musi) ułatwia jedynie wskazanie wyrazów podobnych bez takiego zapisu mamy: "dziury" (6x4−2x3 +7x2 −2x +1) : ( 2x3−3x) =3x −1 −6x4 +9x2 −−−−−−−−−−−−−−−−−− = −2x3 +16x2 −2x +1 +2x3 −3x −−−−−−−−−−−−−−−−−−−− = 16x2 −5x +1 −−− reszta
6 lip 23:08
TOmek: po prostu robie po kolei tematy, a dzielenie jest latwe takze nic nie szkodzi, schemat Hornera zaczne jutro emotka a tak w ogole to te wielomiany to są łatwe jak na moje , na początku troche to strasznie wyglądalo, ale material jest ogolnie do ogarniecia.
6 lip 23:17
Lucyna: emotka materiał z wielomianów podobnie jak funkcja kwadratowa to jeden z przyjemniejszych działówemotka pomimo, że sama robię w nim błędy, to i tak lubię
6 lip 23:23