matematykaszkolna.pl
Oleksy: Jeżeli podwojony kwadrat pewnej liczby pomniejszymy o kwadrat liczby 3 to otrzymamy różnicę kwadratu tej liczby pomniejszonej o 3 i kwadratu sumy tej liczby i liczby 3 Jaka to liczba? prosze o pomoc emotikonka
15 gru 17:43
xpt: x → pewna liczba 2x2 → podwójny kwadrat 2x2 -3 → podwójny kwadrat pomniejszony o 3 (x-3)2 - (x+3)2 → różnica kwadratu tej liczby pomniejszonej o 3 i kwadratu sumyy tej liczby i liczby 3 Czyli otrzymujesz równanie 2x2 -3 = (x-3)2 - (x+3)2 Jeśli się nie mylę to będziesz miał do rozwiązania nierówność dwukwadratową. Jeśli nie będziesz mógl sobie poradzić z tym dalej to napisz emotikonka
15 gru 17:47
gaga: A dlaczego dwukwadratowe emotikonka i dlaczego nierówność emotikonka no i błąd w pierwszym zapisie (ojjj xptemotikonka 2x2 -9 takemotikonka
15 gru 17:52
gaga: Rozwiążę Ci poprawnieemotikonka x ---- szukana liczba 2x2 - 9 = (x-3)2 - (x+3)2 9 bo 32=9 2x2 -9 = x2 -6x +9 - x2 -6x - 9 2x2 +12x - 9=0 Δ= 216 Δ= 66 x1 = -12 +66 x2 = - 12 - 66 ------------ ------------- 4 4 to są szukane liczbyemotikonka x1= - 3 +(3/2)*6 x2 = - 3 - (3/2)*6
15 gru 18:21
xpt: Coś mi się ubzdurało, ze tam jest (x-3)2 * (x+3)2 A z ta nierównością to nie wiem dlaczego tak napisałem. Jednak w niedzielę moge rozewiązywać tylko zadania, jak się wyśpię. Dobrze, że upragnione święta się zbliżają.
15 gru 18:26
Oleksy: o jezuemotikonka w życiu bym tego nie zrobiłemotikonka tak to ma byc? ta Δ to jest zmiana takemotikonka (jestem na poziomie II gimnazjum)
15 gru 19:44
xpt: Wszystk9o na temat delty masz tutaj 54
15 gru 19:49
Oleksy: ale my jeszcze nie braliśmy "kwadratowych" rownanemotikonka
15 gru 19:51
gaga: No inaczej sie niestety nie da emotikonka bo widzisz sam jakie rozwiazania wyszłyemotikonka możesz jeszcze sprawdzić czy napewno dobrze napisałeś zad. bo to ważne emotikonka tymbardziej ,że piszesz,że nie macie równań kwadratowych sprawdź treść zad OK?
15 gru 19:57
gaga: Nie przejmuj się xpt. emotikonka ważne ,że pomagaszemotikonka ale jak widzę błąd(który jak wiesz i mnie sie zdarza ) to poprawiam ale bez urazyemotikonka
15 gru 19:59
xpt: Jeżeli nie mieliśćie o musisz zostawić taki wynik 2x2 +12x - 9=0 ewentualni zapisać go w postaci 2x (x+6) = 9 Bo jeśli nei mieliście równań kwadratowych to nic innego nie wymyślisz.
15 gru 20:02
gaga: bez równań kwadratowych nie podamy odp chyba że tak sprytnieemotikonka (36 -6)( 36+6)= 18 ze wzoru (a-b)(a+b) = a2 - b2 54- 36 = 18 czyli 2x = 36 - 6 to x = 3/2*6 - 3 druga podobnie x = - 3/2*6 - 3 powiedz Pani(u) że tak sobie wykombinowałeś z róznicy kwadratówemotikonkaemotikonka
15 gru 20:19
GeoGe: W obecnym programie matematyki w gimnazjum nie ma wzorów skróconego mnożenia. Jesli uczeń jest bystry i zna wzory skr. mn. to można tak: 2x2 +12x - 9= 2x2 +12x +18 - 27= (2x+32)2 - 27 stąd na mocy wzoru a2 - b2=(a-b)(a+b) ((2x+32)-27)((2x+32)+27)=0 ((2x+32)-33)((2x+32)+33)=0 2x+32-33 =0 v 2x+32+33 czyli (tak jak napisała gaga) x = 3/2*√6 - 3 v x = - 3/2*√6 - 3
15 gru 21:05
gaga: Okemotikonka nie orientuje sie w programie emotikonkasoryyemotikonka ale emotikonka? wydaje sie,że jednak sąemotikonka! bez trzeciej potegiemotikonka
15 gru 21:07
GeoGe: MATEMATYKA Gimnazjum Porównanie nowej podstawy programowej z dotychczas obowiązującą (z 23 sierpnia 2007 r.) Zasadnicze zmiany dotyczące treści nauczania są następujące: Usunięto • Przykłady liczb niewymiernych • Wzory skróconego mnożenia • Funkcje inne niż liczbowe • Funkcja liniowa • Geometryczna interpretacja układu równań liniowych • Przykłady przekształceń geometrycznych • Prostopadłość i równoległość w przestrzeni Dodano • Pierwiastek sześcienny z liczby ujemnej • Szacowanie wartości wyrażeń zawierających pierwiastki • Twierdzenie Talesa • Cechy podobieństwa trójkątów Źródło: http://www.gwo.pl/parts/home/index.php?menu=254
15 gru 21:13
Oleksy: chodzę do klasy o profilu matematycznym i są te durne wzory tylko bez 3 potęgi emotikonka
15 gru 21:36